چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران و اپراتور های هلی شات های تخصصی مثل فانتوم و مویک ها و یا مدل های مشابه از ما می پرسند .

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟
1 2,429

مواردی که سلامت پهپاد شما را به خطر می اندازد !

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران و اپراتور های هلی شات های تخصصی مثل فانتوم و مویک ها و یا مدل های مشابه از ما می پرسند . کوادکوپتر های تخصصی DJI ها پرنده های بسیار پرفروش و محبوبی هستند که امروزه بسیاری از افراد برای مشغال متعدد و کسب در آمد از آن ها بهره میبرند . البته لازم بذکر است که بسیاری از هموطنان عزیزمان صرفا برای تفریح و سرگرمی قانتوم را میخرند و از آن لذت می برند . فانتوم 4 پرو ورژن 2 آخرین مدل از سری فانتوم هاست که در حال حاضر تولید می شود و موجود است .

فانتوم و مویک ها ساخت کمپانی معروف و بنام DJI هستند . این کمپانی در کشور چین واقع شده است . کوادکوپتر های تخصصی dji ها کواد کوپتر هایی هستند که هوشمند و حرفه ای می باشند و کیفیت بالای دوربین آن ها موجب شده است به پرنده های بسیار سرشناسی تبدیل شوند . همانطور که اشاره شد فانتوم و مویک ها بسیار هوشمند هستند اما همیشه خطر هایی وجود دارد که می توانند براحتی در پرواز شما اختلال ایجاد کنند و موجب به خطر افتادن سلامت پرنده شما گردند .

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟

دقت gps

چه خطر هایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟ gps ها مهم ترین و بزرگترین کمک را به پهپاد کنترلی شما میکنند چرا که با برقراری gps ها پرنده بسیار ثابت و استیبل پرواز می کند در مقابل تعداد کم gps ها یا قطع آن ها باعث می شود پرنده گیج شده و دیگر ثبات قبل را نداشته باشد به عنوان مثال پرنده به سمتی شروع به پرواز کند و دیگر از خلبان دستور نگیرد و یا در آسمان محو شود .
این اتفاق ها زمانی رخ می دهد که gps اطلاعات غلط از موقعیت خودش دریافت می کند و گمان می کند کیلومتر ها از خانه فاصله گرفته است یا اطلاعاتی از قبل مانده و پرنده موقع بازگشت به خانه سعی می کند به سمت محل مشخص شده ی قبلی برود . همیشه و همه جا باید قبل از پرواز تعداد gps های دریافتی توسط پهپاد کنترلی را بررسی کنید و زمانی که مطمئن شدید همه ی شرایط برای یک پرواز ایمن مهیاست اقدام به پرواز کنید .

راهکارهای افزایش زمان پرواز کوادکوپتر
خواندن مطلب

بعضی اوقات نیز پرنده بسیار گیج است ، دیوانه وار شروع به چرخیدن و یا پرواز می کند و از فرامین شما اطاعت نمی کند و حتی امکان دارد سقوط کند در این شرایط مغز پردازنده پرنده IMU اطلاعات غلطی از محیط اطراف دریافت می کند ، در ادامه این اطلاعات را به کنترل کننده پرواز می دهد .

سقوط و یا کرش

چه خطر هایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟ سقوط و یا کرش جزو جدایی ناپذیر پرواز هستند . به هر حال پرواز با ریسک و خطاهایی همراه است و امکان دارد در اثر عوامل محیطی و یا بی احتیاطی اپراتور شرایط جوری رقم بخورد که پرواز نافرجام باقی بماند و دستگاه سقوط کند . حتی اگر چنین اتفاقی برای هلی شات فانتوم و یا مویک 2 پرو شما افتاد هیچ نگران نباشید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و فانتوم کرش کرده را جمع آوری کرده و در اولین فرصت به واحد تعمیرات جهان آرسی مراجعه کنید .
خداروشکر تیم ما متشکل از کارشناسان فنی بسیار زبده ای می باشد که حتی هلی شات له شده شما را می توانند همانند روز اول به شما تحویل دهند . برای سقوط و یا کرش خودتان را ناراحت نکنید و این اتفاقی بسیار طبیعی است .

چه خطر هایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟

آب خوردگی

چه خطر هایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟ سقوط هلی شات فانتوم و مدل های مشابه در آب دریا ، دریاچه و یا رودخانه ها بسیار طبیعی است چرا که بسیاری از کاربران علاقه دارند تا هلی شات خود را بر روی محیط های آبی به پرواز در آورند و از دریا و آب عکس و فیلم های زیبایی ذخیره کنند .
اما خب گاها عدم بروز بدون تنظیمان و یا مواج بودن دریا ، طوفانی شدن و عدم کنترل درست دستگاه توسط اپراتور این امکان را رقم می زند که هلی شات در آب سقوط کند . اگر این اتفاق افتاد و توانستید دستگاهتان را از غرق شدن نجات دهید اصلا آن را روشن نکنید . و از روش های سنتی همانند قرار دادن باتری و دستگاه در برنج استفاده نکنید .
حقیقت امر این است که دستگاه شما باید توسط کارشناس فنی و موادی خاص شستشو داده شود و پس از برداشتن املاح و مواد معدنی از روی برد و مغز پردازنده نسبت به تعمیر آن اقدام شود . اگر درحالتی که دستگاه خیس است آن را روشن کنید چه بسا باید برای همیشه با هلی شاتتان خداحافظی کنید .

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟

چه خطرهایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟

براستی که توجه به آیتم ها و موارد ذکر شده در مقاله چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟ می تواند کمک کننده شما باشد و سلامت پهپاد شما را در بسیاری از موارد تضمین کند . پس با ما همراه باشید .

خرید پهپاد
خواندن مطلب

عدم انجام به موقع کالیبره ها در هلی شات

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟ کالیبراسیون IMU و قطب نما از مهم ترین کالیبره هایی است که باید به صورت دوره ای انجام شود . در واقع بعد از هر بروزرسانی نرم افزاری ، تغییر لوکیشن ، ورود ضربه ، قبل از هر پرواز ، و … باید این کالیبره ها انجام شود تا دقت پروازی شما تضمین شده و از این روی بتوانید پرواز بسیار پایداری را تجربه کنید .
عدم توجه به کالیبره ها باعث می شود تا پروازتان دقت نداشته و شاید حتی منجر به سقوط دستگاه شود . پس لطفا این مورد را جدی بگیرید .

چه خطر هایی هلی شات شما را تهدید می کند ؟

عدم به موقع بروزرسانی نرم افزاری

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟ از آن جایی که هلی شات فانتوم توسط نرم افزار هدایت و کنترل می شود و نرم افزار رابط بسیار مهمی بین ریموت کنترل و خود هلی شات است هر از چند گاهی توسط کمپانی بروزرسانی می شود .

این اتفاق را برای تلفن های همراهتان به وفور دیده اید . معمولا در این بروز رسانی ها قابلیت های جدیدی به هلی شات اضافه می شود و یا خطا و باگ های گذشته از بین می روند . پس لطفا به امر دقت کرده و نسبت به بروزرسانی به موقع اقدام کنید .

دست بکارشدن برای تعمیر توسط شخص استفاده کننده

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟ هلی شات فانتوم و بسیاری از مدل های مشابه جزو هلی شات های تخصصی محسوب شده و برای تعمیرات آن ها به دانش فنی نیاز است .

گاها زمانی که دستگاه سقوط می کند و یا با مشکلی مواجه می شود کاربران عزیزی که تخصصی در امور نرم افزار ، الکترونیک ، برق و … دارند خودشان دست به کار شده و شروع به تعمیر می کنند . خواهشا این کار را انجام ندهید و برای تعمیرات از کارشناسان باتجربه استفاده کنید .

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟

عدم تعویض و بروزرسانی دستگاه

چه خطر هایی کوادکوپتر شما را تهدید می کند ؟ طی بازه های زمانی مختلف دستگاه ها و مدل های جدیدی توسط کمپانی ارائه می شود . اگر میخواهید دستگاهتان همیشه بروز باشد و خدمات پس از فروش آن یعنی تعمیرات و تامین قطعات همیشه پشتیبانی گردد دستگاه خود را بروز نگه دارید . این موضوع یعنی چه ؟
ببینید مثلا در برهه ای هلی شات فانتوم 2 ارائه شده و شما آن را خریدید و استفاده کرده اید . حال بعد از گذشت مثلا سه سال فانتوم 3 رونمایی شده است . خب منطقی است که شما باید دستگاهتان را بفروشید و هلی شات جدیدتر را بگیرید . اگر این کار را نکنید و بخواهید مثلا سال ها از همان مدل استفاده کنید مشکلی ندارد اما بی شک روزی فرا می رسد که دیگر تعمیرات و تامین قطعات آن پشتیبانی نمی شود و خود کمپانی هم خط تولید آن را متوقف کرده است .

کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو
خواندن مطلب

عدم استفاده از قطعات و لوازم جانبی مناسب

قطعات و لوازم جانبی پرکاربردی مثل گارد محافظ ملخ ، پایه لندینگ ، بند گردنی ریموت کنترل و … می توانند پرواز را برای شما آسان کنند . مثلا از آنجایی که تایم پروازی فانتوم طولانی است بند گردنی ریموت کنترل کمک می کند تا دستانتان خسته نشود .

فلذا توجه داشته باشید که استفاده از قطعات و لوازم جانبی کاربردی پرواز شما را آسان می کند و همین امر باعث می شود تا در پرواز خسته نشوید و دقت کافی داشته باشید . پس اتفاقات بدی برای دستگاهتان نمی افتد .

پرواز در نزدیکی مناطق ممنوعه

در قوانین و مقررات پروازی مناطقی تحت عنوان مناطق ممنوعه معرفی شده اند . مثلا نزدیک فرودگاه ها ، نزدیک مناطق نظامی ، نزدیک مناطق مذهبی ، مراکز شهر ها و … . دقت به این قوانین باعث می شود تا خطری دستگاهتان را تهدید نکنید و فرکانس و پارازیت های آن محیط در پرواز شما اختلال ایجاد نکند .

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟

پرواز در مراکز و مناطق شلوغ

به شما توصیه میکنیم در مناطق شلوغ به هیچ عنوان پرواز نکنید چرا که ازدحام جمعیت و سوال پرسیدن آدم ها از شما تمرکزتان را برهم زده و شاید همین باعث شود تا دستگاهتان سقوط کند و برای شخصی مشکلی پیش بیاید . پرواز در محیط های باز و کم جمعیت شامل دریا ، دشت ، کویر ، جنگل و محیط های شخصی پیشنهاد می شود .

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟

عدم پلاک کردن هلی شات

از آنجایی که فانتوم ها جزو هلی شات های تخصصی محسوب می شوند باید برای آن ها پلاک گرفت . این اخذ پلاک توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود .

پلاک گرفتن برای هلی شات مانند اخذ پلاک برای ماشین است . با داشتن پلاک می توانید دستگاهتان را به هر طریقی جابه جا کنید و از آن استفاده نمایید . بی شک عدم پلاک کردن مسوولیت هایی به همراه دارد که با شخص خریدار خواهد بود .

پرواز در شب و تاریکی

چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟ شب و تاریکی محیط برای پرواز هلی شات اصلا خوب نیستند . این را بدانید که اگر فانتوم شما حتی به سنسور های عدم برخورد با موانع نیز مجهز است این سنسور ها برای کارکردن به نور محیطی نیاز دارند .
پس در شب و تاریکی هوشمندی های فانتوم به حداقل می رسد و در عکس و فیلم هوایی نیز چیزی دیده نمی شود . ترجیحا یا در روز پرواز کنید و یا اگر شب است نور محیطی تامین شود .

متاسفانه بسیاری از سقوط و کرش ها در شب برای هلی شات های رقم می خورد . همانطور که چشم اپراتور در تاریکی کار نمی کند و نمی بیند هلی شات هم نمی تواند در تاریکی ببیند .

چه خطر هایی فانتوم شما را تهدید می کنند ؟

امیدواریم تا در مقاله چه خطر هایی پهپاد شما را تهدید می کند ؟ مطالب مفید و کاربردی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشید . اگر تجربه ای در این زمینه دارید ممنون میشویم تا در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید .
همچینن جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ راهنمایی های لازم و اطلاع از قیمت هلی شات می توانید با کارشناسان فنی جهان آرسی در ارتباط باشید .

1 نظر
  1. ستایش می گوید

    واقعا خیلی مقاله خوب و کاربردی بود . ای کاش قبل از اولین سقوطم و هزینه هایی که متحمل شدم این مقاله رو مطالعه می کردم :((

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.