اسکوتر شارژی چیست ؟

دوس داری بدونی اسکوتر شارژی چیه و چطوری میتونی یکی از اونا داشته باشی ؟ پس با ما در این مقاله همراه باش .

اسکوتر شارژی چیست ؟
0 54

اسکوتر برقی چیست ؟

اسکوتر شارژی نام دیگری از اسکوتر برقی های هوشمند موجود در بازار می باشد . در سال های اخیر به خصوص در فصل تابستان بازار این وسیله تفریحی سرگرمی به شدت داغ می شود . اساس ساختاری اسکوتر شارژی بسیار واضح و مشخص است .
اسکوتر برقی نسل جدیدی از اسکوتر هاست که دارای موتور الکتریکی بوده و دیگر برای استفاده از آن نیازی به فعالیت فنی و فیزیکی نیست . این وسیله به واسطه موتور و شارژ برقی قادر به حرکت می باشد .

اسکوتر شارژی ها نیازی به سوخت های فسیلی ندارند و فقط با نیروی ذخیره شده در باطری خود می تواند در حمل و نقل شما وسیله ای بسیار مناسب و کم مصرف واقع شود . از آنجایی که این وسیله از نیروی برق برای حرکت خود استفاده می کند ، یقینا دوستدار محیط زیست است و مورد توجه بسیاری از فعالان محیط زیست واقع شده که برنامه هایی را در جهت گسترش فرهنگ استفاده از آن در دست طرح ریزی می باشد .
به عنوان مثال طراحی و تعبیه ایستگاه هایی جهت اجاره و شارژ دستگاه ها به صورت فیزیکی در فواصل کوتاه بین شهری .

اسکوتر شارژی از دو موتور و یا بعضا از یک موتور بهره گرفته است که جایروسکوپ های موجود در هر کفه ی آن می تواند تعادل شخص استفاده کننده را حفظ کند . به زبان ساده تر می توان گفت اسکوتر شارژی به کمک پاهای شما و یا بهتر است که بگوییم به کمک نیروی ذهن شما حرکت می کند .
زمانی که کاربر بر روی دستگاه قرار می گیرد با حرکت انگشتان پا و یا پاشنه به جلو و یا عقب ، سنسور ها فعال شده و دستگاه شروع به حرکت می کند .

آموزش استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

کاربرد های اسکوتر شارژی

اسکوتر شارژی یک وسیله کاملا خانوادگی است و به دلیل پشتیبانی وزنی نسبتا بالا تمامی اعضای خانواده قادر به استفاده از آن میباشند . باتری موجود در اسکوتر برقی با اتصال به برق شارژ شده و میتواند خروجی مطلوبی را به کاربران خود بدهد .

این روزها اسکوتر های شارژی بسیار در میان خانواده های ایرانی جا افتاده است . به گونه ای که از این وسیله در مسافرت ها ، تعطیلات ، پیکنیک ها ، کنار دریا و … استفاده می شود .

 

  • آموزش و یادگیری استفاده از اسکوتر شارژی

برای یادگیری نحوه اسنفاده از این وسیله تنها با صرف زمان 15 الی 30 دقیقه  به طور کامل بر روی آن مسلط می شوید . در بدو یادگیری یقینا عضلات پای شما کمی منقبض شده که با کمی استفاده این مورد نیز به سرعت مرتفع می گردد  و دلیل این اتفاق تنها بخاطر استرس ، هیجان اولیه و  حفظ تعادل می باشد . برای اینکه سنسور ها بهتر بتوانند شما را احساس کنند تا نسبت به حرکات پا های شما حساس تر باشند ، بهتر است که پاهای خود را در انتها و در کناره های گلگیر قرار دهید .
اگر پاهای خود را به صورت غلط بر روی دستگاه قرار دهید امکان دارد دستگاه شروع به لرزش کرده و شما را از روی آن پرت کند چرا که به شما پیغام میدهد به درستی اسکوتر برقی را فعال نکرده اید .
همیشه سعی کنید برای استفاده هر چه بهتر ابتدا پایی را که بیشتر بر آن مسلط هستید بر روی دستگاه قرار داده و سپس پای دیگر را قرار دهید ، همچنین برای پیاده شدن نیز اول پایی را که مسلط هستید بردارید . در این حالت احتمال لغزش و یا سقوط شما از روی اسکوتر شارژی به حداقل می رسد . اگر برای سوار شدن و یا پیاده شدن از دستگاه از روی آن بپرید بی شک زمین خواهید خورد .
در هر زمانی اگر احساس کردید تعادلتان به هم خورده و یا به هر دلیلی دیگر قادر به هدایت و کنترل هر چه بهتر آن نیستید سعی کنید به آرامی از روی آن پیاده شوید .

بهترین اسکوتر های 2023
خواندن مطلب

اسکوتر شارژی

  • نکته احتیاطی
    در زمانی که آلارام اتمام باتری زده می شود لطفا به این موضوع توجه داشته باشید که پس از آلارم اتمام باتری شما از 1 الی 15 دقیقه فرصت دارید تا از دستگاه پیاده شوید و آن را خاموش نمایید ، خواهشا به این مورد بسیار دقت کنید و سعی نکنید تا اخرین میزان شارژ باتری بر روی آن بمانید . اگر چنین عمل کنید در یک لحظه باتری کاملا تخلیه می کند و بدون شک با توقف ناگهانی شما از روی دستگاه پرت خواهید شد .

با اتصال اسکوتر شارژی به شارژر و اتصال شارژر به پریز برق چراغ روی آدابتور موقتا قرمز می شود . با سبز شدن آن چراغ دستگاه فوق شارژ شده و می توانید آن را جدا کنید و مجددا استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید . اسکوتر خود را حتما در حالت خاموش به برق متصل کنید .

ساختار اسکوتر برقی

اساس ساختاری یک اسکوتر شارژی در نهایت یک وسیله الکتریکی است و یقینا نفوذ آب در اجزای داخلی آن می تواند موجب سوختن دستگاه شود . حتی برای تمیز کردن دستگاه نیز آن را با آب نشویید . میتوانید از یک دستمال مربوط جهت تمیز کردن چرخ ها و بدنه کمک بگیرید .

یکی از بارزترین ویژگی های اسکوتر شارژی سرعت نسبتا بالای آن هاست . با خرید اسکوتر شارژی میتوانید سرعت حداکثر 20 الی 25 کیلومتر بر ساعت را تجربه و نهایت لذت را ببرید . دقت کنید در بدو یادگیری به هیچ وجه از حداکثر سرعت دستگاه استفاده نکنید چرا که نمی توانید تعادتان را بر روی آن حفظ کرده و همین امر موجب زمین خوردن شما می شود .

خرید اسکوتر برقی

اسکوتر برقی نوع جدیدی از اسکوتر های هوشمند است . برای خرید اسکوتر برقی باید به مراکز فروش و مجموعه های متخصص در این زمینه مراجعه کنید . تفاوت قیمت های بسیار فاحشی در زمینه خرید اسکوتر شارژی وجود دارد . اما واقعا این اختلاف قیمت ها برای چیست وقتی که ظاهر تمامی دستگاه ها یکسان است !

سوالات متداول در مورد اسکوتر برقی
خواندن مطلب

اسکوتر شارژی

 

بخش های اسکوتر شارژی

اسکوتر شارژی چیست ؟ یک اسکوتر شارژی از 3 بخش اصلی موتور ، باتری و برد تشکیل شده است . وجود تعداد موتور ها بستگی به تعداد چرخ ها دارد . به عنوان مثال اگر یک اسکوتر برقی 6.5 اینچ دارای 2 چرخ باشد یقینا دارای 2 موتور نیز می باشد .
در ارتباط با باتری نیز هر اسکوتر برقی دارای یک باتری 20 سلولی است که می تواند مدت زمان 1:30 تا 3 ساعت به شما بازدهی دهد . عموما برند باتری ها سامسونگ و یا ال جی است که مهتر از برند گرید باتری ها است که باید در سطح A باشد . کیت الکترونیکی دستگاه نیز باید 3 تکه بوده یعنی از دو قسمت سنسور و یک مادر برد تشکیل شده باشد .

یقینا در ساخت و تولید تمامی این قطعات گرید بندی های مختلفی وجود دارد . میزان سطح کیفی اجرای داخلی هیچ وقت در هنگام خرید برای مشتری قابل تشخیص نیست ، اما به عنوان مثال اگر اسکوتری از 2 برد تشکیل شده باشد از اسکوتری که 3 برد دارد بسیار ارزان تر است . اما متاسفانه بعد از مدت زمان کوتاهی از کار می افتد . یقینا باید تمامی کاربران قبل از خرید تحقیق و تفحص کنند و مجموعه ی معتبری را بر گزینند . میزان گارانتی های ارائه شده بر روی دستگاه ها نیز بسیار مهم است .

نمایندگی اسکوتر برقی در ایران

مجموعه جهان آرسی به عنوان نمایندگی رسمی ارائه کننده اسکوتر شارژی در ایران اسکوتر های بسیار با کیفیتی را با بالاترین کیفیت اجزای داخلی ، آموزش رایگان ، گارانتی و خدمات پس از فروش جامع و کامل به مشتریان خود عرضه می کند . پیشنهاد می شود پیش از خرید از فروشگاه حضوری ما دیدن فرمایید . همچنین جهان آرسی مفتخر است تا در کنار ارائه انواع اسکوتر شارژی ، کوادکوپتر و انواع هلی شات را نیز به شما عرضه کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.