مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

16 3,105

مقایسه هلی شات مویک 2 پرو با مویک ایر 2

ما در مقاله مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو قصد داریم تا تمامی تفاوت ها و اختلافات این 2 پرنده را برای شما شرح دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید خود داشته باشید . مویک ایر 2 و مویک 2 پرو هر دو از بهترین هلی شات های کمپانی DJI  می باشند که طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی دارند . هر کاربر و اپراتوری بنا بر نیازش می تواند از هر کدام از آن ها بهره ببرد . البته مویک ایر 2 یکی از جدیدترین هلی شات های این برند است که پیش بینی می شود برترین هلی شات سال 2020 انتخاب گردد . مویک 2 پرو حدود 700 دلار از مویک ایر 2 گران تر است . با ما همراه باشید تا در ادامه مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو را برای شما شرح دهیم . به عقیده کارشناسان جهان آرسی دلایل بسیاری برای این اختلاف قیمت وجود دارد . اما به هر حال هر کدام از این دو مدل در سری های مختلفی قرار می گیرند و بی شک با توجه به اختلاف قیمتیشان تفاوت هایی با یکدیگر دارند .

در ابتدا باید یادی کنیم از شعار DJI برای مویک ایر 2 که میگوید Up Your Game ، این عبارت بدین معناست که این پرنده برای امور تفریحی بیشتر ساخته شده است و نه برای نیاز های حرفه ای و تخصصی ! پس اگر شما یک کاربر حرفه ای هستید بی شک مویک 2 پرو انتخاب بهتر و کامل تری برای شماست . در ادامه به مقایسه مویک ایر 2 و مویک 2 پرو می پردازیم ، با ما همراه باشید …

مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

مشخصات دوربین

کیفیت دوربین در هلی شات مویک ایر 2 و مویک 2 پرو  دارای اختلافات فنی قابل توجهی است . سنسورهای CMOS که برای آنها در نظر گرفته اند هم سطح نیستند . سنسور مویک ایر 2 از نوع 1٫2/3 اینج ولی برای مویک 2 پرو از سنسور 1 اینچی استفاده هاسلبلاد شده است که این موضوع را اهالی اهل فن به خوبی درک می کنند .

  • کوادکوپتر مویک 2 پرو

مویک 2 از جمله کوادکوپترهای حرفه ای DJI می باشد که در نیمه سال 2018 در دو مدل پرو و زوم روانه بازار شد . مویک 2 پرو هم کیفیت ویدئویی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد . سنسور دوربین از نوع 1 اینج با رزولوشن 20 مگاپیکسل هاسلبلاد می باشد . این دوربین هم همانند دوربین نصب شده بر روی مویک ایر 2 قابلیت تصویر برداری پانوراما و HDR را دارد . مدل زوم هم دارای یک دوربین با سنسور کوچکتر 12 مگاپیکسل می باشد که در کنار آن یک لنز زوم حرفه ای نصب شده تا به صورت اپتیکال و دیجیتال بر روی یک صحنه زوم داشته باشید . رنج ایزو این محصول در حالت دستی از 100 الی 12800 می باشد . همچنین لازم به ذکر است دوربین قرار گرفته در مویک 2  می تواند در محور افقی تا 210 درجه به صورت دستی و اتوماتیک چرخش نماید که این امکان در مویک ایر 2 امکان پذیر نیست .

  • کوادکوپتر مویک ایر 2

مویک ایر 2 از محصولات جدید سال 2020 کمپانی DJI می باشد که با دوربین 4K و تصاویر 12 مگاپیکسل اپتیکال ( 48 مگاپیکسل دیجیتال ) روانه بازار شده است . اما سنسور دوربین در مقایسه با دوربین مویک 2 پرو کوچک تر است و 12 مگاپیکسل کیفیت تصاویر آن میباشد ولی با یک تکنیک فوق العاده می تواند تصاویر با رزولوشن 48 مگاپیکسل و سایز 8000×6000 به ثبت برساند . دوربین مویک ایر 2 از فیلم های هایپرلپس 8K پشتیبانی می کند که برای ثبت حرکات خارق العاده مناسب می باشد . این دوربین همچنین تصاویر و فیلم های HDR و پانوراما را دارد . لنز های 24 میلی متر با دیافراگم F2.8 از ایزوی 6400 در حالت دستی برخوردار هستند . دوربین بر روی یک مانت لرزشگیر سه محوره نصب شده که در بدترین شرایط پروازی لرزش های دوربین را خنثی می کند . شما همچنین می توانید با استفاده از فیلتر های ND که همراه کوادکوپتر خدمت مشتریان عرضه می شوند در شرایط نور زیاد و مکان های کم نور فیلم ها و تصاویری با ایزوی مناسب تهیه کنید .

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

عکاسی پانوراما

مویک 2 پرو مجهز به عکاسی پانوراما حرفه ای بوده و می تواند به صورت 180 و 360 درجه اقدام به عکاسی نماید که متاسفانه مویک ایر 2 از این امکان برخوردار نمی باشد .

طراحی ظاهری

هر دو این مدل ها از خانواده مویک هستند . بازوهای آن ها جهت سهولت در حمل و نقل تا می شود . امروزه هلی شات هایی با قابلیت بازوهای تاشو بسیار محبوب هستند . البته بی شک متریال کمتری در ساخت مویک ایر 2 استفاده شده است و وزن و حجم کمتری دارد . هلی شات Mavic 2 Pro حدود 907 گرم وزن کلی آن می باشد و در حالت تاشو دارای ابعادی به طول، عرض و ارتفاع 21x9x8 سانتی متر می باشد . هلی شات Mavic Air 2 اما در ابعادی به طول ، عرض و ارتفاع 18x9x8 سانتی متر ساخته شده که 570 گرم وزن دارد و به راحتی حمل و نگهداری می شود . هر دو محصول خیلی راحت و سریع آماده پرواز می شوند . گیمبال های سه محوره در قسمت دماغه کوادکوپترها وظیفه کاهش لرزش دوربین را بر عهده دارند که با دقت بالایی این لرزش ها را کاهش می دهند .

مقایسه هلی شات مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

مدت زمان پرواز

بی شک در ابتدا باید اظهار کنیم که مویک ایر 2 دارای مداومت پروازی بیشتری است . هلی شات مویک 2 پرو با باتری های 3850 میلی آمپری سازگار می باشد و با یک بار شارژ کامل حدود 31 دقیقه پرواز را تجربه می کنید . برای مویک ایر 2 باتری های 3500 میلی آمپری طراحی شده است که با توجه به وزن پرنده می تواند 34 دقیقه در هوا بماند و عکس و فیلم های هوایی بیشتری را ثبت نمایید . باتری هر دو مدل کاملا هوشمند است و با نشانگر هایی میزان شارژ آن مشخص است . از طرفی در صورت اتمام شارژ باتری در هوا هلی شات به صورت کاملا اتوماتیک به نقطه اولیه تیکافش باز می گردد .

رادیوکنترل

رادیوکنترل مویک 2 پرو دارای طراحی آرگونومی و فشرده تر و جمع و جور تری است . اما رادیوکنترل مویک ایر 2 دارای طراحی کاملا جدیدی است که فاقد هرگونه صفحه نمایشی می باشد . از طرفی هولدر مربوط به موبایل و یا تبلت در قسمت بالایی آن قرار می گیرد . فرایند انتقال برای این دو کنترلر از نوع OcuSync 2.0 می باشد که سرعت و دامنه انتقال بیشتری نسبت به Wifi های پیشرفته دارد . برد ریموت برای Mavic 2 Pro حدود 8 کیلومتر در حالت FCC فدرال آمریکا می باشد و از دورترین نقطه پرواز ویدئوهایی با کیفت 1080 پیکسل و 30 فریم بر ثانیه برای اپراتور ارسال می کند .

از دیگر نکاتی که باید بدان توجه کرد این است که در صورتی که شما تمایل به تصویر برداری حرفه ای داشته باشید مویک 2 پرو این امکان را به شما می دهد تا ریموتی دیگر را به پرنده متصل نمایید تا یک اوپراتور وظیفه هدایت پرنده و اوپراتوری دیگر وظیفه کنترل دوربین را بر عهده بگیرد که این امر در مویک ایر 2 امکان پذیر نمی باشد .

هدلس مود چیست ؟
خواندن مطلب

ریموت کنترل مویک 2 پرو

اما برد رادیویی مویک ایر 2 برابر با 10 کیلومتر در حالت FCC می باشد که برای فیلم برداری از مکان های دور از دسترس یک گزینه ایده آل می باشد . سیستم ارسال تصویری که این دوربین در اختیار کاربران قرار می دهد همانند مویک 2 پرو دارای کیفیت 1080p با فریم 30fps را دارا می باشد . البته باید در نظر داشت که افرادی که قرار است از سیستم های ارسال تصویر بر روی سیستم های دیگر ( مانند : واحد سیار تلوزیون و یا تلوزیون های شهری و … ) استفاده کنند امکان پذیر نمی باشد .

ریموت کنترل مویک ایر 2

سیستم FlightAutonomy

  • در هلی شات مویک 2 پرو سیستم کنترل پرواز ارتقاع یافته است و تا حدودی می تواند از تمامی جهات موانع را تشخیص دهد و از برخورد با وسایل نقلیه، در، دیوار و افراد جلوگیری کند .  حسگرهای مادون قرمز که در سطح کوادکوپتر و جوانب و حتی بالای آن تعبیه شده اند ایمنی مولتی روتور را از تمامی جهات تضمین می کند .
  • در مویک ایر 2 سنسورهای Vision همانند مویک 2 پرو دید وسیعی دارند و در ضمن با یک چراغ روشن که در سطح پایین آن نصب شده خیلی راحت تر می تواند سطح پایین را اسکن کند که می توان گفت این سیستم را از پدر خود یعنی مویک 2 پرو به ارث برده است . باید توجه داشت که مویک ایر 2 فاقد سنسور طرفین و بالا است و نیاز است در هنگام پرواز در محیط های مسقف دقت بیشتری را برای پرواز داشت .

مود هوشمند ACTIVE TRACK

در هر دو کوادکوپتر مویک ایر 2 و مویک 2 پرو قابلیت تعقیب سوژه وجود دارد اما گویا این قابلیت در مویک ایر 2 پیشرفته تر است . این قابلیت در مویک ایر 2 می تواند سوژه های متحرک و حرکت های آنان را با ریزبینی و دقت بیشتری دنبال کند . کوادکوپتر می تواند از تمامی جهات سوژه های متحرک را دنبال کند . به همراه این ویژگی در مویک ایر 2 از دو قابلیت حرفه ای دیگر نظیر Spotlight 2.0 برای نگه داشتن سوژه در کادر دوربین و POI 3.0 برای چرخش به دور یک محور یا نقطه دلخواه استفاده می شود . اما برای پهپاد مویک 2 پرو از نسخه 2.0 این فناوری به کار گرفته اند که با اندکی تفاوت نسبت به ورژن 3.0 سوژه مورد نظر شما را دنبال می کند . برای این هواپیمای بدون سرنشین از ویژگی های POI 2.0 به استفاده شده است .

مود هوشمند WayPoint 2.0 ( نقشه برداری و مسیر های از پیش تعریف شده )

در این قسمت لازم است بدانید که برای مویک ایر 2 هیچگونه سیستمی برای مسیر دهی از پیش تعریف شده و یا مسیر دهی برای امور نقشه برداری و یا تکرار یک مسر به صورت هوسمند در نظر گرفته نشده است . در این قسمت می توانید به این موضوع که عملا مویک ایر 2 بیشتر به منظور امور تفریحی و نه تخصصی طراحی شده است پی ببرید . مویک 2 پرو دارای سیستم WayPoint 2.0 است که در آن می توانید تمامی سناریو پروازی خود را قبل از پرواز پرنده به صورت کاملا ماهرانه در آن برنامه ریزی کنید تا پس از تیکاف بدون حتی زدن یک دکمه پلان مورد نظر شما را برداشت کند .

فرایند انتقال تصاویر

برای هر دو این هلی شات ها قابلیت OcuSync در نظر گرفته شده است که با سرعت بسیار بالایی فیلم ها و تصاویر ثبت شده را برای مشاهده لحظه ای به دریافت کننده آن ارسال می کند . برد پروازی متناسب با این تکنولوژی ارتقا یافته است و ویدئو های ارسالی در هر دو مدل دارای کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشند . برای مشاهده زنده تصاویر دوربین می توانید از نمایشگر تلفن همراه خود یا عینک های DJI Goggles استفاده نمایید . ( البته باید در نظر داشت که هنوز قابلیت اتصال به عینک VR در دستگاه مویک ایر 2 وجود ندارد و قرار است به گفته DJI در آینده افزوده شود . ) همچنین در نظر داشته باشید قابلیت اتصال کابل HDMI در مویک ایر 2 میسر نمی باشد .

آموزش کالیبره کردن قطب نما کوادکوپتر اسپارک
خواندن مطلب

مود های هشمند پروازی

در هلی شات Mavic Air 2 مودهای هوشمند پروازی بسیاری به کار گرفته شد که با ترکیب داده های GPS و داده های دریافتی از سیستم هوشمندانه آن یک پرواز اتوماتیک با حالت های جذاب را امکان پذیر می سازد . با مویک ایر 2 می توانید از 6 حالت فیلم برداری حرفه ای نظیر Dronie, Circle, Helix, rocket, boomrang و Asteriod استفاده کنید همچنین باید در نظر داشت که تمامی مود های مذکور در مویک 2 پرو به علاوه WayPoint 2.0 ، Tripad ، panoramas و TapFly نیز در دسترس است . در هر دو هلی شات فوق با بهره گیری از مود های هوشمند پروازی می توانید تصاویر و ویدئو های بسیار شگفت انگیزی را ثبت نمایید . این مود های هوشمند به کاربران آماتور و حرفه ای کمک می کنند تا خلاقیت خود را در پرواز چندین برابر نمایند .

تفاوت مویک ایر 2 و مویک 2 پرو

مقایسه مویک ایر 2 و مویک 2 پرو را در جدول

  • ویژگی های برتر مویک ایر 2 نسبت به مویک 2 پرو
  1. 3 دقیقه دوام پروازی بیشتر
  2. دارای 2 کیلومتر برد رادیویی بیشتر در شرایط FCC
  3. قابلیت ثبت تصاویر 12 مگاپیکسل اپتیکال ( 48 مگاپیکسل دیجیتال )
  4. سیستم ردیابی سوژه ورژن 3
  5. قیمت به صرفه تر
  • ویژگی های برتر مویک 2 پرو نسبت به مویک ایر 2
  1. سنسور تصویر بزرگتر با اندازه 1 اینج برای ثبت تصاویر 20 مگاپیکسل اپتیکال
  2. استفاده از دوربین پیشرفته تر با برند معروف هاسلبلاد
  3. سرعت پرواز 72 کیلومتر بر ساعت
  4. ریموت فشرده و تاشو با صفحه نمایش LCD
  5. سنسور های عدم برخود دور تا دور و بالا و پایین
  6. قابلیت اتصال به ریموت اسمارت

مویک 2 پرومویک ایر 2
کیفیت فیلم برداری4k / 30Fps4k / 60Fps
مشخصات دوربینسنسور 1 اینچی هاسلبلادسنسور 1.2/3
کیفیت عکاسی20 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
رنج Iso100 الی 12800100 الی 6400
زمان پرواز31 دقیقه34 دقیقه
برد رادیویی8 کیلومتر (FCC)10 کیلومتر (FCC)
ردیابی سوژهورژن 2ورژن 3
سنسور اجتناب از موانعجلو | عقب | چپ | راست | بالا | پایین |جلو | عقب | پایین |
سرعت72 کیلومتر بر ساعت68 کیلومتر بر ساعت
چرخش دوربین در محور افقیتا 210 درجهتا 210 درجه
اتصال به ریموت اسمارت و کابل HDMIدارددارد
ریموت مجهز به نمایشگرداردندارد
اتصال به عینک gogglesداردندارد
قیمت1599$799$

سخن آخر

امیدواریم که مقاله مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو برای شما کاربران گرامی مورد قبول واقع شده باشد . شما کاربران گرامی می توانید برای مشاوره و خرید مویک ایر 2 و مویک 2 پرو از کارشناسان فروش جهان آرسی راهنمایی بگیرید . لازم به ذکر است هر دو این مدل ها از هلی شات های تخصصی و بسیار پر امکانات و جدیدهستند و متناسب با نیاز و بودجتان می توانید هر کدام از ان ها را برگزینید . بی شک پایداری پرواز و کیفیت دوربین آن ها نظر شما را جلب خواهد کرد و علاوه بر تجربه پروازی پایدار و لذت بخش می توانید عکس ها و فیلم های بسیار باکیفیتی ضبط نمایید . تمامی هلی شات های DJI به همراه خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل تعمیرات و تامین قطعات ارائه می شود . همچنین هر دو این محصولات در دو پکیج استاندارد و کمبو عرضه می شوند . شما کاربران و علاقه مندان گرامی می توانید از نمایشگاه دائمی کوادکوپتر ما نیز دیدن فرمایید . خوشحالیم میشیم در صورتی که هر نظر یا تجربه ای در این خصوص دارید با ما در میان بگذارید .

16 نظرات
  1. افشین می گوید

    سلام- ممنون از توضیحات خوبتون- در جدول پایانی ،سه بخش آخری را (برای مقایسه) یکسان نوشته اید “دارد”، در صورتیکه برخی امکانات را “مویک ایر تو” ندارد.
    سپاس

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      تنها گزینه آخر مشکل داشت که اصلاح شد . البته لازم به ذکر است که گزینه آخر میتونه از طریق ریموت اسمارت به عینک متصل بشه .
      موفق باشید

  2. سارا می گوید

    من برای فیلمبرداری آتلیه میخوام، بنظرتون با موییک ایر دو میتونم تصاویر خوب داشته باشم؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در کیفیت تصویر این محصول شک نکنید ، که حتی برای کار های سینمایی هم می تواند مناسب باشد .

  3. امیرارسلان می گوید

    سلام من هر دو رو دارم به نسبت قیمت مویک ایر دو انتخاب بهتری هست،مویک دو پرنده خوبیه اما ابدا ارزش این اختلاف قیمت رو در این بازار مسخره نداره،مگر اینکه کار نقشه برداری داشته باشید،یا تصویربرداری در محیط های کم نور ، داشته باشید.از طرفی این مقایسه باید آپدیت بشه،چرخش در محور افقی وجود داره،پشتیبانی از رادیو اسمارت هم وجود داره

    1. احسان فلاح پور می گوید

      ممنون از تذکر بجا و دقیقتون .
      اصلاح گردید

  4. کیان می گوید

    ممنون از ارزیابی تکنیکالی که انجام دادین. اما خواستم متنذکر بشم که قیمت دوربین ها رو جابجا وارد کردین!

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیلی ممنون از تذکر دقیق و بجایتون . اصلاح شد .

  5. سحر می گوید

    سلام با مطالعه این مقاله و نتیجه گیری انجام شده به نظر میاد مویک ایر 2 واقعا یک هلی شات شخصی برای مصارف شخصی و تفریحی و در کنارش کارهای تخصصیه . اما مویک 2 پرو ذاتا یک هلی شات برای امور تخصصیه . حداقل من چنین چیزی برداشت کردم .

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      نسبتا برداشت صحیحی است اما به این نکته توجه داشته باشید که با مویک 2 هم میتوان تفریح کردم ! اما یک تفریح حرفه ای و شایدم لاکچری 😀 …

  6. سید سعید رضامنش می گوید

    خیلی خیلی از مقاله مفیدتون ممنونم . واقعا هیچ مجموعه ای اینطور با دقت به ریز موارد اشاره نکرده است . بازم متشکر

    1. احسان فلاح پور می گوید

      خوشحالیم که این مقاله مورد نظر شما واقع شده است .

      1. ........ می گوید

        سلام یک سوال اگر الان خواسته باشیم بین این 2 یکی را انتخاب کنیم شما چی را شما انتخاب می‌کنید؟

        1. احسان فلاح پور می گوید

          اگر نیاز شما استفاده تفریحی است و نه سینمایی پیشنهاد قطعی ما به شما مویک ایر 2 هست .

    2. الی می گوید

      سلام برای تصویر برداری از مراسمات عروسی و کلیپ سازی شما کدوم را معرفی میکنید؟

      1. احسان فلاح پور می گوید

        سلام ، وقت بخیر
        اگر محدودیت بودجه ندارید قطعا مویک 2 پرو اما اگر در بودجه محدود هستید ایر 2 چیزی برای شما کم نخواهد گذاشت .
        موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.