آموزش پرواز با کوادکوپتر

آموزش پرواز با کوادکوپتر یکی از مهارت هایی است که بسیاری از افراد قبل از خرید کوادکوپتر به فکر آن می افتند که آیا می توانند یک کوادکوپتر را هدایت و کنترل کنند یا خیر ! باید بدانید که هدایت و کنترل یک کوادکوپتر به هیچ مهارت و دانش از پیش تعریف شده ای نیاز ندارد و از این روی بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی می توانید یک کوادکوپتر را بنابر سلیقه و یا نیاز شخصی و بیزنسی تان تهیه و از آن استفاده کنید .

آموزش پرواز با کوادکوپتر
0 1,409

آموزش پرواز با هلی شات

آموزش پرواز با کوادکوپتر یکی از مهارت هایی است که بسیاری از افراد قبل از خرید کوادکوپتر به فکر آن می افتند که آیا می توانند یک کوادکوپتر را هدایت و کنترل کنند یا خیر ! باید بدانید که هدایت و کنترل یک کوادکوپتر به هیچ مهارت و دانش از پیش تعریف شده ای نیاز ندارد و از این روی بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی می توانید یک کوادکوپتر را بنابر سلیقه و یا نیاز شخصی و بیزنسی تان تهیه و از آن استفاده کنید . در دهه گذشته حضور کوادکوپتر های دوربین دار در صنعت عکاسی بسیار پررنگ شده و امروزه کمتر پیش می آید که صحنه ای را ببینید که فاقد یک تصویر هوایی نباشد . ما در مقاله آموزش پرواز با کوادکوپتر برآنیم تا اصول اولیه پرواز با کوادکوپتر را به شما بیاموزیم . البته باید بدانید که این آموزش صرفا گفتن اصول اولیه است و برای رسیدن به مهارت باید تمرین کنید .

بی شک برای شروع با چالش های زیادی روبرو هستید که در صورت عدم مدیریت صحیح آن می توانید به دستگاه تان آسیب بزنید .

قبل از شروع پرواز حتما حتما دقت کنید تا باتری کوادکوپتر و ریموت کنترل به صورت کامل شارژ شده باشند . البته اگر ریموت کنترل از باتری قلمی نیز تغذیه می کند از بهترین و باکیفیت ترین باتری های موجود در بازار برای روشن کردن آن استفاده کنید .

یکی دیگر از قدم هایی که قبل از شروع پرواز باید به آن دقت کنید این است که نسبت به کالیبره کردن هلی شات بر روی یک محیط صاف اقدام کنید . کالیبره کردن باعث می شود تا هلی شات برای بهترین پروازش آماده شود .

کوادکوپتر چیست ؟
خواندن مطلب

آموزش پرواز با کوادکوپتر

آموزش پرواز با کوادکوپتر به صورت گام به گام

روشن کردن موتور ها :

پس از فشردن دکمه روشن و خاموش بر روی پرنده و ریموت کنترل و روشن کردن کامل آن ها باید موتور ها را روشن کنید . معمولا باید کوادکوپتر و ریموت کنترل را باهم ست کنید که از طریق تراتل سمت چپ و بالا و پایین کردن آن این اتفاق می افتد . پس از ست کردن معمولا با نگه داشتن جفت جوی استیک ها به سمت داخل و یا بیرون پایین موتور ها همزمان روشن می شود و پرنده آماده تیکاف است .

تیکاف :

پس از روشن شدن موتور ها نوبت به تیکاف می رسد . این را باید بدانید که جوی استیک سمت چپ برای ارتفاع گرفتن و کاهش ارتفاع است و جوس استیک سمت راست برای کنترل جهات پرواز است . برای تیکاف فقط و فقط با جوی استیک سمت چپ کار داریم . آن را به سمت بالا فشرده و شاهد بلند شدن هلی شات از روی زمین هستیم . اگر در محیط مسقف هستید و یا کوادکوپتر شما فاقد gps است لازم است تا به کمک جوی استیک سمت راست نیز جهات آن را هدایت و کنترل کنید .

هدایت و کنترل :

پس از بلند شدن از روی سطح زمین نیاز است تا به کمک جفت جوی استیک ها ارتفاع و جهات هلی شات را هدایت و کنترل کنیم . این کار به کسب مهارت و تمرین نیاز دارد و بی شک از بار اول بهترین نیستید .

لندینگ :

پس از اتمام پرواز و اجرای عکاسی و فیلم برداری هوایی می توانید نسبت به لندینگ کوادکوپتر اقدام کنید . دقت کنید تا حتما سطحی صاف را برای این امر انتخاب کنید . برای نشستن کافی است تا جوی استیک سمت چپ را به صورت کامل تا انتها به سمت پایین نگه دارید .

معرفی هلی شات فانتوم 3SE
خواندن مطلب

به طور کلی در نظر داشته باشید برای پرواز های اولیه حتما حتما یک محیط امن و فاقد شلوغی را انتخاب کنید . چرا که افراد و موانع می تواند منجر به حواس پرتی شما شود و از این روی با کاهش دقت در همان پرواز های اولیه باعث ورود آسیب به دستگاهتان شوید .

اگر کوادکوپتر شما مجهز به gps و بازگشت به خانه دقیق است حتما در ابتدا اجازه دهید تا محیط خانه را به خوبی شناسایی کند و از این روی اگر در جایی نتوانستید کوادکوپتر را هدایت و کنترل کنید می توانید براحتی از دکمه بازگشت به خانه استفاده کنید .

به هیچ وجه در ابتدا دست به اجرای حرکات هیجانی نزنید . بی شک پرواز و حس شیرین تجربه کردن خلبانی در انسان آدرنالین ترشح می کند اما در نظر داشته باشید که این امر باعث نشود که کارهای خطرناک کنید و از این روی به خودتان ، دیگران و یا هلی شات آسیب وارد کنید .

نهایتا باید در نظر داشته باشید که هدایت و کنترل کوادکوپتر امری است که به کسب مهارت و تمرین نیاز دارد و با یکی دو پرواز شما به یک خلبان پهپادهای عمود پرواز بدون سرنشین تبدیل نمی شوید . اگر بتوانید صبوری کنید و حداقل ده پرواز تمرین و تکرار داشته باشید نهایتا می توانید پروازی ایمن را تجربه کنید و فوق العاده لذت ببرید .

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که پرواز همیشه با ریسک و خطا همراه است و در طول تاریخ بارها و بارها اتفاق افتاده است که ماهر ترین خلبان های هواپیماها و هلیکوپتر های واقعی نیز دچار سانحه شده است . از این روی گمان نکنید که هیچ وقت هیچ آسیب و سانحه ای متوجه شما و یا کوادکوپترتان نیست . خوب است چنین آگاهی داشته باشید و از این روی همیشه دقت و احتیاط های لازم را بکنید . گاها بروز یک حادثه در پرواز به دلیل عوامل محیطی و یا جوی است و شما اصلا تقصیری ندارید . در پرواز های اولیه دقت کنید تا تمام تمرکز خود را بر روی پرواز گذاشته و از عکاسی و فیلم برداری هوایی پرهیز کنید . چرا که باید تمام تمرکز و انرژی خود را بر روی اصل پرواز بگذارید . پس از راه افتادن و حرفه ای شدن در پرواز می توانید به عکاسی و فیلم برداری هوایی نیز فکر کنید .

مولتی روتور چیست ؟
خواندن مطلب

شما علاقه مندان به خرید کوادکوپتر و پرواز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید و دیدن آموزش پرواز با کوادکوپتر با کارشناسان جهان آرسی در ارتباط باشید . ما در تلاشیم تا بهترین و بروز ترین کوادکوپتر های موجود در بازار جهانی را به همراه آموزش کامل به شما عزیزان ارايه کنیم . پس با ما در جهان آرسی همراه باشید . جهان آرسی مفتخر است تا بروز ترین هلی شات های بنام ترین کمپانی جهان یعنی DJI را نیز عرضه کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.