آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر ها

آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر
84 12,866

آموزش کالیبره کردن هلی شات

آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر ها چگونه است ؟ کالیبره کردن هلی شات به چه معنا و مفهومی است ؟ این یکی از مهمترین و بیشترین سئوالاتی است که استفاده کنندگان کوادکوپتر از ما دارند ! پس اگر کوادکوپتر شما صاف پرواز نمی کند و همش به یک سمت کشش دارد تا آخر این آموزش مهم با ما باشید . این آموزش از مواردی است که بسیاری از افراد و تعمیرکاران این دستگاه ها برای انجام آن برای دستگاه شما مبلغی بیش از 200 هزارتومان دریافت می کنند !

آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر ها یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران از کارشناسان فنی مجموعه می باشد چرا که تمامی کاربران پس از چند بار استفاده از کواد کوپتر نیاز پیدا می کنند تا پرنده را کالیبره و یا اصطلاحا به تنظیمات اولیه کمپانی بازگردانند . البته گاهی اوقات نیاز است قبل از هر پرواز پرنده کالیبره بشود لذا یادگیری این موضوع از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است . این کار موجب سرحال و رفرش شدن پرنده می شود و طبیعتا در استفاده و پرواز مجدد نتیجه بسیار مطلوب و دلچسبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر

تمامی پرواز دوستان تمایل دارند پرنده شان بسیار صاف و استیبل پرواز کند اما این امر بسیار طبیعی است که پرنده بعد از هر سقوط و یا اصابت ضربه و یا استفاده های مکرر دچار کندی و یا گیجی می شود و یا به جهت خاصی کشش پیدا می کند که با یک کالیبره کردن ساده می توانید پرنده را مثل روز اول سرحال کرده و از پرواز لذت ببرید .

کالیبره کردن اکثرا در پرنده های گوناگون یکسان است اما ما بر آن شدیم تا در این متن آموزشی نحوه کالیبره کردن پرنده های کمپانی سایما را تشریح و بازگو کنیم . یادگیری آموزش کالیبره کردن هلی شات ها و کواد کوپتر ها بسیار آسان است فقط کافی است به نکات ساده ای پیرامون این موضوع توجه کنید .

هر آنچه درباره مویک ایر 2 باید بدانید !
خواندن مطلب

شما می توانید برای آموزش کامل کالیبره کردن کوادکوپتر ها با ویدئو اختصاصی زیر با ما همراه باشید ، این ویدئو توسط کارشناسان مجموعه جهان آرسی تهیه شده است و به شما تمامی نکات در ارتباط با کالیبره کردن و علت کج پرواز کردن کوادکوپتر ها را توضیح خواهد داد :


 

 

 

کالیبره کردن در تمامی کوادکوپتر ها وجود دارد . درواقع این عمل کوادکوپتر هابی ، نیمه حرفه ای و یا تخصصی سرش نمی شود . البته متد کالیبره کردن در هر مدل با دیگری متفاوت است اما همه ی مدل های پروازی چنین چیزی را دارند . IMU و قطب نما دو قطعه ی خیلی مهم در هلی شات ها و کوادکوپتر ها محسوب می شوند که قبل از هر پرواز باید ریست شوند . به عنوان مثال در هلی شات های تخصصی DJI کالیبره کردن شرایط خاصی دارد . برای کالیبره کردن IMU کوادکوپتر باید از جهات مختلفی برای چند ثانیه بر روی سطحی صاف قرار بگیرد تا صفر گردد و صاف پرواز کند . همچنین برای کالیبره کردن قطب نما دستگاه برخلاف عقربه های ساعت در دو حالت افقی و عمودی میچرخد و برای پرواز آماده است . شاید کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی و نیمه حرفه ای سایما همانند کوادروتور های تخصصی کالیبره های تخصصی نداشته باشند اما اگر همان کالیبره های ساده نیز انجام نشود دستگاه نمی تواند صاف و استیبل پرواز کند .

آموزش کالیبره کردن ژیروسکوپ و بارومتر در کوادکوپتر ها

برای کالیبره کردن باید پرنده را بر روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید . پس از روشن کردن پرنده و رادیو کنترل باید جوی استیک سمت چپ را یک بار تا انتها بالا و سپس پایین کشیده تا پرنده و ریموت کنترل با یکدیگر ست شوند . در این حالت چراغ های زیر بازوان پرنده و رادیو کنترل ثابت می شود .

سوالات کاربران درباره مویک ایر 2
خواندن مطلب

پس از ست کردن ، هر دو جوی استیک ( جوی استیک سمت راست و جوی استیک سمت چپ ) را با هم به سمت جنوب شرقی کشیده و نگه می دارید . چراغ های پرنده چشمک زن می شود . تراتل ها را رها می کنید و اجازه می دهید تا چراغ ها ثابت شوند .

پس از ثابت شدن چراغ ها مجددا هر دو جوی استیک را با هم این بار در جهت جنوب غربی می کشید و نگه می دارید . چراغ های کوادکوپتر دوباره به حالت چشمک زن در می آیند . جوی استیک ها را رها کرده و اجازه می دهید تا چراغ ها ثابت شوند . ممکن است این جهات در ریموت کنترل های مختلف متفاوت باشد ، از این رو ما حالت های متداول را در عکس زیر قرار دادیم تا بتونید به راحتی به این موضوع مسلط شوید :

کالیبره کردن کوادکوپتر

پس از ثابت شدن چراغ ها پرنده شما کالیبره است و می توانید با آن پروازی بسیار نرم و استیبل را همانند روز اول تجربه کنید چرا که پرنده شما اصطلاحا کالیبره شده و به تنظیمات اولیه کارخانه ای بازگشته است .

آموزش کالیبره کردن قطب نما در هلی شات ها

در بالا شما یاد گرفتید که چطور ژیروسکوپ و بارومتر را کالیبره نمایید ، اما هنوز یک کالیبره دیگر باقی مانده است و آن هم کالیبره قطب نما است ! این کالیبره در تمامی کوادکوپتر هایی که دارای GPS می باشند باید صورت پذیرد و به همین شکل است که در زیر مشاهده می کنید . ابتدا پرنده را بلند کرده ( در حالت افقی ) سپس آن را خلاف عقربه های ساعت یک بار می چرخانید پس از آن که به نقطه اول رسیدید سر آن را به سمت پایین گرفته ( پرنده در حالت عمود قرار می گیرد ) و مجدد یک بار دیگر 360 درجه می چرخید . دقت نمایید که شما در مرکز ثابت و پرنده را به دور خود می چرخانید ، و تمام !

مزایا و معایب استفاده از پهپادها در کشاورزی
خواندن مطلب

کالیبر قطب نما در کوادکوپتر و هلی شات

پیش از پرواز حتما به ملخ ها دقت کنید که دارای شکستگی و ضربه خوردگی شدید نباشند و زمانی که موتور ها را آرام با دست می چرخانید تق تق و یا سفت نچرخند ! در صورتی که موتور هایتان سفت می چرخد و یا تق تق میکنند و چرخش یکسانی ندارند می توانید آن را جهت بررسی و تعمیر به واحد تعمیرات جهان آرسی بیاورید تا پس از بررسی و تعمیر همانند روز اول پرواز نمایید .

برای داشتن یک پرواز ایده آل باتری کوادکوپترتان را فول شارژ کنید . باتری قلمی های باکیفیتی درون رادیوکنترل قرار دهید . کوادکوپتر را بر روی سطح صافی قرار دهید . آن را کالیبره کنید . کوادکوپتر و رادیوکنترل را با هم کانکت کنید و پرواز کنید . البته باید قبل از پرواز از سلامت ملخ ها نیز مطمئن شوید . به خاطر داشته باشید که شرایط نصب ملخ ها باید به صورت دو به دو و ضربدری باشند . دقت کنید اگر کوادکوپتر و یا هلی شات شما از هر مدلی باشد اگر کالیبره نشود دستگاه بسیار غیر پایدار پرواز می کند . ممکن است هر لحظه شرایطی ایجاد شود که سقوط را در پی داشته باشد . زمانی که دستگاه پایدار نباشد نیز نمی توانید عکس و فیلم های خوب و زیبایی را ثبت کنید . البته حس شیرین پروازی قابل قبول را نیز نمی توانید حس کنید .

امید کارشناسان فنی بر آن است تا با مطالعه مقاله آموزشی کالیبره کردن هلی شات ، تنظیمات پرنده های خود را همیشه به درستی انجام دهید و از پرواز پایدار خود نهایت لذت و هیجان را ببرید . همچنین اگر کوادکوپتر شما همانند آموزش های گفته شده کالیبره نشد می توانید با قرار دادن سئوال خود در بخش نظرات از ما و یا سایر خوانندگان این مقاله کمک بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند .

84 نظرات
  1. Nima می گوید

    سلام خسته نباشید من یه کوادکوپتر دارم تازهگیا دوربینش که متصل میشه به گوشی تا کمی از گوشی فاصله میگیره اتصال قطع میشه و یه مورد دیگه هم هست باتری کاملا شارژ میشه تا 5دقیقه پرواز می‌کنه آروم میشینه زمین چراخ چشمک زن میزنه و باید دوباره خواموش روشنش کنی تا دوباره وصل شه و انگار ضعیف میشه و توان بالا رفتن از ارتفاع نیم متری رو نداره

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      هم میتونه مشکل از باتری باشه و هم میتونه از موتور ها باشه . باید از نزدیک بررسی بشه .

  2. محمدعلی بحرانی می گوید

    سلام من پهباد مدل ck19 دارم بلند که میشه بر خلاف عقربه ساعت میچرخد کالیبره هم کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید.سپایگزارم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید این مورد از نزدیک بررسی بشه .

  3. امیرحسین می گوید

    سلام من یگ sg700d دارم و بعد از خوردن به دیوار صدای ارمیچر هاش عوض شده چکار کنم تا این صدا رفع شود

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید این مورد از نزدیک بررسی بشه .

  4. یاسر حبیبی می گوید

    سلام. وقت بخیر ببخشید. آیا میشود. تنظیمات ریموت DJI RC آرسی رو از زبان انگلیسی تغییر داد به فارسی با برنامه‌ها ممنون میشم. جواب بدین؟؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیر امکان پذیر نیست .

  5. yaser habibi می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید آیا میشود در، ریموت آرسی
    تنظیمات رو به فارسی انجام داد

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیر امکان پذیر نیست .

  6. صالح می گوید

    سلام من کواد A18 gps دارم موتوراش سوخته بودن براش موتور عوض کردم چهار تا با هم الان همش به جلو میکشه جوری که غیر قابل کنترل شده مشکل کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا یا کالیبره نیست یا یکی از چرخ دنده ها ایراد داره .

  7. بنیامین نقوی می گوید

    سلام من کوادکوپتر s163pro دارم از وقتی خریدم کالیبره کردم ولی باز همش به سمت عقب میاد و با تریم زیاد درست میشه چکار کنم؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      توی این مدل دستگاه ها طبیعی است .

  8. علیرضا می گوید

    سلام من کوادکوپتر sg906 max2. با هر برنامه ای که وارد میشم تصویر نمیده. حتی برنامهی HFUN رو هم. تست کردم تصویر نداد چی کار کنم.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال داره سیستم فرستنده تصویر دچار مشکل شده باشه .
      باید از نزدیک بررسی بشه .

  9. سعید می گوید

    سلام مدل s802pro یه دوربین بالای هلی شات داره چطوری باید از اون استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اپن مورد دوربین نیست و سنسور عدم برخورد با موانع است .

  10. سعید می گوید

    سلام مدل s802pro چطوری کالیبره میشه و اینکه یه دوربین بالای هلی شات داره چطوره باید از اون استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      با توجه به اینکه این محصول رو ما نداریم اطلاعاتی ازش در دسترس ما نیست . لطفا از جایی که تهیه فرمودید راهنمایی دریافت کنید .

  11. ali می گوید

    ببخشید من یه کوادکوپتر سایما x8پرو دارم بدنه عوز کردم ولی متاسفانه یادم رفت سوکت جی پی اس وصل کنم بعد روشن شدن چراغ ها ثابت شده الان سوکت وصل کردم جی پی اس وصل میشه یهو دایره تشکیل میده و خودشو میکوبه به دیوار همین ریست ساده انجام دادم تو داخل خانه عالی پرواز می‌کنه وقتی جی پی اس وصل میشه دیوانه میشه قبل این اشتباه من اینطور نبود تشکر از خدمات شما

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال داره برد GPS اسیب دیده باشه و دچار مشکل شده باشه . باید از نزدیک بررسی شود .

  12. علیرضا می گوید

    سلام.. ممنون از راهنمایی های دقیق شما
    کواد دخترم تریم هم میکنم کج پرواز میکنه هوا که میره دیگه قابل کنترل نیست و به خاطر همین هم سانحه دید.
    راهنمایی بیشتر بدین خیلی ممنون شما میشیم.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بعد از تیریم و کالیبره در صورت اوکی نبودن باید از نزدیک بررسی شود .

  13. Ebad می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید کوادکوپتر e99proدارم میخاستم ببینم وقتی که کالیبره میکنم هنوز مشکل حفظ تعادل و… حل نمیشه نمیدونم مشکل از کالیبره یا مورد دیگری هست

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید از نزدیک بررسی شود اگر مشکل با کالیبره حل نمی شود .

  14. امیرعلی می گوید

    سلام ببخشید من یک کواد کوپتر مدل ۲.۴GHZدارم بعد بالا نمیره کج میره دوتا پره هاش نسبت به اون دوتا تندتر می‌چرخه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا یا موتور سوخته یا گیربکس آسیب دیده . باید از نزدیک بررسی شود .

  15. رسول مقصودی می گوید

    سلام.روز بخیر
    دستگاه ما mjx bugs16 هستش.
    موتور دستگاه رو نمیتونیم روشن کنیم.
    لطف میکنین راهنمایی کنید.
    ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      لطفا با دفتر تماس بفرمایید تا آموزش خدمتتون ارائه شود .

  16. حشمت می گوید

    سلام من ی کواد کوپتر s91یاهمان k919دارم که به اندازه ۱یا ۲ سانت از روی زمین بلند میشه وبه سرعت به یکطرف میره میشه راهنمایی بفرمایید مشکلش چیه وتریم کردن یعنی چی و چطوری تریم میشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا مشکل موتور داره . باید بررسی بشه .

  17. امیر می گوید

    سلام ببخشید من کواد کوپتر e99pro2 دارم چجوری کالیبره کنم میشه راهنمایی کنید

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام
      لطفا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید تا شمارا راهنمایی کنند .

  18. امیر می گوید

    سلام ببخشید من کواد کوپتر e58 دارم چجوری کالیبره کنم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام
      لطفا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید تا شمارا راهنمایی کنند .

  19. مجتبی می گوید

    سلام چطور میتونم مواد موتور jjrkمدل x7رو به تلفن همراه برای تصویر برداری متصل کنم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      بر روی جعبه و یا نرم افزار QR کد جهت اسکن نرم افزار وجود دارد که باید در ابتدا بر اساس سیستم عامل تلفن همراهتان آن را دانلود کنید . پس از آن که کوادکوپتر روشن شد و با ریموت کنترل ست شد به قسمت wifi تلفن همراهتان بروید و به wifi کوادکوپتر متصل شوید و سپس وارد نرم افزار شده و تصویر را مشاهده کنید .
      موفق باشید .

  20. علی کاملی می گوید

    سلام و عرض ادب،میشه یه راهنمایی در مورد راه اندازی و کالیبره«جی جی آرسی ایکس۱۲پی» بفرمایید؟ سپاس

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه اطلاعاتی راجع به این مدل نداریم . لطفا به یوتوب مراجعه کنید .
      موفق باشید .

    2. جعفر حسینی می گوید

      سلام وعرض ادب
      چند وقتیه باطری kf100 احتیاج پیدا کردم نمیدانم از کجا تهیه کنم فروشنده وشرکت محترم بخاطر یه کالیبره کردن چند میلیون ازم گرفت وبنده ناراحت شدم حالا جواب تلفنم هم نمیدن
      ممنون میشم راهنماییم کنید که از کجا میتونم تهیه کنم

      1. بهار هنرخواه می گوید

        سلام وقت بخیر
        متاسفانه برای این مدل نداریم
        پوزش

  21. امیر می گوید

    سلام
    ببخشید کوادکوپتر من وقتی روی کنترل سمت چپ قرار میدم سمت راست میره و سمت راست که قرار میرم چپ میره یعنی بر عکس شده باید چه کاری انجام بدم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      احتمالا مود آن تغییر کرده است . به دفترچه راهنما مراجعه کنید .

  22. امیر علی ملایی می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    مدل کواد کوپتر من e58 هست
    میشه بدونم چگون کالیبره میشه؟؟
    لطفا کمکم کنین
    ممنون میشم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      معمولا کالیبره کردن تمامی کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی با کمی تغییرات همانند هم است اما به شما پیشنهاد می کنم مدل دقیق دستگاهتان را از روی جعبه بردارید و داخل یوتوب سرچ کنید و فیلم های مربوط به آن را مشاهده نمایید .
      موفق باشید .

  23. نیازی می گوید

    سلام ملخ دستگاه ای کن پرو۱ را میخوام موجود دارید

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      جهت استعلام اقلام و قطعات یدکی از طریق واتس آپ و یا تلگرام با این شماره 09120295506 ارتباط بگیرید .
      موفق باشید .

  24. حمیدرضا می گوید

    ببخشید کوادکوپتر درون مدل dm93_1milion چگونه کالیبره میشه و این که گفته شده که این مدل فرود اضطراری و خودکار تنها با فشردن یک دکمه دارد ولی ما هر دکمه ای رو ک میزنیم چنین چیزی وجود نداره واین که هزینه باز و بسته کردن ، روغن کاری و یک چک آپ کلی چقدر میشه
    . لطفا پیج اینستاتون رو هم معرفی کنید
    باتشکر فراوان

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه از مدل اعلامی اطلاعاتی در دسترس نیست . اما همشون معمولا طبق ویدئو گفته شده کالیبره میشن . سرویس هر پرنده با توجه به مواردی که نیاز داری متفاوت است و باید از نزدیک ارزیابی شود و لازم به ذکر است موتور ها نیاز به هیچ روغن کاری ندارد .
      پیج اینستاگرام : JahanRC
      موفق باشید

  25. حسینی می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من کوادکوپترم موقع کالیبره ، چراغ رینوت ثابت میشه اما کوادکوپتر نه …
    مشکلش چیه؟.؟؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      ممکن شارژ باتری پرنده کم باشه و یا رو سطح سافی نباشه . البته اگر gps دار هست و در فضای بسته این مشکل رو دارید تبیعی هست چون نمیتونه gps رو پیدا کنه .
      موفق باشید

  26. حسینی می گوید

    سلام ببخشید من یک کواد کوپتر ساختم الان همه چیزش درسته ولی اصلا موتور هاش روشن نمیشه تا پرواز کنه . ممکنه کنترل و برد ست نشده باشن؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      سئوالتون خیلی کلی هست و واقعا تا از نزدیک بررسی نشه نمیشه هیچ اعلام نظری کرد .

  27. امیر حسین یزدان پناه می گوید

    سلام هلیکوپتر من مدل sj-230 است و به یک سمت کشیده میشود فکر میکنم مال تریم نبودن آن است چون خیلی زیاد دکمه تریم را فشار دادم
    اما حالا برای کالیبره نمودن آن دکمه ی پرواز را باید به گوشه پایین خم کنم اما به گوشه خم نمی شود و دسته پرواز فقط به پایین و بالا میرود باید چه کنم برای کالیبره کردن اگر هم بخواهم دستی تریم را درست کنم صفحه نمایشگر ندارد و خیلی این کار طول می‌کشد لطفا راهنمایی کنید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید با صدای بوق دستگاه را تریم کنید . ابتدا تریم ها را ها صفر کنید ، سپس کالیبره کنید و پرواز کنید ، اگر مشکل برطرف نشد باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید

  28. امیر می گوید

    سلام و روزتون بخیر .و ممنون بابت آموزشی که گذاشتید.ببخشید من یه مدل Drone دارم .کوادکوپتر روشن میشه و چراغ های زیرش شروع میکنه به چشمک زدن.کنترل هم روشن میشه ولی دستگاه به هیچ کدوم از فرمان های دسته عکس العملی نشون نمیده و اصلا کار نمیکنه و چراغ ها همچنان چمشک زن هست.باتری هر دو سالم و شارژ داره.یکی بهم گفت از کد خارج شده و باید با یسری از دکمه های کنترل کد بهش بدم تا کنترل و کواد کوپتر با هم مچ بشن و همدیگه رو بشناسن.درسته این حرف؟اگه درسته من چجوری باید این کد رو بدم و با کدوم دکمه ها؟ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      این مسئله میتونه درست باشه اما در کوادکوپتر های حرفه ای معمولا صدق میکنه . مدل کوادکوپترتان چیست ؟ ممکن است برد ارتباط ریموت دچار مشکل شده باشه .

  29. مهدی مرادی می گوید

    من کواد کوپتر X6-LH دارم ولی نمیدونم چرا در هوا یه وری میره راهنمایی می کنین

    1. احسان فلاح پور می گوید

      حرکت آهسته به طرفین طبیعی است اما اگر شدت حرکات بالاست احتمالات زیر ممکن است وجود داشته باشد .
      1- کالیبره نبودن
      2- تریم نبودن
      3- خرابی موتور و یا گیربکس

  30. امیر می گوید

    سلام.وقت بخیر
    کالیبراسیون هگزا w609-8 هم به همین صورت که توضیح دادید هستش یا متفاوته؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.چن بهم خورده و موقع استارت پرواز تمایل به یک سمت داره

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      همگی به همین صورت هست . کشش کم به طرفین طبیعی است اما ممکن است موتور یا گیربکس آسیب دیده باشد و یا دستگاه تریم نباشد .
      موفق باشید

  31. فرهاد می گوید

    با سلام
    کواد من مدل چیرسون 35 است .روشن میشود وپرواز هم می کند اما بعد ازیک دقیفه چراغ چشمک زن زیر کواد برای اخطار افت باتری روشن شده و به پایین فرود می اید. اصولا پرواز بسیار کوتاهی دارد .باتری رو هم تعویض کردم اما فایده ای نداشت. لطفا راهنماییم کنید.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال خیلی زیاد باتری جدید هم ضعیف و مشکل دار است . اگر از باتری جدید مطمعن هستید احتمالا مشکل از موتور است .
      موفق باشید

  32. عرفان می گوید

    ببخشید برای برقراری تعادل کوادکوپتر
    LH-X16
    چه کاری باید انجام دهم؟
    ممنون میشم اگر جواب بدید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      طبق توضیحات ارائه شده باید در ابتدا کالیبره و سپس تریم نمایید .

  33. rezasdf می گوید

    سلام در کوادکوپتر سایما مدل x8sw ریست تریم کردن چگونه است ؟؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      1- ریموت رو خاموش کنید .
      2- جوی استیک سمت چپ رو به داخل فشار داده و ریموت را با توجه به اینکه جوی استیک را به داخل نگه داشته اید روشن کنید .
      3- بعد از روشن شدن دکمه ها و جوی استیک را رها کرده و مجدد جوی استیک را خاموش و روشن نمایید .
      موفق باشید

  34. محمد می گوید

    سلام
    کالیبره کردن مدل x103w چجوریه؟. ایا افقی و عمودی باید خلاف جهت عقربه های ساعت کالیبره بشه؟ توی 4w نوشته در جهت عقربه های ساعت باشه اخه
    و اینکه اگه افقی در خلاف جهت عقربه ساعت باشه و عمودی در جهت عقربه ساعت تو پرواز ناپایداری رخ میده تو مدل x103w؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در جهت خلاف عقربه های ساعت در محور عمودی و افقی باید باشد .

  35. جواد می گوید

    سلام من یک کواد کوپتر x5uw دارم وقتی روشنش میکنم و با کنترل میخوام بخش وصل شم اول چراغ چشمک زنش تنده بعد از وصل شدن آروم میشه ولی موتورش روشن نمیشه دلیلش چیه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      چک کنید ببینید باتری شارژ داره ؟

  36. میلاد می گوید

    سلام نحوه کالیبره کردن در مدل lh x6 چطوره مال من قاطی کرده اگ فقط کله میگنه پروازم نمیکنه پره های جلو برعکس کار میکنن

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      از مدل اعلامی اطلاعاتی در دسترس نیست . اما روش کلی به همان صورتی است که توضیح داده شده است .
      موفق باشید

    2. مسلم مواساتیان می گوید

      سلام من w606-2 رو دارم نمیتونم فرود خوبی داشته باشم وقتی جوستوک سمت چپ رو سه ثانیه نگه میدارم دستگاه با شدت زیادی به زمین میخوره و محافظ پره ها جدا میشه.

      1. احسان فلاح پور می گوید

        سلام ،وقت بخیر
        جوی استیک سمت چپ فقط باید در زمانی 3 ثانیه تا انتها پایین نگه داشته شود که پرنده در ارتفاع کمتر از 50 سانتی باشد . در این حالت دیگر آن ضربه وجود نخواهد داشت .
        موفق باشید

  37. حامد قراگوزلو می گوید

    درود بر شما کالبره باگز 5 w به چه صورته ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      دقیقا به همان صورتی است که در متن و ویدئو توضیح داده شده است .
      موفق باشید

  38. behnam می گوید

    چجووی باید چراغ های کوواد کوپتر رو خاموش کرد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در هر دستگاهی متفاوت است .
      موفق باشید

  39. علی می گوید

    سلام وقت بخیر کواد کوپتر من بلند نمیشه. روی یک طرف کمتر زور میزنه و یکی از ملخاش زود وای میسه و یا دیر حرکت میکنه ، چیکارش کنم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      ممکن از نظر موتور و یا ملخ ها آسیب دیده باشد که باید از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

      1. کریم سادات می گوید

        سلام. مویک ایر 2 از شرکتتون خریدم. برنامه دی جی آی رو نصب کردم. همه چیز درست. ولی فرداش برنامه درست کار میکنه. ولی تصویر نداریم. کاراشو میکنه حتی عکسو فیلم هم ذخیره میکنه فقط تصویر نداریم. ممنون اگه راهنمایی کنید

        1. احسان فلاح پور می گوید

          لطف بفرمایید با دفتر تماس بگیرید تا همکارا بررسی کنن و شما را راهنمایی کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.