کاربرد های کوادکوپتر

کاربرد های کوادکوپتر
2 2,870

معرفی کوادکوپتر

کاربرد های کوادکوپتر در دنیای امروز بسیار گسترده شده است . ما قصد داریم تا در این مقاله آموزشی شما کاربران گرامی را با کاربرد های کوادکوپتر در دنیای امروز آشنا سازیم . در بازار محصولات تفریحی سرگرمی پروازی این روزها کوادکوپتر ها دارای جایگاه بسیار خاص و ویژه ای در میان طرفداران هستند .

کاربرد های کوادکوپتر

کوادکوپتر ها به دلیل طراحی خاص و ویژه ای که دارند بسیار جذاب هستند . وجود جایرو و 4 عدد موتور متناسب با کلاس مدل ، پروازی بسیار پایدار و دقیق را رقم می زند . با رونمایی از کوادکوپتر ها بازار سایر محصولات پروازی از جمله هواپیما و هلیکوپتر های کنترلی کمرنگ تر شده است . کوادکوپتر ها دارای عملکرد بسیار ساده ای برای پرواز هستند و هر کاربر مبتدی و یا تازه کاری بدون هیچ گونه دانش و مهارت خاصی می تواند براحتی کوادکوپتر را به پرواز در بیاورد . با ما همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم یک کوادکوپتر چگونه کار می کند ؟

کوادکوپتر چیست ؟

فانتوم 4

کوادکوپتر یکی از مهم ترین دسته بندی های مهم خانواده مولتی روتور هاست که از چهار بازو ، چهار موتور و چهار ملخ تشکیل شده است . در ساختمان یک کوادکوپتر جایروهایی وجود دارد که به پرواز استیبل و دقیق مدل پروازی بسیار کمک می کند . رادیو کنترل یک قطعه و جزء بسیار مهمی است که می توانید از راه دور نسبت به هدایت و کنترل دستگاه اقدام کنید . رادیوکنترل ها منجر به هدایت پهپاد در محدوده ی برد رادیویی مجاز می شوند . امروزه از کوادکوپتر ها برای مصارف مختلفی استفاده می شود که به ذکر چند نمونه در ذیل بسنده می کنیم :

کاربرد کوادکوپتر ها

  • صنعت هواپیمایی

کاربرد های کوادکوپتر در صنعت هواپیمایی

یکی از کاربرد های مهم و حیاتی از کوادکوپتر ها در صنعت هواپیمایی است . زمانی که هواپیماها پرواز را به سرانجام رسانده اند از یک کوادکوپتر دوربین دار برای چک و بررسی وضعیت ظاهری و فنی هواپیما استفاده می شود تا کارشناسان در اسرع وقت و به نوبت بر سر آن هواپیما ظاهر شوند . در واقع ثبت و ضبط تصاویر به کمک دوربین HD کمک می کند تا اطلاعات لازم از هواپیما ضبط و همیشه و هر لحظه نیز به حضور فیزیکی کارشناسان نیازی نباشد .

  • امداد و نجات

کاربرد های کوادکوپتر در امداد و نجات

از دیگر کاربرد های کوادکوپتر می توان موضوع مهم امداد و نجات را نام برد . در بسیاری از سوانح و بلایای طبیعی امروزه از هلی شات ها برای جمع آوری آمار و اطلاعات مهمی پیرامون آن موضوع استفاده می شود . بی شک در بسیاری از مسیر ها و راه های صعب العبور حضور انسان غیرممکن است لذا با ارسال یک کوادکوپتر می توان اطلاعات مفیدی را دریافت کرد . این زمینه روز به روز در حال ارتقاء و پیشرفت است و بی شک در آینده ای نه چندان دور حضور محصولات پروازی امداد رسان بیشتر و بیشتر خواهد شد .

  • عکاسی و فیلم برداری هوایی

کاربرد های کوادکوپتر در فیلم برداری

پر کاربرد ترین کاربرد های کوادکوپتر تصویر برداری هوایی است . به کمک دوربین های موجود بر روی یک کوادکوپتر حرفه ای می توان عکس و فیلم های بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کرد . اغلب کوادکوپتر های حرفه ای مجهز به دوربین های بسیار با کیفیتی هستند که می توان از آن ها برای ساخت مستند ، کلیپ ، ویدئو ، تبلیغات و تیزر ، پایش و … استفاده کرد . امروزه در بسیاری از فیلم های تلویزیونی و سینمایی بی شک تصاویری به صورت هوایی وجود دارد و این برای مخاطب بسیار جذاب است .

  • استفاده از کوادکوپتر در معادن

کاربرد کوادکوپتر در شناسایی معدن

اغلب معادن دارای مسیر ها و راه های بسیار خطرناک و صعب العبوری هستند که نمی توان به صورت عادی در آن قسمت ها تردد کرد . لذا استفاده از یک کوادکوپتر دوربین دار کار را برای معدن چی ها بسیار آسان تر کرده است . با به پرواز در آوردن یک کوادکوپتر می توان از خطر هایی که ممکن است جان آدمی را به خطر بیندازد جلوگیری نماییم .

  • حمل بار با کوادکوپتر

حمل بار به وسیله کوادکوپتر

تئوری حمل بار با کوادکوپتر توسط بسیاری از شرکت ها و برند های بین المللی مطرح شده است . به دلیل ترافیک و حجم بالای کار اغلب شرکت و ادارات پست و حمل و نقل در ارسال کالا و اجناس به مشتریان تاخییر دارند . این تاخییر بی شک موجب نارضایتی مشتریان می شود . شرکت هایی از جمله گوگل به فکر افتاده اند تا بسته و کالا ها را به کمک کوادکوپتر و از طریق خطوط هوایی به مشتریان تحویل دهند . بسیاری از مناطق هم به دلیل دور بودن از شهر ها پست به آنجا دسترسی نداشته و در صورت عملیاتی شدن این موضوع می توان مبحث ارسال کالا را در سر تا سر جهان به وجود آورد .

  • کوادکوپتر های تفریحی

کوادکوپتر های تفریحی

یکی از مهم ترین وظایف کوادکوپتر ها بحث پرواز و تجربه ی لذت پرواز است . بی شک بسیاری از افراد در آرزوی خلبان شدن هستند و دوست دارند پرواز را تجربه کنند . با تولید محصولی به نام کوادکوپتر همه ی افراد بدون هیچ گونه مهارت و دانش قبلی و تجربه ای می توانند پرواز را تجربه کنند و به یک خلبان مولتی روتور های بدون سرنشین تبدیل شوند .

  • پایش خطوط گاز و برق

پایش لوله گاز و برق توسط کوادکوپتر

از دیگر کاربرد کوادکوپتر ها می توان به امر پایش خطوط لوله گاز و کابل های برق پرداخت . همانطور که می دانید روزانه افرادی وظیفه این بررسی را به صورت زمینی دارا می باشند که این مسئله خود هزینه قابل توجهی را به شرکت ها تحمیل می کند . در صورتی که می توان با استفاده از یک کوادکوپتر تخصصی در این امر این مسئله را با سرعتی بسیار بالاتر و ارزان تر انجام داد .

  • پهپاد سمپاش

سمپاشی و پایش زمین توسط کوادکوپتر

یکی از جدید ترین کاربرد های کوادکوپتر در صنعت کشاورزی می باشد . با استفاده از یک پهپاد سمپاش می توان با سرعتی بسیار بالاتر از از نیروی انسانی و با هزینه ای بسیار کمتر از سمپاشی توسط هواپیما این مسئله رو انجام داد . از دیگ کاربرد های کوادکوپتر در صنعت کشاورزی می توان به مسئله زمین شناسی و شناسایی آفات اشاره کرده که خود موضوع بسیار مهمی در این صنعت می باشد .

  • نقشه برداری هوایی

نقشه برداری توسط کوادکوپتر

یکی از امور بسیار کاربردی در صنعت کوادکوپتر ها موضوع نقشه برداری هوایی است . نقشه برداری هوایی یکی از کارهایی بوده است که در گذشته و همکنون توسط ماهواره ها صورت می پذیرفته است . اما امروز به وجود کوادکوپتر های حرفه ای در این صنعت می توان به راحتی بیش از پیش اقدام به نقشه برداری هوایی نمود . استفاده از کوادکوپتر ها برای کار نقشه برداری هوایی نه تنها باعث اجرای سریع اینگونه پروژه ها میگردد بلکه می توان با هزینه ای بسیار کم تر این کار را انجام داد .

  • حراست و نگهبانی

حراست توسط کوادکوپتر

یکی دیگر از کاربرد های کوادکوپتر می توان به امر حراست و نگهبانی اماکن بزرگ مانند معادن ، جنگل ها ، شهرک های صنعتی و … پرداخت . شما می توانید با استفاده از یک کوادکوپتر دوربین دار و تنظیم آن به صورت هوشمند کار حراست و نگهبانی را با صرف هزینه بسیار کمتر و سرعت عمل بسیار بالا انجام دهید . حتی می توان با استفاده از دوربین های حرارتی و ترمال این کار را در شب و تاریکی مطلق نیز بهتر از هر نگهبانی انجام داد !

مقایسه فانتوم 4 پرو و مویک ایر 2
خواندن مطلب

همانطور که مشاهده می کنید از کوادکوپتر ها و هلی شات ها برای مصارف متعددی می توان بهره برد . موارد بالا چند نمونه ی بسیار واضح و مشخص از مصارف کوادکوپتر ها بود . تمامی شرکت ها ، سازمان ها و حتی اشخاص با دارا بودن یک کوادکوپتر دوربین دار می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت کنند و از خروجی کار خود بیش از پیش لذت ببرند . بی شک به واسطه ی یک کوادکوپتر دوربین دار هیچ چیزی از چشمان تیز بین شما دور نخواهد ماند .

در سال های اخیر حضور کوادکوپتر ها این چنین پر رنگ شده است که در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بروز پیدا کرده است . جالب است بدانید شما به عنوان یک کاربر مبتدی و آماتور نیز می توانید براحتی نسبت به هدایت و کنترل و استفاده از کوادکوپتر ها اقدام کنید . به پرواز در آوردن کوادکوپتر ها به هیچ دانش و پشتوانه ی قبلی نیاز ندارد و هر کسی با اتکا بر علاقه و تمرین می تواند کاری کند که دستگاه براحتی پرواز کند .

البته تمام موارد ذکر شده در بالا تنها بخش از کاربرد کوادکوپتر ها بود که برای شما شرح داده شد . امروز تلاش های بسیاری در این صنعت در حال انجام می باشد که کاربرد کوادکوپتر ها را بیش از پیش خواهد نمود . کسی چه میداند شاید در سال های نه چندان دور ماشین های ما مثل کواد کوپتر ها شوند و بتوان با آن به هرجایی رفت ….

شما کاربران گرامی می توانید برای مشاهده ی مدل های مختلف کوادکوپتر به فروشگاه جهان آرسی مراجعه کرده و با اخذ مشاوره از کارشناسان جهان آرسی بهترین مدل موجود را متناسب با نیازتان خریداری نمایید .

10 کاربرد پهپاد ها در صنعت
خواندن مطلب

در صورتی که مقاله ” کاربرد های کوادکوپتر ” برای شما مفید بوده است لطفا آن را با عزیزان خود به اشتراک گذاشته و نظرات و سئوالات خود را در همین پایین در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید . مرسی از این که فرصت گذاشتید و این مقاله را مطالعه کردید .

2 نظرات
  1. امیر می گوید

    سلام و خسته نباشید بابت مقاله مفیدتون
    کوادکوپتر ارزان سایما که بشه باهاش یک مجلس عروسی رو پوشش داد چه مدلی پیشنهاد میکنید از این مدلها؟!

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      محصولات سایما در حد یک اسباب بازی هستند و قابلیت تصویر برداری حرفه ای را ندارد و هرگز بابت مورد مذکور پیشنهاد نمی شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.