ساختار اسکوتر برقی ها به چه صورت است ؟

ساختار اسکوتر برقی ها به چه صورت است ؟
0 298

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید ) :

آموزش استفاده از اسکوتر برقی

آموزش استفاده از اسکوتر برقی مقوله ای است که کاربران بی شک به آن نیاز دارند . امروزه در سراسر جهان شاهد عرضه ابزارها و وسایل های گوناگون در بازار هستیم . برخی از این ابزارها به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و بسیار محبوب می باشند . اسکوتر های برقی یکی از محبوب‌ترین ابزارها در میان جوانان و نوجوانان بوده که در دهه های اخیر در بازار عرضه شده و بخش زیادی از تقاضاها را به خود اختصاص داده است .
این اسکوترها الهام گرفته از اسکوتر هایی است که با نیروی پا به حرکت در می آمد ، تنها تفاوت حاکم میان این دو این است که در اسکوترهای برقی نیروی الکتریکی باتری جانشین نیروی پا گشته و تنها کافیست کاربران بتوانند تعادل خود را بر روی آن حفظ نموده و با اندک فشاری به سمت جلو ، عقب یا طرفین ، اسکوتر برقی را به مسیر دلخواه خود هدایت نمایند .
این اسکوتر برقی ها در مدل های مختلفی در بازار عرضه شده است . اسکوترهای برقی دوچرخ ، تک چرخ و دسته دار نمونه هایی از این محصول بوده که البته در میان این سه مدل اسکوترهای دو چرخ محبوبیت بیشتری نسبت به دو مدل دیگر پیدا کرده است . اسکوترهای دوچرخ که یا دسته دار است یا بدون دسته در سایزهای 6 اینچ 7 اینچ 8 اینچ و 10 اینچ در بازار موجود می باشد که البته سایز های 6 اینچ 8 اینچ آن نسبت به دو سایز دیگر از محبوبیت بیشپتری در میان کادربران برخوردار است .
مدلهای دسته دار اسکوترهای برقی با داشتن دسته ای در مرکز خود می تواند برای آن کاربرانی که در حفظ تعادل اندکی مشکل دارند مناسب تر باشد چرا که با تکیه بر آن دسته می توانند راحت تر بر اسکوتر سوار شده و آن را به مسیر دلخواه خود ببرند . پیرامون اسکوترهای تک چرخ نظرات متفاوتی وجود دارد ، عده ای سوار شدن بر آنها و حفظ تعادل بر روی آنها را همانند نمونه دوچرخ راحت و نیازمند تمرین می دانند اما عده‌ای معتقد هستند که حفظ تعادل بر روی این قسم از اسکوتر برقی ها دشوار می باشد . به نظر بنده نیز حفظ تعادل بر روی اسکوتر های تک چرخ اندکی سخت بوده و نسبت به نمونه دوچرخ  نیازمند تمرین بیشتری می باشد .

اسکوتر برقی

 

 آن چیزی که در اسکوتر های برقی تعیین کننده سایز آنها است چرخ های به کار رفته در اسکوتر بوده که این چرخ ها یا سنگی هستند و یا بادی . اسکوترهای برقی با سایز 6 اینچ و 6 و نیم اینچ دارای چرخهای سنگین بوده و در مقابل اسکوترهایی با سایز 8 اینچ دارای چرخ های بادی میباشد . وجه تمایز میان سنگی و یا بادی بودن چرخ ها در این است که چرخ های سنگی نسبت به چرخ های بادی آسیب کمتری می بیند و نیازمند تنظیم باد نمی باشد و به عبارت ساده‌تر این چرخها پنچر نمی‌شود اما چرخ های بادی همانطور که از نامشان پیداست پس از مدتی استفاده یا در صورت حرکت بر روی اجسام تیز امکان آسیب دیدن و پنچر شدن آنها وجود دارد لذا پس از مدتی کاربران می بایست نسبت به تعمیر و تنظیم باد آنها اقدام نمایند .

اسکوتر شارژی چیست ؟
خواندن مطلب

آموزش استفاده از اسکوتر برقی

 

ساختار اسکوتر برقی ها

ساختار درونی اسکوتر های برقی ساده بوده و سه قطعه اصلی آن باتری ، موتورها و چرخ ها می باشد . موتورها در درون چرخ ها قرار گرفته و نیروی لازم برای به حرکت درآوردن چرخ ها را از باطری دریافت نموده و با تبدیل آن به انرژی حرکتی باعث چرخش چرخ ها و به حرکت در آمدن آنها می شود . به دلیل قرار گرفتن موتور ها در درون چرخ ها اصولا فروشندگان اسکوترهای برقی به کاربران توصیه می کنند که از به حرکت درآوردن آنها بر روی فرش و چمن خودداری نمایند زیرا در این صورت فشار زیادی بر موتورها آمده و امکان سوختن آنها وجود دارد .
مدت زمانی که می‌توان از اسکوترهای برقی استفاده نمود به ظرفیت باتری تعبیه شده در درون آن بستگی دارد اما به طور کلی به مدت 20 تا 25 دقیقه می توان از آن ها استفاده نمود .
پس از اتمام شارژ باتری لازم است که کاربران اسکوتر خود را حداقل 90 دقیقه در شارژ گذاشته و پس از شارژ شدن مجدد باتری از آن استفاده نماید . بر روی صفحه اصلی این اسکوترها حسگرهای قرار گرفته است که در اصطلاح به آن جایروسکوپ نیز گفته می شود .
این حسگرها نسبت به فشاری که از جانب پا بر آنها وارد می‌گردد حساس بوده و در صورتی که کاربر پس از سوار شدن بر روی اسکوتر فشاری به سمت جلو وارد آورد شاهد خواهد بود که اسکوتر به سمت جلو حرکت می کند . در این مقاله قصد داریم که یک مرحله قبل تر از به حرکت درآمدن اسکوتر ها را برای شما عزیزان شرح دهیم و منظور از آن یک مرحله عقب تر ، چگونگی سوار شدن بر اسکوتر های برقی می باشد . یکی از مهمترین چالش هایی که در روزهای نخستین کاربران قطعاً با آنها مواجه می شوند و ممکن است تجربه های تلخ زمین خوردن را نیز هنگام استفاده از این دستگاه ها داشته باشند .

آموزش استفاده از اسکوتر برقی

 

هنگامی که کاربران قصد استفاده از اسکوتر های برقی را دارند و آن را بر روی زمین می گذارند بهتر است که در روزهای اول از دیوار و یا هر جسم سختی که در اطرافشان وجود دارد استفاده نمایند .
نمای بیرونی اسکوتر های برقی متشکل از یک صفحه و دو عدد چرخ می باشد که در طرفین آن صفحه قرار گرفته است کاربران می بایست بتوانند بر روی آن صفحه سوار شده و سپس تعادل خود را بر روی آن حفظ نمایند و اندک اندک با فشار به سمت جلو ، عقب یا طرفین ، اسکوتر خود را به حرکت درآورند . برای سوار شدن بر روی صفحه اصلی اسکوتر های برقی توصیه ای که اکثر فروشندگان این قبیل از دستگاه‌ها به کاربران میکنند این است که اسکوتر را در گوشه‌ای قرار داده و سپس با کمک گرفتن از دیوار یک پای خود را بر روی اسکوتر گذاشته و سپس پای دیگر را بر روی آن قرار داده و سعی نمایند تعادل خود را بر روی آن حفظ نمایند .
این نخستین مرحله است که ممکن است برای بسیاری از کاربران سخت ترین مرحله نیز تلقی گردد و برای پشت سر گذاشتن آن بارها به زمین بیفتند . علت به زمین افتادن نیز این است که هنگامی که پای نخست و یا دومین پای خود را بر روی اسکوتر میگذارند ، به جای حفظ کردن تعادل خود ، به سمت جلو ، عقب یا طرفین فشار وارد می‌کنند و از آنجایی که اسکوترهای برقی به این فشارها حساس می باشد شروع به حرکت کرده و اصطلاحاً اسکوتر از زیر پای کاربر در میرود و باعث بر هم خوردن تعادل و به زمین خوردن او می گردد .

اسکوتر برقی ناین بات مینی
خواندن مطلب

آموزش استفاده از اسکوتر برقی

 

بنابراین نخستین مرحله ، سوار شدن ایمن بر روی اسکوتر برقی به کمک دیوار و یا هر جسمی که در اطراف کاربر قرار دارد و کاربر می تواند به آن تکیه نماید می باشد و سپس حفظ تعادل است بدون اینکه نیازی به ، به حرکت در آوردن اسکوتر باشد .

نحوه استفاده از اسکوتر برقی

زمانی که کاربران پس از تمرین های مکرر توانستند به راحتی بر این مرحله فارغ آیند حال وقت آن است که به سراغ دومین مرحله برویم ‌. دومین مرحله این است که کاربران یاد بگیرند برای به حرکت در آوردن اسکوتر برقی خود در مسیر دلخواه چه مقدار فشار را به کدام جهت وارد نمایند . در صورتیکه کاربران فشار اندکی به سمت جلو وارد آورند می‌بینند که اسکوتر برقی آرام آرام به سمت جلو به حرکت در می آید اگر این فشار زیاد باشد تأثیر آن در سرعت اسکوتر برقی نمود یافته و باعث می‌شود که اسکوتر برقی با حداکثر سرعت خود به حرکت در آید که این کار نیز ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل کاربران و به زمین خوردن آنها گردد .
در صورتی که کاربران بخواهند اسکوتر برقی را متوقف نمایند کافیست که اندک فشاری بر جهت مخالف یعنی به جهت عقب وارد آورند دراینصورت شاهد خواهند بود که اسکوتر از حرکت متوقف می شود . در صورتی که فشار وارده بیش از حد باشد اسکوتر برقی در جهت مخالف یعنی به سمت عقب به حرکت در می آید . برای هدایت اسکوتر به سمت چپ و راست کافی است که کاربران به کمک پای خود به طرفین اسکوتر فشار وارد آورند در صورتی که فشار به پای سمت راست بیشتر باشد اسکوتر به این سمت متمایل می گردد و در صورتی که فشار پای سمت چپ بیشتر باشد اسکوتر به سمت چپ به حرکت در می آید .
در این مرحله نیز لازم است که کاربران میزان فشار وارده را کنترل نمایند زیرا در صورتی که فشار وارد شده به طرفین بیش از حد باشد اسکوتر با سرعت به دور خود چرخیده و این کار نیز ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل کاربر و مجدداً به زمین خوردن وی بشود . هنگامی که کاربران توانستند مرحله نخست یعنی سوار شدن بر اسکوتر و حفظ تعادل و دومین مرحله یعنی به حرکت در آوردن اسکوتر را پشت سر بگذارند کم کم میتوانند با افزایش سرعت اسکوتر برقی از بازی کردن با آن نهایت لذت را ببرند . استفاده کردن از اسکوتر های برقی کار دشواری نمی باشد و فقط و فقط نیازمند تمرین و ممارست از جانب کاربر بوده و همین که کاربر در به حرکت درآوردن آن مهارت لازم را کسب نماید خواهد دید که استفاده کردن از اسکوترهای برقی بسیار لذت بخش می باشد .

روش های نگهداری صحیح از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

آموزش استفاده از اسکوتر برقی

 

 در مجموع پیرامون به حرکت در آوردن اسکوترهای برقی تنها دو نکته وجود دارد و آن دو نکته حفظ تعادل و کنترل نمودن فشار وارده به اسکوتر‌برقی می باشد . اگر کاربران بتوانند تعادل خود را به بهترین شکل بر روی اسکوتر های برقی حفظ نمایند و بدانند که چه مقدار فشار و در چه جهتی باید وارد آورند خواهند توانست به راحتی از این دستگاه استفاده نمایند و چه بسا در آینده به سایر دوستان و اعضای خانواده خود نیز نحوه استفاده از آن را آموزش دهند .

 بهترین مسیری که میتوان برای خرید اسکوترهای برقی برای کاربران ترسیم نمود این است که در وهله نخست کاربران می بایست متناسب با نیاز شان ، مناسب ترین اسکوتر برقی را از جهت سایز خریداری نمایند . اصولاً کارشناسان فروش این قبیل از دستگاه ها سایز 6 اینچ و 8 اینچ آن را به کاربران توصیه می نمایند و در صورتی که کسی که قرار است از این اسکوتر استفاده نماید کودک و یا نوجوان باشد سایز 6 اینچ مناسب ترین سایز برای آنها میباشد .
پس از بررسی های لازم و انتخاب مناسب ترین اسکوتر برقی از جهت سایز نوبت به تمرین و تکرار برای حفظ تعادل و به حرکت در آوردن اسکوتر های برقی می رسد که این کار اگرچه ممکن است از فردی به فرد دیگر متغیر باشد و کاربری در طی یک هفته نحوه استفاده از اسکوتر برقی را یاد بگیرد و کاربری در دو هفته ، اما در نهایت با تمرین ، تمامی کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند .
بنابراین در وهله نخست و قبل از هرگونه تمرین و کسب مهارت در کنترل نمودن اسکوترهای برقی ، مهمترین گام خرید مناسب ترین اسکوتر برقی می باشد . کارشناسان فروشی که در مجموع جهان آرسی مشغول به فعالیت می باشند می‌توانند در این مسیر به کاربران کمک نموده و آنها را به سمت بهترین انتخاب سوق دهند .
جهان آرسی در زمینه عرضه اسکوتر های برقی با سابقه بوده و می تواند یکی از بهترین فروشگاه های موجود در این عرصه تلقی گردد . با توجه به وجود اسکوتر برقی های تقلبی و بی کیفیت در بازار که متاسفانه برخی از فروشندگان به اسم اسکوترهای برقی اورجینال به کاربران عرضه می نمایند بهتر است که کاربران به جای خرید از این قبیل از فروشندگان ، با اعتماد به مجموعه های با سابقه ای نظیر جهان آرسی بهترین خرید خود را انجام داده و خیالشان از بابت کیفیت محصولی که می خرند راحت باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.