دلایل خرید کوادکوپتر اینسپایر 1

مشخصات دقیق و ویژگی های کوادکوپتر فیلم برداری اینسپایر 1 را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم که چرا این پهباد به این اندازه وسوسه انگیز و متقاعد کننده است .

دلایل خرید کوادکوپتر اینسپایر 1
0 93

دلایل خرید هلی شات اینسپایر 1

در ادامه مطلب دلایل خرید کوادکوپتر اینسپایر 1 را به صورت تخصصی شرح می دهیم !
مشخصات دقیق و ویژگی های کوادکوپتر فیلم برداری اینسپایر 1 را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم که چرا این پهباد به این اندازه وسوسه انگیز و متقاعد کننده است.

بررسی اجمالی پهپاد کنترلی اینسپایر 1

DJI Inspire1 یک پهباد حرفه ای مخصوص تصویر برداری و فیلم برداری هوایی است که هیچ شباهتی به هلی شات سری فانتوم و سایر مولتی روتور های موجود در بازار ندارد و در دسته بندی کاملا متفاوتی نسبت به آن ها قرار می گیرد. در واقع کوادکوپتر دوربین دار اینسپایر 1 تمام امکانات و قابلیت های برجسته مدل های بزرگ تر شرکت DJI (مانند مولتی روتور S900) را گرد آوری کرده و آن ها را داخل یک پکیج کوچک و آماده پرواز گنجانده است. در هنگام خرید پهباد به اینسپایر 1 نیز توجه کنید .

دلایل خرید کوادکوپتر اینسپایر 1

قیمت کوادکوپتر اینسپایر 1

در نگاه اول ممکن است Inspire 1 کوادکوپتری گران قیمت به نظر برسد، اما باید به امکانات و قابلیت های این پهباد فیلم برداری توجه داشته باشید تا دلیل چنین قیمتی را بهتر درک کنید. به عنوان مثال اگر کواد کوپتر اینسپایر 1 را با هلی شات فانتوم 2 مقایسه کنیم، امکانات به مراتب بیشتری در اینسپایر 1 وجود دارد که نشان می دهد این رشد قیمت کاملا طبیعی است .

حتی اگر تمامی امکانات اضافه را به صورت جداگانه به هلی شات فانتوم 2 اضافه کنیم، قیمت نهایی آن به مراتب از کوادکوپتر اینسپایر 1 بیشتر خواهد بود. این در حالی است که حتی به برخی از قابلیت های منحصر به فرد اینسپایر 2 نظیر سنسور های جریان نوری و اولتراسرنیک هیچ اشاره ای نکردیم.

چرا خرید هلی شات اینسپایر 1 حرکتی هوشمندانه است؟

در ذیل به علیلی که می توان برای خرید اینسپایر 1 آورد اشاره می کنیم :

ساختار تبدیل شونده بدنه

یکی از بزرگ ترین قابلیت های DJI Inspire 1 که آن را نسبت به سایر کوادکوپتر ها و پهباد های دوربین دار موجود در بازار متمایز می کند، طراحی منحصر به فردی است که قابلیت تبدیل شدن را در اختیار بدنه این کوادکوپتر قرار می دهد.
این طراحی جالب باعث می شود پروانه ها و پایه های مخصوص فرود در هنگام پرواز کمی بالاتر از حالت عادی قرار گیرند تا زاویه دید دوربین نصب شده روی کوادکوپتر اینسپایر 1 افزایش یابد.
به همین دلیل خلبانان و فیلم سازانی که از اینسپایر 1 استفاده می کنند نیاز چندانی به حذف و برش قسمت هایی از تصاویر ندارند‌ و لازم نیست زمان زیادی را به ویرایش های پس از برداشت اختصاص دهند . علاوه بر آن در کوادکوپتر اینسپایر 1 دوربین به سمت جلوی بدنه منتقل شده است تا به این ترتیب در طول پرواز های رو به جلو و فیلم برداری از روبرو پایه های مخصوص فرود در کادر تصویر ظاهر نشود.

قابلیت های هلی شات اسپارک
خواندن مطلب

دلایل خرید هلی شات اینسپایر 1

سیستم تصویر برداری هوایی کامل

کوادکوپتر دوربین دار اینسپایر 1 تمام امکانات و پیش نیاز های لازم جهت شروع تصویر برداری های هوایی حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ویدیو ها و تصاویر با کیفیت تهیه کنید. در این پهباد فیلم برداری یک دوربین قدرتمند، سنسور های حساس و سایر قابلیت های منحصر به فرد همچون پخش زنده تصویری با کیفیت HD همگی در قالب یک پکیج جامع و کاربردی عرضه می شوند.

آماده سازی و اجرای پرواز در کم ترین زمان ممکن

یکی از مزایای هلی شات اینسپایر 1 این است که در آن تمام اجزا به صورت پیش فرض آماده به کار هستند. به زبان ساده تر این کوادکوپتر به صورت آماده پرواز مونتاژ شده است و زمانی که به دست شما می رسد، احتمالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که همانند هلی شات فانتوم پروانه ها را روی موتور ها نصب کنید و کالیبراسیون سیستم GPS و قطب نما را به اجرا در آورید. پس از آن همه چیز آماده پرواز خواهد بود و شما بدون کوچک ترین زحمت اضافه می توانید پرواز را آغاز نمایید.

دلایل خرید هلی شات اینسپایر 1

بدنه فوق العاده سبک

با وجود این که قطعات و اجزای فراوانی روی اینسپایر 1 نصب شده است، وزن کلی این کوادکوپتر دوربین دار تنها 2935 گرم می باشد. چنین وزن سبکی به این دلیل حاصل شده است که اکثر بخش های کوادکوپتر اینسپایر 1 از جنس فیبر کربن فوق العاده با کیفیت ساخته شده اند. همانطور که می دانید فیبر کربن ماده ای مستحکم و در عین حال کاملا سبک است که در محصولات الکترونیکی و کالا های درجه یک و گران قیمت به کار می رود تا علاوه بر افزایش کارایی، حس کیفیت را به کاربران منتقل نماید.

مدت زمان پرواز قابل قبول

مدت زمان پرواز پهپاد کنترلی اینسپایر 1 به قدری نیست که بتوان آن را شگفت انگیز نامید، اما با این حال از سایر رقبا بهتر است و می تواند رضایت شما را جلب کند.
طبق تجربه شما می توانید 18 دقیقه پرواز مستمر را از این کوادکوپتر فیلم برداری انتظار داشته باشید.
به طور کلی مدت زمان پرواز اینسپایر 1 در مقایسه با هلی شات های سری فانتوم کم تر می باشد، اما به این نکته توجه داشته باشید که اینسپایر 1 پهبادی به مراتب بزرگ تر است و تجهیزات و وسایل الکترونیکی بیشتری روی آن سوار شده است. با این حال ممکن است شرکت DJI در آینده یک باتری مجزا با 1200 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر نسبت به باتری پیش فرض معرفی کند تا کاربرانی که به پرواز های طولانی مدت عادت دارند، در این زمینه با هیچ کمبودی مواجه نشوند.

دلایل خرید هلی شات اینسپایر 1

سیستم استابلایز متکی به جریان نوری

یکی دیگر از دلایل خرید پهباد اینسپایر 1 قابلیت های واقعا برجسته کوادروتور اینسپایر 1، مجموعه ای از سنسور های به کار گرفته شده در آن است که از میان آن‌ ها می توان به سنسور های اولتراسرنیک و جریان نوری اشاره کرد.
این دو سنسور در صورتی که در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند، می توانند به صورت کاملا خودکار ثبات و تعادل کوادکوپتر را در فضا های بسته و بدون کمک GPS تضمین نمایند.
چنین عملکردی می تواند مشکل گم شدن پهباد های خارج از محدوده کنترلی را کاهش دهد و دردسر هایی که کاربران هلی شات های سری فانتوم و سایر مولتی روتور های بزرگ داشتند را از بین می برد.

سوالات کاربران درباره مویک ایر 2
خواندن مطلب

Inspire 1 مجهز به دستگاه کنترل از راه دور جدید

دستگاه کنترل از راه دور در نظر گرفته شده برای کوادکوپتر اینسپایر 1 از طراحی کاملا جدیدی برخوردار است.
در نگاه اول ممکن است این کنترل کننده ظاهری مشابه دستگاه کنترل از راه دور هلی شات های سری فانتوم داشته باشد، اما در واقعیت هیچ شباهتی در عملکرد این دو دستگاه وجود ندارد.
دستگاه کنترل از راه دور کوادکوپتر اینسپایر 1 امکانات فوق العاده متنوع و جدید همچون کلید های اختصاصی برای تهیه تصاویر و ویدیو ها، دکمه های چرخشی در قسمت عقب برای کنترل حرکت های افقی و عمودی دوربین، دکمه مخصوص شروع خودکار پرواز، دکمه مخصوص تغییر ساختار بازو ها، آنتن های دوقلو و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت پخش زنده ویدیویی با کیفیت HD

با توجه به تکنولوژی Light Bridge مورد استفاده در هلی شات اینسپایر 1 ، شما می توانید ویدیو هایی با کیفیت HD را به راحتی روی تلفن هوشمند، تبلت یا هر دستگاه دیگری که به درگاه خروجی HDMI مجهز است، دریافت نمایید. جالب است بدانید که برای دسترسی به چنین قابلیتی تنها کافیست با استفاده از کابل موجود دستگاه خود را به درگاه تعبیه شده در قسمت پشتی کنترل کننده متصل کنید.

دلایل خرید پهباد اینسپایر 1

گیمبال سه محوره با قابلیت چرخش 360 درجه ای

در کوادکوپتر اینسپایر 1 گیمبال در نظر گرفته شده برای دوربین قادر است چرخش های 360 درجه ای را به نمایش بگذارد.
این بدین معناست که شما می توانید عملیات های پروازی دو نفره را به اجرا در آورید و در طول پرواز کنترل دوربین را به شخص دوم واگذار کنید. نکته قابل توجه دیگر درمورد گیمبال اینسپایر 1 این است که در آن قابلیت ارتقای سخت افزاری تعریف شده است تا شما در آینده بتوانید قطعات جدیدی به آن اضافه کنید و از امکانات به روز و مدرن بهره مند شوید.

دوربینی با قابلیت تهیه ویدیو های 4K

از دیگر دلایل خرید کوادکوپتر اینسپایر 1 دوربین جدیدی که روی کوادروتور فیلم برداری اینسپایر 1 نصب شده است، امکان تهیه ویدیو های 4K با نرخ فریم 30 fps و 24 fps را در اختیار شما قرار می دهد. درمورد این دوربین همچنین می توان گفت که کیفیت تصاویر و ویدیو های تهیه شده توسط آن با دوربین جدید GoPro Hero 4 Black Edition برابری می کند، و اگر جزئیات ریز را مورد بررسی قرار دهیم حتی کفه ترازو به سمت دوربین کوادکوپتر اینسپایر سنگینی می کند.

ویدیو های با نرخ بیت 60 Mbps

اگر تا به حال نمی دانستید لازم است به شما بگوییم که هر چقدر نرخ بیت داده های ویدیویی بیشتر باشد، تراکم ویدیو های کم تر خواهد بود.
امروزه اکثر دوربین های DSLR ویدیو هایی با نرخ بیت 12 Mbps تا 30 Mbps تهیه می کنند، بنابراین توانایی تهیه ویدیو هایی با نرخ بیت 60 Mbps برای دوربین پهباد اینسپایر 1 یک مزیت استثنایی به حساب می‌آید.
تنها نقطه ضعفی که می توان به آن اشاره کرد این است که ویدیو هایی با نرخ بیت بیشتر جهت ذخیره سازی به کارت های حافظه SD سریع تر نیاز دارند و فضای بیشتری را اشغال می کنند.

درباره ی جهان آرسی
خواندن مطلب

پشتیبانی از فرمت کاربردی Adobe RAW

همچون بسیاری از محصولات شرکت DJI ، کوادکوپتر دوربین دار اینسپایر 1 نیز قادر است تصاویری با فرمت Adobe DNG RAW تهیه نماید. پشتیبانی پهباد اینسپایر 1 از این فرمت یک خبر عالی برای عکاسانی است که دوست دارند کیفیت تصویری و پردازش رنگ در تصاویر را به حد اعلا برسانند.
علاوه بر آن قابلیت تهیه تصاویرDNG RAW یکی از همان جزئیاتی است که باعث می شود دوربین کوادکوپتر اینسپایر از دوربین هایی نظیر GO Pro سبقت بگیرد و در زمینه عکاسی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

لنز های زاویه گسترده 90 درجه ای

یکی دیگر از دلایل خرید هلی شات اینسپایر 1 ویژگی های برجسته دوربین های GO Pro که به احتمال زیاد هیچگاه تغییر نخواهد کرد، زاویه دید فوق العاده عریض آن ها می باشد.
این زاویه دید گسترده در خلق تصاویر بدیع هنری و کاربرد های علمی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما در تصویر برداری های هوایی کاربرد چندانی ندارد و نمی توان آن را بهترین ویژگی دوربین های نصب شده روی سیستم های پروازی بدون سرنشین دانست.
به همین دلیل است که مهندسین شرکت DJI ترجیح داده اند زاویه دید باریک تری را برای دوربین کوادکوپتر اینسپایر 1 در نظر بگیرند. همانطور که می دانید زاویه دید مناسب از به وجود آمدن اثر چشم ماهی (Fish eye effect) جلوگیری می کند و در نتیجه ویرایش ویدیو ها در مراحل پس از برداشت با سهولت بیشتری صورت می پذیرد.

با توجه به چنین قابلیت هایی کمتر کسی می تواند ادعا کند که این پهباد دوربین دار حرفه ای هیجان را در سیستم عصبی او افزایش نمی دهد.
در واقع اگر شما در زمینه تصویر برداری هوایی و تهیه ویدیو هایی چشم نواز هوایی با تجربه باشید، حتما قدر چنین امکاناتی را می دانید و از این فرصت به داسته آمده نهایت بهره را خواهید برد.
اما اگر به تازگی وارد دنیای وسیع این صنعت شده اید، بهتر است با مراجعه به محصولات ارزان تر و بهره گیری از قابلیت های مقدماتی موجود در آن ها مهارت های خود را افزایش دهید.

چرا خرید پهباد اینسپایر 1 حرکتی هوشمندانه است؟

مشخصات DJI Inspire 1 :

  • وزن (به همراه دوربین و باتری) : 2935 g
  • حداکثر سرعت: 22 متر بر ثانیه معادل 80 کیلومتر بر ساعت (در شرایطی که باد های شدید در حال وزیدن نباشد و کوادکوپتر اجازه حرکت زاویه دار داشته باشد)
  • مدت زمان پرواز: تقریبا 18 دقیقه
  • ابعاد: 438x451x301mm
  • محدوده ارتباط دیجیتالی: 559 متر تا 581 متر
  • باتری: لیتیم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعت با توان ورودی 22.2 ولت.

دلایل خرید پهباد اینسپایر 1

مشخصات دوربین

  • مدل دوربین: X3
  • رزولوشن: 12 مگاپیکسل
  • زاویه دید: 94°
  • سنسور: Sony Exmore 1/2.3”
  • دیافراگم: f/2.8 (معادل 20 میلی متر)
  • فیلتر ها: فیلتر ضد اعوجاج و فیلتر UV
  • جزییات ویدیو های 4K: 4096x2160p با نرخ فریم 24/30fps و 3840x2160p با نرخ فریم 24/25/30fps
  • جزییات ویدیو های HD: 1920x1080p با نرخ فریم 24/25/30/48/50/60 fps و 1280x720p با نرخ فریم 24/25/30/30/48/50/60 fps
  • نرخ بیت ویدیو ها: 60Mbps
  • فرمت های تصویری: JPEG، DNG RAW
  • فرمت های ویدیویی: MP4/MOV (MPGE-4 AVC/H.264)

مشخصات رادیو کنترل DJI Inspire 1

  • مدل: C1
  • باتری: لیتیوم پلیمری 6000 میلی آمپر ساعت
  • محدوده کنترلی: 2 کیلومتر
  • درگاه خروجی ویدیو: USB و HDMI
  • فرکانس عملیاتی: 8GHz و 2.4GHz

جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به هلی شات اینسپایر 1 می توانید از طریق ارتباط با واحد کارشناسی نمایندگی DJI از مشاوره کارشناسان جهان آرسی بهره مند شوید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.