معرفی کوادکوپتر اسپارک

معرفی کوادکوپتر اسپارک
0 47

اسپارک کوادکوپتری که نباید دست کم گرفت !

معرفی کوادکوپتر اسپارک : در مقاله امروز قصد داریم به طور مختصر به معرفی کوادکوپتر اسپارک بپردازیم . این هلی شات یکی از کوچک ترین پهباد های دوربین دار تولید شده توسط شرکت DJI است که به دلیل برخورداری از بدنه فشرده و کوچک کمتر مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد . اگر مایلید DJI Spark را بهتر بشناسید و با برخی از ویژگی های برجسته آن آشنا شوید، توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

همه ما به خوبی می دانیم که در دنیای امروز تکنولوژی های مربوط به تصویر برداری با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و تجهیزاتی که در این زمینه عرضه می شوند نیز روز به روز کوچک و کوچک تر می شوند تا به راحتی قابل حمل باشند . در صنعت تصویر برداری هوایی نیز دقیقا همین وضعیت برقرار است ، جایی که کوادکوپتر های دوربین دار فوق العاده کوچک و در عین حال قدرتمند یکی پس از دیگری در اختیار مشتریان قرار می گیرند .

معرفی هلی شات اسپارک

در حال حاضر یکی از کوچک ترین کوادکوپتر های دوربین داری که قابلیت های متنوعی را در بدنه فوق فشرده خود جای داده است اسپارک است . این کوادکوپتر شرکت شناخته شده DJI به اندازه ای کوچک است که به راحتی روی کف دست شما جای می گیرد و می تواند از همان جا پرواز خود را شروع کند .
علی رغم سایز کوچک ، کوادکوپتر DJI Spark می تواند ویدیو های فول اچ دی و عکس های 12 مگاپیکسلی تهیه کند . البته ممکن است این طور به نظر برسد که امکان تهیه ویدیو های فول اچ دی در این کوادکوپتر یک ترفند تبلیغاتی برای فروش بیشتر باشد و برداشت های تهیه شده توسط این کوادکوپتر از کیفیت کافی برخوردار نباشد ، اما به شما اطمینان می دهیم کوادکوپتر اسپارک واقعا دوربین قدرتمندی دارد و کیفیت تصاویر و ویدیو های تهیه شده توسط آن شما را شگفت زده خواهد کرد . لازم به ذکر است که دوربین DJI Spark در مقایسه با دوربین بسیاری از تلفن های هوشمند امروزی با کیفیت تر است .

اسپارک کوادکوپتری که نباید دست کم گرفت

ویژگی های کوادکوپتر اسپارک

کوادکوپتر اسپارک ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را به همراه همیشگی شما در سفر ها و ماجراجویی ها تبدیل می کند . همانطور که بار ها اشاره کردیم، جثه این کوادکوپتر فوق العاده کوچک است و بدون هیچ دردسر خاصی در کنار چندین باتری ذخیره داخل کوله پشتی شما جای می گیرد. از سوی دیگر حالت های پروازی مختلفی برای هلی شات اسپارک در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید برداشت های کاملا حرفه ای داشته باشید . لازم به ذکر است که اجرای هر کدام از این حالت ها به هیچ وجه نیازمند مهارت خاصی نیست و همین باعث می شود تهیه تصاویر سلفی یا دنبال کردن سوژه های متحرک راحت تر از همیشه باشد .

مقایسه هلی شات مویک ایر و اسپارک
خواندن مطلب

نکته جالب دیگر در مورد DJI Spark این است که شما می توانید این کوادکوپتر را با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت کنترل کنید . البته یک کنترل کننده اختصاصی نیز برای اسپارک در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز می تواند امکانات کامل تری را در اختیار شما قرار دهد. توصیه می کنیم در هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار اسپارک حتما دستگاه کنترل از راه دور اختصاصی آن را نیز دریافت کنید ، چرا که استفاده دائمی از تلفن هوشمند به عنوان یک فرستنده رادیویی و قرار گرفتن انگشت ها روی صفحه نمایشی که تصاویر دریافتی را به نمایش می گذارد ممکن است برای بعضی از کاربران چندان خوشایند نباشد . ایده کنترل کوادکوپتر اسپارک به کمک تلفن هوشمند یا تبلت بیشتر در مواقعی مطرح می شود که دستگاه کنترل از راه دور اصلی در دسترس نباشد یا شارژ آن تمام شده باشد .

اسپارک کوادکوپتری که نباید دست کم گرفت

باتری کوادکوپتر اسپارک

یکی دیگر از جنبه های مثبت هلی شات اسپارک باتری آن است که با توجه به ابعاد کوچک این کوادکوپتر شارژدهی قابل قبولی دارد . بر اساس ادعای کسانی که تجربه پرواز کردن با DJI Spark را دارند ، باتری این کوادکوپتر می تواند تا 12 دقیقه و در مواردی حتی بیشتر شارژ مورد نیاز دستگاه را تامین کنید . البته نباید فراموش کرد که شارژدهی باتری به عوامل دیگری نیز بستگی دارد و اجرای عملیات های مختلف می تواند باعث کاهش یا افزایش مدت زمان پرواز شود . به عنوان مثال هر چقدر ارتفاع پرواز کوادکوپتر بیشتر باشد ، شارژ باتری با سرعت بیشتری تخلیه می شود و این قانونی است که در بین تمام پهباد های دوربین دار مشترک است .

اسپارک کوادکوپتری که نباید دست کم گرفت

لوازم جانبی کوادکوپتر اسپارک

تا به امروز لوازم جانبی متنوعی برای هلی شات اسپارک معرفی شده است که از میان آن ها می توان به پروانه های اضافی، کیف مخصوص حمل و نقل ، تجهیزات محافظتی مانند محافظ ملخ ها اشاره کرد . لازم به ذکر است بعضی از لوازم جانبی کوادکوپتر اسپارک توسط شرکت سازنده آن یعنی DJI تولید شده اند، و بعضی دیگر نیز محصول سایر برند های فعال در زمینه محصولات پروازی هستند .

آشنایی با سنسور های کوادکوپتر
خواندن مطلب

سخن پایانی

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که کوادکوپتر اسپارک به صورت اختصاصی برای پرواز های طولانی در ارتفاع بلند طراحی نشده است و در میان مدل های موجود برای تهیه برداشت های حرفه ای و سینمایی بهترین گزینه موجود به حساب نمی آید . در عوض شما می توانید برای تهیه برداشت های شخصی و تصاویر سلفی از فواصل 30 تا 45 متر بهترین نتایج را از این کوادکوپتر و قابلیت های آن دریافت کنید . علاوه بر آن DJI Spark به عنوان یک هلی شات کوچک و قابل حمل می تواند به منظور تهیه ویدیو های فول اچ دی خارق العاده از مناظر زیبا مورد استفاده قرار گیرد .

تمام کسانی که قصد دارند با خرید کوادکوپتر خود وارد دنیای تصویر برداری هوایی شوند و به دنبال یکی از با کیفیت ترین مدل ها برای شروع هستند، بهتر است DJI Spark را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در لیست خود داشته باشند. این کوادکوپتر مسیری ساده و در عین حال جذاب به سمت دنیای کوادکوپتر ها و پهباد های دوربین دار را پیش روی شما قرار می دهد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.