آموزش استفاده از ماشین کنترلی

آموزش استفاده از ماشین کنترلی
0 473

آماده سازی ماشین های کنترلی

آموزش استفاده از ماشین کنترلی : به منظور استفاده هر چه بهتر از ماشین کنترلی و لذت بردن از سرگرمی های جذابی که این گونه وسایل ارائه می دهند توصیه می شود قبل از روشن کردن موتور ها بررسی هایی صورت پذیرد و در صورت نیاز اقدامات لازم ( آماده سازی ماشین های کنترلی ) دنبال شود .

آماده سازی ماشین های کنترلی

ما در مقاله چک لیست آماده سازی ماشین های کنترلی قصد داریم چک لیستی از نکات و دستور العمل های مهم قبل از راه اندازی ماشین های کنترلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
لازم به ذکر است که هر کدام از این نکات می توانند عملکرد ماشین کنترلی آرسی شما را در طول حرکت بهبود ببخشند و تجربه هایی لذت بخش تر را برای شما به ثبت برسانند . بنابراین توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه شوید و با رعایت چند نکته ساده به یک راننده حرفه ای ماشین های کنترلی تبدیل شوید .

آماده سازی ماشین های کنترلی قبل از شروع حرکت

  1. تمام پیچ های داخل و خارج بدنه ماشین کنترلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا محکم شده باشند .
  2. قسمت های متحرک ماشین کنترلی را نیز به دقت بررسی کنید تا از روان بودن و عدم وجود موانع در مسیر حرکتی آن ها اطمینان حاصل شود .
  3. یک فیلتر هوای روغنی جدید روی RC Car نصب کنید و مطمئن شوید که ضمن تمیز بودن هیچ گونه مسدودیتی نداشته باشد .
  4. از طریق مشاهده و بررسی خط سوخت مطمئن شوید نشتی در مخزن سوخت یا سایر قسمت های ماشین کنترلی آرسی وجود ندارد .
  5. مطمئن شوید که اگزوز ماشین RC و مافلر (صدا خفه کن) آن در تجربه های قبلی آسیب ندیده باشد .
  6. باتری های ماشین و دستگاه کنترل راه دور را شارژ کنید و یا باتری های جدید را جایگزین باتری های قبلی نمایید. سپس از نحوه درست نصب شدن باتری ها و ایمنی کامل آن ها اطمینان حاصل نمایید .
  7. مطمئن شوید اهرم ها و بازو های کنترلی داخل بدنه که وظیفه کنترل و هدایت ماشین را بر عهده دارند کاملا روان هستند و هیچ گونه مانعی مسیر حرکت آن ها را مسدود نکرده است .
  8. همیشه قبل از شروع حرکت محیط پیرامون را بررسی کنید و از عدم وجود خطرات جدی برای ماشین و ایمنی آن در طول حرکت اطمینان حاصل نمایید .
  9. اگر برای کنترل ماشین کنترلی آر سی از سیستم رادیویی کریستال استفاده می کنید ، حتما مطمئن شوید کاربر دیگری دستگاه خود را روی فرکانس شما تنظیم نکرده باشد .
    اما اگر شخصی در حال استفاده از فرکانس مشابه شما بود ، توصیه می شود صبر کنید تا فعالیت او به پایان برسد و فرستنده و ماشین خود را خاموش کند . راه حل دیگر این است که شما فرکانس کانال ارتباطی بین فرستنده و گیرنده خود را تغییر دهید .
  10. در گام پایانی نیز کافیست ماشین کنترلی آر سی خود را روشن کنید و خود را سرگرم نمایید .
راهکارهای افزایش سرعت ماشین کنترلی
خواندن مطلب

به همین سادگی شما می توانید رانندگی با ماشین های RC را در بالاترین سطح از ایمنی و کارایی تجربه نمایید. اگر در مورد توصیه های ذکر شده در این لیست سوالی دارید و یا فکر می کنید نکته دیگری می تواند به آن اضافه شود، لطفا در قسمت کامنت ها آن ها را با ما به اشتراک بگذارید .

شما کاربران گرامی می توانید انواع ماشین های کنترلی آرسی را به صورت کاملا اورجینال به همراه گارانتی سلامت ، خدمات پس از فروش شامل بحث تعمیرات و تامین قطعات و اموزش رایگان فقط و فقط از جهان آرسی بخواهید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.