10 هلی شات برتر 2021

10 هلی شات برتر 2021 و معرفی آن ها می تواند به به خرید پهباد توسط کاربران کمک مفیدی کند . در سال 2021 توسط برند های مطرح دنیا در رده ی هلی شات های تخصصی و نیمه حرفه ای و هابی محصولات پروازی بسیار باکیفیت و متنوعی رونمایی و ارائه شد .

10 هلی شات برتر 2021
4 11,470

بهترین کوادکوپتر های 2021

10 هلی شات برتر 2021 و معرفی آن ها می تواند به به خرید پهباد توسط کاربران کمک مفیدی کند . در سال 2021 توسط برند های مطرح دنیا در رده ی هلی شات های تخصصی و نیمه حرفه ای و هابی محصولات پروازی بسیار باکیفیت و متنوعی رونمایی و ارائه شد . با ما همراه باشید تا 10 هلی شات برتر 2021 را به شما معرفی کنیم . جهان آرسی مفتخر است تا جدیدترین هلی شات های روز بازار را به همراه گارانتی سلامت ، ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش جامع و کامل به شما عزیزان ارائه کند .

بهترین کوادکوپتر های 2021

پهپاد چیست ؟

ما در مقاله 10 هلی شات برتر 2021 هدف و تمرکزمان بر روی پهپاد های غیرنظامی است . این پهپاد ها با کاربری های تقریحی سرگرمی و گاها تجاری محصولاتی هستند که مورد استفاده کاربران و عموم جامعه قرار می گیرند . کوادکوپتر به مولتی روتور عمودپرواز چهارموتوره ای گفته می شود که می تواند دوربین هم داشته باشد و از زاویه دید آسمان عکاسی و فیلم برداری هوایی انجام دهد .

کوادکوپتر دوربین دار

پهپاد و یا کوادکوپتر های دوربین دار با قابلیت نصب و یا حمل دوربین می توانند برای شما عکس و فیلم هوایی بسیار باکیفیتی بگیرند . پهپاد های دوربین دار در رده های مختلفی جای می گیرند اما از جمله باکیفیت ترین آن ها می توان به پهپاد های دوربین دار رده ی تخصصی اشاره کرد . این پهپاد های تخصصی علاوه بر یک پرواز فوق العاده باکیفیت عکس و فیلم هوایی بسیار زیبایی نیز می گیرند .

نکات مهم هنگام خرید پهپاد دوربین دار

1. ایمنی بالا و قابل اطمینان بودن در پرواز

یکی از نکاتی که هنگام خرید پهپاد مورد بررسی خریداران قرار می گیرد ایمنی پرنده می باشد. برای یک پرواز کنترل شده نیاز به یک سیستم کنترل پرواز پیشرفته می باشد تا فرامین شما را با بهترین کیفیت و سرعت برای کنترل دقیق پرنده انتقال دهد. بنابراین هر چه این سیستم پیشرفته تر عمل کند میزان ایمنی آن افزایش می یابد که نتیجه آن یک پرواز کارآمد و مفید می باشد. برترین هلی شات های دنیا از سیستم موقعیت یابی دقیق بهره می برند که با استفاده از آن می توانند به صورت اتوماتیک به محل پرواز برگردند یا قابلیت های دیگری نظیر تعقیب سوژه و پرواز بر روی مسیر دلخواه را فرا بگیرند.

2. سیستم تصویر برداری

خوب مطمئنأ یکی دیگر از ویژگی های اصلی یک پهپاد دوربین دار یا قابلیت حمل دوربین آن می باشد که بر کاربردهای آن می افزاید. برای ثبت تصاویر و ویدئوهای صاف و بدون لرزش به صورت هوایی نیاز است تا بر روی کواد کوپتر یک دوربین و گیمبال مناسب نصب شود. در این زمینه پهپادهای dji بهترین و با کیفیت ترین می باشند.

هلی شات های سطح حرفه ای دارای سنسورهای 1 اینجی هستند و می توانند تصاویر 12 مگاپیکسل و فیلم را با کیفیت 4K یا حتی 5.2K و RAW به ثبت برسانند. اما لرزشگیر هم به همان اندازه بر چگونگی کیفیت تصاویر و فیلم ها تاثیر گذار می باشد، به همین دلیل ما بر انتخاب یک گیمبال خوب تاکید داریم. اخیرا در بازار جهانی از گیمبال های سه محوره استقبال فراوانی می شود که قدرت بیشتری برای خنثی کردن لرزش ها و ناهمواری های پروازی دارد.

3. سیستم انتقال ویدئو یا FPV

یک وجه مهم و اساسی در پهپادهای دوربین دار سیستم انتقال ویدئویی آنها می باشد که باعث می شود تا با دریافت لحظه ای تصاویر و فیلم ها از دوربین بتوانید به خوبی بر نحوه فیلمبرداری و تصویربرداری نظارت داشته باشید. کمپانی dji اخیرا برای هواپیماهای دوربین دار خود از تکنولوژی OcuSync به کار گرفته که با کاهش تداخل امواج مغناطیسی عکس ها و فیلم های تهیه شده را با کیفیت HD برای مشاهده لحظه ای در اختیار خلبان قرار خواهد داد. سیستم انتقال پیشرفته برای مقاومت در برابر تداخل بیشتر و فاصله طولانی از امواج قوی 2.4GHZ و 5.8GHZ پشتیبانی می کند.

4. قابلیت های هوشمند

پهپاد های بدون سرنشین و دوربین دار با تعداد کمی از قابلیت های هوشمند مجهز شده اند که باعث می شود تا فیلمبرداران بتوانند در موقعیت های دشوار تصاویر و فیلم های مورد نظر خود را به آسانی تهیه کنند. به عنوان مثال ویژگی ActiveTrack باعث می شود تا هنگامی که شما یا سوژه مورد نظر خود در حال حرکت هستید دوربین به صورت اتوماتیک آن را دنبال کرده و با نگهداشتن سوژه در قاب دوربین تمامی جزئیات آن را به ثبت برساند. توصیه ما به شما علاقمندان به پهپاد دوربین دار حتما هنگام خرید این مورد را بررسی کنید.

مشخصات فنی مویک 2 اینترپرایز ادونس
خواندن مطلب

5. طراحی مناسب و قابل حمل

حمل یک پهپاد برای کاربران گاهی اوقات امری ناخوشایند میباشد که دلیل آن هم وزن و طراحی  نامناسب محصول می باشد. در این مورد هم dji توانسته با ساخت کوادکوپترهای تاشو و سبک وزن این مشکل کاربران را حل کند. دیگر فرقی نمی کند به مسافرت می روید ، در حال پیاده روی هستید یا مهمانی یا هر جای دیگر هواپیمای دوربین دار خود را همراهتان داشته باشید و در هر لحظه برای تصویر برداری و فیلم برداری از آن استفاده کنید و بعد از پرواز با جمع کردن بال های تاشوی آن از مشکلات حمل و نگهداری آن راحت شوید.

6. خدمات پس از فروش کوادکوپتر

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام خرید پهپاد باید نسبت به آن توجه داشته باشید میزان و کیفیت خدمات پس از فروش آن می باشد که باعث می شود تا مشتریان بعد از خرید آن بتوانند لوازم جانبی کوادکوپتر مورد نظر خود را تهیه کرده و محصول خود را سرویس کنند.
کمپانی های پیشرفته با استفاده از نمایندگی های معتبر و رسمی توانسته اند خدماتی خوب و مورد رضایت به مشتریان خود ارائه دهند و اکنون هم فروشگاه جهان آرسی به عنوان نمایندگی محصولات کمپانی  dji در ایران در حال انجام بهترین و با کیفیت ترین خدمات نظیر فروش انواع کوادکوپتر صنعتی ، دوربین دار ، حرفه ای و نیمه حرفه ای ، پهپادهای کشاورزی و فروش تمامی قطعات جانبی محصولات dji به مشتریان خود می باشد.

برترین پهپاد های سال 2021

از آنجایی که شرکت جهان آرسی در ارائه هلی شات های تخصصی به صورت انحصاری برند dji را کار می کند در مقاله 10 هلی شات برتر 2021 به هلی شات های این برند اشاره شده است . لیست 10 عددی زیر ترتیب و الویت خاصی ندارند اما سعی شده از بهترین و جدیدترین مدل ها این رده بندی شکل بگیرد . بی شک برند های متنوع دیگری همچون dji در رده های هلی شات های تخصصی ، نیمه حرفه ای و یا هابی فعالیت دارند و مدل های بسیار خوبی نیز به بازار عرضه کرده اند اما ما برآن شدیم تا نسبت به محصولات و برندی که سال هاست در حال ارائه ان هستیم نظر دهیم .

مویک 2 پرو

مویک 2 پرو یکی از هلی شات های تخصصی dji با رنج قیمتی نسبتا بالا در ایران است . تمامی ویژگی ها و هوشمندی های این مدل باعث شده است تا این هلی شات برای عکاسان و فیلم برداران تخصصی مدل بسیار ایده آلی باشد . البته جالب است بدانید مویک 2 در دو نسخه پرو و زوم معرفی شده است که تمایل کاربران بیشتر نسبت به خرید مویک 2 پرو است .

  • پرچمدار هواپیماهای بدون سرنشین کمپانی DJI مناسب برای آتلیه های عروسی و حرفه ای کاران
  • 30 دقیقه زمان پرواز
  • محدوده کنترل با ریموت 8 کیلومتر
  • سیستم سنجش موانع همه جانبه
  • ساخته شده در دو مدل مویک 2 پرو و زوم
  • مویک پرو از سنسور CMOS 1 اینجی مدل هاسلبلاد بهره می برد
  • مویک 2 زوم از یک سنسور CMOS 1/2.3 اینج با کیفیت 12 مگاپیکسل بهره می برد که دارای بزرگنمایی حداکثر 4 برابر و بزرگنمایی نوری 2 برابر را ارائه می دهد

مویک 2 پرو

مویک 2 پرو تا به امروز سهم فروش بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص داده است . پرنده ای که مجهز به یک دوربین 20 مگاپیکسل هاسلبلاد با سنسور CMOS 1 اینچ می باشد. مویک 2 در دو مدل پرو و زوم عرضه شد که مدل زوم قابلیت بزرگنمایی چند برابر را به لطف یک لنز زوم ارائه می دهد. مویک 2 پرو اولین کوادکوپتری بود که DJI با زمان پرواز بیش از 30 دقیقه به بازار عرضه کرده است. DJI در سال 2018 این پهپاد دوربین دار خود را با قیمت 1499 دلار به بازار عرضه کرد. این هلی شات هنوز هم تولید می شود و موجود است و جزو مدل های بسیار پرطرفدار محسوب می گردد .

مویک ایر 2

مویک ایر 2 با رنج قیمتی مناسب تر هلی شاتی برای تفریح و سرگرمی کاربران می باشد . ویژگی ها و هوشمندی های این مدل آن را برای یک پرواز حرفه ای و عکاسی و فیلم برداری با کیفیت آماده کرده است .

  •  قدرتمند ، حرفه ای و قابل حمل
  •  دوربین 4K با قابلیت تصویر برداری 48 مگاپیکسل در حالت پاناروما
  •  سیستم اجتناب از موانع
  •  تا 10 کیلومتر محدوده انتقال فیلم با سیستم حمل و  نقل OcuSync 2.0
  •  کاهش نویز پرواز با آیرودینامیک جدید
  •  زمان پرواز بیش از 34 دقیقه با یک بار شارژ باتری
  •  قابلیت Active Track 2.0 برای ردیابی سوژه
  •  میزان بیت ریت دوربین به 140 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است
GPS در کوادکوپتر چه کاربردی دارد ؟
خواندن مطلب

مویک ایر 2

مویک ایر 2 محصول سا 2020 کمپانی DJI می باشد که تا به امروز هم یکی از پهپادهای پرفروش شرکت DJI می باشد. دوربین در نظر گرفته برای آن دارای سنسور CMOS 1.2 اینچ با رزولوشن فیلم برداری 4K و تصاویر 48 مگاپیکسل می باشد. قابل ذکر است ، این اولین هلی شات بدون سرنشین Mavic است که از تصاویر 48 مگاپیکسل ، 8K HyperLapse و ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و فیلم هایی با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه ارائه می دهد.
این همچنین اولین پهپاد مصرفی مجهز به AirSense سیستم هشدار DJI است که سیگنالهای کنترل نظارت خودکار (ADS-B) را به صورت خودکار از هواپیماهای سرنشین دار دریافت می کند و مکان آنها را بر روی صفحه کنترل از راه دور نشان می دهد. با توجه به اینکه Mavic Air اصلی دارای رنگهای متنوعی است و شبیه DJI Spark است، Mavic Air 2 از نظر شکل، اندازه، عملکرد و وزن در بین Mavic Mini و Mavic 2 Pro قرار می گیرد. DJI به ما گفت که آزمایشات زیادی را برای تعیین بهترین تعادل بین اندازه، قابل حمل بودن و ویژگی ها انجام داده و تعیین کرده است که 570 گرم وزن Mavic Air 2 می باشد.

مویک ایر 2

ایر 2 اس

ایر 2 اس جدیدترین نسخه سری مویک ایر می باشد که در سال 2021 از آن رونمایی شد و هم اکنون برای فروش نیز در دسترس است . ویژگی ها و هوشمندی های این مدل آن را برای مصارف تجاری و تفریحی سرگرمی بسیار مناسب کرده است . در واقع ایر 2 اس می تواند هم برای تفریح و سرگرمی با کیفیت و هم برای کارهای تجاری و کسب درآمد مناسب باشد .

  •  مجهز به دوربین 20 مگاپیکسل 5.4K سوار بر یک گیمبال سه محوره
  •  مدت زمان پروازی 30 دقیقه ای
  •  سنسور های عدم برخورد با موانع
  •  بازوهای تاشو جهت سهولت در حمل و نقل
  •  برد رادیویی 12 کیلومتری
  •  مجهز به gps و بازگشت به خانه دقیق
  •  موتور های براشلس قدرتمند
  •  ریموت کنترل Dual Band

پهپاد DJI FPV

کوادکوپتر DJI FPV یکی از جدیدترین و منحصربفردترین هلی شات های طراحی شده توسط برند DJI می باشد که در سال 2021 از آن رونمایی شد . این هلی شات به همراه عینک می باشد و دارای قابلیت FPV است و در زمره ی هلی شات های ریس و مسابقه ای قرار می گیرد . در واقع می توان گفت اگر به دنبال تفریح و سرگرمی خاص و هیجان انگیز هستید این مدل برای شما می تواند بسیار کار آمد باشد .

کوادکوپتر DJI FPV

مویک مینی 2

مویک مینی 2 که نسخه بروزرسانی شده ی مویک مینی می باشد یک سلفی درون است و با دارا بودن رنج قیمتی مناسب برای کاربرانی که می خواهند یک هلی شات باکیفیت داشته باشند مناسب است . وزن و ابعاد این مدل بسیار کم و جمع و جور است و می توان برای سفر و پیکنیک آن را براحتی با خود حمل کرد .

  •  249 گرم وزن
  •  انتقال OcuSync 2.0
  •  سنسور تصویر CMOS 1 / 2.3 اینچ
  •  لنز معادل 24 میلی متر (84º FOV)
  •  دیافراگم F2.8 (ثابت)
  •  وضوح عکس 12M
  •  تصاویر JPEG + RAW
  •  فیلم 4K / 30p و 1080 / 60p (نرخ بیت 100 Mbps)
  •  بزرگنمایی تا 4 برابر (2 برابر بدون افت)
  •  زمان پرواز 31 دقیقه ای

کمی بیشتر از یک سال پیش، DJI Mavic Mini را معرفی کرد. بارزترین ویژگی آن وزن برخاست بود که به زیر 250 گرم رسید. اکنون DJI با مویک مینی 2 بازگشته است، که مهمترین درخواستهای کاربران را برطرف می کند و هنوز با 249 گرم چک می کند. در این روند ، مارک تجاری Mavic جای خود را به نام کوتاه تری داد: DJI Mini 2.
در مورد طراحی کلی Mini 2 چیز زیادی تغییر نکرده است. بدنه آن جمع و جور است، پروانه های آن باید پیچ ​​شوند، پایه ها تاشو هستند، باتری و اسلات MicroSD در قسمت عقب قرار دارند و سنسورهای موقعیت دید در پایین هواپیما قرار می گیرند. اگر حروف ‘4K’ روی دوربین و آرم ‘Mini 2’ در بازوی سمت چپ بالای وسیله نقلیه نبود، تشخیص آنها از یکدیگر دشوار بود.

مویک مینی 2

مویک 2 اینترپایز ادونس

مویک 2 اینترپایز ادونس یک هلی شات فوق تخصصی برای مصارف خاص و تجاری و صنعتی می باشد که رنج قیمیتی بالایی نیز دارد . این هلی شات دارای خصایص و ویژگی های بسیار کاربردی و مهمی است که مصارف تخصصی دارد . درست است که کاربران این مدل افراد عادی برای مصارف عادی نیستند اما کاربران حرفه ای و صنعتی که از این مدل بهره برده اند بسیار راضی هستند .

  •  پهپاد بازرسی مویک 2 اینترپرایز ادونس با دوربین دوگانه حرارتی
  •  حداکثر زمان پرواز 31 دقیقه
  •  محدوده انتقال ویدئو تا 10 کیلومتر
  •  سیستم حمل و نقل OcuSync 2.0 برای ارسال فیلم و تصویر
  •  دوربین 48 مگاپیکسل با فیلم های 4K
  •  دوربین حرارتی با رزولوشن 640×512 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  •  سنسورهای تشخیص موانع همه جانبه
مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک ایر 2
خواندن مطلب

مویک 2 اینترپرایز ادونس یک پهپاد بازرسی کاملا حرفه ای می باشد که علاوه بر دوربین بصری 48 مگاپیکسل که برای فیلم برداری و تصویر برداری از آن در نظر گرفته اند از یک دوربین حرارتی با کیفیت 640×512 پیکسل بهره می برد. M2 EA یک پهپاد صنعتی با کاربردهای بازرسی می باشد که در زمینه امداد و نجات می توانید از آن استفاده کنید. ماموریت هایی همچون امداد و نجات، جستجوی افراد مفقود شده و بسیاری دیگر را به صورت حرفه ای انجام می دهد. زمان پرواز بی نظیری دارد و با تکیه بر قدرت مانور بی نظیری که دارد می تواند در عرصه های بسیاری به کاربران کمک می کند.

مویک 2 اینترپرایز ادونس

فانتوم 4 پرو ورژن 2

فانتوم 4 پرو ورژن دو آخرین مدل از نسل سری های فانتوم می باشد که در حال حاضر تولید می شود و موجود است . از دیرباز فانتوم ها دارای محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران بوده اند . البته کاربران برای مصارف تجاری و صنعتی از آن بهره گرفته و کسب در آمد کرده اند . درست است که این روزها کمپانی بر روی سری های مویک بسیار مانور می دهد اما فانتوم ها هنوز هم محبوبیت خود را داشته و کاربران به دنبال آن هستند .

  •  کوادکوپتر دوربین دار با فیلم برداری 4K
  •  دوربین 20 مگاپیکسل
  •  زمان پرواز: 30 دقیقه
  •  برد قابل کنترل 7 کیلومتر
  •  سرعت: 72 کیلو متر بر ساعت
  •  باتری 5870 میلی آمپر
  •  نحوه کنترل: رادیو کنترل و گوشی
  •  مکان یاب ماهواره ای GPS

فانتوم 4 پرو وی 2 به لطف سنسور 1 اینچی، دیافراگم قابل تنظیم، شاتر مکانیکی و ضبط ویدئو تا 4K / 60p ، یک پهپاد بسیار قدرتمند برای عکس و تولید فیلم است. با سرعت، قدرت و کنترل های بسیار پاسخگو، اگر بسیار راحت تر از Mavic 2 Pro نیست ، برای عکاسان حرفه ای و فیلمبردار گزینه ای عالی است.

فانتوم 4 پرو ورژن 2

اینسپایر 2

اینسپایر 2 نیز یکی از هلی شات های تخصصی dji است که دارای رنج قیمتی بالایی بوده و برای کاربران تخصصی و مصارف خاص پیشنهاد می شود . این هلی شات می تواند دوربین های تخصصی عکاسی و فیلم برداری را با خود حمل کرده و خروجی بسیار باکیفیتی ارائه کند . از آنجایی که اینسپایر 2 دارای مصارف تخصصی و تجاری می باشد برای کاربرانی که به دنبال تفریح و سرگرمی هستند پیشنهاد نمیشود و مناسب نیست . اما کاربران حرفه ای که از آن برای مصارف حرفه ای استفاده کرده اند بسیار راضی هستند .

  •  کوادکوپتر دوربین دار با فیلم برداری 4K
  •  دوربین 20 مگاپیکسل
  •  زمان پرواز: 27 دقیقه
  •  برد قابل کنترل 7 کیلومتر
  •  سرعت: 94 کیلو متر بر ساعت
  •  باتری 4280 میلی آمپر
  •  سنسور عدم برخورد به مانع
  •  مکان یاب ماهواره ای GPS

مویک مینی

مویک مینی یکی از هلی شات های تخصصی و ارزان قیمت dji می باشد که کاربران زیادی دارد . البته امروزه تمایل کاربران به خرید نسخه بروزشده آن یعنی مویک مینی 2 می باشد . اما خب نسخه اولیه مویک مینی بوده و رونمایی این سبک هلی شات با این مدل بوده است .

مویک مینی

  •  249 گرم وزن
  •  انتقال OcuSync 2.0
  •  سنسور تصویر CMOS 1 / 2.3 اینچ
  •  لنز معادل 24 میلی متر (84º FOV)
  •  دیافراگم F2.8 (ثابت)
  •  وضوح عکس 12MP
  •  تصاویر JPEG
  •  فیلم 4K / 30p و 1080 / 60p (نرخ بیت 100 Mbps)
  •  حداکثر سرعت برابر 45 کیلومتر بر ساعت
  •  زمان پرواز 31 دقیقه ای

اسپارک

اسپارک یکی از قدیمی ترین سلفی درون های برند dji است و شروع هلی شات های تخصصی ارزان قیمت با این مدل بوده است . اسپارک مجهز به دوربین 12 مگاپیکسلی full hd می باشد و تایم پروازی آن 16 دقیقه است . ابعاد و سایز آن کوچک بوده و کاربران در حمل و نقل بسیار راحت هستند .

  •  وزن 300 گرمی
  •  دوربین 12 مگاپیکسلی FULL HD
  •  گیمبال دومحوره
  •  برد رادیویی 2 کیلومتری
  •  حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت
  •  سنسور عدم برخورد با موانع از جلو
  •  تنوع رنگ بندی بدنه
  •  موتور های قدرتمند براشلس
  •  مدت زمان پروازی 16 دقیقه ای

اسپارک

شما کاربران گرامی در مقاله 10 هلی شات برتر 2021 با بهترین هلی شات های تخصصی روز DJI آشنا شده اید . اکثر مدل های معرفی شده در مجموعه جهان آرسی موجود می باشد و شما کاربران گرامی می توانید جهت خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید . همچنین می توانید از محصولات موجود به صورت حضوری بازدید کنید . حال از مطالعه کنندگان دعوت می شود تا اگر تجربه استفاده از محصولات dji را دارند در قسمت کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارند .

4 نظرات
  1. فرهاد فرهادیان می گوید

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    بیزحمت تفاوت های هلی شات ماتریس M30 و M300 رو بیان کنید من قصد خرید دارم و هدفم زووم دوربین هست

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      هر 2 این محصولات در کلاس نظامی هستن و فروش به کاربر غیر سازمانی ممنوع است . برای اطلاعات بیشتر در باره تفاوت محصولات سایت رو بررسی بفرمایید .

  2. غزاله می گوید

    سلام خسته نباشید . از هلی شات های dji معرفی شده در این متن کدوم هارو برای فروش موجود دارید ؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از مدل های معرفی شده در مقاله 10 هلی شات برتر 2021 اکثر مدل ها موجود است که می توانید موجودی و قیمت بروز آن ها را از مجموعه استعلام کنید .
      موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.