مشخصات فنی ماتریس 300

مشخصات فنی ماتریس 300
2 415

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید ) :

مشخصات فنی هلی شات ماتریس 300

مشخصات فنی ماتریس 300 برای معرفی و شناسایی این هلی شات تخصصی بسیار اهمیت دارد چرا که کاربران می توانند با آشنایی این هلی شات نوع کاربری آن را تشخصی داده و ببینند آیا این مدل برای مصارفشان کاربرد دارد یا نه ! البته هلی شات ماتریس 300 یکی از تخصصی ترین و گران ترین هلی شات های dji محسوب می شود و معمولا کمتر کاربر عامی برای خرید آن اقدام می کند . چرا که این کمپانی برای رفع نیاز کاربران عام هلی شات های بسیار متنوع با رنج های قیمتی بسیار خوبی دارد و معمولا سازمان ها و مجموعه هایی که به دنبال کار تخصصی هستند و نیاز مخصوصی دارند به دنبال خرید ماتریس 300 می آیند . حال با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی تخصصی ویژگی های این مدل بپردازیم .

مشخصات فنی ماتریس 300

ویژگی های فنی ماتریس 300

وزن و ابعاد

ماتریس 300 از کمپانی DJI دارای وزنی معادل 6300 کیلوگرم است . این میزان وزن نسبتا بالاست از این روی طراحی این مدل بسیار قدرتمند است و موتور های براشلس می توانند هلی شات را پرقدرت از روی زمین بلند کنند . ابعاد این مدل معادل 43*76*81 سانتی متر است و نسبتا ابعاد و سایز بزرگی دارد . بازوهای این مدل نیز تا می شود از این روی اپراتور برای حمل و نقل فضای کمتری را به دستگاه اختصاص می دهد و بسیار راحت خواهد بود . برای به پرواز در آوردن این مدل فضای باز را به شما پیشنهاد می دهیم . این مدل در یک رنگ طوسی طراحی و تولید شده است که بی شک می تواند پوشش دهنده سلایق مختلف باشد .

ماتریس 300

سیستم ارسال تصویر

سیستم ارسال تصویر ماتریس 300 ازنوع Dual Band 2.4 – 5.8GHz | OcuSync 2.0 می باشد . از این روی تا فواصل بسیار دور و طولانی تصاویر را خواهید داشت . این سیستم بسیار قدرتمند است و بی شک می توانید در کنار پرواز بسیار پایدار تصاویر را به دون خطا و فاقد لرزش نیز دریافت کنید . برای ثبت تصاویر و فیلم های گرفته شده این مدل تا 256 گیگ نیز رم را ساپورت می کند .

برد پروازی

برد پروازی هلی شات ماتریس 300 معادل 15 کیلومتر (FCC) و 8 کیلومتر (SRRC) و 8 کیلومتر (CE) می باشد . کشور ما با قوانین بین الملل ce متناسب است از این روی می توانید در مناطق باز و فاقد پارازیت و امواج مخرب تا حداکثر میزان برد رادیویی را تجربه کنید . برد پروازی این مدل نیز همانند تمامی هلی شات های تخصصی 500 متر است .

ماتریس 300

باتری

باتری ماتریس 300 از نوع 52.8 ولت | 5935 میلی آمپر | Li-PO می باشد و مدت زمان پروازی آن معادل 55 دقیقه می باشد . این مدت زمان برای انجام پرواز و اجرای پروژه های مختلف می تواند بسیار کامل و کارآمد باشد . هر باتری در عرض 60 دقیقه شارژ می شود . اگر به مدت زمان های طولانی جهت پرواز نیاز دارید بهترین و آسان ترین راه ممکن تهیه باتری یدک به تعداد دلخواه است .

محدوده دمایی

ماتریس 300 از آنجایی که هلی شاتی تخصصی محسوب می شود دارای محدوده دمایی وسیع تری نسبت به سایر مدل های معمولی تر می باشد و می تواند در بازه دمایی -20 الی 50 درجه سانتی گراد به پرواز در آید . از این روی می توانید در لوکیشن های مختلف با بازه دمایی های گوناگون پرواز کنید و پروژه های خود را به سرانجام برسانید .

سرعت و پایداری در باد

سرعت هلی شات ماتریس 300 معادل 54 کیلومتر بر ساعت می باشد و همچنین تا میزان 83 کیلومتر بر ساعت نیز در برابر باد مقاوم است . از آنجایی که این مدل بسیار قدرتمند است در برابر باد نیز مقاوم است .

هلی شات ماتریس 300

موتور

در طراحی و ساخت ماتریس 300 از چهار عدد موتور براشلس استفاده شده است . موتورهای براشلس موتور های بسیار قدرتمندی هستند که در طراحی و ساخت انواع هلی شات های تخصصی کاربرد دارند . این موتور ها می توانند به راحتی وزن این مدل را تحمل کرده و براحتی هلی شات را از روی زمین بلند کنند .

معرفی باتری لیتیوم پلیمر
خواندن مطلب

ریموت کنترل

ریموت کنترل ماتریس 300 از نوع Dual Band 2.4GHz – 5.8GHz می باشد و بر روی ریموت کنترل یک مانیتور قرار داده شده است که تصاویر لحظه ای را بر روی آن مشاهده خواهید کرد . حضور مانیتور بر روی ریموت کنترل شما را از نصب نرم افزار و حمل تلفن همراه بی نیاز می کند .

ریموت کنترل ماتریس 300

سنسور عدم برخورد

در طراحی ماتریس 300 سنسور های عدم برخورد در قسمت های بالا, پایین, جلو, چپ, راست, عقب تعبیه شده است . از این روی پروازی بسیار ایمن را تجربه خواهید کنید .

مودهای هوشمند پروازی

مودهای هوشمند پروازی به قابلیت ها و پرواز های هوشمند و از پیش تعریف شده ای گفته می شود که اپراتور با استفاده از آن ها می تواند پرواز بسیار دقیق و قابل قبولی را تجربه کنید و در کنار پرواز نسبت به ثبت و ضبط تصاویر و فیلم های دلخواه اقدام کند . از جمله مود های هوشمند پروازی این مدل می توان به Active Track 3.0, Al Spot-Check, DJI Airsense, PinPoint, RTK, Smart Inspection, Smart Pin & Track, Waypoint 2.0, بازگشت به خانه, سیستم عیب یابی هوشمند اشاره کرد .

سوالات متدوال ماتریس 300

هلی شات

1. آیا می توان کانکتور تک گیمبال رو به پایین را با اتصال دو گیمبال جایگزین کرد؟
بله
برای اطمینان از ایمنی ، توصیه می شود قبل از تعویض اتصال گیمبال ، هواپیما را خاموش کرده و باتری های هوشمند پرواز TB60 را جدا کنید.
2.درجه حفاظت از نفوذ M300 RTK چقدر است؟ آیا می توانم در زیر باران پرواز کنم؟
Matrice 300 RTK دارای درجه حفاظت IP45 است. با این حال ، درجه حفاظت برای همیشه موثر نیست و ممکن است به دلیل فرسودگی کاهش یابد. در باران سنگین تر از 100 میلی متر / 24 ساعت پرواز نکنید.
3.کدام پروانه ها با M300 RTK عرضه می شوند؟
M300 RTK با پروانه های استاندارد 2110 ارائه می شود. همچنین می توانید از ملخ های کم صدا با ارتفاع زیاد 2195 استفاده کنید.

باتری ماتریس 300

کنترل از راه دور

1.آیا کنترل از راه دور M300 RTK با سایر محصولات DJI سازگار است؟
خیر
2.چه نوع پورت خروجی تصویر DJI Smart Controller Enterprise ارائه می دهد؟
پورت HDMI.
3.چه سیستم انتقالی در استفاده از DJI Smart Controller Enterprise استفاده می شود؟
OcuSync Enterprise.
4.اندازه صفحه نمایش ، وضوح تصویر و حداکثر روشنایی DJI Smart Controller Enterprise چیست؟
این گوشی با یک صفحه نمایش لمسی با روشنایی بالا 5.5 اینچ 1920 × 1080p با حداکثر روشنایی 1000 cd / m² ارائه می شود.
5.آیا DJI Smart Controller Enterprise از دانگل های 4G پشتیبانی می کند؟
بله. از دانگل ZTE MF833V پشتیبانی می کند.
6.آیا DJI Smart Controller Enterprise از CrystalSky پشتیبانی می کند؟
خیر. به دلیل قدرت پردازش محدود CrystalSky ، نمی تواند از عملکردهای پیشرفته هوشمند M300 RTK پشتیبانی کند.
هلی شات ماتریس 300

انتقال

1.چند منبع تغذیه دوربین را می توان همزمان مشاهده کرد؟
حالت کنترل از راه دور دوگانه: مشاهده حداکثر 3 فید زنده به طور همزمان (از جمله دوربین FPV).
حالت کنترل از راه دور تنها: نمایش حداکثر 2 فید زنده به طور همزمان (از جمله دوربین FPV).
2.آیا می توانم با استفاده از دوربین FPV عکس یا فیلم ضبط کنم؟
خیر

محموله ها

1.کدام محموله ها با M300 RTK سازگار هستند؟
M300 RTK با L1 ، P1 ، Zenmuse H20 سری ، Zenmuse XT S ، Zenmuse XT2 ، Zenmuse Z30 و محموله های شخص ثالث ساخته شده با استفاده از DJI Payload SDK سازگار است. لطفاً قبل از استفاده ، جدیدترین سیستم عامل بارها را بارگیری کرده و سیستم عامل را به روز کنید. آنها را با M300 RTK.
2.چند محموله می تواند به طور همزمان سوار شود؟
M300 RTK می تواند همزمان 3 بار حمل را با استفاده از اتصال دو گیمبال رو به پایین و اتصال گیمبال رو به بالا حمل کند.
3.هلی شات M300 RTK از چه پیکربندی هایی برای بارگیری پشتیبانی می کند؟
M300 RTK از پیکربندی های بارگیری زیر پشتیبانی می کند:
گیمبال تک رو به پایین: Zenmuse XT2 ، Zenmuse XT S ، Zenmuse Z30 ، Zenmuse H20 ، Zenmuse H20T و محموله های شخص ثالث که در PSDK ساخته شده اند. دو گیمبال: Zenmuse XT2 + Zenmuse Z30؛ Zenmuse XT2 + Zenmuse H20؛ Zenmuse XT S + Zenmuse Z30؛ Zenmuse XT S + Zenmuse H20؛ و یکی از تک گیمبالهای فوق با محموله شخص ثالث در PSDK
سه گیمبال: یکی از پیکربندی های دو گیمبال فوق العاده + محموله شخص ثالث در PSDK
توجه: Zenmuse XT2 فقط می تواند روی درگاه راست گیمبال رو به پایین سوار شود (چپ و راست از منظر نگاه مستقیم به پهپاد از جلو تعیین می شوند).
4.آیا می توانم چندین گیمبال را همزمان کنترل کنم؟
شما می توانید حرکات هر گیمبال را به طور همزمان کنترل کنید ، اما نمی توانید به طور همزمان عکس / فیلم بگیرید.
5.آیا می توانم زاویه دوربین FPV را از طریق کنترل از راه دور کنترل کنم؟
نه ، زاویه دوربین FPV قابل تغییر نیست.
آیا M300 RTK از Zenmuse XT ، Zenmuse X4S ، Zenmuse X5S یا Zenmuse X7 پشتیبانی می کند؟
خیر

هر آنچه درباره DJI FPV باید بدانید
خواندن مطلب

هلی شات ماتریس 300

RTK

1.آیا M300 RTK از فناوری PPK پشتیبانی می کند؟
پشتیبانی از PPK به زودی ارائه می شود.
2.آیا M300 RTK توانایی ارائه داده های درجه بررسی را دارد؟
هنگامی که مجهز به محموله شخص ثالث طراحی شده برای گرفتن اطلاعات با دقت درجه بررسی است ، می توان از M300 RTK برای انجام ماموریت های نقشه برداری استفاده کرد. دقت داده خاص به عملکرد و سازگاری دوربین های شخص ثالث بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر ، لطفاً فرم تماس با ما را در پایین صفحه پر کنید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.
3.آیا M300 RTK با ایستگاه موبایل D-RTK 2 برای M210 RTK V2 سازگار است یا مورد Phantom 4 RTK؟
آره. لطفاً به کتابچه راهنمای کاربر M300 RTK مراجعه کرده و سیستم عامل D-RTK 2 Mobile Station را به روز کنید. لطفا توجه داشته باشید که هنگام استفاده از Mobile Station با M210 RTK V2 ، Phantom 4 RTK یا M300 RTK ، حالت های مختلفی باید انتخاب شوند. ایستگاه موبایل D-RTK 2 فقط یکی از سه مدل را همزمان پشتیبانی می کند. برای جزئیات بیشتر ، لطفاً به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.
4.چگونه M300 RTK اطلاعات دیفرانسیل در زمان واقعی را بدست می آورد؟
M300 RTK از دو طریق زیر اطلاعات دیفرانسیل در زمان واقعی را بدست می آورد:
1. با اتصال به ایستگاه موبایل D-RTK 2 (RTCM3.2)
2. با اتصال کنترل از راه دور به سرویس RTK شبکه NTRIP از طریق یک دانگل 4G یا یک کانون WiFi (از RTCM3.0 / RTCM3.1 / RTCM3.2 پشتیبانی می کند)
آیا یک ایستگاه موبایل D-RTK 2 می تواند همزمان از چندین هواپیمای بدون سرنشین M300 RTK پشتیبانی کند؟
بله ، هیچ محدودیتی در تعداد هواپیماهای بدون سرنشین که می توانند به طور همزمان استفاده شوند وجود ندارد.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده کوادکوپتر ها
خواندن مطلب

نرم افزار

1.چگونه سیستم عامل را به روز کنم؟
1. از طریق رایانه: با اتصال به رایانه برای به روزرسانی سیستم عامل هواپیما ، کنترل از راه دور و ایستگاه موبایل D-RTK 2 ، از DJI Assistant 2 For Matrice استفاده کنید.
2. از طریق برنامه DJI Pilot: سیستم عامل هواپیما ، کنترل از راه دور و ایستگاه باتری هوشمند BS60 را به روز کنید.
برای اطلاعات بیشتر لطفاً به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.
2.چه برنامه ها و نرم افزارهایی توسط M300 RTK پشتیبانی می شوند؟
در حال حاضر فقط برنامه خلبان DJI (نسخه اندروید) پشتیبانی می شود. DJI GS Pro به زودی پشتیبانی خواهد شد.
3.کدام SDK ها در M300 RTK موجود هستند؟
M300 RTK از DJI Onboard SDK ، Payload SDK و Mobile SDK پشتیبانی می کند. برای پشتیبانی فنی ، لطفا با dev@dji.com تماس بگیرید.

دیگر

1.آیا می توانم از M300 RTK خود در مناطق / کشورهای مختلف استفاده کنم؟
خیر. قبل از خرید ، لطفاً در مورد محل استفاده از این پهپاد با نمایندگی DJI Enterprise خود تأیید کنید.

شماکاربران گرامی می توانید جهت استعلام قیمت هلی شات و ثبت سفارش ماتریس 300 با کارشناسان جهان آرسی در ارتباط باشید . امیدواریم مقاله مشخصات فنی ماتریس 300 برای معرفی ویژگی های این مدل برای شما کاربردی بوده باشد . لطفا سوالات خود را در قسمت کامنت ها از ما بپرسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند .

2 نظرات
  1. نسرین می گوید

    سلام خسته نباشید
    ماتریس ۳۰۰ قیمتش چنده ؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      این هلی شات چون جزو هلی شات های فوق تخصصی محسوب می شود فقط به صورت سفارشی می آید . لطفا جهت استعلام قیمت دقیق و روز دستگاه با مجموعه تماس حاصل فرمایید . 02122387819
      موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.