نکات مهم در استفاده از اسکوتر برقی

اسکوتر های برقی (Self-balancing scooter) دارای دو چرخ هستند که در طرفین بدنه اصلی قرار گرفته اند و دو جایگاه کوچک نیز در بین این چرخ ها تعبیه شده است تا کاربران روی آن ها ایستاده و تعادل خود را در طول حرکت حفظ کنند. امروزه خرید اسکوتر برقی در میان عده ی کثیری از مردم جای پیدا کرده است .

نکات مهم در استفاده از اسکوتر برقی
0 110

شش نکته مهم در مورد استفاده از اسکوتر برقی های هوشمند

نکات مهم در استفاده از اسکوتر برقی : با ما همراه باشید ! اسکوتر های برقی (Self-balancing scooter) دارای دو چرخ هستند که در طرفین بدنه اصلی قرار گرفته اند و دو جایگاه کوچک نیز در بین این چرخ ها تعبیه شده است تا کاربران روی آن ها ایستاده و تعادل خود را در طول حرکت حفظ کنند. امروزه خرید اسکوتر برقی در میان عده ی کثیری از مردم جای پیدا کرده است .
این نوع دستگاه ها برق مورد نیاز خود را از باتری های قدرتمند دریافت می کنند و قابل شارژ شدن هستند. اسکوتر های برقی معمولا با قیمت های مناسب به فروش می رسند و به عنوان یک وسیله سرگرم کننده و جذاب برای کودکان تلقی می شوند، اما با این حال بسیاری از افراد بالغ نیز به این وسیله نقلیه دوست داشتنی روی آورده اند تا از امکانات و تفریحات ارائه شده توسط آن لذت ببرند.
شهرت این تکنولوژی در حال حاضر به حدی است که حتی افراد برجسته و به اصطلاح سلبریتی ها نیز به سمت خود جذب کرده است و آن ها در شبکه های اجتماعی ویدیو هایی از اسکوتر های خود منتشر می کنند.
بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورت امکان حتما اسکوتر برقی مناسب خود را پیدا کنید و از سواری با آن لذت ببرید.
اما فراموش نکنید قبل از سوار شدن بر اسکوتر های برقی لازم است به نکاتی توجه کنید، نکاتی که ما در این مقاله به شش مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

بهترین اسکوتر های 2023
خواندن مطلب

شش نکته در مورد استفاده از اسکوتر برقی

قبل از شروع سواری با اسکوتر های برقی باید به چه نکاتی توجه شود؟

با ما همراه باید تا شش نکته در مورد استفاده از اسکوتر برقی را که بسیار مهم و حیاتی است را با شما در میان بگذاریم .

در آب و هوای بارانی از اسکوتر برقی استفاده نکنید !

در هنگام سواری با اسکوتر برقی بسیار مهم است که کنترل کامل آن را حفظ کنید، چرا که هیچ عامل دیگری وجود ندارد تا در حفظ تعادل این دستگاه به شما کمک کند.
در فصول بارانی سال نیز که چرخ های اسکوتر ممکن است روی جاده های خیس به خوبی عمل نکند و در نتیجه احتمال از دست دادن کنترل و از بین رفتن تعادل مورد نیاز بسیار بالا است، این نکته بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.
از سوی دیگر بسیاری از اسکوتر های برقی از ویژگی ضد آب بودن برخوردار نیستند و ممکن است نفوذ آب به داخل آن ها باعث به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیر شود.
با این تعاریف بهتر است در فصول بارانی و شرایط جوی سخت از اسکوتر های برقی استفاده نکنید و در روز های معمولی نیز از تردد در خیابان های خیس خودداری نمایید.

در آب و هوای بارانی از اسکوتر برقی استفاده نکنید

مسیر حرکت خود را پاکسازی نمایید .

اگر قصد دارید اسکوتر را در فضاهای بسته همچون اتاق مورد استفاده قرار دهید، بهتر است ابتدا مبلمان و سایر وسایل موجود در مسیر را جابجا نمایید تا مسیری امن برای خود به وجود آورید.
به منظور جلوگیری از بروز صدمات جسمانی در طول حرکت نیز توصیه می شود حتما اشیاء دارای لبه های تیز و برنده را از اتاق خارج کنید. به این ترتیب می توانید با خیالی آسوده از سواری با این وسیله دوست داشتنی لذت ببرید.

آموزش استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

شش نکته در مورد استفاده از اسکوتر برقی

در انتخاب سطوح دقت عمل لازم را به خرج دهید .

در هر شرایطی بهتر است از تردد روی فرش ها و قالی ها خودداری کنید، چرا که این گونه سطوح صرف نظر از ضخامت فرش می توانند باعث نا هموار شدن جایگاه های مخصوص ایستادن شوند و در نتیجه تعادل شما را بر هم بزنند.
معمولا قالی های بسیار ضخیم از حرکت چرخ های جلوگیری می کنند و تغییر مسیر های ناگهانی و ناخواسته را به وجود می آورند، و فرش های نازک تر نیز در می توانند شما را با خطر سقوط روبرو کنند.
از سوی دیگر سطوح خیس و لغزنده می توانند خطرناک باشند و در طول حرکت باعث به وجود آمدن فاجعه شوند. بنابراین بهتر است در انتخاب سطح مسیر خود دقت کنید و همیشه سطوح هموار و خشک را انتخاب نمایید.

شش نکته در مورد استفاده از اسکوتر برقی

از ترافیک دوری کنید .

اسکوتر های برقی ویژگی هایی دارند که آن ها را در دسته بندی وسایل نقلیه قرار می دهد، اما این بدین معنا نیست که شما می توانید آن را در خیابان ها اصلی و معابر پر تردد مورد استفاده قرار دهید.
در واقع این نوع دستگاه ها با توجه به اهدافی همچون سرگرمی و پیمودن مسیر های کوتاه طراحی شده اند، و به همین دلیل بهره گیری از آن ها در محیط های شلوغ و پر ترافیک به احتمال زیاد به بروز تصادفات منجر خواهد شد.
همانطور که اشاره کردیم، اسکوتر ها با استفاده از باتری های داخلی حرکت می کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که پس از پیمودن مسافتی شارژ باتری به اتمام برسد و شما در مرکز خیابان متوقف شوید.
به طور کلی توصیه می شود محیط های امن تر نظیر خانه، کوچه های خلوت، خیابان های کم ترافیک و پارک ها را برای تجربه سواری های لذت بخش و ایمن انتخاب کنید.

اسکوتر برقی و تابستان
خواندن مطلب

از ترافیک دوری کنید

وسایل ضروری را به همراه داشته باشید .

قبل از مراجعه به مکان های دور از منزل باید وسایلی را به عنوان تجهیزات ضروری انتخاب کنید و آن ها را در کنار اسکوتر برقی به همراه خود داشته باشید.
یکی از این وسایل که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، کلاه ایمنی یا هر نوع کلاه دیگری است که بتواند در صورت زمین خوردن از سر شما محافظت کند.
علاوه بر آن می توانید با استفاده از عینک های آفتابی دید خود را بهبود ببخشید و ایمنی را افزایش دهید.
همچنین اگر در سواری با اسکوتر های برقی تازه کار هستید، توصیه می شود کمک های اولیه را نزدیک به خود نگهداری نمایید. در پایان نیز اگر فکر می کنید سواری شما چندین ساعت طول خواهد کشید، می توانید یک بطری آب را به همراه داشته باشید.

حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید (حداقل تا زمانی که حرفه ای شوید) .

اگر قرار است مسافت های بلند را با استفاده از اسکوتر های برقی پشت سر بگذارید، بسیار مهم است که کلاه ایمنی روی سر داشته باشید تا سلامت جسمانی شما در طول مسیر دچار مخاطره نشود.
البته اگر فکر می کنید در استفاده از اسکوتر های برقی به اندازه کافی با تجربه و حرفه ای هستید، کلاه ایمنی چندان ضروری نیست. اما کسانی که در حال یادگیری آموزش های اولیه و تمرین کردن هستند، حتما باید به کلاه ایمنی مجهز شده باشند.

همانطور که در طول این مطلب بار ها اشاره کردیم، اسکوتر های برقی در صورت رعایت نکات لازم می توانند وسیله های نقلیه ایمن و سرگرم کننده ای باشند.
جالب است بدانید که این وسایل در مغازه ها و پاساژ های بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در حمل و نقل کالا ها به فروشندگان کمک می کنند.
از سوی دیگر برخی از دانش آموزان نیز اسکوتر های برقی را وسیله ای مناسب برای تردد بین مدرسه و منزل می دانند و از امکانات آن بهره می برند.

شش نکته در مورد استفاده از اسکوتر برقی
نکته قابل توجه دیگر این است که شما می توانید اسکوتر های برقی را با هزینه ای منصفانه از فروشگاه های اینترنتی اسکوتر برقی و یا مراکز فروش موجود در سطح شهر تهیه کنید، و از سوار شدن روی این دستگاه های مدرن لذت ببرید. البته به شرط این که از مقررات پیروی کنید!

پیشنهاد می شود از فروشگاه حضوری مجموعه جهان آرسی ارائه کننده انواع اسکوتر برقی های هوشمند بازدید فرمایید !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.