چشم انداز های هلی شات

چشم انداز های هلی شات رو به سوی بینهایت دارد . هلی شات ها جزء معروف ترین و جا افتاده ترین دسته مولتی روتور ها محسوب می شوند . این دسته ، پهباد های 4 موتوره ای هستند که بواسطه 4 ملخ اوج می گیرند و پرواز می کنند .

چشم انداز های هلی شات
0 174

هلی شات و چشم انداز آن

چشم انداز های هلی شات رو به سوی بینهایت دارد . هلی شات ها جزء معروف ترین و جا افتاده ترین دسته مولتی روتور ها محسوب می شوند . این دسته ، پهباد های 4 موتوره ای هستند که بواسطه 4 ملخ اوج می گیرند و پرواز می کنند . این دسته از مولتی روتور ها با نام های کوادکوپتر و هلی شات شناخته می شوند که هر دو یک چیز هستند . اما لفظ کوادکوپتر بیشتر به پرنده های تفریحی  سرگرمی اطلاق می شود و لفظ هلی شات بیشتر به محصولات پروازی که در رده نیمه حرفه ای و تخصصی طبقه بندی می شود اطلاق می گردد  .

هلی شات

مصارف و کاربرد هلی شات ها

این روزها کوادروتور ها برای مصارف متعددی مصرف می شوند و بازار بسیار داغی دارند . کوادروتور و چشم انداز آن ها دارای افق بسیار دور و درازی است . تنوع در مدل ها و رنج های قیمتی باعث می شود تا برای هر نیازی محصولی قابل ارائه باشد .

افق چشم انداز هلی شات ها تا کجاست ؟

بسیاری از مصرف کننده ها به قصد تفریح و سرگرمی و عده بسیار کثیری به منظور انجام پروژه ، تصویر برداری و عکاسی هوایی ( هلی شات ) و کسب درآمد از این دستگاه ها بهره می جویند .
چشم انداز کوادروتور ها بسیار گسترده پیش بینی می شود چرا که در دهه فعلی ، این Drone ها جایگاه های بسیار مهم و ویژه ای در زمینه های نظامی ، تجاری ، اداری و … پیدا کرده اند . برای خرید کوادکوپتر به کاربرد های آن توجه کنید .

تصاویر هوایی توسط Drone ها

در تمامی فیلم ها ، سریال ها ، تیزر ها و ویدئو کلیپ ها بدون شک شاهد تصاویر هوایی هستیم و این تصاویر و سکانس ها از جذابیت بسیار بالایی برای مخاطبان برخوردارند . حتی بسیاری از عکاسان برای مجالس از این درون ها جهت شات های هوایی بهره می برند و درآمد بسیار خوبی را کسب می کنند .
درست است که کوادروتور ها قدمت زیادی ندارند اما آینده ای بسیار درخشان برای آن ها پیش بینی می شود . در ادامه به صورت موردی به کاربرد های پیش بینی شده برای کوادروتور و کوادکوپتر ها اشاره می کنیم . امید است تا از این وسایل پرکاربرد برای مصارف متعددی بهره گرفته شود و کارهای انسان ها سهل گردد . از جدیدترین هلی شات های می توان به ایر 2 اس اشاره کرد .

هلی شات

استفاده از هلی شات ها برای حفاظت های محیط زیستی

هرچند این روزها نیز از کوادکوپتر ها برای مباحث نظارتی و بازرسی محیط زیست نیز استفاده می شود اما امید است در آینده ای نه چندان دور استفاده از این پهباد ها برای حفاظت از محیط زیست گسترده تر شود .
ماموران حفاظت از محیط زیست برای مناطق دور افتاده و یا مکان هایی که رفتن انسان ممکن نیست و یا خطرهای زیادی را به دنبال دارد از پهباد ها استفاده می کنند . به هرحال محیط زیست و حیات وحش خطرهای مخصوص به خود را دارد و یقینا در ساعاتی از شبانه روز جایز نیست که نیروی انسانی اقدام به گشت زنی و یا حراست کند لذا کوادروتور به صورت هوایی در مناطق مد نظر اقدام به ذخیره عکس و ویدئو می کند و یقینا اپراتور با آنالیز آن ها میتواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار ماموران و مدیران حفاظتی قرار دهد .
در بسیاری از کشور هایی که جنگل و حیات وحش دارند استفاده از پهباد ها بسیار باب شده است و حتی در کشور خودمان ایران این موضوع در حال گسترش است .

اسباب بازی کنترلی چیست ؟
خواندن مطلب

چشم انداز های هلی شات

هلی شات های نامه رسان

بسیاری از مجموعه ها و شرکت های بزرگ جهانی در سال های اخیر در حال بررسی و آنالیز شرایطی هستند که بتوانند بسته ها ، نامه ها و سفارشات کاربران را به کمک کوادروتور ها در محل به کاربران تحویل دهند .
به عنوان مثال مدیریت شرکت آمازون از این طرح رونمایی کرده است . شرکت هایی نظیر DHL و TNT نیز برای ابراز وجود از این طرح حمایت کرده و تمایل خود را برای ارسال سفارشات زیر دو کیلوگرم به مشتریان توسط پهباد ها اعلام کرده اند . پیش بینی می شود بسیاری از فروشگاه ها و مراکز تجاری در آینده ای نه چندان دور به کمک مولتی روتور ها بسته های کاربران را به آنان تحویل دهند .

پهپاد های نظارتی

بسیاری از سازمان ها و مراکز بزرگ دارای واحدی بسیار تخصصی برای حراست و بازرسی هستند . گاهی این مراکز و یا شرکت ها برای بازرسی بسیاری از پروژه ها و یا حتی پیشرفت پروژه ها عاجزند تا از نیروی انسانی بهره ببرند .
به عنوان مثال سازمان انتقال نیروی گاز کیلومتر ها لوله کشی کرده است و یقینا برای بازرسی های شبانه روزی ناممکن است که انسان هایی را سر پروژه بفرستد لذا از کوادروتور ها استفاده می کنند و بدون وجود حتی کوچکترین سختی و یا مشکلی Drone را بر سر نقطه مد نظر می فرستند و خروجی های مورد نیاز را جهت آنالیز ، بررسی و بازرسی دریافت می کنند .
در کشور عزیزمان ایران نیز این موضوع بسیار باب شده است و بسیاری از مراکز و سازمان ها جهت بازرسی خطوط فشار قوی، بازرسی خطوط لوله کوره ها، بازرسی خطوط گاز و نفت از کوادکوپتر ها بهره می گیرند .

پهپاد های سمپاش کشاورزی

در زمینه کشاورزی ، پهپاد سمپاش به تولید انبوه رسیده اند و وظیفه دارند تا به صورت یکسان زمین های کشاورزی و زراعتی را سم پاشی کنند کاری که شاید برای نیروهای انسانی بسیار سخت و دشوار باشد . این پهباد ها می توانند حجم مشخصی از سم را با خود حمل کرده و به صورت کاملا یکسان بر روی زمین کشاورزی بریزند . کوادروتور های سم پاش با کمترین احتمال خطا این کار را انجام می دهند و بسیار زیرکانه و ماهرانه اقدام به انجام سم پاشی می کنند .
پیش بینی می شود تا در آینده ای نه چندان دور در زمینه کشاورزی استفاده از این مولتی روتور های سم پاش بسیار معمول و متداول شود .

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر اسپارک
خواندن مطلب

پهپاد سمپاش

مدیریت املاک توسط هلی شات ها

شاید تیتر این قسمت برای کاربران کمی ناملموس باشد اما یقینا همه ی شما تصاویری از املاک و ویلاهایی که به صورت هوایی ثبت و ضبط شده اند را در اینترنت و یا سایت های مشاوره املاک دیده اید ! این تصاویر به کمک پهباد ها ثبت و ضبط می شوند و توسط مدیران سایت ها به اشتراک گذاشته می شوند .
تصاویر هوایی میتوانند براحتی تمامی جزئیات و خفایا و زوایای آن منزل و یا ساختمان را به رخ بکشند . استفاده از کوادروتور ها توسط بسیاری از مشاورین املاک و یا مراکزی که اقدام به اجاره و یا رهن ویلاها و سوئیت می کنند نیز بسیار رایج شده است . این موضوع در کشور ما نیز بسیار باب شده و در این صنف بسیاری از پهباد ها جهت موضوع اشاره شده مورد استفاده قرار می گیرند .

کاربرد کوادکوپتر ها

استفاده از هلی شات ها جهت خبرنگاری

استفاده از Drone ها جهت تهیه گزارش در بسیاری از کشور ها رایج شده است . به عنوان مثال اگر منطقه ای دچار سیل و یا آتش سوزی شود و اگر انسان ( خبرنگار ) قادر به رفتن به آن قسمت نباشد اما تهیه گزارش و کسب اطلاعات از افرادی که شاید دچار بحران شده اند مورد نیاز باشد از Drone های دوربین دار می توان بهره گرفت . نیرو های انسانی به جای اینکه به خود صدمه ای بزنند پهباد را بر سر آتش سوزی و یا منطقه ای که دچار سیل شده می فرستند و علاوه بر به اشتراک گذاری اخبار اطلاعات مفید و موثری را در اختیار تیم بحران می دهند .
تمامی خسارات و صدمات در عکس و ویدئو های هوایی گرفته شده می افتد . امید است تا از این کوادروتور های مهربان که حامی انسان ها در مواقع اضطراری هستند بیشتر و گسترده تر استفاده شود .

کاربرد کوادکوپتر ها

هلی شات های امدادگر

کوادروتور و چشم انداز آن ها تا جایی به جلو رفته است که حتی میتوان از آن ها در مواقع ضروری امداد گرفت . در هنگام وقوع اتفاق و یا حادثه ای یقینا نیروهای کمکی و امدادگران در تلاشند تا با حداکثر سرعت به آن نقطه رفته و به حادثه دیدگان کمک کنند .
معمولا مدیریت سریع و درست شرایط زمان زیادی می برد . امروزه کوادروتور های امدادگر به سرعت بر سر نقطه حادثه ، تصادف ، سیل و یا زلزله می روند و اطلاعات مهم و مفیدی را در اختیار امدادگران می گذارند .
امدادگران و تیم بحران با آنالیز منطقه در می یابند که باید چه تجهیزات و کمک هایی را اعزام کنند و یا در چه مناطقی احتمال زنده ماندن مصدومین بیشتر است ! براستی که در چشم انداز کوادروتور ها ، آن ها به کمک ما انسان ها می آیند و مارا از بسیاری از سختی و رنج ها رها می کنند .

هلی شات های اجرا کننده قانون

شاید باور شما نشود اما همین درون ها حتی تا اعمال قانون و حوزه حقوق نیز پیش رفته و بسیاری از مجریان قانون در موارد متعدد از پهباد ها استفاده می کنند . بطور مثال شخصی اقدام به فرار از زندان کرده ، شما با خرید درون میتواند بسیار سریع تر رفته و موقعیت متواری را به پلیس ها گزارش دهد . حتی در مواردی که حضور پلیس میتواند برهم زننده گروه های متخلف باشد مولتی روتور بدون سروصدا به آن نقطه رفته گزارش تهیه میکند و بازمیگردد و به این ترتیب پلیس ها در موقعیت بهتری میتوانند مجرمین را غافلگیر کنند .

نمایندگی کوادکوپتر
خواندن مطلب

چشم انداز های هلی شات

هلی شات ها در جهت فراهم کردن اینترنت پر سرعت برای مردم دنیا

بله درست خواندید ! بسیاری از مجموعه ها و شرکت های بزرگ دنیا قصد دارند تا اینترنت پر سرعت را در میان مردم در اقصی نقاط دنیا به اشتراک بگذارند . حدودا 2/3 جمعیت جهان از اینترنت پر سرعت محروم اند . درون ها می توانند در برآورد چشم انداز مولتی روتور ها که بسیار مهم و مفید واقع شده اند نقش مهمی را ایفا کنند و در آینده ای نه چندان دور اینترنت پرسرعت را در میان مردم پخش کنند 🙂

استفاده از هلی شات ها در سینما

تصویر برداری و عکاسی هوایی به سرعت جای خود را در میان سینما پیدا کرد و بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان به دنبال خرید یک کوادروتور با دوربین با کیفیت بودند تا بتوانند تصاویری خارق العاده خلق کنند .
در سال های اخیر یقینا در تمامی فیلم ها و ویدئو های داخلی و یا خارجی صحنه هایی بسیار زیبایی به صورت هوایی را شاهد بوده اید . در صنعت سینما ایران نیز این موضوع بسیار باب شده است و کارگردانان به تصاویر های هوایی بسیار علاقه پیدا کرده اند .
دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت جهت خلق صحنه های هالیوودی نیست چراکه با کمک یک هلی شات میتوانید تصاویری حیرت انگیز خلق کنید . از جمله کمپانی های به نام در این صنعت کمپانی محبوب و پرچمدار DJI می باشد که حرف اول دنیا را در این صنعت می زند .

کاربرد کوادکوپتر ها

هلی شات های غذا رسان

امروزه سرو غذا در تمامی ساعات شبانه روز بسیار معمول شده است به گونه ای که بسیاری از رستوران ها و مراکز تهیه غذا به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به کاربران می باشند . پیش بینی می شود در سال های آینده جهت سهولت در ارسال سریع و بدون خطای غذا و اینکه غذا در داغ ترین حالت ممکن در دست مشتری باشد و بتواند آن را سرو کند استفاده از مولتی روتور ها معمول و رایج شود . معمولا غذا ها وزن های سنگینی ندارند و میتوان باکس هایی را در زیر مولتی روتور ها طراحی و تعبیه کرد که در اندک زمانی غذا را به کاربر مربوطه بسیار داغ و آماده میل کردن برساند .

در نهایت می توان اذعان کرد دنیای استفاده از مولتی روتور ها تمامی ندارد و این زمینه روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است . موارد بالا قطره های بسیار کوچکی از دریای بزرگ کاربردهای مولتی روتور ها بود و یقینا موارد بسیار متنوع دیگری وجود دارد که از قلم نویسنده ی این متن دور مانده است . در دهه اخیر به قدری مولتی روتور ها و زیر شاخه های آنان رشد کرده اند و بزرگ شده اند که برای مصارف بسیار متعدد و زیادی میتوان از آن ها بهره گرفت . یقینا با پیشرفت روزافزون مولتی روتور ها زندگی بدون آنان غیر ممکن می شود .

کوادروتور ها سهم بسیار مهم و جایگاه بسیار والایی را در زندگیمان پیدا خواهند کرد و روزی خواهد رسید که تک تک افراد جامعه محسوس و یا غیر محسوس از کوادروتور و کوادکوپتر ها بهره می گیرند . یقینا در حوزه و زمینه های دیگری نیز مولتی روتور ها بزودی جایگاه خود را پیدا خواهند کرد و استفاده از آن ها بر تمامی سازمان ها ، شرکت ها و موسسات واجب خواهد شد . حتی اگر یک فرد عادی هستید برای تفریح و سرگرمی و کسب مهارت پروازی و تجربه لذت پرواز میتوانید از یک کوادکوپتر بهره ببرید و حتی تصاویر و ویدئو های هوایی زیبایی را برای خود ثبت کنید .

جهان آرسی مفتخر است با ارائه انواع مولتی روتور های مختلف پاسخ گوی تمامی نیاز های پروازی باشد !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.