روش های نگهداری صحیح از اسکوتر برقی

ما در مقاله روش های نگهداری صحیح از اسکوتر برقی قصد داریم نکاتی در رابطه با نگهداری صحیح از اسکوتر برقی ارائه دهیم. بنابراین اگر شما صاحب اسکوتر برقی هستید و یا قصد دارید در آینده نسبت به خرید اسکوتر برقی اقدام کنید ، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش های نگهداری صحیح از اسکوتر برقی
9 351

روش های نگهداری از اسکوتر برقی

روش های نگهداری از اسکوتر برقی چیست ؟ اسکوتر برقی در سال های اخیر توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده و در حال حاضر به عنوان یک ابزار سرگرمی فوق العاده جذاب شناخته می شود.
یکی از نکات بسیار مهم در مورد اسکوتر های برقی که کمتر به آن توجه می شود، نگهداری و مراقبت صحیح از این نوع وسایل است. به همین دلیل لازم است با نحوه صحیح مراقبت از اسکوتر های برقی آشنایی پیدا کنید و در هنگام خرید نیز گزینه ای را انتخاب کنید که فرایند نگهداری و آماده سازی آن شما را دچار دردسر نمی کند.
ما در مقاله روش های نگهداری صحیح از اسکوتر برقی قصد داریم نکاتی در رابطه با نگهداری صحیح از اسکوتر برقی ارائه دهیم. بنابراین اگر شما صاحب اسکوتر برقی هستید و یا قصد دارید در آینده نسبت به خرید اسکوتر برقی اقدام کنید ، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اسکوتر های برقی درست مثل اتومبیل، موتور سیکلت و سایر ماشین های مشابه نیازمند مراقبت های خاص خود هستند. این گونه دستگاه ها در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند و مراقبت از آن ها با استفاده از روش های صحیح صورت پذیرد، همواره شرایط ایده آل خود را حفظ خواهند کرد تا احتمال بروز حوادث کاهش یابد و خود دستگاه نیز طول عمر بیشتری داشته باشد.

روش های نگهداری از اسکوتر برقی

نکات مهم در هنگام مراقبت از اسکوتر برقی

1. چرخ ها را به طور منظم تمیز کنید

چرخ ها یکی از قسمت های اصلی اسکوتر برقی محسوب می شوند و موتور ها را در خود جای داده اند. بنابراین بسیار مهم است که شما در بازه های زمانی منظم چرخ های اسکوتر برقی را مورد بررسی قرار دهید.
اگر داخل چرخ ها غبار یا تکه هایی از زباله جا خوش کرده بود، با استفاده از یک مسواک یا هر وسیله دیگری که می تواند به مرکز چرخ دست پیدا کند آن ها را خارج کنید.
به یاد داشته باشید که خارج کردن تمام تکه های اضافی از داخل چرخ بسیار مهم است، چرا که همین تکه ها می توانند به موتور ها و سنسور های اسکوتر برقی آسیب برسانند و در طول حرکت باعث از بین رفتن تعادل شما شوند.

اسکوتر شارژی چیست ؟
خواندن مطلب

در هنگام بررسی چرخ های اسکوتر برقی به لاستیک ها نیز توجه داشته باشید و مطمئن شوید که به خوبی روی چرخ سوار شده باشند.
علاوه بر آن لازم است از سفت بودن تمام پیچ های موجود در هر چرخ اطمینان حاصل کنید. اگر احیانا پیچی به درستی در جای خود قرار نگرفته بود، از پیچ گوشتی مناسب کمک بگیرید و قبل از سواری با اسکوتر پیچ را کاملا در جای خود مستحکم کنید.

2. قبل از سواری باتری را کاملا شارژ کنید

قبل از اینکه سواری با اسکوتر برقی را آغاز کنید، مطمئن شوید که دستگاه کاملا شارژ شده است. در غیر این صورت ممکن است باتری دچار آسیب شود و عملکرد مطلوب خود را از دست بدهد.
علاوه بر آن کامل بودن شارژ باتری اسکوتر برقی به شما اجازه می دهد از سواری با سرعت بالا در مسافت های طولانی لذت ببرید.
بسیاری از اسکوتر ها تنها به یک یا دو ساعت زمان نیاز دارند تا کاملا شارژ شوند، بنابراین توصیه می شود از این مرحله غافل نشوید. از سوی دیگر به هیچ وجه نباید اجازه دهید شارژ باتری به طور کامل تخلیه شود، چرا که این فرایند به مرور زمان باعث کاهش عمر باتری و مدت زمان شارژدهی آن می شود.

تمیز کردن باتری ها نکته مهم دیگری است که باید به آن اشاره کنیم. زمانی که اسکوتر برقی کاملا شارژ شد، کابل برق را از آن جدا کنید و پس از خارج کردن باتری از داخل دستگاه، از عدم وجود آسیب های فیزیکی، سوختگی و چرک روی آن اطمینان حاصل نمایید. در این مرحله همچنین توصیه می شود با استفاده از یک دستمال تمیز و خشک باتری را تمیز کنید و سپس آن را به داخل دستگاه بازگردانید.

توصیه های ایمنی اسکوتر برقی
خواندن مطلب

3. سیم کشی های داخلی را بررسی کنید

اسکوتر برقی یک وسیله مکانیکی است و از قطعاتی تشکیل شده است که با استفاده از سیم به یکدیگر متصل شده اند. به همین دلیل لازم است حداقل یک بار در ماه زمانی را به بررسی و عیب یابی سیم کشی های داخلی این گونه دستگاه ها اختصاص دهید.

برای بررسی سیم کشی های داخلی یک اسکوتر برقی کافیست بدنه اسکوتر را باز کنید، سپس مطمئن شوید سیم های موجود اتصال مورد نیاز بین قطعات را فراهم کرده اند و به صورت منظم در جای خود قرار گرفته اند. در صورت مشاهده هر نوع آسیب جدی توصیه می شود موضوع را با یک کارشناس یا متخصص وسایل الکتریکی در میان بگذارید و یا با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

4. اسکوتر برقی را تمیز نگه دارید

هر چند وقت یک بار دستمالی نرم و مرطوب تهیه نمایید و به آرامی بدنه اسکوتر برقی را تمییز کنید. این کار باعث می شود بدنه اسکوتر برقی درخشش و ظاهر جذاب خود را حفظ کند و آسیب های فیزیکی به وجود آمده روی این بدنه بلافاصله شناسایی شوند. البته قبل از اینکه فرایند تمیز کردن را شروع کنید باید از متصل نبودن کابل شارژ به اسکوتر برقی مطمئن شوید تا از بروز شوک های الکتریکی جلوگیری شود.

5. اجازه دهید اسکوتر برقی کمی خنک شود

اسکوتر های برقی همانند تلفن های هوشمند زمانی که به طور مستمر مورد استفاده قرار می گیرند، به راحتی داغ می شوند. به همین دلیل توصیه می شود پس از یک سواری مفصل اجازه دهید باتری ها کمی استراحت کنند و دمای اسکوتر کاهش یابد. پس از آن با خیالی آسوده می توانید اسکوتر را دوباره مورد استفاده قرار دهید و یا در جهت شارژ شدن آن را به منبع برق متصل کنید.

بهترین اسکوتر های 2023
خواندن مطلب

6. از عملکرد مطلوب پدال ها اطمینان حاصل کنید

گاهی اوقات در هنگام سواری ممکن است احساس کنید کنترل اسکوتر برقی از دست شما خارج شده است و لرزش هایی ناخواسته در طول حرکت وجود دارد.
جالب است بدانید این مشکل معمولا به شل بودن پدال ها نسبت داده می شود. بنابراین در چنین مواقعی توصیه می شود بلافاصله پدال ها را بررسی کنید و در صورتی که شل و سست شده بودن، آن ها را دوباره تنظیم کنید.
در هنگام تنظیم مجدد این نکته را به یاد داشته باشید که پدال ها نباید بیش از حد سفت شوند، در غیر این صورت احتمال اینکه گیر کنند و تعادل شما را بر هم بزنند وجود خواهد داشت. بنابراین پس از هر بار تنظیم کردن ابتدا اسکوتر را طی یک سواری کوتاه تست کنید تا از عملکرد مطلوب پدال ها و ترمز ها مطمئن شوید.

7. مراقبت های تخصصی را به متخصصین بسپارید

بسیاری از کاربران اسکوتر های برقی در زمینه استفاده از ابزار های مکانیکی و چنین دستگاه های مدرن و پیشرفته ای تخصص ندارند.
به همین دلیل توصیه می شود پس از گذشت مدتی اسکوتر برقی خود را جهت سرویس شدن به مراکز معتبر ارسال کنید. متخصصین حاضر در چنین مراکزی حتی جزیی ترین معایب موجود در دستگاه شما را شناسایی می کنند و پس از رسیدگی به تمام ایرادات موجود، دستگاهی سالم و ایمن را در اختیار شما قرار می دهند

8. اسکوتر برقی را به درستی انبار کنید

اگر قصد دارید به مسافرت بروید و برای مدت زمان طولانی نمی توانید از اسکوتر برقی استفاده کنید، توصیه می کنیم در انبار کردن آن دقت لازم را به خرج دهید. به عبارت دیگر ضمن قرار دادن اسکوتر در جعبه هایی مستحکم و ایمن، بهتر است آن ها را در مکانی خشک با تهویه مناسب انبار کنید تا باتری و مادربورد اسکوتر رطوبت را به خود جذب نکند.

امیدواریم مقاله روش های حفاظت از اسکوتر برقی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با استفاده از نکات ذکر شده در آن بتوانید به بهترین شکل ممکن از اسکوتر برقی خود نگهداری کنید. در پایان لازم است بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که در صورت رعایت تمام توصیه های مطرح شده، اسکوتر برقی شما ظاهر زیبا و کیفیت روز اول خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد.

9 نظرات
  1. رها محمدی می گوید

    اسکوتر برقی یک وسیله حمل و نقل رواج‌یافته‌ای است که عمدتاً برای کوچه و کاشانه‌های شهری استفاده می‌شود. با استفاده از این اسکوتر می‌توانید به سریعترین شکل ممکن از یک نقطه به نقطه دیگران برسید. علاوه‌بر این، استفاده از اسکوتر برقی نیز به صرفه اقتصادی و دوستانه با محیط زیست است.

  2. علی اصغر می گوید

    با سلام آیا اگر موتور اسکوتر کند شده چگونه آن را سرویس کنیم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید دستگاه از نزدیک بررسی شود قربان .
      موفق باشید

  3. abed می گوید

    باسلام
    من واسه دخترم یه اسکوتر خریدم ودخترم فقط روی یک پدال میشینه و بازی میکنه میخواستم بدونم آیامشکلی پیش میاد یا نه.؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیر قربان مشکل خاصی وجود ندارد .
      موفق باشید

  4. کتی می گوید

    سلام
    لطفا بفرمایید با دوده چرخها چیکار کنم?رد چرخهای اسکوترم روی همه موکتها و فرشها مونده

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      به دلیل فشار وارده بر روی اسکوتر برقی جای رد چرخ های آن بر روی فرش و موکت ها می افتد و طبیعی است . البته برای حفظ سلامت اسکوتر برقی توصیه میکنیم بر روی فرش و موکت و جاهای پرزدار با آن بازی نکنید چرا که به مرور پرز ها به برد داخلی نفوذ کرده و برای اسکوتر مشکل ساز است . بهتر است بر روی پارکت و سنگ و آسفالت با آن بازی شود .
      موفق باشید .

  5. آرتین میرزایی می گوید

    سلام من میخام اسکوترم رو سرویس کنم مثل بلوتوث کار نمی کنه کنترل اسکوتر هم کار نمیکنه

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      مشکلی نیست . می تونید بیارید دفتر برای تعمیرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.