هلی شات رفرش چیست ؟

هلی شان رفرش
0 977

کوادکوپتر رفرش چیست ؟

در چند ساله اخیر بحث هلی شات و کوادکوپتر های رفرش بسیار داغ شده و این سوال مکررا از زبان کاربران و مشتریان شنیده می شود که کوادکوپتر رفرش چیست ؟ براستی رفرش به چه معناست و آیا کوادکوپتر های رفرش دستگاه های بدی هستند !؟

بسیاری از کاربران در حین خرید این دغدغه را دارند که آیا نسبت به خرید هلی شات اورجینال اقدام کرده اند یا امکان دارد دستگاه آن ها نیز رفرش باشد و متوجه نشوند ! و یا حتی این عدم اعتماد به فروشندگان نیز بوجود آمده است که نکند دستگاه های رفرش به مشتریان عرضه کنند . همه ی این احتمالات وجود دارد اما اگر آگاهی خود را نسبت به هلی شات های Refurbished افزایش دهید بی شک می توانید با آگاهی و دانش نسبت به خرید قدم بردارید و از دستگاهتان نهایت استفاده و لذت را ببرید .

هلی شان رفرش
هلی شان رفرش

جالب است که بدانید نخستین بار دستگاه های رفرش توسط برند بنام DJI مطرح شد لذا ما نیز اختصاصا در این مقاله نسبت به شرح و آنالیز هلی شات های رفرش DJI خواهیم پرداخت ! با ما همراه باشید تا انتها مقاله هلی شات رفرش چیست ؟ همراه باشید تا به صورت کامل نسبت به این هلی شات ها اطلاعات پیدا کنید .

کواد کوپتر چیست ؟

همانطور که می دانید در دهه اخیر بازار هلی شات و کوادکوپتر ها به سرعت رو به رونق رفت . کوادکوپتر ها از خانواده بزرگ مولتی روتور ها هستند و پرنده های 4 موتوره عمود پروازی اند که می توانند به دوربین نیز مجهز باشند و از زاویه دید آسمان برای شما عکاسی و فیلم برداری هوایی ( هلی شات ) کنند . یکی از قدیمی ترین و بنام ترین برند های هلی شات دنیا DJI  واقع در کشور چین است که با فعالیت بسیار گسترده و با کیفیت خود توانسته درصد بسیار بالایی از فروش جهانی را به خود اختصاص دهد و همه ساله مدل هایی از این برند جزو بهترین هلی شات های دنیا شناخته می شوند .

کوادکوپتر چیست

پس از عرضه و فروش مدل های DJI کاربران در وبسایت این کمپانی با هلی شات های Refurbished که ارزان تر از مدل های عادی بود مواجه شدند . به عنوان مثال فانتوم 4 پرو با مبلغ X دلار و فانتوم 4 پرو Refurbished با قیمت X-Y دلار ! همین دو دستگی در بسیاری از مدل ها و اختلاف قیمت فاحشی بین 100 الی 400 دلار مشتریان را با گمراهی و سردرگمی همراه کرد که براستی فرق بین این دو مدل چیست ؟ در صورتی که تمامی اطلاعات و ویژگی های فنی آن دو یکسان است .

هلی شات Refurbished چیست ؟

کوادکوپتر رفرش DJI دستگاه های بد و یا بی کیفیتی نیستند بلکه هلی شات هایی هستند که به دلیل نقص و مشکلات فنی به شرکت بازگشت داده شده‌اند . بعد از ارجاع به کارخانه کمپانی آن‌ها را تعمیر و مشکلات فنی محصولات را برطرف کرده ، تا دوباره آن ها را روانه بازار کند . البته دقیقا نمی‌توان تشخیص داد که مشکلات این هلی شات ها چه چیزی بوده است و به چه علتی به کمپانی مرجوع شده‌اند زیرا این Drone ها پس از رفع نقص دوباره به چرخه فروش بازگرداننده شده‌اند و کاملا بدون عیب و ایراد هستند .

مشکلات هلی شات های Refurbished

مشکلات آن‌ها بسیار متفاوت است و می‌تواند اصلا ارتباطی به خود دستگاه نداشته باشند . اما با بررسی و پرس و جو از بسیاری از فروشندگان و یا نمایندگان DJI در نقاط مختلف دنیا مشخص شده که به عنوان مثال فروشنده ای در دبی به محض اینکه می خواسته مثلا هلی شات فانتوم 4 پرو را به مشتری ارائه کند و دستگاه را فک پلمپ کرده در هنگام تست و راه اندازی متوجه شده است که یکی از موتور ها کار نمیکند و یا رادیوکنترل و باتری پرنده روشن نمی شود و یا حتی گیمبال کج است و مشکلاتی از این قبیل . از این روی آن فروشنده دستگاه را به کمپانی عودت زده است . کمپانی نیز دستگاه را مجددا در پروسه چک و بررسی قرار داده و مشکلات و نواقص آن را برطرف کرده و برای اینکه بتواند تخفیفی به مخاطبان دهد و رضایت آن ها را جلب نماید تا حتی کسانی که نمی توانند بودجه اصلی دستگاه را متحمل شوند نسخه Refurbished آن را ارزان تر از نسخه معمولی ارائه کرده است .

کاربرد های کوادکوپتر
خواندن مطلب

تعمیرات هلی شات

توجه : مشتریان و کاربران گرامی باید دقت کنند بین نسخه اورجینال و Refurbished در کمپانی DJI هیچ تفاوتی وجود ندارد و دستگاه هیچ دست کاری فنی و یا مهندسی نشده است . تنها و تنها فرق در این است که محصول مذکور توسط خود کمپانی مجددا رفع عیب شده است . اگر به خط تولید هلی شات های DJI فکر کنیم متوجه خواهیم شد که به دلیل تولید و عرضه هزاران نسخه هلی شات در روز از مدل های متفاوت قطعا طبیعی است که در این بین چند عددی دارای مشکل و یا نقص فنی باشند . چرا که کمپانی نمی تواند تک تک مدل ها را تست و سپس بسته بندی کند . بی شک از میان هزاران نسخه تعدادی به صورت رندم انتخاب و تست می شوند و سلامت آن ها به کل تعمیم داده می شود . از این روی اگر فروشنده و یا کاربری نیز دستگاه مورد دار به دستش برسد منطقی نیست که کلا دستگاه توسط کمپانی منهدم شود چرا که برای ساخت و تولید آن هزینه سنگینی متحمل شده است . از این روی با چک و بررسی نواقص و مشکلات فنی آن مجددا آن دستگاه را به بازار با قیمتی پایین تر ( هرچند که هزینه آن با توجه به هزینه حمل و نقل و هزینه و بررسی مجدد تعمیرات برای او گران تر تمام خواهد شد ) ارائه می کند .
اما این بار برای رفع دل خوری احتمالی مخاطبان و برای اینکه بتواند تخفیفی به مشتریان دهد معمولا نسخه Refurbished را بسته به مدل دستگاه بین 100 الی 400 دلار ارزان تر می فروشد . باز هم تاکید میکنیم نسخه های Refurbished به هیچ وجه دستگاه های بد و یا بی کیفیتی نیستند و از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با نسخه اصلی هلی شات مورد نظر ندارند . حتی جالب است که بدانید این دستگاه ها توسط کارشناسان و یا تعمیرکاران غیر نیز رفع عیب نمی شوند و فقط و فقط خود کمپانی مجوز چنین کاری را دارد و دستگاه تحت همین عنوان یعنی Refurbished به بازار عرضه می شود که براحتی از روی جعبه و بسته بندی و سریال دستگاه قابل شناسایی است .

در واقع به فرض محال فروشنده کلاهبردار نیز نمی تواند هلی شات Refurbished را تحت عنوان هلی شات اصلی به شما بفروشد چرا که براحتی و با یک استعلام ساده از پشتیبانی DJI می توانید متوجه شوید که دستگاه شما از کدام نسخه است . گاها نیز در نظر داشته باشید که اگر طراحی و تولید نسخه ای متوقف شود تا ماه ها بعد از این جریان می توانید اگر صرفا همان مدل را مدنظر دارید نسخه رفرش آن را ارزان تر بخرید و به مقاصدتان جامه عمل بپوشانید . هلی شات های رفرش دستگاه های بدی نیستند و خود مجموعه جهان آرسی اگر این نسخه ها را موجود داشته باشد حتما به کاربرانی که دنبال هزینه کمتر و یا تخفیف اند پیشنهاد می کند .

آیا کوادکوپتر های رفرش DJI گارانتی دارند ؟

با توجه به این مسئله که هیچ محصولی پروازی در هیچ جای دنیا دارای گارانتی مدت دار نبوده اما کمپانی برای آسودگی خیال کاربران دستگاه ها را از نظر فنی مانند خرابی قطعات و باتری به مدت 3 الی 6 ماه گارانتی می کند و مجموعه جهان آرسی نیز مثل همیشه دستگاه را به همراه گارانتی سلامت و تست کامل به مشتری خود ارائه می کند .

  • شاید این سوال پیش بیاید که نسخه های رفرش چه مدت زمانی طول می کشد تا به بازار ارائه شود ؟
تفاوت اسپارک و اسپارک کمبو
خواندن مطلب

باید در نظر داشته باشید از طراحی و تولید و رونمایی و عرضه یک مدل جدید به کشور های مختلف حداقل ماه ها زمان نیاز است و بی شک تا فروشندگان و کاربران بخواهند با نسخه های مورد دار مواجه شوند و آن ها را به کارخانه عودت بزنند تا رفع نقص شود و تحت لیبل Refurbished به بازار عرضه شود حداقل 6 ماه زمان نیاز است . پس باید شرایط و موقعیت خود را آنالیز کنید و این زمان را در نظر داشته باشید . البته فروش نسخه های رفرش دائم و همیشگی نیست و امکان دارد در یک برهه زمانی کمپانی به تعداد زیادی نسخه رفرش داشته باشد و در زمانی دیگر موجود نداشته باشد . هر چقدر کمپانی دقت و کیفیت خود را در خط تولید افزایش دهد ارائه دستگاه های رفرش کم و کمتر می شود .

  • چگونه هلی شات Refurbished را تشخیص دهیم ؟!؟

شماره سریال را بررسی کنید ؛ برای همه محصولات رفرش کلمه Refurbished نیز جزیی از نام محصول است و شما می‌توانید آن کلمه را بر روی سریال نامبر محصول روی جعبه آن مشاهده نمایید . بعنوان مثال اسمی که بر روی هلی شات فانتوم 4 پرو نوشته شده است بصورت زیر است :

(DJI Phantom 4 PRO (Refurbished

همچنین می توانید با مراجعه به سایت DJI قسمت Refurbished در store ، محصولاتی که در حال حاضر در حالت رفرش موجود است را مشاهده نمایید . علاوه بر آن در تصویر زیر نیز تفاوت بسته بندی و سریال ها به صورت کامل مشخص است .

تفاوت هلی شات رفرش و اورجینال

البته متاسفانه فروشندگان و شرکت هایی سودجو به تازگی با کندن برچسب های سریال و چاپ مجدد آن ها در تلاشند تا نسخه های رفرش را به جای اصلی جا بزنند و با همان قیمت اصلی به فروش برسانند که خب در این شرایط بازه سودی خوبی خواهند داشت . اما کمپانی برای جلوگیری از این اتفاق به تازگی دست به اقداماتی زده است که موثر واقع شده . اقدام اول تغییر جعبه کامل نسخه های رفرش از اصلی است که حدودا 1 سال است که فاقد عکس محصول می باشد .

از طرفی اپراتوران پشتیبانی DJI در صورتی که به آن ها ایمیل بزنید و بخواهید کد سریالی را چک کنید زیر 24 ساعت به شما پاسخ قطعی مبنی بر رفرش بودن و یا نبودن مدل مذکور خواهند داد . در نظر داشته باشید تمامی هلی شات های تولید شده DJI از ازل تا ابد یک کد سریال مشخص دارند که به مانند کد ملی منحصرا برای هر دستگاه می باشد . و تمامی پیشنیه و شجره نامه مدل تولیدی در سیستم کمپانی ثبت است . لذا با شرایط بوجود آمده نگران نباشید و کافیست تا به نکاتی ساده در حین خرید توجه کنید و البته درنظر داشته باشید شرکتی را برگزنید که در این زمینه اعتبار و پیشنیه داشته باشد .

جهان آرسی مفتخر است تا با سال ها تلاش صادقانه و خالصانه بهترین دستگاه ها را به شما کاربران گرامی ارائه کرده و از مشاوره پیش از خرید و خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل تعمیرات و تامین قطعات و آموزش در کنار شما بوده است . جهان آرسی با دارا بودن مجوز های لازم این اطمینان خاطر را به شما می دهد که امین شماست و هیچ وقت از اعتماد شما کاربران گرامی سواستفاده نکرده و نخواهد کرد .

  • مراحل تست هلی شات های Refurbished در کارخانه DJI

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی هلی شات های Refurbished بی شک و 100% سلامت هستند . اما این اتفاق چطور رخ می دهد ؟!؟

زمانی که یک هلی شات ناقص و یا دارای مشکل فنی به کمپانی عودت زده می شود آزمایشات کامل مربوط به عملکرد دستگاه انجام شده و برای هر قسمتی از محصول که معیوب و ناقص می‌باشد ، قطعات سالم جایگزین می‌نماید . دقت کنید در پروسه سالم سازی نسخه های مورد دار به هیچ وجه تعمیر انجام نمی شود و فقط و فقط تعویض قطعه صورت می گیرد که این خود نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است .

آموزش تصویربرداری هوایی
خواندن مطلب

کوادکوپتر رفرش

  1. روند و پردازش معاینه محصولات به طور کاملا شفاف و کامل صورت می‌پذیرد و دستگاه نهایی شده هیچگونه تفاوتی با هلی شات غیر رفرش ندارد .
  2. بسته بندی و پکیج شامل کتابچه‌های راهنمای مناسب ، قطعات و جعبه‌های جدید می‌باشد .
  3. قبل از اینکه DJI Refurbished به فروش و یا حراج گذاشته شود ، در بازرسی تضمین کیفیت نهایی قرار می‌گیرد . و کارشناسان فنی سلامت تمامی قطعات و قسمت های مختلف هلی شات را بررسی می کنند .
  4. ممکن است بر روی بدنه محصول، نشانه هایی از ساییدگی مانند خش های جزئی وجود داشته باشد . بازگشت محصولات ناشی از وضع ظاهر و زیبایی که اثری بر کارایی محصول ندارد ، پذیرفته نیست .
  • اما این سوال برای کاربران مطرح است که آیا هلی شات های رفرش از کیفیت تضمین شده برخوردارند ؟!؟

بله ! بی شک تمامی هلی شات Refurbished به طور کامل مورد آزمایشات فنی قرار گرفته اند و این تضمین وجود دارد که هیچ گونه مشکلی ندارد و می توانید با خیالی آسوده خرید و استفاده کنید . همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که به عنوان مثال ویژگی ، اطلاعات فنی و ظاهر فانتوم 4 پرو با فانتوم 4 پرو Refurbished هیچ فرقی ندارند و دستگاه ها کاملا یکسان است .

  • چه نوع خدمات پس از فروشی در محصولات رفرش DJI  وجود دارد ؟

بیمه نامه خدمات پس از فروش برای محصولات DJI refurbished همانند یک محصول جدید است . کیفیت این محصولات مرجوعی DJI ، همانند محصولات جدید شرکت می‌باشد . ( این خدمات فقط مربوط به کشورهایی است که نمایدنگی رسمی در آن‌ها وجو دارد و متاسفانه شامل ایران نمی‌شود )

  • آیا می توان از شرکت جهان آرسی محصولات Refurbished خرید ؟ 

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم کوادکوپتر های رفرش دستگاه ها و یا مدل های بدی نیستند لذا شرکت جهان آرسی از عرضه و فروش آن ها هیچ ابایی ندارد . از این روی اگر در برهه ای از زمان محصولات رفرش یک و یا چند مدل موجود باشد حتما در پرزنت و ارائه نسخه های غیر رفرش این مدل ها نیز پرزنت می شوند تا مشتری و کاربر به انتخاب خودش دستگاه مدنظرش را برگزیند . از این روی اگر کسی می خواهد دستگاهی را ارزان تر بخرد و یا به دنبال تخفیف است پیشنهاد میکنیم تا هلی شات های Refurbished را تهیه نماید .

  • آیا جهان آرسی محصولات رفرش را بجای محصولات اصلی به مشتری می فروشد ؟

ما در جهان آرسی سعی نمودیم تا همیشه صداقت و راست گویی را پیشه کار خود قرار دهیم و در خط مشی کاری خود بر این باوریم تا در مشاوره های فنی ( حتی در صورتی که مشتری پس از دریافت مشاوره ای حرفه ای کالایی از ما نخرد ) صداقت را پیشه کار خود قرار داده و کالا ها را به درستی آنچه که هست به مشتری ارائه نماییم . تا به امروز تمام سعی ما بر این بوده که هرگز چنین کاری را در قبال مشتریان خود انجام ندهیم و قطعا هم این اطمینان را به شما خواهیم داد محال است در صورتی که مجموعه از رفرش بودن کالایی اطمینان داشته باشد آن را به مشتریان خود اعلام نکند . قطعا اگر کالایی را به صورت رفرش برای فروش داشته باشیم به مشتریان خود اطلاع می دهیم تا بتوانند با مبلغی به مراتب پایین تر از نسخه اصلی آن را خریداری نمایند .

خدمات پس از فروش DJI

خرید هلی شات از جهان آرسی

جهان آرسی متشکل از کارشناسان مجرب فروش و تکنسین های فنی زبده بوده که سال هاست در تلاش اند که بهترین و مرغوب ترین محصولات رادیوکنترلی پروازی را به شما کاربران گرامی ارائه نمایند . از این روی می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید و متناسب با نیاز و بودجتان بهترین گزینه موجود را برگزنید . فراموش نکنید که کار به همین جا ختم نمی شود و بی شک پس از فروش دستگاه جهت ارائه خدمات پس از فروش شامل تعمیرات و تامین قطعات و آموزش به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در خدمت شما خواهیم بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.