مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2

مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2 می تواند به کاربران زیادی جهت خرید کوادکوپتر بسیار کمک کند چرا که این دو مدل علاوه بر شباهت های بسیار زیاد تفاوت های کمی با یکدیگر دارند اما اختلاف قیمتی تقریبا ده میلیونی آن ها فاحش است و کاربران باید با آگاهی کامل و مقایسه کامل این دو به نتیجه ای قطعی برسند .

مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2
9 1,370

مقایسه هلی شات ایر 2 و مویک مینی 2

مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2 می تواند به کاربران زیادی جهت خرید کوادکوپتر بسیار کمک کند چرا که این دو مدل علاوه بر شباهت های بسیار زیاد تفاوت های کمی با یکدیگر دارند اما اختلاف قیمتی تقریبا ده میلیونی آن ها فاحش است و کاربران باید با آگاهی کامل و مقایسه کامل این دو به نتیجه ای قطعی برسند .

هر دو این دو مدل از جدیدترین هلی شات های سری مویک محسوب می شوند و همراه با پکیج کمبو جزو محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات روز بازار هستند . شما کاربران گرامی می توانید جهت استعلام و خرید مویک ایر 2 و یا مویک مینی 2 با کارشناسان فنی جهان آرسی در ارتباط باشید .

مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2

ویژگی های مویک ایر 2

مویک ایر 2 یکی از بهترین و کامل ترین هلی شات های تخصصی dji با رنج قیمتی نسبتا متوسط است . وزن این کوادکوپتر معادل 570 g می باشد و ابعاد آن نیز 18.3 × 25.3 × 7.7 cm است . بازوهای مویک ایر 2 جهت سهولت در حمل و نقل تا می شود . این مدل در یک رنگ طوسی عرضه می شود که بی شک پوشش دهنده سلایق مختلف است .

دوربین این مدل 12 مگاپیکسل 4k است و فقط و فقط در حالت عکاسی پاناروما 48 مگاپیکسل می باشد . این دوربین بر روی یک گیمبال سه محوره سوار است که تمامی خطا و لرزش ها را خنثی می کند . برد رادیویی افقی این مدل 10 کیلومتر (FCC) و 6 کیلومتر (SRRC) و 6 کیلومتر (CE) و برد عمودی آن 500 متر است .

درباره ی جهان آرسی
خواندن مطلب

مویک ایر 2 می تواند 34 دقیقه مداومت پروازی داشته باشد . پایداری در برابر باد آن معادل 38 کیلومتر و حداکثر سرعت پروازی ان 68 کیلومتر برساعت می باشد . در طراحی و ساخت مویک ایر 2 از چهار عدد موتور براشلس استفاده شده است . سنسور های عدم برخورد با موانع نیز در این مدل از پایین, جلو, عقب وجود دارد .

مویک ایر 2

ویژگی های مویک مینی 2

مویک مینی 2 ارزان ترین هلی شات تخصصی dji محسوب می شود که بسیاری از کاربران برای تفریح و سرگرمی خود از آن استفاده می کنند . وزن این هلی شات 249 گرم است و ابعاد آن 24.5 × 28.9 × 5.6 cm می باشد . دوربین موجود بر روی این مدل 12 مگاپیکسل 4k است و بر روی یک گیمبال سه محوره سوار است .

برد رادیویی این مدل 10 کیلومتر (FCC) و 6 کیلومتر (SRRC) و 6 کیلومتر (CE) و برد عمودی آن نیز معادل 500 متر است . مویک مینی 2 دارای 31 دقیقه مداومت پروازی است . این هلی شات تا میزان 38 کیلومتر بر ساعت در برابر وزش باد پایدار است و حداکثر سرعت آن به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد .

این هلی شات در یک رنگ طوسی عرضه شده است و در طراحی و ساخت آن از چهار عدد موتور براشلس استفاده شده است . در این مدل هیچ گونه سنسور عدم برخورد با مانعی تعبیه نشده است .

مویک مینی 2

حال در ادامه به بررسی مهم ترین تفاوت های هلی شات مویک ایر 2 و مویک مینی 2 از کمپانی dji می پردازیم .

مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2

طراحی ظاهری

بی شک با اولین نگاه متوجه می شوید که از نظر شکل ظاهر این دو مدل با یکدیگر متفاوت هستند و مویک مینی 2 دارای وزن و ابعاد کمتر و کوچکتری است . این ظرافت در طراحی و وزن کم آن را به یک سلفی درون تبدیل کرده است . مویک مینی 2 تقریبا با وزنی معادل 250 کرم نصف وزن مویک ایر 2 را دارد .

مقایسه تمامی سری هلی شات های مویک
خواندن مطلب

دوربین

کوادکوپتر DJI Mavic Air 2 مجهز به یک سنسور CMOS با اندازه 1.2 اینج می باشد که مجموع پیکسل های آن 12 مگاپیکسل بوده اما از یک راه حل حرفه ای برای ساخت تصاویر 48 مگاپیکسل استفاده می کند، چیزی که دوربین های پیشرفته با استفاده از ویژگی پانوراما به دست می آوردند این هلی شات با یک تکنیک خاص تصاویری را در کنار هم کوک زده و یک تصویر با سایز 48 مگاپیکسل برای شما به ثبت می رساند. کیفیت فیلم های ثبت شده با دوربین نصب شده بر روی مویک ایر 2 از نوع 4K با فریم 60fps می باشد.

کاربران همچنین به دلخواه خود می توانند ویدئوهایی با رزولوشن 1080 پیکسل و 240 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند. این دوربین همچنین از فیلم ها و تصاویر HDR پشتیبانی می کند که برای ثبت صحنه هایی با جزئیات روشن مناسب می باشند. از دیگر مشخصات خوب این دوربین می توان به ویدئوهای هایپرلس با کیفیت 8K، فید ویدئویی FHD و 1080 پیکسل اشاره کرد که در پهپادهای 1500 دلاری فانتوم 4 پرو وی 2 و مویک 2 پرو کاربران به این امکانات دسترسی نخواهند داشت.

بر روی این دوربین می توان فیلترهای ND نصب کرده که برای فیلم برداری در نور شدید و یا مکان های تاریک مناسب می باشند. البته مویک مینی 2 همانند مویک ایر 2 کیفیت ویدئویی 4K را پشتیبانی می کند و از تکنولوژی OcuSync هم بهرمند است . کیفیت ایده آلی در پرواز دارد و با یک لرزشگیر پایداری دوربین را حفظ می کند.

مدت زمان پروازی

مدت زمان پروازی در هر دو هلی شات تقریبا نزدیک به هم است و فقط مویک ایر 2 با مدت زمان پروازی 34 دقیقه حدودا چهار دقیقه از مویک مینی 2 بیشتر پرواز می کند . البته بهترین و آسان ترین راه جهت افزایش زمان پروازی تهیه باتری یدک است . در پکیج کمبو دو عدد باتری اضافه برای استفاده کاربران وجود دارد .

آموزش تعمیر کوادکوپتر
خواندن مطلب

سنسور عدم برخورد با موانع

سنسور های عدم برخورد با موانع در واقع دوربین و چشمی هایی هستند که می توانند مانع را دیده و از برخورد هلی شات با آن خودداری کنند . در مویک ایر 2 از جلو ، پایین و عقب سنسور عدم برخورد با مانع وجود دارد اما مویک مینی 2 فاقد هرگونه سنسور عدم برخورد با موانعی می باشد .

مود های هوشمند پروازی

مود های هوشمند پروازی به پرواز های از پیش تعریف شده ای گفته می شود که هلی شات بر طبق آن پرواز می کند و اپراتور می تواند عکس و فیلم هوایی زیبایی را ذخیره نماید . در مویک ایر 2 از جمله مهم ترین مود های هوشمند پروازی می توان به این موارد اشاره کرد : Active Track 3.0, Asteroid, Boomerang, Circle, Dronie, Helix, Hyperlapse, POI 3.0, Rocket, Spotlight 2.0 اما خب در مویک مینی 2 مود های هوشمند پروازی بسیار محدود تر و شامل Boomerang, Circle, Dronie, Helix, Rocket می باشد .

نتیجه گیری

بی شک از مقایسه مویک ایر 2 و مویک مینی 2 متوجه شده اید که شباهت های بسیار زیادی دارند اما اگر صراحتا بخواهیم به شما راهنمایی بدهیم باید بگوییم که اگر به دنبال تفریح و سرگرمی هستید بی شک با بودجه ای مناسب تر می توانید مویک مینی 2 را تهیه کنید و لذت ببرید اما اگر می خواهید بین این دو مدل هلی شاتی را برگزینید و برای کارهای تخصصی از آن ها استفاده کنید پیشنهاد ما به شما مویک ایر 2 است . شما کاربران گرامی می توانید جهت استعلام و خرید هلی شات با کارشناسان جهان آرسی در ارتباط باشید .

9 نظرات
  1. احمد می گوید

    با سلام ایا مویک ایر ۲ قابلیت بازگشت به خانه داره یا خیر چون من داخل سایت نگاه کردم به این مورد اشاره نشده

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بله این قابلیت را دارد .

  2. امین می گوید

    لطفا معنی مودهای پروازی رو بگید ممنون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      به دلیل تنوع بالای مود های هوشمند پروازی باید به لینک مرتبط به هر محصول مراجعه و اطلاعات مدنظرتان را مطالعه کنید .
      موفق باشید .

  3. علی می گوید

    باسلام من یک مویک مینی ۲خریداری!کردم متاسفانه برد ان از!یک کیلومتر بیشتر نمیره اگه ممکنه راهنمایی کنید

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر . از آنجایی که کمپانی همیشه برد رادیویی را در حالت آزمایشگاهی اعلام می کند بی شک در عالم واقع آن میزان برد را نمی توانید داشته باشید اما یک کیلومتر نیز بسیار کم است . در شهر ها و محیط های شلوغ بی شک فرکانس و امواج مخرب ، پارازیت ها و … بر روی برد رادیویی تاثیر می گذارد اما حداقل در این مدل می توان سه الی چهار کیلومتر برد را توقع داشت . شما باید یا لوکیشن تان را تغییر دهید و مجدد تست کنید یا اینکه دستگاه دچار عیب و مشکلی است که باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید .

    2. رضا می گوید

      سلام دوست عزیز، داخل تنظیمات دیجی فلای برد افقی و عمودی رو تنظیم کنید، احتمالا تنظیمات شما بر اساس یک کیلومتر برد افقی هست

  4. سهند می گوید

    سلام خسته نباشید الان مویک ایر ۲ و مینی ۲ پک های کمبو موجوده برای فروش ؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      بله در حال حاضر هر دو محصول پکیج های کمبو در مجموعه برای فروش موجود است . لطفا جهت اطلاع از قیمت های دقیق و بروز با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید .
      موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.