آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی

آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی
127 23,228

آموزش پرواز با هلیکوپتر کنترلی

آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی به صورت حرفه ای دغدغه ای است که طرفداران و استفاده کنندگان از این محصول به دنبال آن هستند و می خواهند هر چه بهتر و تخصصی کار با هلیکوپتر ها را بیاموزند . هلیکوپتر ها محصولات پروازی رادیوکنترلی هستند که سال هاست در میان تفریح و سرگرمی مردم جای دارند . البته پرواز با هلیکوپتر ها کمی سخت و نیاز به تمرین و مداومت دارد اما کار سخت و پیچیده ای نیست . بی شک همه شما علاقه مندان حتی بدون هیچ گونه دانش و تجربه ای از پیش داشته می توانید به اپراتوری بسیار مسلط برای پرواز انواع هلیکوپتر کنترلی مبدل شوید .

شما کاربران گرامی می توانید جهت خرید هلیکوپتر کنترلی از وبسایت جهان آرسی بازدید نمایید .

آموزش پرواز هلیکوپتر

 

ما امروز قصد داریم تا با ارائه آموزشی کامل و حرفه ای  سخت ترین نوع هدایت و کنترل در محصولات پروازی که مربوط به هلیکوپتر های کنترلی می باشد را به شما آموزش دهیم . همان طور که می دانید هدایت هلیکوپتر های کنترلی در بین تمامی محصولات پروازی سخت ترین نوع هدایت را دارد . پس تا انتهای آموزش پرواز با هلیکوپتر کنترلی به صورت حرفه ای با ما باشید تا پس از این آموزش به یک خلبان حرفه ای تبدیل شوید . شاید اگر صحبت از کوادکوپتر ، هگزاکوپتر و یا اکتاکوپتر باشد کار ساده تر باشد و حتی با یکی دوبار تجربه پرواز نسبت به هدایت آن مسلط شوید . اما بحث هلیکوپتر ها کمی متفاوت است . اگر قصد خرید هلیکوپتر کنترلی را دارید و یا قبلا این کار را کرده اید بی شک یادگیری تخصصی پرواز آن برای شما خالی از لطف نیست .

آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی

 

هلیکوپتر کنترلی یکی از شاخه های جذاب در زمینه محصولات آرسی می باشد که طرفداران زیادی دارد . امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و موفقیت های کسب شده در زمینه محصولات آرسی شاهد طراحی و تولید انواع هلیکوپتر های مدل و کنترلی در ابعاد و سایز های مختلف با ویژگی ها و امکانات گوناگون هستیم . از آنجایی که پرواز با هلیکوپتر ها کمی سخت است سایز های کوچک آن بسیار به افراد مبتدی و تازه کار پیشنهاد می شود . هلی کوپترهای مدل 3 کانال و 4 کانال به دلیل پرواز پایدار و کنترل آسان مناسب برای یادگیری و آموزش پرواز جهت علاقه مندان به این رشته جذاب و مهیج می باشد، بعد از یادگیری اصول پرواز میتوانید هلیکوپترهای حرفه ای 6 کانال را انتخاب کنید و پرواز 3D را تجربه نمایید .

آموزش پرواز با هلیکوپتر آرسی

 

هلیکوپتر و هیجان !

لازم بذکر است از علاقه مندان و طرفدارانی که به دنبال پرواز های هیجان انگیز و به دنبال ترشح آدرنالین هستند بگوییم خرید هلیکوپتر کنترلی می تواند بسیار به شما کمک کند . پرواز با هلیکوپتر ها از آنجایی که فاقد هوشمندی های خاص کنترلی هستند بسیار هیجان انگیز است و صفر تا صد پرواز به عهده ی اپراتور می باشد و باید نسبت به هدایت و کنترل دستگاه با جوی استیک های میلی متری اقدام کند .

پرواز با هلیکوپتر اسباب بازی

 

انواع هلیکوپتر های کنترلی :

  • هلیکوپتر الکتریکی

هلیکوپتر های الکتریکی بر مبنای یک باتری قابل شارژ حرکت می کنند و به کمک یک باتری تمامی فعالیت آن ها رقم می خورد . این هلیکوپتر ها در ابعاد و سایز های مختلفی طراحی و تولید می شوند اما معمول ترین سایز آن ها 3.5 کاناله می باشد . امروزه می توان هلیکوپتر های 3.5 کانال را در ابعاد مختلف یافت اما هلیکوپتر های سایز کوچک در حدود 10 سانتی متر بهترین گزینه های یادگیری آموزش پرواز هستند . بعد از این مدل هلیکوپتر های 4 کاناله برای یادگیری آموزش پرواز بسیار مناسب هستند . این هلیکوپتر ها نیز در ابعاد و سایز های مختلفی طراحی و تولید می شوند . شما کاربران گرامی می توانید متناسب با نیاز و اهدافتان سایز کالا را انتخاب کنید . هلیکوپتر های 6 کانال نیز مدل هایی بسیار مهیج و مفرح البته با پروازی سخت هستند . در واقع باید پرواز با هلیکوپتر های 3.5 و 4 کانال را پشت سر گذاشته باشید تا بتوانید به این مدل ها فکر کنید .

اسباب بازی کنترلی چیست ؟
خواندن مطلب

هلیکوپتر الکتریکی

 

  • هلیکوپتر سوختی

هلیکوپتر های سوختی در کلاس های 4 و 6 کانال طراحی و تولید می شوند . موتور مورد استفاده در این پرنده ها از نوع احتراق درونی یا سوختی بوده و با سوخت متانول – کرچک و همچنین بنزین کار میکنند، نوع موتور این پرنده ها با موتور هواپیمای مدل بسیار متفاوت است و نوع سوخت آنها کلاس پروازی پرنده را مشخص می سازد، به دلیل اینکه موتورهای نیترو نسبت به موتورهای بنزینی دارای شتاب و دور بالاتری هستند از این رو هلیکوپترهایی که با موتور نیترو کار میکنند بسیار متداول می باشند .
در نظر داشته باشید هزینه های سوخت و تعمیر و نگهداری هلیکوپتر های سوختی نسبت به هلیکوپتر های الکتریکی بسیار بالاست و پیشنهاد کارشناسان مجموعه ما نیست .

هلیکوپتر سوختی

 

زمانی که هلیکوپتر کنترلی مناسب خود را تهیه کردید ، می توانید آن را به فضای باز انتقال دهید و پرواز کردن را شروع کنید . اما قبل از شروع پرواز بهتر است نحوه صحیح پرواز با هلیکوپترهای کنترل از راه دور را آموزش ببینید تا در همان تجربه اول خود دچار حادثه نشوید و سرمایه خود را از دست ندهید . بی شک ورود آسیب و خسارت به دستگاه در پرواز های اولیه اپراتور را دلسرد می کند و بی شک متحمل هزینه های تعمیرات و قطعات خواهید شد . بی شک برای مبدل شدن به راننده ای حرفه ای باید در کلاس های مربوطه شرکت و تمرین زیاد کنید . اگر آموزش ندیده باشید و تمرین نکرده باشید بار اول به محصول پروازیان آسیب وارد خواهید کرد . پرواز مهارتی کمی سخت و نیازمند تمرین و ممارست است . پس قدرتمندانه ادامه دهید و ناامید نشید .

نکته ای که همیشه باید در ذهن داشته باشید این است که حتی مستحکم ترین و با کیفیت ترین هلیکوپتر های کنترلی نیز به نوعی ظریف و شکننده هستند . به همین دلیل شما باید با احتیاط کامل از آن ها استفاده کنید و در طول پرواز نهایت دقت را به خرج دهید . در حین پرواز های اولیه به هیچ وجه با شخصی صحبت نکنید و تمام تمرکز خود را بر روی پرواز معطوف کنید .

قبل از شروع هر پرواز حتما باتری هلیکوپتر کنترلی را بررسی نمایید و از کامل بودن شارژ آن اطمینان حاصل کنید تا شاهد بهترین عملکرد این گونه سیستم های پروازی باشید . علاوه بر آن ، توصیه می شود به هیچ وجه هلیکوپتر را در مجاورت مردم و یا حیوانات به پرواز در نیاورید تا از مسئولیت های سنگین در صورت بروز حوادث ناگوار را متحمل نشوید .

در ادامه مطالبی را مطرح خواهیم کرد تا با فراگیری آن ها بتوانید مهارت های خود را افزایش داده و پرواز هایی ساده و لذت بخشی را پشت سر بگذارید :

آموزش مقدماتی پرواز با هلیکوپتر های کنترلی

  • آشنایی با فرستنده ( رادیو  کنترل )

بسیار خب، فرض می کنیم شما باتری هلیکوپتر کنترلی را کاملا شارژ کرده اید و آن را به یک محیط باز انتقال داده اید تا همه چیز آماده شروع پرواز باشد .
در این لحظه ابتدا فرستنده رادیویی یا همان دستگاه کنترل از راه دور را در مقابل خود نگه دارید و امکانات آن را بررسی کنید . فرستنده های رادیویی هلیکوپتر های مختلف معمولا دارای تفاوت هایی هستند ، اما به طور کلی ظاهر آن ها چیزی شبیه به تصویر بالا است .
اگر فرستنده رادیویی در نظر گرفته شده برای سیستم کنترلی شما دارای بیش از سه کانال ارتباطی باشد ، از دکمه های بیشتر و در مواردی حتی پیچیده تر برخوردار خواهد بود .
اما لازم نیست نگران این موضوع باشید ، چرا که ما در مقاله آموزش پرواز با هلیکوپتر کنترلی قصد داریم به مفاهیم پایه بپردازیم و آموزش های مقدماتی را در اختیار شما قرار دهیم .

آموزش رادیوکنترل هلیکوپتر کنترلی

 

اگر کمی دقت کنید ، دو فرمان کنترلی ( joystick ) روی فرستنده رادیویی می بینید . فرمان سمت چپ که با نام throttle شناخته می شود به منظور تغییر ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه آن بالا و پایین بردن هلیکوپتر است .

فرمان سمت راست نیز به rudder معروف است و حرکت های رو به جلو و عقب هلیکوپتر کنترلی را کنترل می کند و امکان تغییر زاویه حرکت را در اختیار شما قرار می دهد .

لازم است به این نکته اشاره کنیم که در بعضی از سیستم ها جای این دو فرمان روی فرستنده عوض شده است ، و به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمایید و از وضعیت فرمان های کنترلی آن مطلع شوید .

نحوه شارژ کردن هلیکوپتر کنترلی
خواندن مطلب

مورد سومی که باید به آن توجه کنید ، دکمه شاخص trim است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

  • بررسی شرایط محیطی

حالا که تمام پیش نیاز های پرواز را بررسی کرده اید و با عملکرد فرستنده رادیویی نیز آشنا شده اید ، زمان آن فرا رسیده است که پرواز را شروع کنید .
در این مرحله باید هلیکوپتر را به فضایی با وسعت مناسب منتقل کنید و آن را روی سطی صاف قرار دهید . ابتدا فرستنده رادیویی را روشن کنید ، سپس با فشردن کلید روشن هلیکوپتر کنترلی را در وضعیت فعال و آماده پرواز قرار دهید .
اگر قصد دارید پرواز را در فضای باز بیرون از منزل به اجرا در آورید، در صورت وزش باد های شدید یا شرایط جوی سخت بهتر است کمی صبر کنید تا وضعیت مساعد شود .
در مقابل اگر داخل فضایی بسته مانند اتاق حضور دارید ، وسایل نور پردازی برقی و الکتریکی را تا جایی که امکان دارد خاموش کنید تا از به وجود آمدن تداخلات در گیرنده رادیویی هلیکوپتر جلوگیری شود .
پس از رعایت این نکات به اندازه کافی از هلیکوپتر کنترلی دور شوید و فرمان throttle را به آرامی و با ملایمت به سمت بالا فشار دهید تا هلیکوپتر از روی زمین بلند شود و در ارتفاعی چند سانتی متری از سطح قرار گیرد .

آموزش استفاده از هلیکوپتر

 

تنظیم هلیکوپتر کنترلی

در این مرحله هلیکوپتر کنترلی شما باید در یک نقطه مشخص پرواز شناور با ثبات را به نمایش بگذارد . در ابتدای پرواز معمولا هلیکوپتر حرکت هایی غیر متعارف (دریفت) به سمت چپ یا راست خواهد داشت که با استفاده از دکمه شاخص trim و کمی تنظیم کردن می توانید آن ها را از بین ببرید .
جالب است بدانید که این فرانید به طور معکوس نیز رخ می دهد و شما در طول پرواز می توانید دکمه شاخص trim را به گونه ای تنظیم کنید که هلیکوپتر دریفت به سمت چپ یا راست را اجرا کند .

  • افزایش ارتفاع

در این مرحله می توانید فرمان throttle را به سمت بالا فشار دهید و نگه دارید تا ارتفاع پرواز هلیکوپتر کنترلی افزایش یابد . زمانی که این افزایش ارتفاع رخ می دهد ، خواهید دید که مقاومت هوا در مقابل آن افزایش پیدا می کند و باعث به وجود آمدن دریفت می شود .
به همین دلیل شما باید دوباره دکمه trim را تنظیم کنید و تغییرات بیشتری را در آن به وجود آورید تا ثبات لازم همچون ارتفاع نزدیک به سطح زمین در وضعیت هلیکوپتر حاصل شود .
توصیه ما به شما این است که مرحله به مرحله تغییر کوچکی در ارتفاع دستگاه به وجود آورید و با استفاده از دکمه trim دریفت به وجود آمده را از بین ببرید تا به این ترتیب به درک کاملی از این فرایند دست پیدا کنید .
با استفاده از این روش می توانید به مرور زمان پرواز در ارتفاع های فوق العاده بالا را جایگزین پرواز های کم ارتفاع و مبتدی نمایید .

آموزش استفاده از هلیکوپتر

 

شروع پرواز با هلیکوپتر کنترلی

در این مرحله می توانید بهره گیری از فرمان rudder که در سمت راست قرار دارد را آغاز نمایید . برای شروع ابتدا این فرمان را به آرامی به سمت چپ یا راست حرکت دهید تا شاهد تغییر زاویه هلیکوپتر کنترلی باشید .
حالا می توانید با حرکت دادن همین فرمان به سمت جلو یا عقب باعث حرکت هلیکوپتر روی یک خط مستقیم شوید. شما می توانید ابتدا حرکت روی خط مستقیم را تمرین کنید ، و پس از آن به حرکت های ترکیبی و دور زدن در طول حرکت بپردازید .
زمانی که به مهارت های کافی در این زمینه دست دست پیدا کردید ، توصیه می کنیم چرخش های 360 درجه ای و همچنین حرکت در مسیر هشتی شکل ( Figure eight move ) را امتحان کنید .

  • فرود ایمن

در مرحله پایانی می توانید فرایند فرود آمدن را تمرین کنید . زمانی که تصمیم گرفتید به پرواز خود پایان دهید و آماده فرود آمدن بودید ، ابتدا باید سطحی صاف را مشخص کنید و ارتفاع هلیکوپتر را در بالای نقطه مورد نظر کاهش دهید .
در ادامه نیز باید مطمئن شوید که هلیکوپتر از تعادل کافی برخوردار است و فرمان throttle را با ملاحظه به سمت نگه دارید تا فرود ایمنی داشته باشید. بسیار مهم است که فرمان را به آرامی حرکت دهید تا هلیکوپتر با سرعت به زمین برخورد نکند و دچار آسیب نشود .

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

آموزش کار با هلیکوپتر کنترلی

 

آموزش پیشرفته هلیکوپتر کنترلی

پس از طی کردن دوره مقدماتی پرواز با هلیکوپتر کنترلی می توانید کمی حرفه ای تر و جدی تر به این مقوله نگاه کنید . البته این بخش از آموزش برای علاقه مندان مفیدتر است . افرادی که تجربه و مهارت لازم را در آموزش پرواز با هلیکوپتر کنترلی به صورت حرفه ای کسب کرده اند . پس از طی کردن مراحل آموزش مقدماتی می توانید به مراحل ذیل نیز فکر کنید :

  • چرخش هلیکوپتر کنترلی در ارتفاع کم حول محور عمودی ( هلیکوپتر )
  • حرکت از نقطه ای به نقطه ی دیگر در ارتفاع بالا با حرکت رو به جلو .
  • هلیکوپتر رو در ارتفاع پائین هاور کنید و اون رو به جهات مختلف هدایت کنید . برای راحتی کار شما نیز در پشت هلیکوپتر به همراه آن حرکت کنید و با دماغه رو به جلو حرکت کنید . در انتها هلیکوپتر را به جای اول برگردونید .
  • در ارتفاع بالا هلیکوپتر را به پرواز در بیاورید و در حالتی که موقعیت شما یا ( پایلوت ) تغییر نکند ، یک حرکت دایره ای در آسمان ایجاد کنید . نکته ی مهم این است که شما باید در یک نقطه ثابت باشید و به دنبال هلیکوپتر هیچ حرکتی نداشته باشید .
  • در این مرحله آموزش پرواز باید در ارتفاع 10 تا 15 متری قرار بگیرید .
  • و فضای فرضی پرواز شما به صورت 2 نقطه ی a و b باشد، پرواز به 2 نقطه و بازگشت به سمت اول . این آموزش پرواز را در اثر تمرین بیشتر میتوانید در فاصله ای کم و با سرعت بیشتر بپیمائید . توجه داشته باشید که برای برگشتن از هر نقطه ای حتما باید یک نیم دور بزنید .
  • در اين قسمت ياد ميگيريد كه چگونه با يك هليكوپتر به يكي از سمت هاي راست يا چپ مدلتون را هدايت كنيد . حركت هليكوپتر به يكي از سمت هاي راست يا چپ انجام ميشود .
    تغيير موقعيت در هاور و سر و ته كردن هليكوپتر بايد براي شما به آساني انجام بگيرد .
    در پايان حركت هاي چرخشي و دايره اي در اتفاع 10 تا 15 متر را تمرين كنيد و مدل رو به كنترل بهتر خودتان در بياريد .

آموزش کار با هلیکوپتر کنترلی

 

آموزش گام به گام پرواز هلیکوپتر کنترلی

گام اول : با فرض اینکه هلیکوپتر پیش رو یک هلیکوپتر سه کاناله است با کمک رادیوکنترل می توانید هلیکوپتر را در شش جهت مختلف 🙁 جلو، عقب، چپ، راست، بالا و پایین) هدایت کنید . بر روی رادیوکنترل دو جوی استیک وجود دارد و جوی استیک سمت راست مخصوص جهات و جوی استیک سمت چپ مخصوص ارتفاع گرفتن هلیکوپتر است .

گام دوم : پس از درک شرایط حاکم و عملکرد رادیوکنترل می توانید در محیطی باز و غیرمسقف هلیکوپتر را به پرواز در آورید و به کمک جوی استیک ها سعی بر حفظ پایداری پرواز آن داشته باشید .

گام سوم : دائما نگاه و توجه تان به رادیوکنترل نباشد . با درک درست از عملکرد رادیوکنترل همانطور که چشم بر هلیکوپتر دارید می توانید به کمک جوی استیک ها هلیکوپتر را براحتی کنترل کنید . نگاه مکرر به رادیوکنترل و هلیکوپتر باعث می شود تا تمرکتان را از دست دهید .

گام چهارم : توجه به میزان شارژ باتری هلیکوپتر کنترلی امری مهم و ضروری است . پس از اتمام شارژ باتری و فرود اجازه دهید تا باتری کمی خنک شود و آن را از طریق کایل usb و به صورت غیر مستقیم از طریق پورت کامپیوتر ، لب تاپ و یا تلویزیون شارژ کنید . توجه کنید باتری این مدل ها از حساسیت بالایی برخوردارند و شارژ کردن مستقیم آن ها باعث خراب شدن خیلی سریع باتری می شود .

گام پنجم : شاید تیکاف و لندینگ از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار باشند . اما دقت کنید در هنگام بلند کردن خطر چندان دستگاه را تهدید نمیکند اما در هنگام فرود باید احتیاط کنید تا هلیکوپتر به زمین کوبیده نشود . اگر به میزان شارز باتری هلیکوپتر توجهی نکنید امکان دارد در یک لحظه دیگر میزان شارژ تمام شود و هلیکوپتر سقوط کند .

  • سخن پایانی

نکات ذکر شده در مقاله آموزش پرواز با هلیکوپتر کنترلی به صورت حرفه ای برای شروع پرواز کافی هستند و می توانند نیاز های اولیه شما را برطرف نمایند . کافیست کمی حوصله به خرج دهید و دست از تمرین کردن بر ندارید تا به تدریج مهارت های خود را افزایش دهید و به یک خلبان خبره در هدایت هلیکوپتر های کنترلی تبدیل شوید . مطمئن باشید که زمان نیز به سرعت می گذرد و شما در یک چشم به هم زدن یه این هدف خواهید رسید .

آموزش پرواز هلیکوپتر کنترلی

 

127 نظرات
  1. احسان رحمتی می گوید

    سلام وقت بخیر من یه هیلیکوپتر کنترلی دارم دو تا سوال داشتم
    1_ وقتی یا هاش کار میکنم بعضی وقت ها خودش ارتفاع رو زیاد می‌کنه یا کم می‌کنه اما بیشتر وقت ها ارتفاع رو زیاد می‌کنه
    2_ وقتی یه مدت کنترلش نمیکنم هیلیکوپتر یا دور خودش می‌چرخه یا به سمت چپ و راست میگه البته هر دو این اتفاقات خیلی کم رخ میدهد

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      این موارد باید از نزدیک بررسی بشه و از دور راهکاری براش نمیشه ارائه کرد .

  2. داریوش می گوید

    باسلام .برای راهنمایی و اموزش رایگان اگر دوستان اجازه بدهند بنده میتوانم حدالمکن وستان و برای سرویس و نحوت نگهداری هلی کوپتر برای پیش زمینه که لذت ببرنند کمک کنم

  3. Sam می گوید

    سلام وخسته نباشید من یه هلیکوپتر s37سایما دارم خیلی خوب هم کانکت میشه ملخ هاشم به خوبی میچرخه چپ راست هم میره ولی بالا نمیره ورو زمین میمونه بنظرتون مشکل از چیه ممنون میشم جواب بدید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      این موارد باید از نزدیک برسی شود . متاسفانه نمی توان به این صورت نظر داد .

    2. جواد آقایی می گوید

      سلام من یه هلیکوپتر سایما مدل s107 دارم که جدیدا هنگام پرواز تا بالا نرفته گاهی به چپ و راست و گاهی هم به عقب و جلو حرکت میکنه و بعد از حدودا نهایت ۲ یا ۳ ثانیه به زمین برخورد میکنه علتش چیه ؟

      1. احسان فلاح پور می گوید

        سلام ، وقت بخیر
        باید این مورد از نزدیک بررسی بشه .

  4. محمد طاها می گوید

    سلام وقت بخیر
    من از فروشگاهی هلیکوپتر کنترلی سایما مدل s111g خریدم وقتی تو حین پرواز فرکانس تغییر میدم خیلی اروم فرود میاد اگه بخوام فرکانس تغییر کنه باید هم ریموت هم هلیکوپتر چند دقیقه خاموش باشن میخواستم ببینم مشکل داره یا نه؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      باید از فروشگاه خریداری شده اطلاعات لازم راجع به پرواز و تغییر فرکانس ها را دریافت کنید .
      موفق باشید .

  5. حسینیان می گوید

    سلام .ایا میتوان دوتاباطری ۱۱۰۰ میلیی امپر با هم دوبل کرد برای پرواز بیشتر .به هلیکوپتر اسیب میزند یا خیر .مرسی

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام
      خیر متاسفانه شدنی نیست چرا که دستگاه اصلا نمیتواند وزن مازاد را در پرواز تحمل کند .
      موفق باشید .

  6. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر من کواد کوپتر سایما x5uw دارم دوربینش خیلی داغ میکنه در ضمن باتری خراب بود باتری تازه خریدم و بعد فهمیدم شارژر هم خرابه باتری تازه که گرفتم کم شارژ داشت ۱دقیقه پرواز کرد بعدش زدم شارژ دیدم نمیشه قبلا وقتی میزدم داغ میکرد کله یو اس بی ولی الان نمیشه حالا شارژر میخوام بخرم شما دارین و اگه بخرم درست میشه ممنون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      داغ شدن دوربین امری کاملا طبیعی است .
      اگر خودتان هم دقیق نمیدانید مشکل کجاست قبل از هزینه کردن و خرید قطعات و لوازم میتوانید آن را برای چک و بررسی فنی به واحد تعمیرات مجموعه بیاورید . و سپس برای احیا تصمیم گیری درستی شود .
      موفق باشید .

  7. sardar می گوید

    سلام وقت بخیر
    شما تو سایتتون کواد کوپتر SQUAV دارید ولی ناموجود هس میخوام اینو بخرم آیا از نظر شما که کواد کوپتر خوبی هس شما که فروشنده این کالا بودید
    مثلا برگشت به خانه خوب کار میکنه یا ن و اینکه دوربینش چطوره آیا با گوشی سازگار هس سپاس از شما

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بعضی از محصولات فقط و فقط به عنوان محتوا توسط تیم سایت بر روی سایت قرار میگرن و هیچ وقت موجود نبودن یا نمیشن از جمله این مدل فلذا نمیتونیم نظر تخصصی و کارشناسی نسبت بهشون بدیم .
      موفق باشید .

  8. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر کواد کوپتر سایما x21تازه خریدم وقتی دکمه چرخش ۳۶۰درجه را میزنم نمیزنه تو دفترچه نوشته تا ارتفاع ۳متری باید ببری بعد برنی ولی من هنوز نتونستم تا ارتفاع ۳متری ببرم تا سقف خونه حدود ۲ونیم متر بردم و زدم نشد ایا باید در ارتفاع ۳متری بزنم یا دستگاهم مشکل داره ممنون از شما

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      پس از زدن دکمه 360 باید جوی استیک سمت راست را به یک جهت حرکت دهید تا به همان جهت پشتک بزند .
      موفق باشید

  9. محمد می گوید

    ببخشید زیاد سوال میکنم،منظورتون از شارژ شدن از طریق تلویزیون چجور است باید به جایی که فلش ها را وصل میکنن وصل کنیم همون usb،یا جای دیگه تلویزیون باید وصل بشه ممنون از شما.

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      بله از همان قسمت است

  10. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر به نظر شما سایما x21بهتره یا x22 برای x22باتری خشابی است باتری خشابی را که usb همراه دارد میتوان سر usb را به کله شارژر گوشی وصل کرد بعد با برق شهری شارژ کرد یا باید از طریق چیز دیگه ای شارژ شود
    ممنون از شما

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      از آنجایی که باتری این دستگاه ها حساس است باید به صورت غیرمستقیم و از طریق تلویزیون ، لپ تاپ و یا کامپیوتر شارژ شوند .

  11. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر من علاقه زیادی به پرواز دارم بخاطر همین روزی ۴ بار باتری هلیکوپترو شارژ میکنم تا ۱ساعت بعد پروازش میدم امروز که شارژ کردم از ۸دقیقه پرواز ۳دقیقه اول میتونه تا ارتفاع زیاد بگیره بعد ۴دقیقه تو ۴سانت پرواز میکنه ایا مشکل از باتری است که زیاد شارژ میکنم ۲هفتس خریدم و اینکه یه کواد کوپتر خوب با قیمت ۳میلیون سراغ دارین ممنون از شما

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      باتری این دستگاه ها حساس هستند و نباید بلافاصله بعد از اتمام شارژ آن ها را شارژ کنید و باید بگذارید تا خنک شوند . زیاد و غیراصولی شارژ کردن می تواند توان خروجی باتری را کاهش دهد . کوادکوپتر تا رنج قیمتی سه میلیون نیز مدل های خوبی موجود داریم که می توانید به وبسایت مجموعه http://www.jahanrc.com مراجعه کنید .

  12. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک کواد کوپتر دارم از نوع f330 حدود ۵سال اکبند مونده بود امروز وقتی خواستم بازی کنم باتری یکم شبیه پف کرده ها بود ولی زدم به شارژ حدود ۱ساعت چراغ شارژر از قرمز به سبز رسید بعد برداشتم و نصب کردم درست همون لحظه اول ۵ثانیه ای حدود ۴سانت بالا رفت بعد افتاد زمین و دور خودش چرخیدن هر چقدر جوی استیک رو بالا میبرم فقط در زمین به خودش میچرخه و اینور اونور میره بعد از ۴دقیقه هم باتری تموم میشه ایا مشکل از باتری هس یا خود هلیکوپتر باتری این هلیکوپتر ۳۰۰هس ایا ۵۰۰بگیرم بلند میشه و اینکه اسیبی به هلیکوپتر نمی زنه باتری ۵۰۰ منتظر پاسخ شما هستم ممنون

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر . 5 سال مدت زمان بسیار طولانی است و قطعا باتری دستگاه شما آسیب دیده است . باتری این دستگاه ها حساس و ضعیف است و باید طبق شرایط خاص شارژ شود و هر دو هفته یکبار شارژ شود و حروجی آن تخلیه شود . همچنین در جای خشک و خنگ نگهداری شود . به هر حال الان بهترین و سریع ترین راه کار برای شما خرید باتری جایگزین است . موفق باشید .

  13. حیدیر می گوید

    سلام وقت بیخیر ببخشید علامت a,b,c,روی کنترل نشانه چیست؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز
      این موارد بسته به نوع ریموت کنترل ها متفاوت و متغیر است .

  14. پوریا می گوید

    سلام ببخشید من یک هلی کوپتر مدلBR6608دارم یک بار از هوا افتاد روی زمین بخاطر باد و از اون موقع دیگه بلند نمیشه باید چیکار کنم هر کار کردم درست نشد

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      تعمیرکار هلیکوپتر باید دستگاه شما را از نزدیک بررسی و عیب یابی کنند .
      موفق باشید .

  15. حمید می گوید

    سلام یه هلیکوپتر شارژی دارم.الان در حین پرواز تو آسمون تلو تلو میخوره و نمیشه راحت کنترل و هدایتش کرد.دلیلش چیه؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      این تلو تلو خوردن میتونه علل مختلفی داشته باشه که باید حتما از نزدیک چک و بررسی بشه . شاید در اثر ضربه و بروز فشار موتور دستگاه آسیب دیده یا چرخ دنده ای خورد شده و یا باتری دستگاه ضعیف شده . لطفا به تعمیرکار هلیکوپتر مراجعه کنید .
      موفق باشید .

  16. رافائل همتی می گوید

    سلام جناب وقت بخیر میخواستم بدونم اصولا باتری ای وجود نداره که عمرش و کیفیت و کاراییش به مراتب بالاتراز باتریهای موجود باشه؟
    یا من شنیدم که در کشورهای غربی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از اسمارت باتری دقیقا نامشو نمیدونم ولی چیزی شبیه به باتریهای هوشمند استفاده میکنن،ایا هم چیزی اصلا وجود خارجی داره و یا شارژرهای هوشمند باتری که باز بنظرمعقول تر باشه چی؟استاد خسته شدیم انقدر باتری خریدیم حداقل میشه راهنمایی کنیدکه از مجموعه شما چطور باید خرید انجام بدیم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      محفظه هلیکوپتر های کنترلی دارای سایز و ابعاد مشخصی است که باتری های مختص به همان نوع هلیکوپتر درون محفظه قرار می گیرد و خروجی می دهد . در حال حاضر پیشرفته ترین کوادکوپتر های روز بازار جهانی حداکثر می توانند 34 دقیقه خروجی پروازی دهند . از این روی برای هلی کوپتر و کوادکوپتر های اسباب بازی که معمولا خروجی پرواز آن ها بین 6 الی 8 دقیقه متغییر است تنها راهکار فعلی تهیه باتری یدک به تعداد دلخواه است . باتری این مدل ها از آن جایی که حساس و ضعیف نیز هستند معمولا با کابل usb و به صورت غیر مستقیم در بازه ی زمانی بین 60 الی 90 دقیقه شارژ می شوند . قطعا میزان خروجی در مقایسه با تایمی که زمان می برد باتری شارژ شود ناچیز است اما خب به هر حال پیشرفت تکنولوژی در این زمینه تا به امروز در همین حد بوده است . سایز و ابعاد و محفظه قرار گیری باتری در هلیکوپتر ها اجازه نمی دهد که باتری هایی قوی تر در آن قرار داد چرا که عملا پرواز به دلیل سنگینی باتری مختل می شود . همچنین باید اشاره کرد باتری این دستگاه ها مصرفی است و بی شک بعد از مدتی استفاده ، راندمان آن ها کم کم کاهش پیدا می کند . برای باتری های قوی تر شارژر هایی نیز موجود است که در مدت زمان کمتری باتری را شارژ می کند که متاسفانه برای باتری های این مدل دستگاه ها قابل استفاده نیست . به هر حال تجربه لذت پرواز هزینه هایی دارد .
      موفق باشید .

  17. ASHA می گوید

    با سلام و خسته نباشید، من یه هلیکوپتر ۴ پره دارم که وقتی میزارمش زمین دوتا پره های بالا و میله های بالانسش خیلی بالا و پایین میرن و تو ی خط راست نمیچرخن و خیلی هم هلیکوپتر دچار لرزش شدید میشه وقتی رو زمین روشن میکنم، مرسی بابت راهنماییتون.

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      هلیکوپتر مذکور باید از نزدیک بررسی شود . شما باید به مجموعه ای که تعمیرات هلیکوپتر دارند مراجعه کنید .
      موفق باشید .

  18. sina.fzn می گوید

    سلام یه هلیکوپتر سایز متوسط دارم که شبی به مدل s006 هستش هلیکوپتر چند سالی میشه که روشن نشده و باطریش شارژ داره و با باطریش پره هاشو روشن کردم میچرخن ولی باطری به بردش وصل میکنم هلیکوپتر روشن نمیشه مشکلش کجاست حتی چراغاشم روشن نمیشن فقط مستقیم میزنم روشن میشه ممکنه ایراد از بردش باشه یا دکمه خاموش روشنش یا جایه دیگش؟؟؟؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      این مواردی که نسبت به دستگاهتان اعلام کردید می تواند سرمنشا و علل مختلفی داشته باشد که باید از نزدیک توسط کارشناس فنی و واحد تعمیرات چک و بررسی شود .
      موفق باشید .

  19. محمد مهدی می گوید

    سلام من یه هلیکوپتر دام که باطیش خراب شده بود به ترانس وصلش کردم ، هلیکوپتر روشن میشه اما چراغ کنترل چشمک میزنه و کانکت نمیشه ، مشکل از چیه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اگر ارتباط بین ریموت و برد شما بر قرار نشه ممکنه برد دستگاه آسیب دیده که نمیتونه ارتباط بگیره .
      موفق باشید

    2. طاها می گوید

      سلام هلیکوپتر من مارک sky سری v max هست اصلا از زمین بلند نمیشه

      1. بهار هنرخواه می گوید

        سلام دوست عزیز وقت بخیر
        این موضوع باید از نزدیک توسط کارشناسان فنی مربوطه چک و بررسی و عیب یابی شود و بدین صورت قابل حدس و گمان نیست
        موفق باشید .

  20. محمد طاها کمار می گوید

    سلام میشه مرا راهنمایی کنید که چجوری میشود از اینجا خرید کرد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      لطفا به سیات فروشگاهی ما مراجعه فرمایید .
      https://www.jahanrc.com
      موف باشید

  21. محمد طاها کمار می گوید

    سلام من به این هلیکوپتر ها خیلیلی علاقه دارم هلیکوپتر کنترلی تیرکس 800 حرفه ای را از کجا می شود تهیه کرد ؟ از جای مطمئن و ارزان میخواهم تهیه کنم
    بزرگ ۲ متر طول داشته باشد و با موتور بجای موتور دم تسمه داشته باشد.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه این مدل رو موجود نداریم و اطلاع ندارم کدام مجموعه موجود دارد .
      موفق باشید

  22. aaa می گوید

    سلام من یک هلی کوپتر دارم که بعد از چند وفت فقط یک ملخش می چرخه مشکلش جیه مال چرخ دنده هاشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      این موارد باید از نزدیک بررسی گردد و نمی توان بدون دیدن دستگاه نظر کارشناسی داد !

  23. Salman می گوید

    سلام ببخشید من وقتی هلیکوپترم رو پرواز میدم اون خیلی بد به دور خودش میچرخه مشکل از چیه؟
    بدنه هلیکوپتر دور خودش میچرخه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سالام ، وقت بخیر
      احتمال داره از سیستم شفط ملخ باشد . این موارد باید از نزدیک بررسی گردند .

  24. Salman می گوید

    سلام ببخشید من وقتی که با هلیکوپتر پرواز میکنم اون خیلی بد دپر خودش هم میچرخه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      پرواز دستگاه شما باید از نزدیک بررسی بشه تا مشخص بشه خطا در کدام قسمت است .

  25. نفیسه می گوید

    سلام من یک مشکلی دارم؛
    هلیکوپتر کنترلی WLtoys سایما رو خرید کردم چند وقت پیش وقتی روشن میکنم ملخ‌ها حدود ده ثانیه کار میکنه و بعد خاموش میشه! مشکل از کجاست؟
    از اینجا خرید کردم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      جنس غیر اصل دادن بهتون ، متاسفانه این اسباب بازی فروشی ها هیچ دانشی ندارند و جنس تقلبی با مارک اصلی به کاربر ارائه می کنند .

  26. عماد می گوید

    سلام استاد باتری از کجا میشه تهیه کرد
    با تشکر

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      مدل باتری و مشخصات آن را بفرمایید ، احتمالا موجود باشد

  27. هادی می گوید

    سلام من ی هواپیما تازه خریدم 24ساعت بیشتر نیس موقع استفاده ی دود کمی کرد وب زمین خورد و حالا ک به شارژ میزنم چراغ دستگاه روشن میشه اما چراغ شارژر خاموشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه چنین مسائلی باید از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد .
      موفق باشید

  28. حسین می گوید

    سلام ببخشید یه هلیکوپتر lamav4 دارم وقتی میارمش بالا هی به جلو و عقب یا چپ و راست میره میخواستم ببینم دلیلش چیه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

  29. آرمین می گوید

    سلام وقت به خیر ببخشید من هلیکوپرترم وقتی گاز میدم سر جلوش روبه پایین میره و با زمین برخورد میکنه میشه راهنمایی کنین ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      ملخ و جایرو آن تنظیم نمی باشد و باید از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

  30. مهری می گوید

    سلام هلی کوپتر ما اصلا روشن نمیشه و وقتی روشن میشه نمیتونه از روی زمین بلند شه . مشکلش چیه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      مشکلات جزء مواردی نیستند که بشود به صورت غیر حضوری بررسی شوند ، آن ها را باید از نزدیک بررسی کرد .
      موفق باشید

  31. مائده می گوید

    من یه هلیکوپتر کنترلی مدل سایما دارم بعضی مواقع خوب اوج میگیره ولی بعضی مواقع کم ایا این مشکل از کم بودن شارژه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بله دقیقا ! میتونه باتری هم مشکل داشته باشه .
      موفق باشید

  32. محمد می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر سایما دارم ولی زیاد تو هوا نمی مونه شارژ زود تموم میشه
    البته ال ای دی هارو بیرون آوردم بازم زیاد تو هوا نمی مونه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      مدت زما استفاده حدود 6 دقیقه است . اگر کمتره احتمالا باتری خراب شده .
      موفق باشید

  33. علی می گوید

    سلام ،وقت بخیر
    سروو استاندارد ۹۲۵۷ dys یا تو این سایز رو دارین؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه خیر قربان .
      موفق باشید

  34. حامد می گوید

    سلام هلکوپتر من روز ها پرواز نمیکنه ایا خراب شده هلوکوپتر یا بخاطر اشعه نور خورشید هست بنظرم اسم هلکوپتر SHاست و رنگ قرمزی دارد .

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      کار نکردن یک دستگاه می تواند عوامل زیادی داشته باشد . دستگاه باید از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

  35. سهیل می گوید

    سلام چرا هلیکوپتر با مدلLH-1301 با ارتفاع۳۰ سانتی متر بلند میشه البته شاید کمتر از ۱ ماه است که روشن و شارژ نشده بود

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا مشکل از باتری می باشد .
      موفق باشید

  36. مهدی حسینی می گوید

    سلام هلیکوپتر من تو محیط خونه خوب کار میکنه تو حیاط که میبرمش پرواز میکنه از کنترل خارج میشه یعنی کنترل رو که رها میکنم واس خودش میره بالا بعد یهو سقوط میکنه!

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا چون رادیو کنترلش 2.4Ghz نیست و IR هست از برد رادیویی خارج میشه .
      موفق باشید

  37. ابوالفضل می گوید

    من هلیکوپترم تیان مدل 918 وقتی آن را از ارتفاع به سمت پایین هدایت میکنم محکم به زمین برخورد می‌کنه و پره هاش هم وقتی به بالا حرکت می‌کنه از اون قسمتی که بهش وصله درمیاد
    از راهنماییتون پیشاپیش ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      قطعا هلیکوپتر شما دارای مشکل است که باید از نزدیک و توسط کارشناس بررسی شود و امکان مشاوره این مورد به صورت غیر حضوری نمی باشد .
      موفق باشید

  38. علی می گوید

    وقتی پرواز می کنه من میزنم روبه جلو یک دفعه میاد عقب ، مشکل چیه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید از نزدیک بررسی گردد . میتونه مشکل از ژیروسکپ باشه .
      موفق باشید

  39. محمد می گوید

    هلی کوپتر من دو سال بو شارژنشده بود امروز اومدم روشن کردم هر چقدر دکمشو زدم روشن نمیشد فرمانش درسته بود خوهلی کوپتر کار نمیکنه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      به احتمال خیلی زیاد باتریتون خراب شده و باید تعویض شود .
      موفق باشید

  40. علی می گوید

    سلام ببخشید مزاحم شدم.هلیکوپتر من وقتی دکمه ارتفاع میبرم بالا خود به خود اینور اونور میشه (دریفت چپ و راست) همینطور هم که بالا گفته بودین باید با دکمه trim باید اونرو تنظیم کرد ولی من اصلا نمیدونم این دکمه کجاست ؟
    و یه سوال دیگه، اینکه هلیکوپتر بعد از شارژ کامل حداقل چقدر کار میکند ؟
    ممنونم از سایته خوبتون.
    لطفا جواب بدین

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      میزان بازدهی هر هلیکوپتر به نسبت باتری و ابعاد آن متفاوت است . برای تیریم می توانید در آموزش ها ، آموزش تیریم را مطالعه بفرمایید . همچنین ممکن است هلیکوپتر شما دارای ایراد فنی باشد که لازم باشد از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

  41. علی می گوید

    سلام وقت بخیر من هلیکوپترم super sonick هست و وقتی میخوام به پرواز در بیاورم هنوز که بلند نشده به سمت چپ وراست میره درضمن یکی از پره هاش یه زره شکسته اگه پرشو عوض کنم درست میشه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید از نزدیک بررسی شود ممکن است به غیر از پره موتور ، چرخ دنده و یا میله تعادل آن نیز آسیب دیده باشد .
      موفق باشید

  42. محمد می گوید

    سلام.من یک ساله هلکوپتر روسن نکردم وباطریش خراب شده وبا ترانس شارژرش مزنم به هلکومتر فقط چراغ روشن میشه چرا پرواز نمی کنه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باید از نزدیک بررسی بشه قربان .
      موفق باشید

  43. محمد می گوید

    سلام. من هلی کوپتر دارم وباطریش خرابه باطری 1000mah است من یک عدد ترانس را آوردم وسیم اش رابه هلی کوپتر سوکت وصل کردم اون چراغش روشن میشه وپره هاش تکون نمی خوره وکنترلش هم چشمک میزنه چراغش من باطری از کجا بخرم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه موجود ندارم .
      موفق باشید

  44. مهران می گوید

    سلام میشه موتور اضافه به دمش وصل کرد برای مانور بیشتر ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیر قربان در این حالت ایرودینامیک پرنده بهم میریزد .
      موفق باشید

  45. امیرعلی می گوید

    سلام من بعد چند سال اومدم هلکوپترم رو روشن کنم شارژ هم کردم وقتی خواستم بلندش کنم بلند نمی شد اصلا پرواز نمی کرد باید چی کار کنم کنترل هم سالم همه چیش کار می کنه؟!$×/$

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      باتری خراب شده و توان تامین انرژی لازم برای موتور را ندارد .
      موفق باشید

  46. علی می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر کوچک دارم ولی وقتی بلند میشه به دور خودش می چرخه و کنترلش ان را به چپ یا راست هدایت نمیکنه … چی کار کنم کمک کنید ممنون میشم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا میله تعادل دستگاه شما دچار مشکل شده است که باید از نزدیک بررسی گردد .
      موفق باشید

  47. سوگل می گوید

    سلام وقت بخیر من بلد نیستم هلیکوپتر و شارژ کنم باید چکار کنم؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      برای شارژ کردن کافیه که شارژرتون رو به درگاه شارژ هلیکوپتر کنترلی خود وصل کنید .
      موفق باشید

  48. امیر می گوید

    ببخشید پره کوچک دم هلکوپتر من افقی است آیا نکاتی که ذکر کردید برای این نوع هم صدق می کند؟درضمن آیا در مشهد شعبه ای است که چنین هلکوپتر هایی را چک و بررسی نماید؟
    با تشکر

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      قوانین برای همه دستگاه ها ثابت است . متاسفانه تنها دفتر ما در حال حاضر تهران است .
      موفق باشید

  49. محمد می گوید

    سلام ببخشید من هلی کوپترم باطریش خراب شده ، باطریش هم 1000 میلی امپر 3.7ولت هست . اون وقت با یه باتری 650 میلی امپر 4 ولت زدم . چرا روشن نمی شه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      علت های مختلفی میتونه داشته باشه ! شاید اصلا خود هلیکوپترتون دچار مشکل شده و یا اینکه باتری ای که براش قرار دادین لیتیومی نیست .
      موفق باشید

  50. علی اکبر می گوید

    سلام هلکوپتر من پرواز نمی کند و فقط وقتی روی زمین هست پره هاش می چرخد،بنظرتون مشکلش چیه!؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اگر ملخ ها صحیح نصب شده و مشکلی در ظاهر ندارد احتمالا یا باتری مشکل دارد و یا موتور آسیب دیده است .
      موفق باشید

  51. فری می گوید

    سلام من هلیکوپترم از کنترل شارژ میشه. چند وقتیه باتری خیلی گرون شده راهی هست از پریز برق شارژ کنم یا به باتری اسیب میزنه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام . 2 راه وجود دارد :
      1 – تهیه باتری شارژی که هر بار پس از شارژ مجدد شارژ نمایید .
      2 – ببینید میزان ولتاژ و آمپری که باتری پرنده شما توسط اون شارژ میشه چه قدر است تا از الکتریکی ها بتونید یک آداپتور براش تهیه کنید .
      موفق باشید

  52. سعید می گوید

    سلام هلیکوپتر من از تنظیم در اومده و کلا بلند نمیشه و صدا میده ، مشکلش چیه ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      سوال شما بسیار کلی است و نیاز به بررسی محصول از نزدیک دارد . می تونید با واحد تعمیرات مجموعه تماس بفرمایید .
      موفق باشید

  53. بهنام می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید…
    از این نوع ریموت میشه روی ماشینهای کنترلی هم استفاه کرد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      اطلاعات دقیقی ندارم اما بعید می دونم .
      موفق باشید

  54. عطا می گوید

    سلام هلوکوپتر من وقتی بلندش میکنم مثل فرفره میچرخه چیکار کنم؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا میله تعادل دستگاه خراب می باشد . باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید

  55. پویا می گوید

    من روز اول این هواپیما خریدم رفتم صحرا کنترلش کنم اما نتونستم افتاد لطفاً واضح تر برام توضیح بدید چگونه کنترلش کنم ؟
    میشه واضح تر توضیح بدید چطوری کنترلش کنم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      برای کنترل به صورت حرفه باید از یک کارشناس به صورت حضوری بهره ببرید .
      موفق باشید

  56. امین می گوید

    سلام من یه هلی کوپتر خریدم دو ساعت کار کرد بعد پره هاش به هم میخوردند مشکل چیست؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      این سئوال شما کلی است و نمیشه به این صورت پاسخ داد و باید از نزدیک بررسی شود .
      موفق باشید

  57. محمد می گوید

    سلام من یک هلیکوپتر مدل BR6806 دارم که وقتی جوی استیک ارتفاع رو بالا میبرم پرنده به یک سمت کج میشه و حرکت میکنه یعنی به جای اینکه صاف بره بالا ارتفاع بگیره بلند میشه و به جهت های مختلفی شروع به حرکت میکنه.دلیلش چیه؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      مشکلات فنی فقط باید از نزدیک بررسی گردند .
      موفق باشید

  58. ابوالفضل می گوید

    با سلام
    هلیکوپتر من هنگامی که از زمین بلند میشود به یک سمت خاص کج میشود و صاف بالا نمیرود وبه عبارتی دیگر دریفت میکند.
    چگونه این مشکل را برطرف کنم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتمالا میله تعدل دچار مشکل شده است که باید بررسی گردد .
      موفق باشید

  59. توحید می گوید

    با سلام و عرض ادب
    متاسفانه رادیو کنترلی با هلیکوپتر ارتباط برقرلر نمیکنه
    در حالیکه قبل از این مورد کاملا سالم و پرواز داشتیم
    ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      میزان شارژ باتری ریموت و هلیکوپتر را بررسی بفرمایید .
      موفق باشید

    2. محمد می گوید

      سلام وقت بخیر
      بنظرتون نانو کواد کوپتر x21بهتره یا x22 برای x22باتری به صورت خشابی است خشابی ها چطور شارژ میشن ایا میتونم از طریق برق شهری شارژ کنم

      1. بهار هنرخواه می گوید

        سلام دوست عزیز
        باتری از شکم پرنده جدا می شود و از طریق کابل شارژ مربوطه که در پکیج دارد شارژ می شود اگر به دلیل کوچک بودن دستگاه باتری قابلیت جداسازی ندارد کابل را به آن وصل کرده ( در حالتی که پرنده خاموش است ) و به صورت غیرمسنقیم از طریق کامپیوتر ، لپ تاپ یا تلویزیون شارژ می شود .

        1. المان می گوید

          سلام من می خواستم کنترل هلی کوپترم را به شارژ بزنم ولی باید هلی کوپتر و کنترل روشن بماند یا این دو تا خاموش بماند

          1. بهار هنرخواه می گوید

            سلام وقت بخیر
            حتما خاموش باشند .
            موفق باشید .

  60. امیر صالحی می گوید

    سلام ممنون از مقاله خوبتون
    ببخشید من یک هلیکوپتر کنترلی BR6008 داشتم چند سالی بود ازش استفاده نکرده بودم الان که ازش استفاده کردم اگر بخوام یواش یواش از زمین بلندش کنم به سمت چپ میو فته و اگه هم که در یک حرکت بلندش کنم دور خوش میچرخه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      احتما دارد میله تعادل دستگاه و یا سیستم ژیروسکوپ پرنده آسیب دیده باشد .
      موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.