فیلترهوای ماشین کنترلی چیست ؟

فیلترهوای ماشین کنترلی چیست ؟
0 72

فیلتر هوای ماشین کنترلی

فیلترهوای ماشین کنترلی چیست ؟ فیلتر هوای ماشین کنترلی در نگاه اول ممکن است تنها بخشی ساده از ماشین مسابقه ای سوختی شما به نظر برسد ، اما بسیاری از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه به شدت توصیه می کنند که ماشین های کنترلی نیترو بدون این قطعه راه اندازی نشوند .
بنابراین می توان گفت فیلتر هوا یکی از ضروری ترین اجزای ماشین های کنترلی متکی بر سوخت به حساب می آید ، اما با این حال کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در مقاله فیلتر هوای ماشین کنترلی و اهمیت آن فیلتر هوا را بررسی کنیم و راهنمایی مقدماتی در رابطه با آن در اختیار کاربران مبتدی قرار دهیم .

فیلتر هوای ماشین کنترلی های چیست ؟

فیلتر هوا همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه تصفیه هوا را بر عهده دارد و به منظور محافظت از موتور در برابر ذرات معلق در هوا و غبار مورد استفاده قرار می گیرد .
تمام موتور های مکانیکی موجود در ماشین های کنترلی به مخلوطی از هوای پاک و سوخت نیاز دارند تا روشن شده و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند . اما اگر غبار و ذرات معلق در هوا وجود داشته باشند ، طبیعتا عملکرد موتور تحت تاثیر قرار می گیرد و ماشین کنترلی نمی تواند نیاز های شما را بر آورده نماید .

توصیه های ایمنی در استفاده از ماشین کنترلی سوختی
خواندن مطلب

فیلترهای ماشین کنترلی

انواع فیلتر هوا برای ماشین های کنترلی نیترو

در حال حاضر سه نوع فیلتر هوا وجود دارد که کاربران ماشین های کنترلی نیترو می توانند آن ها را از فروشگاه های مربوطه تهیه کنند : فیلتر های فومی “Foam Filters”، فیلتر های پنبه ای ” Cotton Filters “، و فیلتر های کاغذی ” Paper Filters “. لازم به ذکر است که فیلتر های فومی از دو مدل دیگر رایج تر هستند و اغلب در ماشین های کنترلی با سوخت نیترو مورد استفاده قرار می گیرند .

فیلتر های فومی به نوعی روغن فیلتر نیاز دارند تا بتوانند وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند . بدون روغن ، فوم نمی تواند از ورود گرد و غبار جلوگیری کند و اجازه می دهد به مرور زمان لایه ای از چرک داخل موتور تشکیل شود .
جالب است بدانید در میان تمام اشتباهاتی که ممکن است در زمینه نگهداری و مراقبت از ماشین های کنترلی رخ دهد ، تشکیل لایه هایی از غبار و چرک روی اجزای داخلی موتور یکی از دردسر ساز ترین مشکلات به حساب می آید و کمتر کسی حاضر است با آن روبرو شود .

چگونه فیلتر فوم را روغن کاری کنیم ؟

در ادامه نحوه صحیح اعمال روغن روی فیلتر های فومی را در قالب راهنمایی گام به گام بررسی خواهیم کرد :

1- مواد لازم که شامل یک عدد فیلتر فومی ، مقداری روغن فیلتر و یک کیسه پلاستیکی کوچک است را آماده کنید .

2- لایه خارجی فیلتر را جدا کنید (لایه داخلی نیازی به روغن ندارد) .

3- لایه خارجی فیلتر فوم را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید .

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی
خواندن مطلب

4- مقدار کافی از روغن فیلتر را داخل کیسه پلاستیکی بریزید .

5- درب کیسه پلاستیکی را ببندید و با فشردن فیلتر فوم از روی پلاستیک مطمئن شوید که روغن به تمام قسمت های آن نفوذ کرده است .

در صورتی که فیلتر های فومی در دسترس نبودند ، نوع پنبه ای می تواند جایگزینی برای آن ها تلقی شود و کارایی قابل قبولی داشته باشد . توجه داشته باشید که فیلتر های پنبه ای در مقایسه با همتایان فومی خود از مقاومت بیشتری در برابر هوا برخوردار هستند ، اما با این حال لازم است مراقبت های لازم از آن ها صورت پذیرد تا بیش از حد اشباع نشوند و همچنان به عملکرد مناسب خود ادامه دهند .

از سوی دیگر فیلتر های کاغذی بیشتر توسط کاربران ماشین های کنترلی مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع فیلتر ها اجازه می دهند هوا در مقادیر زیاد از آن ها عبور کرده و وارد موتور شود ، و در عین حال از ورود ناخالصی های موجود در آن نیز جلوگیری می کنند . به عبارت دیگر فیلتر های هوای کاغذی جریان هوای اضافی را در اختیار موتور قرار می دهند تا واکنش های آن تشدید شود و در نتیجه سرعت ماشین کنترلی افزایش یابد .

چرا باید فیلتر هوای ماشین کنترلی را تمیز کنیم ؟

اصلی ترین دلیل این است که تمیز کردن یا حتی تعویض فیلتر های هوا از لحاظ اقتصادی فوق العاده مقرون به صرفه تر از خریدن اجزای آسیب دیده ماشین کنترلی است . به شما اطمینان می دهیم حفظ پاکیزگی فیلتر های هوا یک اقدام پیشگیرانه موثر در جهت کاهش هزینه ها خواهد بود .

  • سخن پایانی
اسباب بازی کنترلی چیست ؟
خواندن مطلب

و اما در آخر باید به شما بگوییم که فیلتر هوا یکی از اجزای اصلی ماشین های کنترلی نیترو محسوب می شود و می تواند نقش مهمی در سلامت و عملکرد موتور سوخت نیترو داشته باشد .
صرف نظر از کیفیت و دوام موتور ، در صورت نادیده گرفتن اهمیت فیلتر هوا کیفیت موتور با سرعت بیشتری تنزل پیدا خواهد کرد . بنابراین توصیه می شود تحت هر شرایطی حتما از وجود فیلتر هوای تمیز داخل ماشین های کنترلی نیترو اطمینان حاصل نمایید .

در حال حاضر انواع فیلتر های هوا در نمایندگی های آنلاین قطعات ماشین های کنترلی همچون فروشگاه جهان آر سی عرضه می شوند و شما می توانید با بررسی مدل های گوناگون گزینه ایده آل خود را انتخاب کنید .

از اینکه تا پایان مقاله فیلتر هوای ماشین کنترلی و اهمیت آن با ما همراه بودید سپاسگزاریم. همچنین امیدواریم نکات ذکر شده بتواند به شما کمک کند اطلاعات و مهارت های خود را در زمینه ماشین های کنترلی آرسی ارتقا ببخشید . از این پس با اطلاعاتی کامل نسبت به خرید ماشین کنترلی اقدام خواهید کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.