راهکار های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

اگر شما یک خلبان تازه کار هستید و به تازگی خرید کوادکوپتر مناسب خود را پشت سر گذاشته اید، باید به شما بگوییم که ممکن است بار ها سقوط کوادکوپتر را تجربه کنید. وزش بادهای شدید، کمبود شارژ، قطع ارتباط با کوادکوپتر، و ارسال دستورات نادرست از سوی فرستنده مهم ترین عواملی هستند که باعث بروز حوادث گوناگون برای کوادکوپتر ها می شوند.

راهکار های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر
0 400

راه های جلوگیری از سقوط انواع کوادکوپتر

راهکار های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر چیست ؟ اگر شما یک خلبان تازه کار هستید و به تازگی خرید کوادکوپتر مناسب خود را پشت سر گذاشته اید، باید به شما بگوییم که ممکن است بار ها سقوط کوادکوپتر را تجربه کنید.
وزش بادهای شدید، کمبود شارژ، قطع ارتباط با کوادکوپتر، و ارسال دستورات نادرست از سوی فرستنده مهم ترین عواملی هستند که باعث بروز حوادث گوناگون برای کوادکوپتر ها می شوند.
لازم به ذکر است که تصادف با کوادکوپتر نه تنها باعث وارد شدن صدمات جدی به بدنه آن می شود، بلکه ممکن است به سقوط روی اموال مردم منجر شود، و یا در وضعیت های بدتر صدمات جسمانی برای حاضرین در محل به دنبال داشته باشد.
با وجود اینکه پیش بینی تصادفات و تعریف راه حل های قطعی برای سناریو های گوناگون غیر ممکن است، ما قصد داریم در مقاله راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر روش هایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید احتمال رخ دادن تصادف برای هلی شات را کاهش دهید.

راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

نکاتی در رابطه با کاهش احتمال تصادف کوادکوپتر

محیط پیرامون خود را بشناسید

همیشه قبل از اینکه پرواز با کواد کوپتر را آغاز کنید، نگاهی به محیط پیرامون خود بیندازید و سعی کنید تا جایی که ممکن است با آن آشنا شوید.
به عنوان مثال می توانید وجود یا عدم وجود سازه های بلند (ساختمان ها، دکل های مخابراتی و …) را بررسی کنید و موقعیت مکانی آن ها را به ذهن بسپارید.
همچنین اگر خلبانی مبتدی هستید، به شدت توصیه می کنیم از پرواز در نواحی شلوغ و پر جمعیت خودداری کنید. در عوض می توانید پارک های وسیع و خلوت را انتخاب نمایید و پرواز هایی ایمن را تجربه کنید.
از سوی دیگر پرواز کردن در محیط های باز احتمال به وقوع پیوستن تصادفات را کاهش می دهد و باعث می شود فرایند بازگشت کوادکوپتر با سهولت بیشتری صورت پذیرد.
به عبارت دیگر اگر کوادکوپتر شما در مناطقی جنگلی و انبوه از درخت سقوط کند، احتمال پیدا شدن آن نزدیک به صفر است. اما اگر سقوط کوادکوپتر در محیط باز رخ دهد، در بدترین حالت ممکن شما از محل تقریبی سقوط مطلع خواهید بود.

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای
خواندن مطلب

در پرواز های FPV از مراقب کمک بگیرید

امروزه محبوبیت پرواز هایی که به کمک زاویه دید اول شخص صورت می پذیرند به طرز قابل توجهی در حال افزایش است. اما نکته ای که در حال حاضر قصد داریم به آن اشاره کنیم این است که علی رغم لذت بخش بودن این نوع پرواز ها، در صورتی که دقت عمل لازم را به خرج ندهید ممکن است تصادف های شدیدی را تجربه کنید.

زمانی که به کمک تصاویر FPV پرواز می کنید، زاویه دید پیرامونی شما محدود است. بنابراین در چنین شرایطی مشاهده موانعی که خارج از محدوده دید دوربین FPV هستند بسیار مشکل خواهد بود. اما لازم نیست نگران باشید، چرا که برای این مشکل راهکاری مفید تعریف شده است: کمک گرفتن از مراقب یا همراه.

مراقب در واقع کسی است که در طول پرواز هایی با دید اول شخص کوادکوپتر شما را زیر نظر می گیرد. به عبارت دیگر زمانی که شما از دید اول شخص لذت می برید، این افراد پس از بررسی مسیر حرکت کوادکوپتر شما را از خطرات احتمالی که ممکن است کوادکوپتر را تهدید کنند مطلع می کند.

راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

پرواز را از روی جایگاه دارای ثبات و تعادل کافی آغاز کنید

اگر تا به حال نمی دانستید، لازم است به شما بگوییم که کوادکوپتر ها قبل از شروع پرواز خود را کالیبره می کنند تا پرواز هایی با کیفیت و ثبات بیشتر داشته باشند.
اما کالیبره کردن تنها در صورتی موثر واقع خواهد شد که کوادکوپتر پرواز خود را از روی جایگاهی هموار و ثابت آغاز کند. اما اگر شما از روی جایگاهی ناهموار کوادکوپتر را به پرواز در آورید، کوادکوپتر شما از ثبات کافی در آسمان برخوردار نخواهد بود و در نتیجه احتمال تصادف کردن بیشتر خواهد شد.
خوشبختانه تصادف هایی که به دلیل کالیبراسیون نادرست رخ می دهند به راحتی قابل پیشگیری هستند. برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی کافیست قبل از شروع پرواز کوادکوپتر را روی سطحی هموار و ثابت قرار دهید تا فرایند کالیبره کردن تحت شرایط مناسب صورت پذیرد.

تری کوپتر چیست ؟
خواندن مطلب

راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

کوادکوپتر را در شرایط جوی مساعد به پرواز در آورید

بسیاری از کاربران کوادکوپتر بر این باورند که وزش باد یا حتی نسیم های نسبتا قوی تنها بر میزان مصرف انرژی تاثیر می گذارند و باعث کوتاه شدن مدت زمان شارژدهی باتری می شوند. اما واقعیت این است که پرواز کردن در چنین آب و هوایی می تواند احتمال به وقوع پیوستن تصادفات را نیز افزایش دهد.

کوادکوپتر های کوچک تر به دلیل وزن سبکی که دارند در شرایط جوی نامساعد تقریبا هیچ شانسی در مقابل وزش باد ندارند و محکوم به سقوط هستند.
علاوه بر آن بعضی از مدل های سنگین تر نیز گاهی اوقات در مقابل باد به راحتی تسلیم می شوند و سقوط می کنند. برای موقعیت هایی از این قبیل هیچ راه حلی وجود ندارد جز اینکه فقط در روز های آفتابی و زمانی که شرایط جوی مساعد است با کوادکوپتر خود پرواز کنید. در غیر این صورت شما کوادکوپتر خود را در معرض خطر قرار داده اید و احتمال تصادف کردن آن بالا خواهد بود.

راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

باتری کوادکوپتر را تحت نظر داشته باشید

بسیاری از کوادکوپتر های سطح مبتدی مدت زمان پرواز بین 7 تا 8 دقیقه را در اختیار کاربران قرار می دهند که طبیعتا زمان کوتاهی است.
بنابراین گاهی اوقات ممکن است شارژ باتری رو به پایان باشد و شما هنوز در ارتفاعی بلند مشغول پرواز باشید. با وجود اینکه سقوط کوادکوپتر بر اثر تمام شدن شارژ باتری بسیار رایج است، شرکت های مطرح تولید کننده کوادکوپتر نظیر DJI و 3D Robotics راه حلی را ابداع کرده اند.
در محصولات این شرکت ها زمانی که شارژ باتری رو به اتمام است، کوادکوپتر به صورت خودکار ارتفاع خود را کاهش می دهد. اما مشکل اینجاست که چنین قابلیتی معمولا در مدل های گران قیمت تر تعریف می شود و کوادکوپتر های ساده و مبتدی از آن محروم هستند. به همین دلیل صرف نظر از مدل کوادکوپتر توصیه می شود در طول پرواز همواره به باتری کوادکوپتر و میزان شارژ باقیمانده در آن توجه داشته باشید تا احتمال سقوط را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده شود.

مقایسه اینسپایر 1 و فانتوم 3
خواندن مطلب

راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر

جمع بندی

در مقاله راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر پنج راه حل کاربردی برای کاهش احتمال تصادف و سقوط کوادکوپتر ها معرفی شد که خلاصه آن به شرح زیر است:

  • محیط پیرامون خود را بشناسید
  • از مراقب کمک بگیرید
  • پرواز را از روی جایگاهی هموار و ثابت آغاز کنید
  • کوادکوپتر را در شرایط جوی مساعد به پرواز در آورید.
  • باتری و میزان شارژ باقیمانده در آن را تحت نظر بگیرید.

همانطور که می دانید سقوط و تصادف کوادکوپتر امری اجتناب ناپذیر است و حتی حرفه ای ترین خلبانان نیز ممکن است با آن روبرو شوند.
با این وجود راهکارهایی تعریف شده اند که می توانند احتمال بروز چنین حوادثی را کاهش دهند. ما در مقاله راه های جلوگیری از سقوط کوادکوپتر به تعدادی از مهم ترین روش های کاهش احتمال سقوط و تصادف کوادکوپتر اشاره کردیم.
امیدواریم این روش ها مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشند و با استفاده از آن ها بتوانید پرواز هایی ایمن و کم خطر را پشت سر بگذارید. اگر شما نیز راه حل های دیگری می شناسید، لطفا در قسمت نظرات آن ها را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.