مقایسه هلی شات مویک 2 پرو و مویک 2 زوم

مقایسه هلی شات مویک 2 پرو و مویک 2 زوم
0 238

مقایسه مویک 2 پرو و مویک 2 زوم

  • از نگاه دوربین

مقایسه هلی شات مویک 2 پرو و مویک 2 زوم : به تازگی بعد از مدت ها انتظار ، بالاخره کوادکوپتر های مویک 2 (Mavic 2 Pro و Mavic 2 zoom) معرفی شدند . این کوادکوپتر ها دارای ویژگی ها و امکانات جدیدی هستند که می توان ساعت ها در مورد هر کدام از آن ها صحبت کرد .
در حال حاضر ابهامات زیادی در رابطه با این دو مدل جدید از محصولات DJI وجود دارد و شاید مهم ترین سوال برای علاقه مندان به پهباد های دوربین دار این باشد که کدام کوادکوپتر برای آن ها مناسب تر است ؟

این اولین بار است که برند معتبر DJI دو مدل متفاوت از یک کوادکوپتر دوربین دار را به صورت همزمان معرفی کرده و ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آن ها را به طور مشخص مورد اشاره قرار نداده است .

بنابراین شما می توانید هر یک از مدل های مویک 2 پرو یا مویک 2 زوم را برای تصویر برداری هوایی و رفع نیاز های خود خریداری نمایید ، اما این نکته را به یاد داشته باشید که هر کدام از آن ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در مقاله مقایسه مویک 2 پرو و مویک 2 زوم به بررسی دقیق Mavic 2 Pro و Mavic 2 zoom بپردازیم و آن ها را در تمامی بخش ها با یکدیگر مقایسه کنیم .

اولین و شاید اساسی ترین تفاوت کوادکوپتر های مویک 2 پرو و مویک 2 زوم در قسمت دوربین مشاهده می شود . بنابراین ما قسمت اول این بحث را از همین جا شروع می کنیم .

مقایسه مویک 2 پرو و مویک 2 زوم

  • دوربین
  • طراحی : دایره و مربع

از آنجایی که کوادکوپتر های Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom از لحاظ ظاهری تقریبا یکسان هستند ، برای مشخص شدن تفاوت ها لازم است بیشتر روی دوربین ها و طراحی آن ها تمرکز کنیم .

مدل زوم دارای دوربینی با طراحی فوق العاده است . این دوربین همچنین از بدنه ای کوچک ، متقارن و با دوام بهره می برد ، و با توجه به طراحی دایره شکل پیدا کردن فیلتر های لنز تراکم خنثی (ND) و قطبی دایره ای (CP) نباید چندان سخت باشد .

در مقابل برای مدل پرو دوربینی منحصر به فرد در نظر گرفته شده است که از حسگر تصویر سایز بزرگ تر بهره می برد .
به همین دلیل متخصصین شرکت DJI به ناچار مجبور بودند ابعاد بدنه این دوربین را افزایش دهند و در عین حال آن را به گونه ای طراحی کننده که بدون دردسر در همان فضای محدود در نظر گرفته شده برای دوربین مویک قرار گیرد .
در نتیجه تصمیم گرفته شد بدنه خارجی این دوربین به شکل مکعب طراحی شده و داخل آن نیز لنز دایره کوچک تر از مدل زوم گنجانده شود .

در نگاه اول چنین ساختاری ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما زمانی که آن را از نزدیک ببینید شرایط متفاوت خواهد بود . به عبارت دیگر ممکن است دوربین کوادکوپتر Mavic 2 Pro در تصاویر این محصول بزرگ تر از آنچه که انتظار داشتید به نظر برسد ، اما در واقعیت بدنه این دوربین در مقایسه با دوربین فانتوم 4 فوق العاده کوچک تر است .

لازم به ذکر است که فیلتر های ND و CP برای دوربین مویک 2 پرو نیز وجود دارد ، اما قیمت آن ها در مقایسه با فیلتر های مشابه مویک 2 زوم بیشتر خواهد بود ، چرا که شیشه دوربین دارای ابعاد بزرگ تری است .

به طور کلی می توان گفت متخصصین DJI در گنجاندن چنین حسگر بزرگی داخل بدنه کوچک این دوربین عملکردی شگفت انگیز و قابل تحسین داشته اند .

علاوه بر دوربین ها ، این دو مدل جدید در مقایسه با کوادکوپتر مویک پرو دارای طراحی مدرن تر با خاصیت ایرودینامیکی بیشتر هستند .
اما از آنجایی که چنین تفاوت هایی از فاصله های دور به راحتی قابل تشخیص نیستند ، می توان گفت تنها نشانه واضح محل قرار گیری چراغ LED است که در کوادکوپتر های سری مویک 2 روی دو بازوی عقبی قرار گرفته است و کنترل آن ها را در پرواز های دوردست به امری آسان تبدیل می کند .

مقایسه مویک 2 پرو و مویک 2 زوم

  • قابلیت زوم کردن در مویک ۲ زوم

همانطور که از نام گذاری این دو مدل می توان نیجه گرفت ، Mavic 2 Pro دارای لنز ثابت است و Mavic 2 Zoom از لنز با قابلیت زوم بهره می برد .

در کوادکوپتر Mavic 2 Zoom قابلیت زوم اپتیکال در محدوده بین 24 تا 48 میلی متر (دو برابر) فراهم شده است . این ویژگی به شما اجازه می دهد برداشت های متنوع و خلاقانه تری تهیه کنید .
به عنوان مثال می توانید از زوایای عریض استفاده کرده و همه چیز را به تصویر بکشید ، و یا با بهره گیری از قابلیت زوم روی سوژه مورد نظر خود تمرکز کنید و با حذف بکگراند اضافی جلوه سینمایی به ویدیو ها اضافه کنید .

جالب است بدانید در این کوادکوپتر امکان زوم دیجیتالی دو برابر در هنگام تهیه ویدیو های 1080p نیز فراهم شده است . در نتیجه زمانی که زوم دیجیتال و اپتیکال با یکدیگر ترکیب شوند ، دستیابی به زوم چهار برابر یا همان زاویه دید معادل 96 میلی متر امکان پذیر خواهد بود . قابلیت زوم کردن تا چهار برابر برای چنین کوادکوپتر کوچکی و دوربین نصب شده روی آن واقعا شگفت انگیز است .

با این تعاریف می توان گفت Mavic 2 Zoom اولین کوادکوپتر شرکت DJI است که از لنز زوم بهره می برد . این دستگاه همچنین در میان تمام کوادکوپتر هایی که توسط کاربران معمولی مورد استفاده قرار می گیرند تنها مدلی است که امکان برداشت ویدیو های 4K با قابلیت زوم اپتیکال را فراهم می کند .

البته کوادکوپتر Parrot Anafi در هنگام تهیه ویدیو های 4K قابلیت زوم دیجیتال 1.4 برابری را در اختیار شما قرار می دهد . اما همانطور که می دانید زوم دیجیتال تا حدودی باعث افت کیفیت تصویر می شود ، مگر اینکه دوربین به لنز فوق العاده قوی و با کیفیت مجهز شده باشد .

در مقابل دوربین هلی شات Mavic 2 Pro دارای لنز ثابت با زاویه دید معادل 28 میلی متر است . در نتیجه زاویه دید این دوربین به اندازه دوربین مویک 2 زوم عریض نیست ، اما در مقایسه با بسیاری از دوربین ها مقداری مناسب است و آنچنان باریک محسوب نمی شود .
جالب است بدانید بعضی از کاربران حتی ادعا می کنند زاویه دید معادل 28 میلی متر بهترین مقدار ممکن برای سنسور 20 مگاپیکسلی مویک 2 پرو است .

این لنز امکان زوم دیجیتال 1.4 برابر در برداشت های 4K را فراهم می کند . علاوه بر آن اگر شما ویدیو های 4K تهیه شده توسط آن را پس از برداشت داخل تایم لاین با کیفیت تصویر 1080p قرار دهید ، به زوم 2.4 برابر نیز دست پیدا خواهید کرد .
اما اگر تصمیم بگیرید بیشتر از این مقدار زوم کنید، رزولوشن تصاویر کاهش پیدا کرده و در نتیجه با افت کیفیت تصویر در ویدیو مواجه خواهید شد.

معرفی سنسور های بکار رفته در کوادکوپتر
خواندن مطلب

حالا ممکن است این سوال مطرح شود که چرا شرکت DJI برای مدل گران تر مویک 2 (Mavic 2 Pro) لنز بدون قابلیت زوم را در نظر گرفته است؟

برای پاسخ دادن به این سوال توصیه می کنیم در قسمت دوم و سوم مطلب مقایسه مویک 2 پرو و مویک 2 زوم با ما همراه شوید . علاوه بر آن ویژگی های منحصر به فرد هر مدل را به شما معرفی خواهیم کرد تا در پایان با آگاهی کامل یکی از آن ها را انتخاب نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.