آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی
0 1,273

آشنایی با محدودیت های وزنی اسکوتر برقی

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی : مقاله آشنایی با محدودیت های وزنی اسکوتر برقی یک راهنمایی برای کاربرانی می باشد که می خواهند با توجه به وزنشان اسکوتر برقی مناسب خود را پیدا کنند .

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اسکوتر های برقی چه میزان وزنی را می توانند تحمل کنند ؟
محدودیت وزن در اسکوتر های برقی همچون سایر مشخصات این نوع دستگاه ها می تواند در میان مدل ها و محصولات برند های گوناگون متفاوت باشد .

بعضی از اسکوتر ها برای افراد سبک وزن طراحی شده اند و بعضی دیگر نیز می توانند توسط کاربرانی با وزن بیشتر مورد استفاده قرار گیرند . واقعیت این است که بسیاری از مدل ها به راحتی می توانند میانگین وزن افراد بزرگسال را تحمل کنند ، اما با این حال نمی توان گفت تمام اسکوتر های برقی گزینه هایی مناسب برای کاربران سنگین وزن هستند . به همین دلیل شما باید در هنگام خرید اسکوتر برقی به محدودیت وزن آن ها توجه داشته باشید و از راهنمایی های مشخصی که در این زمینه وجود دارد پیروی نمایید .

اولین نکته این است که در هنگام خرید اسکوتر برقی حتما محدودیت وزن اعلام شده توسط تولید کننده را بررسی کنید . علاوه بر آن توصیه می شود همواره به دنبال مدل هایی باشید که از گواهینامه ایمنی UL-2272 برخوردار هستند ، چرا که در این گواهینامه اطلاعات و مشخصات دقیق محصول درج شده است . پس از آن می توانید به دستورالعمل هایی که در ادامه مقاله آشنایی با محدودیت های وزنی کاربران اسکوتر برقی به آن ها اشاره خواهیم کرد مراجعه نمایید و به کمک آن ها محدودیت وزن اسکوتر برقی خود را مشخص نمایید .

محدودیت وزن کاربران اسکوتر برقی چیست ؟

محدودیت وزن در اسکوتر برقی های 4.5 اینچی

اسکوتر های برقی 4.5 اینچی در وهله اول برای کودکان طراحی شده اند و به همین دلیل انتظار نمی رود که بتوانند وزن زیادی را تحمل کنند یا توسط کاربران بزرگسال مورد استفاده واقع شوند .
محدودیت وزن اسکوتر های سایز 4.5 اینچ در میان مدل های گوناگون به طور میانگین 55 کیلوگرم است . این نوع اسکوتر ها دارای چرخ های نسبتا کوچکی هستند و گزینه هایی ایمن برای کودکان کمتر از 55 کیلوگرم به حساب می آیند .
البته بعضی از مدل های 4.5 اینچی قادر هستند کمی بیشتر از 55 کیلوگرم را نیز تحمل کنند ، چرا که فرایند رشد در کودکان متفاوت است و بعضی از آن ها ممکن است وزن بیشتری نسبت به سن و سال خود داشته باشند . با این وجود توصیه می شود در هنگام خرید اسکوتر برقی برای فرزندان خود از مناسب بودن محدودیت وزن دستگاه اطمینان حاصل نمایید .

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی

محدودیت وزن در اسکوتر برقی های 6.5 اینچی

حداکثر وزنی که اسکوتر های برقی 6.5 اینچی می توانند جابجا کنند برابر با 100 کیلوگرم است . این یعنی مدل های 6.5 اینچی گزینه ایده آل بسیاری از کاربران معمولی می باشد .
جالب است بدانید اسکوتر های برقی سایز 6.5 اینچ پر فروش ترین مدل ها در زمینه سرگرمی و کاربری های روزمره به حساب می آیند . از سوی دیگر سرعت این نوع اسکوتر ها با توجه به برند تولید کننده می تواند بین 12 تا 18 کیلومتر بر ساعت متغیر باشد .
باتری اسکوتر های برقی 6.5 اینچی نیز معمولا 1 تا 2 ساعت برق مورد نیاز را در اختیار دستگاه قرار می دهد تا پس از هر بار شارژ کردن امکان پیمودن مسافت های 15 تا 20 کیلومتر فراهم شود . به طور کلی می توان گفت اسکوتر های 6.5 اینچی بهترین سایز موجود برای کاربران بزرگسال با وزن معمول هستند .

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی

محدودیت وزن در اسکوتر برقی های 8 و 8.5 اینچی

برای اسکوتر های برقی 8 اینچی که طبیعتا دارای بدنه ای بزرگ تر از مدل های قبلی هستند محدودیت وزن 120 کیلوگرمی در نظر گرفته شده است . اسکوتر های 8.5 اینچی مخصوص آفرود نیز از همین محدودیت وزن برخوردار هستند و در کنار مدل های 8 اینچی جزو گزینه های مناسب برای کاربران سنگین تر محسوب می شوند .
جالب است بدانید اسکوتر های مدل آفرود به چرخ های مقاوم تری مجهز شده اند و ساختار مستحکم تر آن ها باعث می شود بتوانند سطوح و شرایط مختلف را تحمل کنند .
بنابراین اگر شما قصد دارید سواری های ماجراجویانه روی سطوح ناهموار و غیر قابل پیش بینی را تجربه کنید ، اسکوتر های مخصوص آفرود انتخاب مناسب شما هستند . همانطور که اشاره شد این نوع اسکوتر ها می توانند وزن بیشتری را تحمل کنند و لازم نیست نگران سنگین شدن آن ها باشید .

نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی

محدودیت وزن در اسکوتر برقی های 10 اینچی

خوشبختانه کاربران دارای وزن بیشتر از 120 کیلوگرم نیز در صورت تهیه اسکوتر مناسب می توانند هیجان سواری با این نوع وسایل نقلیه را تجربه کنند . اسکوتر های 10 اینچی که امروزه در بازار عرضه می شوند قادر هستند حداکثر 150 کیلوگرم وزن را تحمل کنند و امکان سواری لذت بخش را بدون دغدغه های ایمنی و عملکردی برای کاربران سنگین تر از 120 کیلوگرم فراهمی می کنند .
جالب است بدانید حتی بعضی از مدل ها همچون Swagtron TR می توانند وزن بیشتر از 150 کیلوگرم را نیز جابجا کنند. بنابراین اگر شما دچار اضافه وزن هستید ، توصیه می شود حتما مشخصات مربوط به محدودیت وزن اسکوتر های برقی را مطالعه نمایید و در صورت نیاز مدل های سایز بزرگ تر را انتخاب کنید .

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی

رعایت نکردن محدودیت وزن در هنگام سواری با اسکوتر چه عواقبی خواهد داشت ؟

بسیاری از مردم تصور می کنند زمانی که فردی با وزن بیشتر از محدودیت وزن تعیین شده برای اسکوتر روی آن سوار می شود ، دستگاه قادر به شروع حرکت نخواهد بود . اما این تصور کاملا اشتباه است و حتی در مواقعی که وزن زیادی روی اسکوتر برقی قرار گرفته باشد ، این وسیله هنوز هم می تواند حرکت کند با این تفاوت که عملکرد مطلوب همیشگی را به نمایش نخواهد گذاشت . به عبارت دیگر در صورت رعایت نکردن محدودیت وزن شما هنوز هم می توانید سواری با اسکوتر برقی را تجربه کنید ، اما این کار مشکلات و معایبی را به دنبال خواهد داشت .

  1. اولین مشکل این است که سرعت اسکوتر برقی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد . همچنین اگر وزن شما بیش از حد زیاد باشد ، شاهد افت شدید در عملکرد و مانور پذیری دستگاه خواهید بود .
  2. علاوه بر کند شدن ، باتری اسکوتربرقی نیز با سرعت بیشتری تخلیه شده و مدت زمان شارژدهی باتری با کاهش چشمگیر مواجه خواهد شد .
  3. از سوی دیگر نادیده گرفتن محدودیت وزن اسکوتر برقی می تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد و باعث بروز صدمات جدی برای دستگاه شود .
    بنابراین توصیه ما به شما این است که تحت هر شرایطی در محدوده وزن تعیین شده برای اسکوتر های برقی باقی بمانید و در صورت نیاز مدل های سایز بزرگ تر را برای خود تهیه نمایید .
بهترین اسکوتر های 2023
خواندن مطلب

حداقل وزن مورد نیاز برای سوار شدن روی اسکوتر های برقی چقدر است ؟

نکته مهم دیگری که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند این است که محدودیتی در زمینه حداقل وزن نیز برای اسکوتر های برقی تعریف شده است . اگر شما به عنوان یک فرد بالغ سواری با اسکوتر برقی را تجربه می کنید ، این موضوع اهمیت چندانی برای شما ندارد . اما اگر قصد دارید اسکوتر برقی را برای فرزندان خود تهیه کنید ، علاوه بر حداکثر وزن مجاز باید به محدودیت های موجود در زمینه حداقل وزن نیز توجه داشته باشید .

حداقل وزن مورد نیاز برای سواری با اسکوتر برقی به طور میانگین 20 کیلوگرم است . در صورتی که وزن کاربر کمتر از این مقدار باشد ، حرکت و کنترل اسکوتر برقی به درستی صورت نخواهد پذیرفت . همانطور که می دانید کنترل اسکوتر ها نیازمند تغییرات مستمر در نحوه اعمال وزن بر دستگاه است و در نتیجه این احتمال نیز وجود دارد که کودکان سبک تر از 20 کیلوگرم از توانایی لازم برای کنترل صحیح، کاهش و افزایش سرعت ، یا حتی توقف آن برخوردار نباشند . بنابراین در هنگام خرید اسکوتر برقی برای کودکان بسیار مهم است که به حداقل وزن مورد نیاز برای استفاده از دستگاه توجه ویژه داشته باشید .

سخن پایانی

فرایند خرید اسکوتر برقی با توجه به شور و اشتیاقی که برای سوار شدن روی آن ها وجود دارد می تواند با اشتباهات متعددی همراه باشد . اما اگر زمان کافی به بررسی مدل های گوناگون و مطالعه دقیق مشخصاتی همچون محدودیت وزن اختصاص داده شود ، به شما اطمینان می دهیم درصد این اشتباهات فوق العاده کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه دستگاهی کاملا ایمن و متناسب با نیاز های شما خریداری خواهد شد . همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه حضوری ما مدل های مختلف را از نزدیک بررسی نموده و بهترین دستگاه مناسب خود را انتخاب نمایید . ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که می توانید بهترین قیمت اسکوتر برقی را از ما دریافت کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.