نحوه شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی

نحوه ی شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی
180 18,194

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید ) :

نحوه شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی

نحوه شارژ کردن هلیکوپتر های کنترلی یکی از پرتکرار ترین سوال های کاربران و مخاطبان است . هلیکوپتر ها یکی از قدیمی ترین و پرمخاطب ترین محصولات تفریحی سرگرمی هستند که هنوز هم طرفداران زیادی دارند . هلیکوپتر ها به دو دسته ی هلیکوپتر کنترلی الکتریکی و سوختی طبقه بندی می شوند .

هلیکوپتر های کنترلی الکتریکی بر مبنای یک باتری قابل شارژ به پرواز در می آیند . در واقع آن باتری لیتیوم پلیمری باید شارژ شود و در درون دستگاه گذاشته شود تا هلیکوپتر بتواند پرواز کند . پس از اتمام شارژ از طریق کابل USB و به صورت غیر مستقیم از طریق پورت USB لب تاپ و با کامپیوتر آن باتری شارژ می شود و برای پرواز مجدد می توانید از آن بهره ببرید . باتری های این محصولات از حساسیت بالایی برخوردارند لذا باید با احتیاط با آن ها رفتار شود تا سلامتشان تضمین گردد و عمر طولانی تری داشته باشند .

نحوه ی شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی

شما کاربران گرامی می توانید نحوه شارژکردن هلیکوپتر کنترلی را به صورت مصور در این مقاله بیاموزید . با بررسی سایت gearbest این مطلب گردآوری شده که می تواند اطلاعات خوب و جامعی را در اختیار شما قرار دهد . با ما همراه باشید .

با خرید یک هلیکوپتر کنترلی و آماده سازی آن اولین مشکل و حال گیری می تواند پرواز نکردن دستگاه باشد . با کمی بررسی متوجه خواهید شد که باتری هلیکوپتر شارژ ندارد و باید شارژ شود اما مشکل را چگونه می توان حل کرد ؟ بی شک نحوه شارژ کردن باتری هلیکوپتر برای بسیاری از مخاطبان به خصوص کاربران تازه کار و مبتدی جای سوال است .

اسباب بازی کنترلی چیست ؟
خواندن مطلب

هلیکوپتر را بر روی سطح صافی قرار دهید و آن را روشن کنید . رادیو کنترل را نیز روشن کنید . هر چقدر تلاش برای ست کردن رادیو کنترل و هلیکوپتر کنترلی می کنید آن دو با هم ست نمی شوند ! در این شرایط اولین احتمال موجود مربوط به باتری دستگاه است که خالی است و نیاز به شارژ دارد .
باتری هلیکوپتر را به کمک شارژر موجود در پکیج که معمولا کابل USB است شارژ کنید و باتری های باکیفیت و آکبندی در رادیوکنترل قرار دهید . پس از سپری شدن مدت زمانی بین 60 الی 90 دقیقه شاهد شارژ شدن باتری دستگاه خواهید بود و می توانید براحتی پرواز کنید . البته مدت زمان خروجی باتری هلیکوپتر معمولا کوتاه و بین 6 الی 8 دقیقه است .

شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی

برای افزایش زمان پروازی می توانید به تعداد دلخواه باتری یدک تهیه کنید . در اینحالت در یک زمان خالی می توانید تمامی باتری ها را شارژ کنید و در روز موعود و برای پرواز از همه ی آن ها استفاده کنید و پروازی طولانی مدت را تجربه کنید . البته لازم بذکر است باتری یدک را به هیچ وجه نمی توانید به دستگاه بچسبانید و باید به محض اتمام شارژ باتری اول آن را فرود بیاورید و از هلیکوپتر خارج سازید و باتری دوم و سوم و … را جا بزنید .

اگر با شارژ کردن باتری و تعویض باتری های رادیوکنترل همچنان هلیکوپتر و رادیو شما با هم ست نشدند احتمال وجود یک مشکل سخت افزاری بسیار بالاست . لذا باید با واحد خدمات پس از فروش فروشگاه و یا مجموعه ای که خرید کردید تماس بگیرید و از آن ها طلب کمک کنید .

ولتاژ باتری لیتیوم پلیمری

هر سل باتری لیپو 3.7 ولت ولتاژ دارد که در حالت عادی هر سل باتری باید حداقل 3.7 ولت ، ولتاژ داشته باشد ، چنانچه ولتاژ باتری لیپو از 3.7 ولت کمتر شود باتری دچار اختلال می گردد و سلهای آن خراب می شود .

بهترین هلیکوپتر های بینظیر 2023
خواندن مطلب

روش صحیح شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی

هلیکوپتر کنترلی

برای هرچه بهتر شارژ کردن باتری هلیکوپتر کنترلی باید نگذاریم میزان ولتاژ باتری بیش از حد افت کند . در واقع نباید تا آخرین میزان شارژ باتری هلیکوپتر از آن استفاده کنیم . به محض اینکه چراغ های زیرین هلیکوپتر شروع به چشمک زدن کرد باید دستگاه را برای فرود آماده کنیم . این چشمک زن شدن باتری ها پیغام فرو را برای کاربر صادر می کند .

توجه : جهت بهبود حفظ و نگهداری هر چه بهتر باتری لیتیوم پلیمری هلیکوپترتان می توانید آن را پس از هر بار استفاده فول شارژ کنید و در یخچال نگاه دارید . این امر کمک می کند تا سلامت باتری شما حفظ شود و عمر مفید آن افزایش یابد . این نکته برای باتری سایر محصولات تفریحی سرگرمی رادیوکنترلی از جمله کوادکوپتر ، ماشین کنترلی و قایق نیز صادق است پس لطفا به آن توجه خاصی مبذول داشته باشید . دمای استاندارد نگهداری باتری لیتیوم پلیمری بین 3 الی 5 درجه می باشد .

باتری های لیتیوم پلیمری مورد استفاده برای هلیکوپتر کنترلی در صورت آسیب دیدن و یا سوراخ شدن بسیار سمی و خطرناک هستند و باید سریعا معدوم شوند .

باتری لیتیوم پلیمری خراب

اگر باتری شما کاملا سلامت است و شما نیز در حفظ و نگهداری هر چه بهتر آن تلاش می کنید می توانید یک شارژر حرفه ای نیز برای شارژ کردن آن تهیه کنید . حال این سوال بوجود می آید که از کجا بفهمیم باتری لیپو خراب شده است ؟
برای پاسخ دادن به این سوال 2 راهکار وجود دارد . اول اینکه باتری های لیپویی که خراب می شوند ورم می کنند و این متورم شدن کاملا با لمس کردن قابل مشاهده است . نشانه ی بعدی این است که باتری را به شارژ وصل میکنیم اما شارژ نشده و خروجی مناسبی نمی دهد .

آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی
خواندن مطلب

البته لازم بذکر است بعضی از رادیو کنترل ها نیز شارژی هستند و از باتری های مجزای نیم قلمی و یا قلمی تغذیه نمی کنند . همانطور که در عکس ذیل مشاهده می کنید سوکت شارژ در رادیوکنترل و هلیکوپتر های شارژی کاملا مشخص است و کابل را در این قسمت باید وارد کنید . البته در بعضی از مدل ها باتری از محفظه مورد نظر خارج می شود و می توانید به کابل شارژر متصل کنید .

پس از بررسی باتری هلیکوپتر و فول شارژ کردن آن باید تنظیمات پرواز را کنترل کنید . بعضی از فرامین و دکمه های مربوط به کالیبره کردن قبل از پرواز باید مورد بررسی قرار بگیرند . به عنوان مثال در هلیکوپتر کنترلی مدل موجود در تصویر با فشردن دکمه L هلیکوپتر را به راست تنظیم کنید . و با فشردن دکمه ی R می توانید هلیکوپتر را به راست و چپ به درستی تنظیم کنید .

ریموت کنترل هلیکوپتر کنترلی

البته پرواز با هلیکوپتر کنترلی به عشق و مهارت نیاز دارد . در بین محصولات تفریحی سرگرمی رادیوکنترلی هلیکوپتر سخت ترین پرواز را دارد . این محصول باید با اشتیاق و علاقه به پرواز در آید چرا که در غیر این صورت سقوط و خسارت خواهید داشت .

به طور کلی نحوه نگه داری و حفظ محصولات رادیو کنترلی دارای حساسیت هایی است که نیاز به دقت زیادی دارد . این حساسیت بیشتر متوجه سلامت ظاهری و باتری دستگاه می باشد . شما کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر برای حفظ و نگهداری هر چه بهتر هلیکوپتر کنترلیتان با کارشناسان جهان آرسی ارتباط برقرار کنید . بی شک کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما خواهند کرد . همچنین در صورت خرید هلی شات از جهان آرسی از آموزش رایگان ما بهره مند خواهید شد .

180 نظرات
  1. امیرعلی می گوید

    من یک هلی کوپتر کنترلی f880 دارم تازه هم خریدمش ولی نیم ساعت می‌زارم باتریش تو شارژ باشه ولی وقتی استفاده میکنم سریع شارژ تموم میکنه چیکار کنم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      متاسفانه هلیکوپتر ها زمان کمی برای استفاده به شما می دهند .

  2. ابوالفضل می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر دارم وقتی به شارژ میزنم چراغش روشن نمیشه و شارژ نمیشه قبلا میشد ها امروز نمیشه امکان داره مشکل از سوکت باشه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      هم میتونه سوکت باشه و هم باتری و هم شارژر ! باید از نزدیک بررسی بشه .

  3. دانیال می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر کنترلی BR6608 دارم نزدیک شش هفت ساله که خریدم ولی دستی بهش نزدم چند روز بیش رفتم باتری شو عوض کردم و زدم تو شارژ 33وات و باز وقتی روشنش میکنم فقط یه بال هاش یه تکونی می‌خورن چیکار کنم بنظرتون چقد باید تو شارژ باشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اون باتری دیگه خراب شده و باید تعویض بشه .

  4. داشمی به مولا می گوید

    سلام من یه هلیکوپتر t23دارم صورتی هست و بزرگ شارژرش چیه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه برند رو نمیشناسم و نمی تونم راهنماییتون کنم .

      1. میثم می گوید

        سلام ببخشید من هلیکوپتر BEST دارم نمیتونم شارژ کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. احسان فلاح پور می گوید

          سلام ، وقت بخیر
          منظور از نتونستن چیه قربان ؟

  5. امیرعلی می گوید

    سلام من یک سایما مدل s107دارم وقتی روشنش می کنم بالا نمی را با این که فول شارژ است و وقتی چرخش دستگاه رو روی نرمال می گزارم باز می چرخه

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      از درست بسته بودن ملخ ها اطمینان حاصل کنید .
      موفق باشید .

    2. محمد مهدی ایرانمنش می گوید

      سلام خسته نباشید من یک هلیکوپتر کنترلی تازه خریدم مدل f_320 است اما میزنم به شارژ 20 ثانیه چراغ شارژ روشن میشه دوباره خواموش میشه نگرانم لطفاً کمکم کنید ممنون

      1. احسان فلاح پور می گوید

        سلام ، وقت بخیر
        احتمال زیاد باتری دستگاه خراب است .

  6. مهدیار می گوید

    سلام من هلیکوپتر سایما مدل s36دارم نمیدونم باید چقدر داخل شارژ باشه و با اداپتور چند ولت شارژ کنم میشه راهنماییم کنید

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      در پکیج محصول کابل استانداردی وجود دارد که از طریق آن کابل به صورت غیرمستقیم از طریق کامپیوتر ، لب تاپ و یا تلویزیون باید آن را شارژ کنید .

      1. محمد می گوید

        سلام من یه هلیکوپتر s107h دارم و نمیدونستم باید غیر مستقیم شارژ بشه الان من مستقیم نزدیک 2 ساعت به شارژ زدمش امکانش هست باتری هلیکوپتر خراب شده باشه

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          باتری این دستگاه ها نسبتا حساس و ضعیف هستند و از طریق کابل usb و به صورت غیرمستقیم باید شارژ شوند . چون احتمال دارد آسیب ببینند .
          موفق باشید .

  7. AMIR می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر با مدل NO.S28 دارم میخاستم بدونم باید چند ساعت بزنم شارژ تا کاملا شارژ بعد اینکه میخاستم بدونم اداپتور هلیکوپتر من یک چراغ دارد وقتی میزنم شارژ قرمز میشود باید وایسم تا سبز شود یا که ایت چراغ نمایشی هست؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      چراغ روی آدابتور به شما کمک می کند . مثلا اگر در ابتدا قرمز است و بعد از چند ساعت سبز می شود و یا چراغ خاموش می شود این بدان معناست که فول شارژ شده است .
      موفق باشید .

  8. علیرضا می گوید

    سلام ببخشید ی هلکوپتر سایما s5 دارم 4تا باطری میخوره… باطری نو گذاشتم ولی دسته روشن نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام
      این مورد باید توسط تعمیرکار هلیکوپتر چک و بررسی شود
      متاسفانه ما در حال حاضر تعمیرات هلیکوپتر در مجموعه نداریم .

  9. ماهان می گوید

    سلام من یه هلی کوپتر دارم افتاد زمین پره کوچیک اون پشت شکست بعد ۲ سال الان کنترلش روشن میشه ولی خودش تو شارژ زدم روشن نمیشه مشکلش چیه

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      احتمالا بعد از این مدت باتریش خراب شده
      موفق باشید .

      1. قاسم می گوید

        سلام شما شارژر باتری ne 4901001 برای هلی کوپتر براوو۱۱۱ هستش دارید؟ یا این باتری ها اصلا شارژر دارند یاخیر

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام دوست عزیز
          متاسفانه موجود نداریم .
          موفق باشید

      2. میلاد می گوید

        سلام شارژر هلیکوپتر ما سوزنی چه طوری شارژش کنم یه کابل رو خوده کنترل تعبيه شده احتمالا با همون باید شارژش کنم

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          احتمالا
          معمولا کابل شارزر و یا کابل usb رو در پکیج محصول قرار می دهند .
          موفق باشید .

  10. ماهان می گوید

    سلام من یه هلیکوتر دارم افتاد زم ین پره کوچک پشت هلیکوپتر
    شکست بعد الان کنترلش روشن میشه چشمک میزنه ولی نمیدونم چجوری باید هلیکوپتر شارژ کنم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام شاید باتریش خراب شده
      موفق باشید .

    2. صادقیان می گوید

      سلام
      من یک سایما S107G دارم الان بعد چند سال زدم به شارژ ولی شارژ نشده و نه چراغ هاش روشن میشه و نه حرکت میکنه یعنی باطریش خراب شده؟؟ در این صورت باید چیکارش کنم و کجا ببرم درستش کنم
      ممنون

      1. احسان فلاح پور می گوید

        سلام ، وقت بخیر
        باتری دستگاه شما خراب شده و باید تعویض گردد .

  11. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید من یک هلیکوپتر دارم باتری 1500 آمپر داره چقد باید شارژ بشه ممنون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      مدت زمان آن بستگی به نوع شارژر شما دارد .

  12. Ali می گوید

    سلام زمانی که من هلیکوپتر را داخل شارژ میزنم کامل شارژ میشه ولی بعد که با هاش کار میکنم ارتفاع نمیگیره و سریع شارژ خالی میکنه مشکل؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقتتون بخیر
      باتری دستگاه خراب شده و باید تعویض بشه .

  13. حصارکی می گوید

    سلام ادرستون رو محبت میفرمایید برای تعویض باتری خدمتتون برسم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      با احترام تقدیم شما :
      تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان شهید درختی – خیابان سپهر – نرسیده به فخار مقدم – پلاک 52 – طبقه 4 – واحد 13

  14. Amir می گوید

    یک کواد کوپتر X5 چند ساعت باید شارژ بشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بسته به میزان ظرفیت باتری شما و شارژر شما دارد اما بر فرض فابریکی بودن حدود 60 الی 90 دقیقه .

  15. علی می گوید

    من یک هلیکوپتر کنترلی دارم چراغاش روشن میشه ولی کار نمیکنه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      این مورد به عوامل زیادی همچون باتری ، موتور ، چرخدنده ها و … می تواند ارتباط داشته باشد .

  16. Sana می گوید

    سلام چقدربایدهلیکوپترلمسی رودرشارژنگه داریم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بستگی به نوع شارژر داره معمولا اگر چراغی داشته باشه قرمز باشه سبز میشه .
      موفق باشید .

  17. امیر حسین می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    من چند سال پیش یک هلیکوپتر به نام LH1206B خریداری کردم و خیلی هم زیاد باهاش کار کردم و درست پرواز می‌کنه
    ولی مشکل اینه که خیلی طول می‌کشه تا شارژ بشه مثلاً من یک شبانه روز میزنم شارژ بعد از این که از شارژ در می‌آورم کامل شارژ نشده و نمیتونه زیاد ارتفاع بگیره و پرواز کنه
    میشه بگید مشکل از کجاست

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      قطعا این میزان زمان شارژ منطقی نیست و بهتره که شارژر و یاتری تون بررسی شود . چون احتمال دارد هرکدام از آن ها مشکل داشته باشد .
      موفق باشید .

      1. امیر حسین می گوید

        ممنون از توضیحات شما

  18. soheil می گوید

    سلام من یه هلیکوپتر دارم که هدیه هست من خیلی وقت ازش استفاده نکردم بعد که روشنش کردم پره میچرخه ولی از روی زمین بلند نمیشه مشکلش چیه؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عیز
      به احتمال زیاد باتری دستگاه خراب شده است و باید برای آن باتری جدید تهیه کنید .

  19. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر میخوام هلیکوپتر کنترلی سایما s5را از فروشگاه شما سفارش بدم ولی لب تاپ ندارم که شارژ کنم چیکار کنم ایا میشه با برق شهری شارژ کرد یا چیز دیگه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      کافیست یک آداپتور USB از خدمات کامپیتری ها تهیه بفرمایید که خروجی آن 500 میلی آمپر باشد .

  20. رامان می گوید

    سلام ببخشید من یه کوادکوپتر دست ساز ساختم میخواستم بدونم باتریش رو چجوری باید شارژ کنم؟ چون کوادکوپتر اماده نیست که شارژر داشته باشه خودم درستش کردم و میخوام بدونم باتریش چجوری شارژ میشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید یه شارژر حرفه ای مثل imax بگیرید که بتونه هر سل باتری رو شارژ کنه .

  21. عرفان می گوید

    سلام من باتری هلیکوپترم خراب شد امروز یک باتری تهیه کردم با هلیکوپتر پرواز کردم درست بود وقتی شارژش تموم شد خواسم شارژ کنم ۲ ساعت بود تو شارژ اصن شارژ نشد مشکل از کجاس؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      اگر احساس میکنید فرآیند شارژ رو به درستی انجام نداده احتمالا مشکل داره و باید با شارژر دیگری تست کنید .

  22. عرفان می گوید

    سلام ببخشید من امروز یک باتری هلیکوپتر خریدم درست بود قشنگ پرواز میکرد وقتی شارژش تموم شد زدم به شارژ کابل قدیم باتریم بود اصن شارژ نمیکنه مشکل از کجاست؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      احتمالا یا شارژری که دارید از قدیم دارای نقص بوده و نتونسته باتری رو درست شارژ کنه و یا اینکه شارژر استانداری برای باتری جدید نبوده و به اون آسیب وارد کرده است .

  23. س می گوید

    سلام من یک علی کوپتر دارم تازه دادم تعمیر شده فقط مشکلش اینه ده سانت بیشتر بالا نمیره و حرکات راست و چپ رو انجام میده فقط ده سانت بالا میاره میتونین کمکم کنین لطفا باله شم ساله فقط مشکلش اینه

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      باید این موضوع را از تعمیرکار خود پرس و جو کنید و علت را جویا شوید .
      موفق باشید .

  24. Navid می گوید

    من چیکار کنم مدل هلیکوپترم بابل کوپتر
    Bubble copter هست و از دسته کنترل یه سیم هست یه جا هم تو هلیکوپتر هست برای سیم وقتی میکنمش توی جاش هیچی نمیشه
    چجوری شارژش کنم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      معمولا باتری های هلیکوپتر ها از داخل هلیکوپتر جدا نمی شوند و بیرون نمی آیند و باید کابل شارژ را به شکم هلیکوپتر متصل کنید و بگذارید شارژ شود . هلیکوپتر هم حتما خاموش باشد .
      موفق باشید .

  25. p می گوید

    سلام وقت بخیر من یک شارژر همه کاره دارم وصلش کردم که هلیکوپترم بعد وقتی شارژ خودشو وصل کردم کار نکرد کلید روشن خامشو باز کردم توش سیاه شده بود سیایی هاشو تمیز کردم دوباره گزاشم سرجاش الان بازم هرکار میکنم کار نمیکنه
    دوتا موتور هم سالمه چراغ ها هم همه سالمه الان نمیدونم چکار کنم باتری هم شارژ نمیشه ؟
    برد هم مشکلی نداره تمامی قطعات سالمه من بجز باتری که شک دارم سالم باشه یا نه ممنون میشم کمکم کنید؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      اگر همه قطعات و لوازم هلیکوپتر سالم است و دچار سقوط و ضربه نشده احتمالا باتری آن مشکل پیدا کرده است چرا که باتری این محصولات باید هر چند روز یکبار شارژ شوند و در محیط خشک و خنک نگهداری شوند . احتمالا شرایط حفظ و نگهداری باتری را به درستی انجام نداده اید و حالا باتری آن شارژ نمی شود و بی شک در این حالت هلیکوپتر نیز روشن نمی شود .
      موفق باشید .

  26. j می گوید

    سلام من یک شارژر همه کاره دارم وصلش کردم که هلیکوپترم بعد وقتی شارژ خودشو وصل کردم کار نکرد کلید روشن خامشو باز کردم توش سیاه شده بود سیایی هاشو تمیز کردم دوباره گزاشم سرجاش الا بازم هرکار میکنم کار نمیکه
    دوتا موتور هم سالمه چراغ ها هم همه سالمه الان نمیدونم چکار کنم باری هم شارژ نمیشه ؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      اگر همه قطعات و لوازم هلیکوپتر سالم است و دچار سقوط و ضربه نشده احتمالا باتری آن مشکل پیدا کرده است چرا که باتری این محصولات باید هر چند روز یکبار شارژ شوند و در محیط خشک و خنک نگهداری شوند . احتمالا شرایط حفظ و نگهداری باتری را به درستی انجام نداده اید و حالا باتری آن شارژ نمی شود و بی شک در این حالت هلیکوپتر نیز روشن نمی شود .
      موفق باشید .

  27. مهدی می گوید

    باطریش خراب شده نمیتونم پیدا کنم پره هاش شکسته نمیتونم پیدا کنم چکار کنم

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      باتری و ملخ هر مدلی با مدل دیگر متفاوت است . در حال حاضر ما نیز اقلام و قطعات هلیکوپتر های کنترلی را موجود نداریم .
      موفق باشید .

  28. پارسا می گوید

    سلام وقت بخیر من وقتی کواد کوپترمو شارژ میکنم چراغ شارژرش قرمز میشه ایا وقتی باتری شارژ بشه چراغ هم خاموش میشه

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله دقیقا ، پس از اتمام شارژ همان چراغ تغییر وضعیت داده خاموش و یا سبز می شود
      موفق باشید .

  29. پارسا می گوید

    سلام وقت بخیر من یک کوادکوپتر سایماx5دارم که وقتی شارژش میکنم چراغ شارژرش قرمز میشه ایا وقتی باتری شارژ بشه چراغ هم خاموش میشه؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله دقیقا ، پس از اتمام شارژ همان چراغ تغییر وضعیت داده خاموش و یا سبز می شود
      موفق باشید .

  30. Nima می گوید

    سلام ی هلیکوپتر دارم که کنترلش به هلیکوپتر وصل نمیشه قبلاً وصل میشد و درست کار میکرد ولی الان اینجوری شده علت چیه؟
    چطور درستش کنم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      چنین مواردی باید از نزدیک و توسط کارشناس فنی چک و بررسی شود و قابل حدس زدن نمی باشد .
      موفق باشید .

  31. میلاد می گوید

    سلام هلیکوپتری که دارم باتریش ۳.۷ ولت ۱۰۰۰میلی آمپر
    با شارژر ۳.۷ ولت ۸۵۰ میلی آمپر از اول ار کارخانه داشته
    من الان میخوام باتری ۳.۷ ۱۸۰۰ میلی آمپر بخرم :
    ۱. برای هلیکوپتر مشکلی پیش نمیاد؟
    ۲.با همون شارژر میتونم باتری جدید رو شارژ کنم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      در ارتباط با تعویض باتری به شرط ثابت نگه داشتن میزان ولتاژ مشکلی پیش نمی آید . البته قرار دادن باتری با ظرفیت بیشتر قطعا بر روی وزن باتری هم تاثیر می گذارد که خب باید ببینید دستگاه توان بلند کردن آن را دارد یا خیر . در ارتباط با سوال دوم نیز باید بگوییم که با همان شارژر می توانید باتری جدید را شارژ کنید فقط زمان شارژ طولانی تر می شود .
      موفق باشید .

  32. مهدی می گوید

    سلام سیم شارژ مانند روی کنترل برای چی هست؟ ممنون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      باید عکس رادیوکنترل چک و بعد اظهار نظر شود .
      موفق باشید .

  33. مهدی می گوید

    سلام کنترل هلی کوپتر یک دفعه شروع به چشمک زدن کرد و تا الان هم همینطوره و مثل اول یکسره چراغ روشن نیست و چشمک میزنه چکار کنم درست بشه؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      اگر منظورتون ریموت کنترل هلیکوپتر است به سلامت باتری های ریموت کنترل توجه کنید و اگر نیاز به تعویض باتری قلمی یا نیم قلمی دارد اقدام بفرمایید . اگر هم دارای باتری شارژی است و به هر دلیلی شارژ نمی شود احتمالا باتری داخلی ریموت آسیب دیده و شارژ نمی شود . قطعا در این حالت چشمک زن نیز به دستگاه متصل نمی شود .
      موفق باشید .

      1. مهدی می گوید

        وقتی هم کنترل روشن میکنم چراغ هلیکوپتر هم شروع به چشمک زدن میکنه علتش چی میتونه باشه؟

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          احتمالا باتری هلیکوپتر شارژ ندارد و یا ارتباط با ریموت کنترل متصل نیست به همین دلیل چشمک می زند .
          موفق باشید .

  34. امیرضا می گوید

    باسلام
    وقتی من کنترلر و هلی کوپتر را روشن میکنم چراغ کنترلر سبز نمی شود . قرمز میمونه حتی ملخ ها می‌چرخه اما ارتفاع نمیگیره ؛ لطف میکنین بگین مشکل چیه!!

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      این که هلی کوپتر شما روشن می شود اما ارتفاع نمی گیرد باتری آن احتمالا خراب شده است و این که چراغ ریموت سبز نمی شود باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید .

  35. سینا احمدی می گوید

    سلام اگه هلیکوپتر را با لپ تاب یا تلوزیون شارژ کنیم لپ تاب و تلوزیون نمی سوزد.و اینکه میشه با پیریز هلیکوپتر را شارژ کرد؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      قطعا که اتفاقی برای لپ تاپ و تلویزیون نمی افته اونا قوی تر از این حرفا هستن :)) باتری هلیکوپتر های کنترلی و محصولات مشابه اتفاقا باید از طریق کابل usb و به صورت غیرمستقیم از طریق تلویزیون ، لپ تاپ و یا کامپیوتر شارژ بشن . اصلا از برق مستقیم و اتصال به پریز استفاده نکنید چون به هیچ وجه برای سلامت باتری دستگاهتون خوب نیست و خراب میشه .
      موفق باشید .

  36. Raphael Hemmati می گوید

    سلام وقت بخیر اول از اینکه وقت میذارین و جوابگوی مشکلات وسوالات هستیدو باحوصله و پر انرژی راهنمایی میکنیدبه نوبه خودم واقعاممنونم.
    استادگرامی سوالی هم خودم داشتم از جنابعالی عرض شودکه هلیکوپتر ما وقتی باتریشوبه شارژر زدم انقدر در عرض چندثانیه شارژرش داغ شدکه کابلش آب شدو دود میکرد.با شارژرهمه کاره واسه موبایل از طرف سوکت۳تایی امتحان کردم شارژ شد.امروز ی شارژره دیگه خریدم که ….دوباره این شارژرهم خراب شد.مشکل چی هست از سوکت باتری یا خودباتریه،ممکنه یون +و_ بهم اتصالی کرده باشن؟
    بازهم ممنونم بابت سایت و مجموعه‌ی حرفه ای تون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      سپاس از حسن توجه شما ، خوشحال و خرسندیم که بتوانیم به کاربران عزیزمان راهنمایی دهیم
      باتری هلیکوپتر های کنترلی و محصولات مشابه حساس و ضعیف هستند . این باتری ها می بایست با کابل usb ( شارژر استاندارد مخصوص آن ها ) و به صورت غیرمستقیم از طریق تلویزیون ، لب تاپ و یا کامپیوتر شارژ شوند . شارژ مستقیم و به برق زدن موجب آسیب رساندن به باتری می شود .
      موفق باشید .

  37. معین می گوید

    سلام وقت بخیر .
    یک هلکوپتر برای پسر من هدیه داده شده که سایزش متوسط است . نزدیک به ۷ سال است که از کارتون در نیامده و نو و آکبند میباشد خواستم بدونم آیا باتری این هلکوپتر با نیاز به تعویض دارد یا ندارد . دوم زمان حداکثر بعد از شارژ چند دقیقه میباشد .
    ممنون از پاسخگویی شما مهندس عزیز

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      هفت سال زمان زیادی است و به احتمال 99% باتری آن هلیکوپتر تا به امروز فاسد شده و از بین رفته است و قطعا کار نمیکند . باید نسبت به تعویض باتری آن اقدام کنید . باتری محصولات رادیوکنترلی را باید طی فواصل زمانی کوتاه شارژ کنید و دستگاه را روشن کنید . از طرفی اگر برای مدتی نسبتا کوتاه می خواهید باتری را کنار بگذارید فول شارژ باشد . همچنین باتری را در محیطی خنک نگاه داری کنید . توجه به این نکات ریز می تواند عمر مفید باتری شما را افزایش دهد .
      موفق باشید .

  38. محمد می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر دارم که باطریش خراب شده
    باطری گوشی ۸۰۰ امپری انداختم روش پرواز نکرد
    باطری اصلیش هم ۷۰۰ امپری
    فقط با باطری خودش پرواز میکنه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باتریه گوشی توان تخلیه پایینی داره و هرگز نمیتونه دور موتور شما رو به توان لازم برسونه و همچنین شما باید به ولتاژ باتری هم توجه لازم را بفرمایید .
      موفق باشید

  39. عرفان می گوید

    سلام وقتی مال من پرواز میکنه باطریش داغ میشه علتش از چیه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      طبیعی هست ، چون باتری با توان بالایی رو به تخلیه شدن است باعث ایجاد انرژی جنبشی الکترون ها به صورت گرمایی می شود .

  40. یونس می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر دارم که میزنم به شارژ و شارژ هم میشه اما وقتی ملخ هاش میچرخه بلند نمیشه باید چه کار کرد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      شاید ملخ ها رو اشتباه بستید .

  41. یونس می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر دارم که باتری 3.7 ولت لیتیومی میخوره و شارژر خودش گم شده و هروقت میزنم به شارژ شارژری که دارم چراغش قرمزه
    من وقتی دو ساعت به شارژ میزنم همش پنج دقیقه کار میکنه میشه بگید چکار کنم تا بیشتر کار کنه؟
    لطفا شارژ اولیه خم بگید که چند ساعت باید بزارم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      هلی کوپتر ها عموما همین 5 دقیقه خروجی میدن و نرماله . مدت زمان شارژ هم 90 دقیقه هست .

  42. محمد حسین می گوید

    سلام من یک هلکوپتر پروازی دارم باتریش شارژش تموم شده شارز هم نمیشه چیکار کنم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      تنها راهکار شما تعویض باتری دستگاه می باشد که در پاساژ امجد تهران ( نزدیک به پاساژ علاالدین ) می تونید پیدا کنید .

  43. مهدی می گوید

    سلام هلیکوپتر من شارژ نمیشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام احتمالا باتری خراب شده است و یا شارژر .

  44. محمد حسین می گوید

    سلام من یک هلکوپتر دارم باتریش سوخته از کجا پیدا کنم ممنون میشم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      پاساژ امجد تهران ( نزدیک به پاساژ علاالدین ) می تونید پیدا کنید .

  45. مهدی می گوید

    سلام وقت بخیر هلیکوپتر دارم که هدیه داده شده بهم بعد مدتی خواستم روشن کنم اصلا روشن نمیشه و البته تا حالا روشن نشده و نو هست . با کابل شارژ کردم ولی اصلا نه چراغش روشن میشه نه حرکتی داره . نمیدونم مشکلش چیه امکانش هست بفرمایید چجوری میتونم راه اندازیش کنم . مدلشم 5009 هست

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال زیاد باتری خراب شده و باید تعویض شود .
      موفق باشید

  46. محمد عرفان سلطان می گوید

    سلام من یه هلیکوپتر کنترلی دارم و زمانی که می‌ره برای اوج اوج خوبی میگیره ولی ممتد دور خودش می‌چرخه و کمی دیر عقب و جلو وچپ و راست میشود لطفا بگویید مشکل از کجاست ممنون میشم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      موارد مربوط به هلیکوپتر باید از نزدیک بررسی بشه ، چون واقعا تا دیده نشه نمیشه علت رو فهمید .
      موفق باشید

  47. غلامی می گوید

    ممنونم از پاسختون. امکان تعمیر برد وجود داره؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      توجیح اقتصادی ندارد مگر جایی برد استوک داشته باشد که برای شما تعویض کند .
      موفق باشید

  48. حمید می گوید

    سلام وقت بخیر.هلی کوپتر داشتم دادم تعمیر …بعد از تعمیر دوتا مشکل داره هنوز.یکی اینکه بعد از پرواز دور خودش می چرخه و ثابت نیست و یکی دیگه هم اینکه اهرم پرواز رو یکم که میدم بالا هلی کوپتر تا اخرین حد بالا میره و نمی تونم توی یه ارتفاع ثابت نگه اش دارم.ممنون میشم بفرمایید مشکل از کجاست

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      ممکنه برد استیک ریموت دارای ایراد باشد . بهتر است با جایی که برای تعمیر دادید این موضوع رو مطرح کنید .
      موفق باشید

  49. غلامی می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    من یه مدل هلیکوپتر مدل s107 دارم. مدتیه که هیچ حرکتی نمیکنه. یهو اینطوری شد
    شارژ میکنم ظاهرا شارژ میشه
    روشن میکنم آماده پرواز بشه چراغ جلو قرمز و آبی چشمک میزنه . عقبم روی برد یه چراغ سبز داره که روشن میمونه
    کنترلم چراغش روشن میمونه و چشمک میزنه پشت هم. بعضی وقتام نورش ثابت میمونه و چشمک نمیزنه اما هلیکوپتر هیچ عکس العملی نشون نمیده و پرواز نمیکنه
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    باطری هم ظاهرا سالمه چون باز کردم دیدم ورم نکرده بود

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال داره موتور سوخته باشه و یا برد اصلی آسیب دیده باشه .
      موفق باشید

  50. آرش می گوید

    سلام وقت بخیر هلی کوپتری که دارم باطریش ورم کرده بود تعویضش کردم و زمانی که روشنش میکنم همش رو زمین میمونه و دور خودش میچرخه و ارتفاع نمیگیره دلیلش چی میتونه باشه لطفا پاسخ دهید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا یا باتری مناسب رو براش انتخاب نکردید و یا ملخ ها رو به اشتباه بستید .
      موفق باشید

      1. Sara می گوید

        سلام ببخشید هلیکوپتر من قدیمی تره یه مقدار درست بود حرکت میکرد پرواز میکردم ولی بعد یه مدت که ازش استفاده کردم اصلا پرواز نمیکرد و فقط نیچرخید گذاشتمش کنار الان که دوباره برش داشتم حتی چراغی ک روی خود هلیکوپتر بود هم روشن نمیشه و اینکه سبم شارژ نداره و فقط یه سیم داره که به کنترلش وصله میشه بگید باید چیکار کنم لطفا

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          اگر دستگاه آسیبی ندیده و سقوطی نداشته احتمالا مشکل از باتری آن است .
          موفق باشید .

  51. علی می گوید

    سلام
    پسرمن یک هلیکوپتر از نوع HX708داره،
    بتازگی وقتی میخواهد هلیکوپترش پرواز کندBase بدور خودش میچرخه وخیلی کم بالا میره،
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان
      احتمالا باتری شما خراب شده است .

  52. حامد می گوید

    سلام من یه هلیکوپتر مدلsj_۲۳۰دارم . اخرین بار۱ سال پیش به شارژ زدمش ولی خیلی کم ازش استفاده میکردم .اما خیلی وقته ک تازه ب شارژ زد م چراغ هلیکوپتر روشن میشه و لی شارژ نمیکنه . خودم فکر میکنم که مشکل از سیم رابط شارژرش هس.میشه راهنماییم کنید ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان
      باتری باید هر 20 روز یکبار شارژ شود ، در غیر این صورت باتری خراب می شود و باید تعویض شود .

  53. علی خوشرو می گوید

    سلام عرض ادب و احترام هلیکوپتر من وقتی که روشنش می کنم پرواز میکنه اما به محض بلند شدن از زمین به حالت عقب گرد و به سمت عقب حرکت می کنه هر کاریش هم کردم درست نشده باید چه کار کنم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      احتمالا میله تعادل هلیکوپتر شما آسیب دیده و بالانس ملخ ها بر قرار نیست .

  54. امیر حسین می گوید

    سلام ببخشید من یه هلیکوپتر دارم مارک champion هست مدل top رو جعبش نوشته قابلیت شارژ با usb اما هر کار میکنم جای شارژشو پیدا نمیکنم میشه بگید کجا هست و وقتی میخواد پرواز کنه بالا میاره ولی دور خودش میچرخه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید شارژر مربوط به usb که با پورت دستگاه شما یکسان هست را تهیه فرمایید . مشکل چرخش به دور خود معمولا از میله تعادل می باشد .

      1. امیر حسین می گوید

        ببخشید من میله تعادل رو چجوری درست کنم و از کجا بفهمم خرابه؟؟؟؟؟

        1. احسان فلاح پور می گوید

          سلام
          این موضوع باید توسط تعمیر کار این امر بررسی شود .

  55. مهدی طزری می گوید

    سلام چهجوری بفهمیم که هلیکوبتر درحال شارژاست

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      از طریق شارژر ، که روی آن چراغ دارد .

      1. ايمان می گوید

        سلام
        وقتي هليكوپتر در حال شارژ هست بايد حالت شارژ روى on باشد يا of

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          قطعا درحالت خاموش باشد .
          موفق باشید .

  56. ایلیا عربی می گوید

    سلام وقتی هلیکوپتر رو میزنم شارژ، شارژر چراغش شبز میشه هلیکوپتر رو روشن میکنم چراغ توش و چراغ کنترل چشمک میزنن و ملخ ها نمیچرخن لطفا راهنماییم کنید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باتری های ریموت کنترل را عوض کنید . در صورتی که مشکل حل نشد احتمال دارد ریموت کنترل شما آسیب دیده باشد که باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید

  57. متین کشاورزی می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر دارم یک چند مدتیه نزدمش تو شارژ فکر کن مثلاً یک سال و نیم یا یک سال الان که میزنمش تو شارژ مثلاً ۳،۴ ساعت شارژ نمیشه مشکل از چیه یا شاید مشکل هم نباشد راهنمایی بفرمایید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باتری شما خربا شده است و باید تعویض گردد .
      موفق باشید

  58. Oo.m.sh.oO می گوید

    سلام خسته نباشید
    من قبلا یه هلی کوپتر تهیه کردم فوق العاده قوی بود و در ارتفاعات بالا باهاش کار می‌کردم
    ولی متاسفانه در همون ارتفاع بلند برخورد به سیم برق کرد و با برخورد به شاخه های درخت افتاد زمین و حالا خیلی آسیب دیده مخصوصا باتری…
    نوع باتری این هلی کوپتر 3.7ولت 1600ma هست به شارژ میزنم تا 24 ساعت هم باشه تا آخر شارژ نمیشه و حتی نمیتونه تا 1 دقیقه شارژ رو تو خودش نگه داره و فقط تو همین یک دقیقه باله ها به آرامی میچرخه
    به نظر شما باید چی کارکنم اگه باید باتری تهیه کنم از کجا باید تهیه کنم؟؟؟

    ممنون از سایت خوبتون…

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باتری مذکر رو موجود داریم ، اما شاید مشکل موتوری هم داشته باشید .
      بهتر است از نزدیک بررسی گردد .

  59. Hossein می گوید

    سلام. من این هیلیکوپتر را تازه خریدم باتری خوب هم خریدم چراغ کنترل قرمز هست موقعی ک دکمه ی پرواز را میزنیم از زمین بلند نمیشه و پره های پایین کار نمیکنه؟ مشکل چیه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمال داره گیربکس دستگاه و یا شفط ملخ ها آسیب دیده باشد .

  60. سوران می گوید

    سلام. اقا خیلی مهمه لطفا جواب دهید.. من یه هلیکوپتر دارم. خیلی وقته استفاده نکردم ازش. یادم. رفته ک وقتی هلی کوپتر رو شارژکنم. هلی کوپتر روشن باشه یا نه و رادیو کنترل باید روشن باشه یانه. میشه جواب دهید. با تشکر ❤️

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      برای شارژ کردن نیازی به روشن بودن دستگاه نیست ! دستگاه باید در وضعیت خاموش شارژ گردد .
      موفق باشید

      1. جمشید می گوید

        با سلام,من یه هلی کوپتر از مدل ALLOY SHARK از مغاذه خریداری کردم و گفتن که تا ارتفاع ۳۰متر پرواز میکنی ولی الان چند بار دوساعت و سه ساعت شارژش کردم موقعی که میخوام باهاش کار کنم ۲ سانت بالا میره بعد فرود میاد و دیگه بالا نمیره و دور خودش میچرخه و اخرش هم بال گرد هاش موقع چرخش مثل این که گیر داشته باشن وای میستن و دوباره حرکت میکنن,لطفا راهنمای کنید که چکار کنم با تشکر

        1. احسان فلاح پور می گوید

          سلام ، وقت بخیر
          ببخشید که این حرف رو میگم اما احتمالا دستگاه از ابتدا دارای باتری خراب بوده است .
          موفق باشید

  61. سایما رادیو کنترلی می گوید

    سلام هلی کو‍پتر من 10سانت بیشتر بلند نمیشه باتریشم چک کردم 3.7 ولت رو ولت متر نشون میده
    مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در صورتی که باتری در حالت فول شارژ 3.7 ولت نمایش دهد باتری قطعا خراب است . باتری 3.7 ولت در حالت فول شارژ رو 4.2 ولت می باشد .
      موفق باشید

  62. یونس می گوید

    سلام من یک دونه هلی کوپتر دارم سریع باطریش تموم میشه و دور خودش میچرخه دلیل چرخشش چی میتونه باشه ممنونم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اتمام سریع باتری میتونه علت های مختلفی داشته باشه مثل خرابی باتری و یا مشکل در شارژر .
      چرخش به دور هلی کوپتر نیز می تواند با توجه به تعداد کانال های آن متفاوت باشد .
      موفق باشید

      1. امیر می گوید

        سلام من یه هلی کوپتر دارم که به کنترلش که باطری داره وصل میشه و شارژ میشه . چند وقته که وقتی به شارژر وصل میکنم شارژ نمیشه. باطری ها رو هم چک کردم

        1. احسان فلاح پور می گوید

          سلام ، وقت بخیر
          در صورت حل نشدن مشکل باید از نزدیک بررسی شود .

  63. كريمي می گوید

    سلام وقتتون بخير من ميتونم دستگاهمو سوكت شارژشو يعني كابلشو به سري شارژر گوشيم بزنم اخه هميشه كه لب تاب همراهم نيست
    دستگاهم مدل q2 هستش

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      شارژر تلفن همراه هرگز گزینه مناسبی نبوده و پیشنهاد ما به شما تهیه یک شارژر مخصوص USB از خدمات کامپیوتری ها می باشد .
      موفق باشید

  64. احمد می گوید

    باسلام.ایاباشارژرموبایل هم میشه هلیکوپترشارژکرد؟من یک هلیکوپتردارم که شارژرنداره

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      شارژر تلفن همراه هرگز گزینه مناسبی نبوده و پیشنهاد ما به شما تهیه یک شارژر مخصوص USB از خدمات کامپیوتری ها می باشد .
      موفق باشید

  65. علی می گوید

    سلام من هلیکوپترم شارژش زود تمام میشه ، وقتی از شارژ درمی اورم ۲دقیقه اول خوب پرواز میکنه ولی بعد۲دقیقه پرواز میکنه ولی ارتفاعش زیاد نیست.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      قطعا باتری هلیکوپتر کنترلی شما خراب است و باید تعویض گردد .
      موفق باشید

  66. مهدی می گوید

    سلام آیا این باتری های 3.7 ولت رو میشه با شارژر 5 ولتی شارژ کرد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      تا 5 ولت مشکل خاصی نخواهند داشت .
      موفق باشید

      1. علیرضا می گوید

        سلام مدل lh1206bچقد ارتفاع میگیره .بنظر شما هلیکوپتر نسبتا خوبی هست یا متوسط و اینکه برای محیط باز مناسبه

        1. احسان فلاح پور می گوید

          سلام ، وقت بخیر
          متاسفانه اطلاعاتی در ارتباط با مدل فوق در دسترس نمی باشد .

  67. ابوالفض می گوید

    سلام هلیکوپتر من با دسته کنترلش روشنه اما کار نمیکنه باتری دسته روهم عوض کردم بازم کارنمیکنه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام . بنده الان متوجه نشدم هلیکوپتر روشن نمیشه یا دسته ؟!

  68. محمد می گوید

    سلام من یه هلکوپتر دارم اول که خریدم خیلی خوب میپرید الان نمیپره دور خودش میچرخه رو زمین چراغ کنترلش هم قرمزه هرچقدر هم که هلکوپتر به شارژ باشه بازهم چشمک میزنه باتری های کنترل هم نو هست چیکار کنم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      ۲ تا احتمال داره که باید از نزدیک بررسی بشه . ۱ – میله تعادیل هلیکوپتر شما دچار آسیب شده ۲ – باتری هلیکوپتر کنترلی شما آسیب دیده .
      موفق باشید

  69. Ali Kargaran می گوید

    سلام.آقا من یه هلیکوپتر دارم.وقتی رفتم از مغازه خریدمش باتری شارژی بهم نداد.یه سوال دیگه:راستی هلیکوپتر رو باید با باتری کنترلر شارژ کرد یا به وریز برق متصل کرد؟؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بستگه به نوع هلیکوپتر شما دارد . برخی مدل ها با ریموت شارژ میشن و برخی دیگر با آداپتور .
      موفق باشید

    2. امیر محمد می گوید

      باید اهرم سمت چپ را یک بار بالا و یک بار به سمت پایین بیاری. موفق باشی

  70. هیربد می گوید

    روز به خیر
    یه سوال دارم ممنوم میشم اگه بهم جواب بدید به نظر شما ایا میشه روی این هلی کوپتر ها دوربین نصب کرد البته منظورم دوربین های کوچیک و سبک هستش که از زمان بازی با هلی کوپتر فیلم بگیره و ذخیره کنه؟شما خودتون دوربین مناسب برای این هلی کوپتر ها دارید؟
    از چه قیمتی شروع میشن؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در صورتی که هلیکوپتر کنترلی شما دارای ابعاد کوچکی باشد ، خیر ! اما در صورتی که ابعاد آن بزرگ باشد میتونید از دوربین های C4005 کمپانی MJX که جز دوربین های فوق سبک است استفاده نمایید .
      موفق باشید

  71. آروین می گوید

    سلام به همه ی دوستان من یه هلی کوپتر داشتم وقتی برای اولین بار به برق زدم باتریش رو تقریبا 2 ساعت موند تا پر بشه و وقتی به هلی کوپتر زدم اصلا روشن نشد و مجبور شدم دوباره از همون مغازه باتری نو بخرم چون بهم گفتن باتری خراب شده و ضمانت هم نداره به نظر شما باتری که به من دادن خراب بوده؟ چه جوری میتونم صابت کنم که باتری از اولشم کار نمیکرده البته موقع خرید برام تست کردن کامل ولی بعد از به شارژ زدن دیگه کار نکرد.

  72. شایان می گوید

    من با این مدل از هلی کوپتر 2 تا مشکل داشم اول اینکه هیچ وقت یاد نگرفتم که چه جوی ازش استفاده کنم و دوم اینکه هیچ وقت وقتی باد میاد از این هلی کوپتر استفاده نکنید چون قطعا باد میبردش البته من در موردش خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم دستگاهی که من داشتم اصلا برای استفاده توی فضای باز طراحی نشده بوده و مخصوص استفاده در فضای بسته بوده اما بازم نمیخرم چون هیچ وقت یاد نگرفتم ازش استفاده کنم.پیشنهاد میکنم اگر میخواهید بخرید اول دقت کنید که بهترین هلی کوپتر رو خریده باشید و دوم اینکه کاملا یاد بگیرید بعد پرواز بدید که مثل من هلی کوپتر گم نشه.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      من احتمال میدم مشکل از فروشنده شما بوده که در ابتدا نتونسته یک نیاز سنجی صحیح از شما انجام بده و در نهایت آموزش استفاده از دستگاه رو به شما یاد نداده !

  73. زانیار می گوید

    سلام وقت به خیر
    من واقعا نمیدونم بین دستگاه سوختی یا الکتریکی کدوم رو باید انتخاب کنم با توجه به اینکه دستگاه های سوختی زیبا ترن به نظر شما کدوم دستگاه رو برای بیشتر لذت بردن انتخاب کنم؟و ایا مجموعه شما هلی کوپتر سوختی هم موجود داره؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      قطعا برای خرید چنین دستگاه هایی ظاهر باید برای شما اولویت دوم باشد . چون در ابتدا قیمت و سپس توانمندی شما در جهت هدایت دستگاه مطرح است که باید ببینید کدام مورد برای شما اولویت دارد .
      هلیکوپتر سوختی نیز به زودی موجود خواهد شد .

    2. امیر می گوید

      سلام من یک هلیکوپتر sj-series دارم تازه خریدم چطوری و چه مقدار باید داخل شارژ بزارم کاملا نو هست با اداتور چند ولت بزارم

  74. جمشید می گوید

    سلام ممنون از این مقاله خوب و مفید نحوه آماده سازی و پرواز با هلیکوپتر هم به صورت مصور و ویدئویی بتونید آموزش بدید عالیه مرسی

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام . بروی چشم ، با واحد آموز هماهنگ میشه تا در اسرع وقت بر روی سایت قرار بگیره .

      1. میلاد می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        بنده به هلی کوپتر دارم در‌حال پرواز دادن یهو فرود اومد و بعد از اون اصلا کار نمیکنه در صورتی که هم چراغ های کنترلش هم چراغ های مربوط به خودش روشن هست

        1. بهار هنرخواه می گوید

          سلام وقت بخیر
          امکان دارد در اثر سقوط آسیبی به موتور و یا چرخ دنده وارد شده باشد و همین اختلال مانع از پرواز مجدد هلیکوپتر می شود . این موضوع باید از نزدیک بررسی و کارشناسی شود .
          موفق باشید .

          1. امیر می گوید

            سلام من یک هلیکوپترمدل br6608دارم یک سیم usb داره که به یکی ازسیم های خروجی زیر هلیکوپتروصل میشه به کجابایدوصل کنم تاشارژ بشه به تلوزیون و باآداپتورشارژرگوشی تست کردم ولی نشد فقط سیمش بارنگ ال ای دی قرمز روشن میشه ولی بعدازچندساعت هم که ازشارژ کشیدم روشن نشد

          2. احسان فلاح پور می گوید

            سلام ، وقت بخیر
            باتری دستگاه شما خراب شده و باید تعویض گردد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.