بررسی ملخ های مویک ایر

بررسی ملخ های مویک ایر
1 60

بررسی ملخ های کوادکوپتر مویک ایر

همانطور که می دانید مویک ایر کوادکوپتری فوق العاده کوچک است ، اما این کوادکوپتر با حرکت هوشمندانه می تواند کوچکتر هم باشد ! مویک ایر (Mavic Air) یکی از جدیدترین کوادکوپتر هایی است که شرکت معروف DJI در سال 2018 میلادی عرضه کرده است .
این کوادکوپتر سایز کوچک از همان ابتدا با استقبال گسترده مشتریان روبرو شد و در مدت زمانی کوتاه نقد های مربوط به آن فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی را فرا گرفت .
اما در میان تمام نظرات مثبت و منفی که در رابطه با مویک ایر مطرح شده است ، یک نکته کوچک وجود دارد که از چشم خیلی ها دور مانده است . این نکته به ملخ های کوادکوپتر مویک ایر مربوط می شود و به عدم خلاقیت در طراحی آن ها اشاره دارد .
واقعیت این است که متخصصین شرکت DJI در طراحی بدنه مویک ایر تلاش های بسیاری به خرج داده اند تا ابعاد آن کوچک تر از مدل های قبلی باشد، اما برای آن ملخ های قابل جمع شدن در نظر نگرفته اند .

بررسی ملخ های مویک ایر

چرا وجود ملخ هایی با قابلیت جمع شدن برای کوادکوپتر مویک ایر اهمیت دارد ؟

اگر در مورد کوادکوپتر هایی همچون فانتوم 4 (Phantom 4) یا اینسپایر 1 (Inspire 1) صحبت می کردیم ، وجود ملخ های ثابت و مستحکم کاملا قابل فهم بود ، چرا که این نوع ملخ ها بهره وری بیشتری دارند و تولید آن ها نیز آسان تر است .
در زمینه استحکام و ماندگاری نیز ملخ های ثابت وضعیت بهتری دارند و دوام آن ها بیشتر است . با این حال مویک ایر با کوادکوپتر های سری فانتوم متفاوت است . این کوادکوپتر کوچک حتی در مقایسه با کوادکوپتر های سری مویک نیز تفاوت هایی دارد .
از لحاظ طراحی ظاهری ، مویک ایر دارای ابعادی مشابه کوادکوپتر اسپارک (DJI Spark) است (کوادکوپتری ارزان تر است که از ملخ هایی تا شو بهره می برد) . بنابراین می توان گفت مویک ایر به راحتی داخل کوله پشتی ، جیب ، گوشه ای از چمدان و سایر فضا های مشابه گنجانده می شود .
اما مشکل اینجاست که ملخ های ثابت و نسبتا بزرگ آن کمی از بدنه فاصله دارند و به دیواره پارچه ای جیب یا کوله پشتی گیر می کنند . به همین دلیل زمانی که شما مویک ایر را داخل فضای تنگ جای می دهید ، فرایند ورود و خروج آن با توجه به گیر کردن ملخ ها ممکن است آزار دهنده باشد و زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد . گاهی اوقات حتی ممکن است فشار زیاد باعث خم شدن ملخ ها شود و بر عملکرد کوادکوپتر تاثیر بگذارد .

کوادکوپتر چیست ؟
خواندن مطلب

بررسی ملخ های مویک ایر

آیا می توان ملخ های تا شو برای مویک ایر تهیه کرد ؟

علاوه بر باتری و فیلتر های ND ، ملخ های تا شو جزو اولین لوازم جانبی کوادکوپتر هستند که توصیه می شود برای مویک ایر تهیه کنید . نکته جالب اینجاست که ملخ های کوادکوپتر اسپارک که دارای قابلیت جمع شدن هستند به راحتی روی مویک ایر نصب می شوند . بنابراین کسانی که از قبل کوادکوپتر اسپارک را در اختیار داشته باشند می توانند ملخ های آن را روی مویک ایر امتحان کنند و شاهد عملکرد غافلگیر کننده آن باشند .

نصب کردن ملخ های تاشو روی مویک ایر علاوه بر کوچک تر شدن ابعاد این کوادکوپتر مزایای دیگری نیز دارد . به عنوان مثال پس از نصب ملخ های تاشو دیگر لازم نیست در هنگام جمع کردن یا باز کردن بازو ها از یک ترتیب خاص پیروی کنید . به عبارت اگر قصد دارید ابتدا بازو های جلویی مویک ایر را باز کنید، ملخ های تاشو این امکان را برای شما فراهم کرده است .

بررسی ملخ های مویک ایر

استفاده از ملخ های تاشو چه معایبی دارد ؟

متاسفانه ملخ های کوادکوپتر اسپارک کمی کوچکتر از ملخ های کوادکوپتر مویک ایر هستند و در صورت استفاده از آن ها ممکن است مدت زمان پرواز تا حدودی کاهش پیدا کند .
اما لازم نیست نگران باشید ، چرا که این کاهش زمان به قدری نیست که در نتیجه کار شما تاثیر خاصی بگذارد . طبق یک آزمایش کوادکوپتر مویک ایر با استفاده از ملخ های اصلی خود توانسته است حداکثر 18 دقیقه پرواز شناور داشته باشد . این در حالیست که همین کوادکوپتر با ملخ های تاشو ( ملخ های کوادکوپتر اسپارک ) رکورد حداکثر 17 دقیقه پرواز شناور را ثبت کرده است .

معرفی هلی شات فانتوم 3SE
خواندن مطلب

یکی دیگر از مواردی که در صورت جایگزینی ملخ ها ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشد ، حداکثر سرعت پرواز مویک ایر است . طبق آزمایشات انجام شده در این زمینه نیز کوادکوپتر مویک ایر در حالت ورزشی (Sport mode) توانسته است به حداکثر سرعت 66 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با ملخ های اصلی تفاوت چندانی ندارد .

تنها مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد لرزش موتور ها در هنگام بلند شدن از روی زمین و افزایش ارتفاع است . اما همانند دو مورد قبلی ، این لرزش فوق العاده ناچیز است و به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته نمی شود . خوشبختانه در طول پرواز نیز هیچ تفاوتی در دمای موتور ها یا باتری وجود نخواهد داشت و شما می توانید با خیال آسوده از ملخ های تاشو کوادکوپتر اسپارک استفاده کنید .

نتیجه گیری

اگر هنوز هم در مورد نصب کردن ملخ های تاشو کوادکوپتر اسپارک روی موتور های کوادکوپتر مویک ایر شک دارید ، توصیه ما این است که حداقل یک بار این کار را انجام دهید .
مطمئن باشید هیچ تفاوت خاصی در عملکرد پروازی مویک ایر از جمله مدت زمان پرواز ، سرعت حرکت و قابلیت های کنترلی به وجود نخواهد آمد . از سوی دیگر این ملخ های تاشو قیمت زیادی ندارند و خرید آن ها ضرر مالی به دنبال نخواهد داشت . در مقابل شما تمام مشکلات مربوط به ملخ های اصلی کوادکوپتر مویک ایر برطرف خواهد شد ، مشکلاتی که باعث دلسرد شدن بسیاری از کاربران این کوادکوپتر خارق العاده شده است .

موتور براشلس چیست و چگونه کار می کند ؟
خواندن مطلب

اگر شما هم تجربه ای در زمینه استفاده از کوادکوپتر مویک ایر ، خرید کوادکوپتر و به خصوص ملخ های نصب شده روی موتور های آن دارید، لطفا آن را با استفاده از بخش نظرات با ما در میان بگذارید .

1 نظر
  1. arash می گوید

    سلام و سپاس فراوان از شرح کامل موتورهای براش و براشلس تنها نقطه ضعف موتور های براساس در درایوهدی راه انداز بوده که در صورت معیوب شدن نیاز به امکان و تخصص بیشتر بوده که آنهم محسنات عالی این مورد را قابل چشم پوشی مینماید
    در هر حال بی نظیره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.