مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو می تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد چرا که این دو مدل جزو هلی شات های تخصصی dji محسوب می شوند و قیمت کوادکوپتر های فوق تقریبا در یک رنج است .

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو
0 279

مقایسه هلی شات فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو می تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد چرا که این دو مدل جزو هلی شات های تخصصی dji محسوب می شوند و قیمت کوادکوپتر های فوق تقریبا در یک رنج است . شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو مدل تقریبا در یک رده قرار میگیرند و ویژگی های فنی مشابهی دارند . فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو جزو دستگاه هایی با رنج قیمتی بالا هستند و کاربران برای مصارفی همچون نقشه برداری هوایی ، ساخت تیزر و تبلیغات ، کلیپ عروسی ، مستند سازی و … از آن ها استفاده می کنند . با ما همراه باشید تا در مقاله مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو تفاوت های این دو مدل را برایتان شرح دهیم تا با داشتن آگاهی کامل هلی شات مورد نظرتان را انتخاب کنید .

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

ویژگی های مویک 2 پرو

هلی شات مویک 2 پرو در دو پکیج استاندارد و کمبو عرضه می شود . پکیج استاندارد آن همانند پکیج پیش فرض فانتوم 4 پرو است و متعلقات خاصی همراه هلی شات نیست . اما با خرید پکیج کمبو اقلام و قطعات اضافی مثل باتری ، هاب شارژ ، کیف و ملخ یدک دارید . باید بدانید چنین پکیجی در فانتوم 4 پرو وجود ندارد . مویک 2 پرو 907 گرم وزن دارد و ابعاد آن معادل 32.2 × 24.2 × 8.4 cm می باشد . دوربین موجود بر روی آن از برند هسلبلاد است و دارای کیفیت 20 مگاپیکسل 4k می باشد . این دوربین بر روی یک گیمبال سه محوره سوار است و تمامی خطا و لرزش های تصویر را خنثی می کند . برد پروازی آن معادل 8 کیلومتر ( FCC ) و 5 کیلومتر ( CE ) و برد عمودی آن معادل 500 متر است . این هلی شات می تواند 31 دقیقه مداومت پروازی داشته باشد . محدوده دمایی پروازی آن معادل -10 الی 40 درجه سانتی گراد می باشد . مویک 2 پرو تا 38 کیلومتر در برابر باد پایدار است و حداکثر سرعت پروازی آن نیز معادل 72 کیلومتر برساعت می باشد . این هلی شات از چهار عدد موتور براشلس ساخته شده است و بازوهای آن جهت سهولت در حمل و نقل جمع می شود . رنگ مویک 2 پرو طوسی است و سنسور های عدم برخورد با موانع در آن از بالا, پایین, جلو, چپ, راست, عقب وجود دارد .

آموزش راه اندازی فانتوم 4
خواندن مطلب

مویک 2 پرو

ویژگی های فانتوم 4 پرو ورژن 2

فانتوم 4 پرو ورژن دو آخرین مدل از سری فانتوم ها می باشد که در حال حاضر در دسترس است . وزن این هلی شات معادل 1375 g است و ابعاد آن نیز 28.95 × 28.95 × 19.6 cm می باشد . این هلی شات در یک رنگ سفید و تنها و تنها در یک پکیج به کاربران ارائه می شود . بازوهای آن نیز همانند سری های مویک تا نمی شوند . دوربین موجود بر روی فانتوم 4 پرو ورژن دو معادل 20 مگاپیکسل 4k می باشد و بر روی یک گیمبال سه محوره سوار است . برد پروازی افقی در این مدل معادل 7 کیلومتر (FCC) و 3.5 کیلومتر (CE) و برد عمودی معادل 500 متر است . مدت زمان پروازی این هلی شات 30 دقیقه می باشد . محدوده دمایی فانتوم 4 پرو ورژن دو معادل 0 الی 40 درجه سانتی گراد می باشد . این هلی شات تا میزان 40 کیلومتر بر ساعت پایداری در باد دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 72 کیلومتر بر ساعت می رسد . در طراحی و ساخت فانتوم 4 پرو ورژن 2 از چهار عدد موتور براشلس استفاده شده است . سنسورهای عدم برخورد با موانع نیز در این مدل از بالا, پایین, جلو, چپ, راست, عقب وجود دارند .

فانتوم 4 پرو ورژن 2

حال در ادامه بر آن شدیم تا به تفاوت های این دو مدل از کمپانی dji به صورت جزئی بپردازیم .

طراحی مویک ۲ پرو با فانتوم ۴ پرو

با اولین نگاه به این دو هلی شات متوجه می شوید که از لحاظ شکل ظاهری به طور 100% با یکدیگر متفاوت هستند . در واقع شکل ظاهری فانتوم و طراحی آن قدیمی تر است اما سری مویک ها به دلیل دارا بودن بازوهای تاشو و سهولت در حمل و نقل دارای جذابیت بیشتری هستند و برای کاربران بیشتر محبوبند . کیف حمل مویک نیز بسیار کوچک و جمع و جور است از این روی فضای بسیار کمی را در جابه جایی اشغال می کند .
مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

مدت زمان پرواز 

در مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو زیاد نمی شود به زمان تاکید داشت چرا که مویک 2 پرو با 31 دقیقه و فانتوم 4 پرو با 30 دقیقه مداومت پروازی دارند و اختلاف زیاد و فاحشی بین آن دو احساس نمی شود . البته جالب است که بدانید ظرفیت باتری فانتوم بیشتر است اما چون وزن دستگاه نیز بیشتر است انرژی بیشتری برای پرواز می طلبد .

دوربین

دوربین در پهپاد ها یکی از مهم‌ترین عناصر است و پهپادی که دوربین خوب و با کیفیتی نداشته باشد، به هیچ وجه نمی‌تواند پهپاد خوبی محسوب شود. پهپادهای فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو، هر دو از دوربین‌های با کیفیتی بهره می‌برند که تفاوت‌هایی ظریف با یکدیگر دارند. دوربین فانتوم 4 پرو از یک سنسور 1 اینچی CMOS بهره می‌برد که 20 مگاپیکسل رزولوشن دارد. مویک 2 پرو نیز یک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور CMOS 1 اینچی دارد. تفاوت آن‌ها در اولین قدم این است که پهپاد مویک 2 پرو از یک دوربین هاسلبلاد بر روی خود بهره می‌برد. هاسلبلاد یکی از معتبر و حرفه‌ای‌ترین تولیدکنندگان دوربین در جهان است که در تولید مویک 2 پرو با DJI همکاری داشته است. از طرف دیگر ویژگی متمایز دوربین کوادکوپتر مویک 2 پرو این است که دیافراگمی قابل تنظیم دارد و از 2.8 تا 11 قابل تغییر است. هر دو پهپاد دارای امکانات ویژه‌ای نظیر ضبط ویدیوهای 4K با بیت ریت 100 mbps بوده که پردازشی سریع و با کیفیت را ارائه می‌دهد. سرعت ضبط ویدیو با فرمت 4K در پهپاد فانتوم 4 پرو 60 فریم بر ثانیه است که کاربرد بسیاری در ویرایش ویدیو و فرایند پست پروداکشن ( پس پردازش ) دارد، اما مویک 2 پرو در این فرمت قادر است تنها تا 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.فانتوم 4 پرو از یک شاتر مکانیکی با سرعت 1/2000 ثانیه در کنار یک شاتر الکترونیکی با سرعت 1/8000 ثانیه بهره می‌برد؛ این در حالی است که مویک 2 تنها یک شاتر الکترونیکی با سرعت 1/8000 دارد.

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای
خواندن مطلب

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

یکی از تفاوت‌های مهم بین دوربین فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو این است که، دوربین فانتوم به صورت آویز در زیر پرنده قرار دارد اما دوربین مویک 2 در جلوی آن . این تفاوت باعث می‌شود تا پهپاد فانتوم 4 پرو قابلیت چرخش بسیار بیشتری از مویک 2 پرو داشته باشد و بتواند محدوده بزرگ‌تری را پوشش دهد.

اما یک نکته دیگر که درباره دوربین‌های دو پرنده وجود دارد باز هم مربوط به مویک است. دوربین مویک 2 پرو مجهز به قابلیتی با عنوان Hyperlapse شده، که یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های پهپاد مورد نظر است. به این ترتیب کاربر می‌تواند تنها با اشاره یک دکمه، فرآیند تولید تصاویر تایم لپس توسط مویک 2 را آغاز کند. البته ویژگی hyperlapse در مویک 2 زمانی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد که در شرایط مناسب و ثابت جوی استفاده شود و در صورت استفاده در شرایط نامساعد، چندان کارآمد نخواهد بود.

برد رادیویی

برد رادیویی عمودی درهر دو هلی شات معادل 500 متر است . اما برد رادیویی افقی در مویک 2 پرو بیشتر است و معادل 8000 متر است و در فانتوم 4 پرو این میزان 1000 متر کمتر است .

حافظه

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای عکاسی و تصویربرداری در دنیای دیجیتال نیازمند آن هستیم حافظه است. حافظه‌ها انواع مختلفی دارند و هر دو پهپاد مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو قادرند از کارت حافظه‌ هایی با ظرفیت بالا بر روی خود استفاده کنند؛ اما تفاوت مویک 2 با فانتوم 4 پرو در این زمینه این است که، مویک 2 از یک حافظه 8 گیگی بر روی خود بهره می‌برد که فانتوم 4 پرو فاقد آن است و تنها باید از حافظه جانبی بر روی آن استفاده کرد. این ویژگی زمانی اهمیت می‌یابد که ما SD کارت خود را جا گذاشته و هنگامی یادمان بیفتد که به محل تصویربرداری رسیده باشیم.

گیمبال

دوربین در هر دو مدل یعنی مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو بر روی یک گیمبال سه محوره سوار است که در حین پرواز این گیمبال می تواند تمامی خطا و لرزش هارا خنثی کند و تصاویر نهایی بسیار صاف و زیبا هستند و فاقد هرگونه خطا و لرزش و مشکلی می باشند .
مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

سنسور عدم برخورد با موانع

سنسور های عدم برخورد با موانع از اهمیت بالایی برخوردارند و در این دو هلی شات دوربین ها و چشمی های قوی ای هستند که از جهات مختلف هلی شات را پوشش داده و کمک می کنند تا پرواز بسیار دقیقی داشته باشید و از برخورد با موانع جلوگیری بعمل می آورند .

موتور براشلس چیست و چگونه کار می کند ؟
خواندن مطلب

بسته بندی

همانطور که پیش تر نیز مطرح شده مویک 2 پرو تنها در دو پکیج ارائه می شود و فانتوم 4 پرو فقط و فقط یک بسته بندی دارد که این پک با پک استاندارد مویک 2 پرو برابری می کند . پکیچ کمبو مویک 2 پرو نیز بسیار ارزشمند است چرا که از طرف کمپانی اقلام و قطعات کاربردی در آن ها گذاشته شده است که برای کاربران بسیار کاربردی است .

نتیجه گیری

همانطور که در مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو مشاهده کردید این دو هلی شات شباهت های بسیار زیاد و تفاوت هایی با یکدیگر دارند . اگر به دنبال خرید هلی شات هستید با کارشناسان جهان آرسی در ارتباط باشید و نسبت به نوع نیاز و بودجتان مشورت بگیرید و بین این دو مدل یکی را برگزینید . اگر شما کاربر گرامی از هلی شات های معرفی شده در مقاله یکی را دارید و یا حتی تجربه استفاده از آن ها را دارید در قسمت کامنت ها برایمان بنویسید خرید کدام هلی شات را به کاربران پیشنهاد می کنید و چرا !؟!؟

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک 2 پرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.