هر آنچه باید درباره هلی شات مویک پرو بدانید

قصد داریم به معرفی هلی شات دوربین دار مویک پرو ( Mavic Pro‌ ) بپردازیم و امکانات متنوع آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه دهید از شما سوالی بپرسم.

هر آنچه باید درباره هلی شات مویک پرو بدانید
0 282

هر آنچه درباره کوادکوپتر مویک پرو باید بدانید !

هر آنچه باید درباره هلی شات مویک پرو بدانید . مقاله ای بسیار مفید و کاربردی است که مطالعه آن را توصیه می کنیم . قصد داریم به معرفی کوادکوپتر دوربین دار مویک پرو ( Mavic Pro‌ ) بپردازیم و امکانات متنوع آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه دهید از شما سوالی بپرسم.
بهترین پهباد دوربین داری که در حال حاضر می توان تهیه کرد کدام است؟
آیا انتخاب شما پهبادی است که بهترین و با کیفیت ترین دوربین ممکن را دارد ؟ یا پهبادی که در آن بیشترین و متنوع ترین امکانات موجود گنجانده شده است؟
اگر ما به شما بگوییم که هیچ کدام از این موارد گزینه صحیح نیستند، آیا این ادعا را می پذیرید؟
اگر به شما بگوییم که کوادکوپتر DJI Mavic Pro با ابعادی به اندازه یک پاکت شیر بهترین پهباد سال 2016 میلادی انتخاب شده است و هنوز هم در میان پهباد هایی با این محدوده قیمت به عنوان بهترین شناخته می شود، آیا باور می کنید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا پاسخ مناسب به این سوالات را به دست آورید.

هر آنچه درباره مویک پرو باید بدانید !

هر آنچه باید در مورد مویک پرو بدانید !

با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات مفید و غنی پیرامون هلی شات مویک پرو به شما ارائه کنیم :

هلی شات مویک پرو با چه هدفی تولید شده است؟

همانطور که در تصویر می بینید، Mavic Pro یک کوادکوپتر دوربین دار نسبتا کوچک است که در ابعادی به اندازه یک کارتون شیر طراحی شده است. خوشبختانه مویک پرو تمام امکانات و قابلیت های مورد انتظار از پهباد های فیلم برداری را فراهم می کند، و به شما اجازه می دهد تا این کوادکوپتر را همیشه به همراه خود داشته باشید و از آن در موقعیت های مختلف بهره بگیرید.

امروزه پهباد های دوربین دار بسیاری وجود دارند که با هدف دستیابی به چنین ویژگی هایی طراحی شده اند، اما هر یک از آن ها حداقل در یکی از زمینه ها شکست خورده اند و نتوانسته اند بعضی از نیاز های مشخص کاربران را تحت پوشش قرار دهند.
در مواردی حتی برخی از شرکت ها موفق شده اند پهباد های دوربین دار کوچکی تهیه کنند که به راحتی قابل حمل می باشند، اما عدم وجود یک گیمبال با کیفیت جهت حذف لرزش تصاویر یا نبود یک دستگاه کنترل از راه دور اختصاصی جهت کنترل دقیق کوادکوپتر در مواقع مورد نیاز باعث شده است محصولات این شرکت ها مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگیرد.
در میان محصولات شرکت DJI نیز کوادکوپتر فانتوم 4 قبل از عرضه کوادکوپتر مویک پرو یک سیستم پروازی کامل به حساب می آمد و می توانست نیاز های جامع کاربران را به خوبی پوشش دهد. اما با این حال بدنه این پهباد دوربین دار بزرگ تر از آن بود که به راحتی حمل شود و در تمام طول روز همراه فیلم سازان و خلبانان باشد.

قابلیت FPV در کوادکوپتر و هلی شات ها
خواندن مطلب

هر آنچه درباره مویک پرو باید بدانید !

کوادکوپتر مویک چگونه به بهترین پهباد قابل حمل تبدیل شده است؟

برخلاف بسیاری از پهباد های کوچک و قابل حمل موجود همچون کوادکوپتر کارما از شرکت GO Pro یا اسنپ از شرکت Vantage Robotics، کوادکوپتر مویک پرو دارای قابلیت جمع شدن است. به این معنا که بازو ها و پروانه ها به راحتی جمع می شوند و در امتداد بدنه مویک پرو قرار می گیرند تا ابعاد این کوادکوپتر دوربین دار به طرز باور نکردنی کاهش پیدا کند.
با توجه به این که بدنه کوادکوپتر مویک پرو در حالت جمع شده به اندازه یک بطری آب معدنی بزرگ است، بنابراین شما به راحتی می توانید آن را داخل کوله پشتی یا هر نوع کیف دیگری قرار دهید و در تمام طول روز از به همراه داشتن یک پهباد مخصوص فیلم برداری درجه یک لذت ببرید.

هر آنچه درباره مویک پرو باید بدانید !

محافظ شیشه ای روی دوربین هلی شات مویک پرو به چه دردی می خورد؟

اگر تا به حال به این نکته دقت نکرده بودید، لازم است به شما بگوییم که برای دوربین کوادکوپتر مویک پرو یک محافظ شیشه ای گنبدی شکل در نظر گرفته شده است تا از دوربین و گیمبال در مقابل ضربه های ناگهانی و فشار های ناخواسته محافظت نماید. این محافظ شیشه ای در طول پرواز و فیلم برداری نباید مورد استفاده قرار گیرد، چرا که باعث افت کیفیت تصاویر می شود و زحمات شما را به هدر می دهد.
در واقع این محافظ شیشه ای عملکردی مشابه محافظ پلاستیکی مورد استفاده در کوادکوپتر فانتوم 4 دارد، و در مواقعی که کوادکوپتر مویک پرو را داخل کوله قرار می دهید نگرانی های شما را درمورد شکستن گیمبال و آسیب دیدن دوربین کاهش می دهد.

راهکار های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر
خواندن مطلب

هلی شات مویک پرو چه مشخصاتی دارد ؟

علی رغم جثه کوچک و قابل حمل، هلی شات مویک پرو از لحاظ قابلیت ها و عملکرد های کاربردی فاصله چندانی تا شکست دادن کوادکوپتر فوق العاده محبوب فانتوم 4 ندارد. حداکثر سرعت پرواز مویک پرو 65 کیلومتر بر ساعت است (تقریبا 8 کیلومتر بر ساعت کمتر از حداکثر سرعت پرواز کوادکوپتر فانتوم)، اما مدت زمان پرواز مویک پرو در عین ناباوری با فانتوم 4 برابری می کند. هر دو کوادکوپتر مویک پرو و فانتوم 4 در شرایط یکسان به طور میانگین می توانند 22 دقیقه پرواز مستمر داشته باشند، و حداکثر زمان پرواز تخمین زده شده برای هر یک از آن ها نیز 27 دقیقه است.

اما می رسیم به محدوده کنترلی که در این زمینه کفه ترازو به سمت کوادکوپتر مویک پرو سنگینی می کند. دستگاه کنترل از راه دور کوچک و جمع و جور مویک پرو محدوده کنترلی 7 کیلومتری را در اختیار خلبانان قرار می دهد که تقریبا 6.1 کیلومتر وسیع تر از محدوده کنترلی کوادکوپتر فانتوم 4 می باشد. بنابراین پهباد فیلم برداری مویک پرو علی رغم برخورداری از بدنه کوچک و مناسب حمل و نقل، از لحاظ امکانات و قابیلیت های کاربردی به راحتی می تواند کوادکوپتر ها و پهباد های دوربین دار بزرگ تر را به چالش بکشد و در مواردی حتی گوی سبقت را از آن ها می رباید.

هلی شات مویک پرو

عملکرد پروازی کوادکوپتر مویک پرو چگونه است؟

زمانی که درمورد مشخصات DJI Mavic Pro در زمینه عملکرد های پروازی صحبت می کنیم، به نظر می رسد که این کوادکوپتر حتی بهتر از فانتوم 4 پرواز می کند و کنترل بیشتری را در اختیار خلبانان قرار می دهد.
ممکن است دلیل چنین عملکردی در بدنه کوچک کوادکوپتر مویک پرو خلاصه شود، اما به هر صورتی که است، زمانی که شما این کوادکوپتر را به سمت یک نقطه هدایت می کنید، دقیقا در همان نقطه حاضر می شود. علاوه بر آن هلی شات مویک پرو در پروازهای رو به جلو از قابلیت اجتناب از موانع پشتیبانی می کند و باعث آسودگی خاطر خلبانان در طول پرواز می شود.

کیفیت ویدیو های تهیه شده توسط کواد کوپتر مویک پرو چگونه است؟

زمانی که برای اولین بار به جثه کوچک پهباد فیلم برداری مویک پرو نگاه می کنید، ممکن است از خود بپرسید آیا این کوادکوپتر می تواند ویدیو های با کیفیت تهیه کند؟
جواب به این سوال به طور کلی مثبت است. اما باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی اوقات ممکن است حاشیه تصاویر و ویدیو های تهیه شده توسط مویک پرو در مقایسه با فانتوم 4 کمی غیر طبیعی و مات به نظر برسد.

بهترین کوادکوپتر
خواندن مطلب

شاید به دلیل این که قابلیت فوکوس خودکار به دوربین کوادکوپتر مویک پرو اضافه شده است و در هنگام فیلم برداری در حالت نمای نزدیک (Close-up) فوکوس دوربین در مرکز تصویر و روی سوژه اصلی متمرکز می شود، و در نتیجه حاشیه ها خارج از محدوده فوکوس دوربین قرار می گیرند.
یکی دیگر از مواردی که بدنه کوچک مویک پرو را بیش از پیش برجسته می کند، گیمبال سه محوره ای است که در این کوادکوپتر مورد استفاده قرار گرفته تا لرزش موجود در ویدیو ها را به بهترین نحو ممکن از بین ببرد.

علاوه بر آن طراحی این گیمبال به گونه ای است باعث می شود پروانه ها کمتر در کادر تصویر ظاهر شوند و کوادکوپتر مویک پرو در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به کوادکوپتر فانتوم 4 داشته باشد. نکته جالب دیگری که توجهات را به سمت گیمبال مورد استفاده در پهباد مویک پرو جلب می کند، قابلیت چرخش 90 درجه ای است که امکان تهیه تصاویر و ویدیو هایی خارق العاده را فراهم می کند.

هلی شات مویک پرو

نظر کاربران درمورد کوادکوپتر دوربین دار مویک پرو چیست؟

تنها چند روز از تحویل گرفتن DJI Mavic Pro می گذرد و ما این کوادکوپتر فیلم برداری را چندین بار مورد استفاده قرار داده ایم. به جرات می توانم بگویم که کوادکوپتر مویک پرو تمام انتظارات من و همکارانم را برآورده کرده است، اما با این حال امکانات جدید دیگری نیز وجود دارند که باید هر یک از آن ها را بررسی کنیم، و من شخصا در این باره هیجان زده ام!

این نقل قول یکی از کاربرانی است که نظر خود را در مورد کوادکوپتر فیلم برداری مویک پرو بیان کرده است.
همانطور که می بینید امکانات جدید مویک پرو از دید این دوست عزیز نقطه قوت این کوادکوپتر فیلم برداری به حساب می آید.  بنابراین می توان نتیجه گرفت DJI Mavic Pro تنها یک پهباد کوچک و قابل حمل نیست، بلکه یک سیستم پروازی فوق العاده کاربردی است که قابلیت هایی همچون عملکرد GPS اضافه شده به حالت پرواز Active Track، چندین حالت ردیابی بصری جدید و حالت پرواز جدید Terrain Follow Mode را در اختیار شما قرار می دهد.

جالب است بدانید حالت پرواز Terrain Follow به کوادکوپتر مویک پرو کمک می کند تا در هنگام تغییر ارتفاع سطح زمین تپه ها و برآمدگی های موجود در مسیر را شناسایی کرده و با افزایش ارتفاع فاصله استاندارند نسبت به سطح زمین را حفظ نماید.

با توجه به تمام ویژگی های ذکر شده، مایلیم نظرات شما عزیزان را در مورد DJI Mavic Pro بدانیم .

به نظر شما آیا خرید هلی شات مویک پرو می تواند گام مثبت و رو به جلو در جهت پیشرفت و ترقی در زمینه تصویربرداری هوایی تلقی شود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.