روش های شارژ کردن اسکوتر برقی

در مقاله روش های شارژ کردن اسکوتر برقی امروز تصمیم گرفتیم نحوه صحیح شارژ کردن اسکوتر برقی را بررسی کنیم و به سوالات گوناگونی که در این زمینه مطرح شده است پاسخ دهیم . بنابراین اگر شما به تازگی اسکوتر مناسب خود را تهیه کرده اید و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار نیستید ، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه شوید .

روش های شارژ کردن اسکوتر برقی
0 1,487

روش های شارژ کردن اسکوتر برقی

روش های شارژ کردن اسکوتر برقی چیست ؟ در مقاله روش های شارژ کردن اسکوتر برقی امروز تصمیم گرفتیم نحوه صحیح شارژ کردن اسکوتر برقی را بررسی کنیم و به سوالات گوناگونی که در این زمینه مطرح شده است پاسخ دهیم . بنابراین اگر شما به تازگی اسکوتر مناسب خود را تهیه کرده اید و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار نیستید ، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه شوید .

شارژ کردن اسکوتر برقی به چه مدت زمانی نیاز دارد ؟

تصور کنید شما اسکوتر مناسب خود را سفارش داده اید و خرید اسکوتر برقی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته اید . پس از مدت ها صبر و تحمل ، درست زمانی که این وسیله به دست شما می رسد متوجه می شوید که هنوز آماده راه اندازی و استفاده نیست .
البته این موضوع بیشتر توسط تولیدکنندگان و فروشندگان مطرح می شود و در حالت معمولی شما می توانید هر وسیله الکتریکی از جمله اسکوتر برقی را بلافاصله پس از دریافت برای مدت کوتاهی بدون شارژ کردن مورد استفاده قرار دهید .
پس از آن لازم است دستگاه را به منبع برق متصل کنید تا برای اولین بار شارژ شود . حالا ممکن است این سوال مطرح شود که شارژ کردن اسکوتر برقی برای بار اول چقدر طول خواهد کشید ؟ برای پیدا کردن پاسخ صحیح این سوال و آگاهی از تمام اطلاعات مربوط به شارژ کردن اسکوتر برقی جدید خود کافیست این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید .

شارژ کردن اسکوتر برقی برای اولین بار به چه مدت زمانی نیاز دارد ؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال لازم است نکته ای را به شما عزیزان گوشزد نماییم . مدت زمان مورد نیاز اسکوتر  برقی شما برای شارژ شدن به نوع باتری تعبیه شده داخل آن و همچنین برند و مدل دستگاه بستگی خواهد داشت. در دفترچه راهنمای بسیاری از مدل ها ذکر شده است که شارژ شدن اسکوتر برای اولین بار تقریبا سه ساعت به طول خواهد انجامید .

روش های شارژ کردن اسکوتر برقی

شارژ کردن اسکوتر برقی برای اولین بار

امروزه تقریبا هر وسیله الکترونیکی به همراه یک شارژر و کابل مخصوص ارائه می شود . اسکوتر های برقی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و برای شارژ کردن آن ها باید یک سمت شارژر را به منبع برق و سمت دیگر را به پورت مخصوص شارژ تعبیه شده روی دستگاه متصل کرد .
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام شارژ کردن اسکوتر برقی برای اولین بار باید صبر کنید تا گنجایش باتری کاملا تکمیل شود . اما در دفعات بعدی و به خصوص در مواقعی که زمان کافی در اختیار ندارید می توانید قبل از کامل شدن شارژ ، اسکوتر را از منبع برق جدا کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید .

بهترین اسکوتر های 2023
خواندن مطلب

دستور العمل های شارژ کردن اسکوتر برقی

در ادامه نحوه صحیح شارژ کردن اسکوتر های برقی در قالب چند گام با جزییات کامل ارائه شده است :

  • قبل از شارژ کردن اسکوتر برقی مطمئن شوید که دستگاه خاموش شده باشد. به این منظور می توانید کلید روشن/خاموش را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید.
  • پین های فلزی داخل پورت مخصوص شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن ها دچار آسیب دیدگی یا خمیدگی نشده باشند و به صورت کاملا منظم در یک راستا قرار گرفته باشند.
  • در گام بعدی لازم است شیار های روی کابل شارژ و شیار های پورت ورودی شارژ روی دستگاه را مقایسه کنید تا جهت صحیح ورود کابل به پورت مشخص شود.
  • حالا با دقت کافی کابل شارژ را وارد پورت شارژ کنید و همزمان مطمئن شوید که تمام پین ها به خوبی در جای خود قرار گرفته اند.
  • در بسیاری از مدل ها چراغی روی آداپتور شارژر طراحی شده است که در هنگام اتصال صحیح اسکوتر به منبع برق روشن می شود و به شما اطلاع می دهد که دستگاه در حال شارژ شدن است. اما در بعضی از اسکوتر ها چنین قابلیتی تعریف نشده است و کاربران باید دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا مطمئن شوند باتری دستگاه آن ها در حال شارژ شدن است.
  • اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که چگونه می تواند از تکمیل شدن شارژ باتری اسکوتر اطمینان حاصل کرد، کافیست به همان چراغ روی آداپتور دقت کنید. زمانی که این چراغ از رنگ قرمز به رنگ سبز تغییر وضعیت می دهد، می توان گفت باتری اسکوتر کاملا شارژ شده است و شما می توانید آن را از منبع برق جدا کنید.
  • در پایان لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که تمام مراحل بالا شاخص های کلی هستند و ممکن است این فرایند برای اسکوتر برقی شما کمی متفاوت باشد. بنابراین اگر محصولی را تهیه کرده اید که با شاخص های ذکر شده همخوانی ندارد، بدون هیچ گونه نگرانی و اضطراب به دفترچه راهنمای اسکوتر مراجعه کنید تا از مراحل کلیدی در فرایند شارژ کردن آن آگاه شوید.

کل فرایند شارژ کردن اسکوتر برقی چقدر طول خواهد کشید ؟

اگر شما اسکوتر برقی خود را از برند های معتبر و شناخته شده تهیه کرده باشید ، فرایند شارژ کردن آن تقریبا دو تا سه ساعت طول خواهد کشید . البته این مدت زمان تا حدودی به سایز اسکوتر نیز بستگی دارد و مدل های بزرگ تر به زمان بیشتری نسبت به مدل های کوچک تر نیاز دارند .
به طور جدی توصیه می شود از شارژ کردن بیش از حد اسکوتر برقی خودداری کنید چرا که ممکن است طول عمر باتری آن کاهش پیدا کند . همانطور که اشاره کردیم، زمانی که باتری کاملا شارژ شده باشد چراغی سبز رنگ ظاهر خواهد شد و پس از آن شما باید کابل برق را از اسکوتر جدا کنید .

اسکوتر برقی ناین بات مینی
خواندن مطلب

مدت زمان شارژدهی باتری اسکوتر برقی چقدر است ؟

پاسخ استاندارد به این سوال این است که باتری مدل های مختلف اسکوتر برقی می توانند بین دو تا شش ساعت برق مورد نیاز دستگاه را تامین کنند . شما همچنین می توانید مدت زمان شارژدهی باتری اسکوتر خود را به طور دقیق محاسبه کنید .
به این منظور ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه کاملا شارژ شده است و پس از آن به طور پیوسته به سواری با اسکوتر ادامه دهید تا جایی که باتری کاملا تخلیه شود و مدت زمان دقیق شارژدهی آن مشخص گردد .

صرف نظر از مدل اسکوتر برقی و برند تولید کننده آن ، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند مدت زمان شارژدهی باتری را تحت تاثیر قرار دهند . در ادامه می توانید با تعدادی از این عوامل آشنا شوید :

  • مدت زمان شارژدهی باتری شدیدا به نوع سطوحی که اسکوتر برقی روی آن ها جابجا می شود وابسته است . به عنوان مثال هموار بودن ، شیب داشتن ، و یا زمخت بودن سطح زمین هر کدام تاثیرات متفاوتی بر این زمان می گذارند . معمولا سواری روی جاده های صاف و هموار طولانی تر از سواری روی علف ، سنگ ریزه ، فرش ، شن و ماسه خواهد بود .
  • وزن کاربر یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که مدت زمان شارژدهی باتری را تحت تاثیر قرار می دهد .
  • گاهی اوقات شارژ باتری در دمای بالاتر با سرعت بیشتری تخلیه می شود .
  • نحوه استفاده از اسکوتر و حرکت های اجرا شده توسط آن تاثیر فراوانی در مدت زمان شارژدهی باتری دارد .
  • ظرفیت باتری در این زمینه عامل بسیار مهمی به حساب می آید. ظرفیت استاندارد باتری برای بسیاری از اسکوتر ها برابر با 4AH است .
  • تعداد دفعات روشن و خاموش کردن اسکوتر برقی نیز بر مدت زمان شارژدهی باتری و تامین برق مورد نیاز دستگاه تاثیر می گذارد .

در شرایط عادی بسیار از مدل ها تنها با یک بار شارژ شدن می توانند مسافتی بین 8 تا 20 مایل (…) را پشت سر بگذارند . فراموش نکنید که به منظور دستیابی به چنین عملکردی حتما باید در هنگام استراحت و یا در مواقعی که سواری را متوقف کرده اید ، دستگاه را خاموش کنید .

آیا اسکوتر های برقی واقعا منفجر می شوند ؟

متاسفانه بله ، در حال حاضر گزارش هایی پیرامون انفجار اسکوتر های برقی در کشور های مختلف اعلام شده است . این اتفاق معمولا برای اسکوتر های برقی ارزان قیمت که به باتری های بی کیفیت مجهز هستند رخ می دهد .
از سوی دیگر بسیاری از آتش سوزی های ناشی از انفجار اسکوتر های برقی در طول شب رخ می دهند . به همین دلیل همواره توصیه می شود این نوع وسایل در طول شب و زمانی که امکان نظارت بر آن ها وجود ندارد شارژ نشوند .
همچنین در صورتی که باتری اسکوتر از گواهینامه های ایمنی مربوطه برخوردار نباشد ، می توان گفت سلامتی شما در خطر است . بنابراین بهتر است از چنین حوادثی درس بگیرید و به هیچ وجه اسکوتر های برقی ازران قیمت و بی کیفیت خریداری نکنید . فراموش نکنید که صرفه جویی در هزینه ها زمانی که سلامتی و ایمنی شما در خطر است هیچ ارزشی ندارد .

آشنایی با محدودیت وزنی اسکوتر برقی
خواندن مطلب

چگونه می توان متوجه شد که شارژ اسکوتر برقی رو به پایان است ؟

چشمک زدن چراغ قرمز رنگ اسکوتر برقی معمولا به این معناست که شارژ دستگاه رو به پایان است و بلافاصله باید اقدامات لازم جهت شارژ کردن باتری صورت پذیرد ، چرا که در صورت کمبود شارژ باتری سواری با اسکوتر و کنترل بدون نقص آن ممکن نیست .
چراغ قرمز چشمک زن در بعضی از اسکوتر ها تنها 60 دقیقه پس از شروع حرکت فعال می شود ، در حالی که در سایر مدل ها این اتفاق ممکن است سه یا حتی چهار ساعت دیرتر رخ دهد . بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی به این ویژگی توجه ویژه داشته باشید .

چگونه می توان بدون استفاده از شارژر اسکوتر های برقی را شارژ کرد ؟

بعضی از کاربران ادعا می کنند که می توانند اسکوتر های برقی را بدون استفاده از شارژر مخصوص آن ها شارژ نمایند . اگر شارژر اسکوتر شما آسیب دیده یا مفقود شده است ، می توانید روش های زیر را دنبال کنید و متوجه شوید کدام یک از آن ها برای مدل اسکوتر برقی شما کارساز است .

  1. از شارژر لپتاپ یا کامپیوتر استفاده کنید : بعضی از شارژر هایی که برای لپتاپ ها و کامپیوتر ها طراحی شده اند می توانند در جهت شارژ اسکوتر های برقی نیز مورد استفاده قرار گیرند . کاربرانی وجود دارند که این روش را امتحان کرده اند و از موفقیت آن مطمئن هستند . شما هم می توانید شانس خود را در این زمینه امتحان کنید .
  2. اسکوتر را با دست به سمت عقب و جلو حرکت دهید : روش دوم این است که اسکوتر را روی سطحی صاف قرار داده و آن را روی خطی مستقیم به سمت جلو و عقب حرکت دهید . بعضی از مدل ها به این روش شارژ می شوند و این احتمال وجود دارد که دستگاه شما هم یکی از این مدل ها باشد .
  3. دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید : گروهی از کاربران اسکوتر های برقی نیز اسکوتر را خاموش کرده و پس از گذشت مدتی دوباره آن را روشن می کنند تا شارژدهی باتری برای مدت زمان اندکی افزایش پیدا کند .

امیدواریم در مقاله روش های شارژ کردن اسکوتر برقی به تمام سوالات شما پیرامون شارژ کردن باتری اسکوتر های برقی و مدت زمان مورد نیاز جهت تکمیل شدن فرایند شارژ پاسخ داده باشیم . همچنین امیدواریم پس از مطالعه نکات بالا بتوانید از سواری با این دستگاه های دوست داشتنی لذت ببرید . در صورتی که فکر می کنید اطلاعات ذکر شده در این مطلب می تواند برای دوستان و همکاران شما مفید باشد ، لطفا آن را به اشتراک بگذارید .

با مراجعه حضوری به فروشگاه جهان آرسی می توانید جدیدترین نمونه های اسکوتر و هاوربرد را از نزدیک مشاهده کرده و نسبت به خرید اقدام کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.