کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو

دوربین های حرفه ای گوپرو گزینه هایی ایده آل جهت تهیه برداشت های هیجان انگیز به حساب می آیند و برای فیلم برداری زیر سطح آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند . اما اگر قصد دارید این نوع دوربین ها را در تصویر برداری هوایی ( هلی شات ) به کار ببرید و ویدیو کلیپ های خیره کننده از زاویه بالا تهیه کنید ، ابتدا باید راهی برای به پرواز در آوردن آن ها پیدا کنید .

کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو
2 1,218

کوادکوپتر مناسب برای حمل دوربین گوپرو

دوربین های حرفه ای گوپرو گزینه هایی ایده آل جهت تهیه برداشت های هیجان انگیز به حساب می آیند و برای فیلم برداری زیر سطح آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند .
اما اگر قصد دارید این نوع دوربین ها را در تصویر برداری هوایی ( هلی شات ) به کار ببرید و ویدیو کلیپ های خیره کننده از زاویه بالا تهیه کنید ، ابتدا باید راهی برای به پرواز در آوردن آن ها پیدا کنید .
در چنین مواقعی معمولا پهپاد ها و کوادکوپتر ها دوربین گوپرو را به آسمان انتقال می دهند تا شما بتوانید برداشت های هوایی از محیط پیرامون داشته باشید و چشم انداز های جدیدی را تجربه کنید که دیدن آن ها از روی سطح زمین ممکن نیست .

امروزه پهپاد ها و کوادکوپتر های بسیاری وجود دارند که امکان نصب دوربین های گوپرو را در اختیار شما قرار می دهند و هر کدام مشخصات خاص خود را دارند . بعضی از آن ها می توانند محموله هایی با وزن سنگین را جابجا کنند و برای حمل و نقل دوربین های هوایی حرفه ای و تجهیزات جانبی آن ها طراحی شده اند .
گروهی دیگر که البته تعداد آن ها خیلی هم زیاد نیست از تکنولوژی های پایدار سازی (stabilization) ارتقا یافته بهره می برند تا لرزش های ناشی از حرکت دوربین را از بین ببرند .
علاوه بر آن گیمبال هایی نیز وجود دارند که تعادل لازم را از طربق چند محور فراهم می کنند تا دوربین سطح افقی خود را حفظ کند و برداشت هایی دقیق از زوایای ثابت تهیه شود .
بنابراین اگر شما مالکیت دوربین یا دوربین های گوپرو را در اختیار دارید و تصمیم گرفته اید کوادکوپتر مناسب برای به پرواز در آوردن آن خریداری نمایید ، توصیه می کنیم در ادامه مقاله کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو با ما همراه باشید تا لیستی از کوادکوپتر های با کیفیت و ایده آل برای دوربین های گوپرو را بررسی کنیم و توضیحاتی مختصر درمورد هر کدام ارائه دهیم .

 لیست بهترین کوادکوپتر های مخصوص نصب و جابجایی دوربین های گوپرو

1- کوادکوپتر X8Pro

اولین گزینه در لیست ما کوادکوپتر X8Pro است . این کوادکوپتر با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شود و پلتفرمی مناسب برای نصب دوربین های گوپرو به حساب می آید .
جالب است بدانید این کوادکوپتر دارای یک عدد دوربین فول اچ دی 8 مگاپیکسلی نیز می باشد تا کسانی که هنوز دوربین گوپرو تهیه نکرده اند بتوانند با استفاده از دوربین پیش فرض کوادکوپتر x8pro تصاویر و ویدیو های هوایی  را تجربه کنند .
البته با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای کوادکوپتر SYMA X8Pro نباید انتظار داشته باشید که دوربین آن بتواند امکان تهیه برداشت های خیره کننده را در اختیاز شما قرار دهد .
به همین دلیل توصیه می شود بلافاصله دوربین گوپرو را روی کوادکوپتر سایما X8Pro نصب کنید و دوربین اصلی آن را به عنوان گزینه ذخیره همراه خود داشته باشید . به شما اطمینان می دهیم نصب کردن و اتصال دوربین گوپرو به این سیستم به هیچ وجه کار دشواری نیست .
یکی دیگر از ویژگی های مثبتی که به کوادکوپتر X8 پرو نسبت داده می شود سیستم استابلایزر ژیروسکوپی شش محوره آن است که ثباتی عالی و بدون نقص در طول تصویر برداری هوایی فراهم می کند ، و همزمان قابلیت های پروازی پایدار را در اختیار خلبان قرار می دهد .
SYMA X8Pro به عنوان یک کوادکوپتر سازگار با دوربین های گوپرو می تواند چرخش های کامل 360 درجه ای را به اجرا در آورد و برداشت های پانوراما تهیه کند . در این کوادکوپتر قابلیت پرواز شناور تعریف شده است تا دوربین بتواند با حفظ موقعیت مکانی به تصویر برداری بپردازد. علاوه بر آن حالت معروف و کاربردی هدلس مود نیز در این کوادکوپتر وجود دارد .
در مقابل مدت زمان پروازی SYMA X8Pro به 12 دقیقه محدود شده است و محدوده عملیاتی آن تنها 100 متر است . کوادکوپتر سایما X8Pro در مجموع از طراحی جذاب بهره می برد و در میان مدل هایی که در سال 2018 به فروش می رسند جزو گزینه های ایده آل برای خلبانان تازه کار محسوب می شود .

کوادکوپتر مناسب برای حمل دوربین

2- کوادکوپتر X102

کوادکوپتر X102 مقرون به صرفه ترین گزینه موجود در این لیست است . علی رغم قیمت ارزان ، این کوادکوپتر از حالت هدلس مود بهره می برد تا امکان هدایت آسان آن بدون نگرانی در رابطه با تشخیص قسمت های جلو و عقب فراهم شود .
علاوه بر آن چراغ های LED با رنگ های متفاوت در قسمت های جلو و عقب کوادکوپتر X102 تعبیه شده است تا ارزیابی موقعیت مکانی و جهت گیری این کوادکوپتر در طول پرواز های شبانه به سهولت بیشتری صورت پذیرد .
یکی دیگر از ویژگی های مثبت این کوادکوپتر قابلیت The single key 3D rolls است که به خلبان اجازه می دهد در طول پرواز حرکات فانتزی را به نمایش بگذارد . از سوی دیگر کافیست قابلیت The single key return یا همان بازگشت به خانه فعال شود تا کوادکوپتر بلافاصله به مبدا بازگردد .
حداکثر مدت زمان پروازی کوادکوپتر X102 چیزی در حدود 10 دقیقه تخمین زده می شود و محدوده کنترلی آن نیز برابر با 150 متر می باشد . یکی دیگر از نقاط قوت این کوادکوپتر پایه های مخصوص فرود است که مستقیما به بدنه اصلی متصل شده اند و فرود آمدن را به فرایندی ساده تبدیل می کنند .
بنابراین در شرایطی که به پرواز های طولانی مدت در محدوده های وسیع نیاز نباشد ، نقاط قوت کوادکوپتر ارزان قیمت X102 می تواند آن را به گزینه ای ایده آل جهت نصب و جابجایی دوربین های گوپرو تبدیل نماید .
در چنین شرایطی این کوادکوپتر معمولا قابلیت ها و توانایی هایی را به نمایش می گذارد که فقط در مدل های پیشرفته و گران قیمت مشاهده می شود . به عبارت دیگر در محدوده قیمت پایین X102 بهترین کوادکوپتر برای دوربین های گوپرو به حساب می آید .

کوادکوپتر مناسب برای حمل دوربین

3- کوادکوپتر S70W

اگر به دنبال کوادکوپتری کاملا ایمن و قابل اطمینان برای نصب دوربین های گوپرو هستید تا از آسیب دیدن و حتی خراب شدن این گونه دوربین ها در طول پرواز جلوگیری کنید ، باید به شما بگوییم که نمی توانید به راحتی از کنار کوادکوپتر S70W عبور کنید .
این کوادکوپتر مجموعه ای از قطعات و تجهیزات با کیفیت است ، و به احتمال فراوان بالاترین ایمنی ممکن را برای دوربین های گران قیمت گوپرو فراهم می کند . البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که گزینه های بهتر از کوادکوپتر S70W نیز در این لیست وجود دارند ، اما در صورتی که تعادل بین قیمت و عملکرد مد نظر قرار داده شود ، به سختی می تواند سیستمی مشابه این کوادکوپتر پیدا کرد .
لازم به ذکر است که کوادکوپتر S70W فاقد دوربین است و پس از نصب شدن دوربین گوپرو روی آن امکان تهیه برداشت های هوایی در طول پرواز فراهم می شود .
این کوادکوپتر در مقایسه با بسیاری از مدل های مشابه سریع تر است و سرعت فوق العاده بالای آن حتی به 30 تا 35 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد . در این کوادکوپتر همچنین قابلیتی به نام Cruising mode ( حالت گشت زنی ) تعریف شده است که به خلبان اجازه می دهد با حداکثر سرعت 20 کیلومتر بر ساعت پرواز هایی ملایم داشته باشد و ویدیو های هوایی جذاب ، بدون نقص و کاربردی تهیه نماید .
از سوی دیگر مدت زمان پروازی 15 دقیقه ای که برای کوادکوپتر S70W در نظر گرفته شده است در بسیاری از فعالیت ها بیشتر از مقدار مورد نیاز است و فرصت کافی را در اختیار کاربران قرار می دهد .
جالب است بدانید این کوادکوپتر در محدوده عملیاتی با شعاع 400 متر بدون کوچک ترین تداخلی با فرستنده ارتباط برقرار می کند و عملکردی قابل قبول دارد . با این تعاریف می توان گفت کوادکوپتر S70W دارای ویژگی های منحصر به فردی است که خریداران را تحت تاثیر قرار می دهد و در زمینه های گوناگون باعث برتری آن نسبت به سایر مدل های مناسب برای دوربین های گوپرو می شود . همچنین لازم به ذکر است که این کواوپتر خود مجهز به یک دوربین فول اچ دی به همراه گیمبال بوده است که به نوبه خود دارای کیفیت بالایی می باشد . همچنین سنسور قرار گرفته GPS در این پرنده موجب گردیده تا کیفیت و امنیت پرواز این پرنده چندین برابر گردد و قابلیت هایی همچون follow me و بازگشت به خانه هوشمند را پشتیبانی کند .

پهپاد چیست ؟
خواندن مطلب

کوادکوپتر مناسب برای حمل دوربین

4- XIRO XPLORER G

XiroEplorer G در حال حاضر محبوب ترین کوادکوپتر برای دوربین های گوپرو به حساب می آید . در این کوادکوپتر بعضی از قابلیت های کاربردی برجسته تر و سایر امکانات اضافی نیز به منظور کاهش قیمت حذف شده اند .
XiroEplorer G به عنوان یک کوادکوپتر مناسب دوربین های گوپرو زمانی که به دست کاربران می رسد فاقد دوربین است و باید دوربین روی آن نصب شود . به این منظور گیمبالی در قسمت پایینی کوادکوپتر تعبیه شده است که با استفاده از سه محور به تثبیت دوربین کمک می کند .
این گیمبال به عنوان استابلایزر عملکری فوق العاده مطلوب دارد و حتی در طول چرخش های سریع به خوبی می تواند لرزش های به وجود آمده را از تصاویر حذف کند . مطمئن باشید ثبات تصاویر و ویدیو های تهیه شده توسط این کوادکوپتر و دوربین گوپرو نصب شده روی آن حتی سخت گیر ترین خریداران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد . لازم به ذکر است که دستگاه کنترل از راه دور این کوادکوپتر از قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند برخوردار می باشد و امکان دریافت و پخش تصاویر زنده از دوربین نصب شده روی کوادکوپتر را فراهم کی کند .
کوادکوپتر XiroEplorer G قابلیت های مثبت دیگری نیز دارد که از میان آن ها می توان به پرواز شناور بدون نقص، چرخش های 360 درجه ای پیرامون سوژه و تعقیب سوژه اشاره کرد .
حداکثر مدت زمان پروازی XiroEplorer G نیز 25 دقیقه می باشد که برای کوادکوپتری در این محدوده قیمت فوق العاده ایده آل است . این کوادکوپتر همچنین در محدوده ای به شعاع 500 متر عملکرد بدون نقصی دارد . با توجه به این توضیحات می توان گفت کوادکوپتر XiroEplorer G گزینه ای ایده آل برای کسانی است که به گیمبال های پیشرفته تر از مدل های سه محوره نیاز ندارند و ترجیح می دهند برداشت های خود را با استفاده از دوربین های گوپرو به ثبت برسانند .

تا اینجا چهار مورد از مجموعه کوادکوپتر های ایده آل برای دوربین های گوپرو را به شما معرفی کردیم . توصیه می کنیم در مقاله های بعدی از این سری نیز با ما همراه باشید تا سایر مدل ها و مشخصات هر کدام را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

5- کوادکوپتر TRAXXAS ATON

ترکیب رنگ مشکی بدنه و طرح قرمز روی آن ظاهری جذاب به کوادکوپتر TRAXXAS ATON بخشیده است . این کوادکوپتر توسط کمپانی TRAXXAS در ایالات متحده تولید می شود و دارای جایگاهی مستحکم و قابل اطمینان برای دوربین های حرفه ای گوپرو است .
برای TRAXXAS ATON دو سیستم GPS کاملا مجزا در نظر گرفته شده است . همچنین اگر به تغییر مسیر در طول فیلم برداری نیاز داشته باشید ، تکنولوژی ترمز های بادی به کار رفته در این کوادکوپتر قبل از رسین به نقطه مورد نظر سرعت آن را کاهش می دهند و باعث تغییر جهت نرم و روان می شوند .
در کوادکوپتر TRAXXAS ATON دو حالت پرواز متفاوت با نام های فیلم برداری و ورزشی تعریف شده است تا در موقعیت های گوناگون روش های کنترلی کاملا واکنش پذیر در اختیار خلبانان قرار گیرد .
در صورت فعال شدن حالت ورزشی سرعت کوادکوپتر تا سقف 80 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد . حالت فیلم برداری نیز باعث رقم خوردن پرواز هایی به مراتب روان تر می شود و واکنش پذیری فوق العاده بهینه ای را در زمینه کنترل و هدایت کوادکوپتر فراهم می کند .
به منظور اجرای پرواز های بدون نقص در طول شب چراغ های LED پر نور روی بدنه مشکی و قرمز TRAXXAS ATON تعبیه شده است تا تعیین موقعیت مکانی و جهت گیری این کوادکوپتر در تاریکی شب به راحتی امکان پذیر شود .
لازم به ذکر است که حداکثر مدت زمان پرواز کوادکوپتر TRAXXAS ATON برابر با 15 دقیقه و محدوده عملیاتی آن تقریبا 300 متر است . این کوادکوپتر علاوه بر تهیه برداشت های هوایی عالی می تواند در جهت سرگرمی و اجرای پرواز های تفریحی نیز مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم اگر قصد دارید برداشت هایی از فواصل دور داشته باشید و به عنوان مثال تصاویری از مناظر تهیه کنید ، بهتر است مدل های دیگر موجود در این لیست را در اولویت قرار دهید .

معرفی باتری لیتیوم پلیمر
خواندن مطلب

6- کوادکوپتر WALKERA QR X350 PRO

WALKERA QR کوادکوپتری جذاب است که قابلیت ها و امکانات فوق العاده کاربردی را در قالب یک پکیج فشرده ارائه می دهد . اولین ویژگی مثبت این کوادکوپتر برخورداری از سیستم GPS است که به منظور مسیریابی دقیق در شرایط آب و هوایی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد .
از سوی دیگر قابلیت حفظ ارتفاع به کنترلر ها اجازه می دهد ارتفاع کوادکوپتر را به صورت خودکار تغییر دهند و همان ارتفاع را حفظ کنند . قابلیت بازگشت به خانه در کوادکوپتر WALKERA QR به دو صورت تعریف شده است . حالت اول که با نام single key return شناخته می شود توسط کاربران فعال شده و بدون نیاز به کنترل کوادکوپتر را به مبدا باز می گرداند .
حالت دوم معروف به fail-safe کمی پیشرفته تر است و حتی در مواقعی که دستگاه کنترل از راه دور از کار افتاده باشد می تواند کوادکوپتر را به مبدا بازگرداند . البته با توجه به اینکه فرستنده DEVO7 در کنترل از راه دور این کوادکوپتر مورد استفاده قرار می گیرد ، بعید است دستگاه کنترل از راه دور عملکرد نامناسبی داشته باشد .
مدت زمان پروازی کوادکوپتر QR X350 PRO نیز حداکثر 25 دقیقه است که با توجه به کاربرد آن فوق العاده مطلوب است . به عنوان نکته پایانی لازم است به شما بگوییم که خرید و نصب یک گیمبال با کیفیت تر از مدل موجود روی کوادکوپتر QR X350 PRO می تواند منجر به تهیه تصاویری با وضوح بیشتر و ویدیو های شفاف تر شود، و عملکرد کلی دوربین گوپرو را بهبود ببخشد .

7- کوادکوپتر 3D ROBOTICS IRIS+

کمپانی معروف 3D ROBOTICS کوادکوپتر Iris plus را تولید می کند . این کوادکوپتر دارای ظاهری جذاب و کلاسیک است و در فعالیت های هوایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .
جالب است بدانید Iris plus به راحتی قادر است محموله هایی با حداکثر وزن 400 گرم را حمل نماید . بنابراین شما می توانید بسیاری از مدل های دوربین گوپرو را روی این کوادکوپتر نصب کنید و برداشت های هوایی خارق العاده داشته باشید .
Iris plus از جمله کوادکوپتر های غیر پیچیده و کاملا ساده است و مراحل آماده سازی آن تنها در شارژ کردن و نصب ملخ ها خلاصه می شود . علاوه بر آن کافیست دوربین گوپرو را داخل قاب مخصوص در نظر گرفته شده برای آن قرار دهید و بلافاصله پرواز را آغاز نمایید . حداکثر مدت زمان پروازی این کوادکوپتر چیزی بین 16 تا 22 دقیقه است که با توجه به 400 گرم ظرفیت جابجایی و مقدار به کار گرفته شده از آن می تواند متغیر باشد. محدوده عملیاتی 800 متری یکی دیگر از نقاط قوت کوادکوپتر Iris plus به حساب می آید و بدنه جذاب و با کلاس آن به هیچ وجه شما را دلسرد نمی کند .

8- کوادکوپتر DJI PHANTOM 2 V2.0

کوادکوپتر DJI PHANTOM 2 V2.0 به همراه گیمبال جدید و ارتقا یافته Zenmuse H4-3D ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده اند و یکی از گزینه های اصلی لیست ما به حساب می آیند .
در این کوادکوپتر گیمبال جدید و پیشرفته تر Zenmuse H4-3D جایگزین مدل قدیمی Zenmuse H3-3D شده است تا ثبات بیشتری در طول فیلم برداری حاصل شود . لازم به ذکر است که این گیمبال به صورت خودکار تنظیم نمی شود و شما باید پس از نصب کردن آن روی کوادکوپتر با استفاده از نرم افزار مخصوص فرایند کالیبره کردن را اجرا نمایید .
زمانی که فرایند کالیبره کردن با موفقیت به پایان رسید ، مراحل همگام سازی دوربین گوپرو با گیمبال متصل به کوادکوپتر اجرا می شود و پس از آن شما می توانید به تهیه تصاویر و ویدیو هایی با ثبات عالی بپردازید .
در میان دوربین های گوپرو موجود در بازار مدل Hero4 Black Edition می تواند از تمام مزایای گیمبال های جدید Zenmuse H4-3D بهره ببرد . البته سایر مدل ها نیز می توانند به همراه این گیمبال ها مورد استفاده قرار گیرند و نیاز های شما را برطرف نمایند .
در زمینه مدت زمان پرواز نیز محدودیت 25 دقیقه ای برای کوادکوپتر دوربین دار DJI PHANTOM 2 تعیین شده است ، و از سوی دیگر محدوده عملیاتی یک کیلومتری آن می تواند کاربران را تحت تاثیر قرار دهد .
کیفیت ساخت کوادکوپتر DJI PHANTOM 2 در مجموع فوق العاده مطلوب است ، به طوری که بازو های مستحکم و تنومند آن به خوبی می توانند در برابر دست انداز های هوایی و فرود های سخت مقاومت کنند .
علاوه  بر آن طراحی بدنه و پایه های فرود این کوادکوپتر به گونه ای است که محافظت بیشتری را از گیمبال و دوربین GoPro نصب شده روی آن به عمل می آورد . بد نیست به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که وجود نوار های رنگی روی بازو های جلویی کوادکوپتر DJI PHANTOM 2 در طول پرواز به شما کمک می کند قسمت های جلویی و عقبی را تشخیص دهید .

9. YUNEEC TYPHOON G

در دنیای پهباد ها و کوادکوپتر های شخصی برند معتبر Yunecc نمادی از محصولات با کیفیت و درجه یک است. کوادکوپتر TYPHOON G نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان یکی از محصولات این برند باعث گسترش و محبوبیت هر چه بیشتر آن می شود. این کوادکوپتر را می توان یکی از بهترین مدل ها برای نصب و حمل دوربین های حرفه ای گوپرو دانست. تنوع قابلیت های تعریف شده در کوادکوپتر TYPHOON G یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن اشاره کنیم. در این کوادکوپتر حالت های watch me feature برای متمرکز شدن کوادکوپتر و دوربین آن روی شما، circle near us برای حرکت روی مداری دایره ای شکل پیرامون سوژه و تهیه برداشت های منحصر به فرد، follow me برای متمرکز شدن کوادکوپتر و دوربین روی سوژه ای متحرک و دنبال کردن آن، و altitude hold نیز برای حفظ ارتفاع کوادکوپتر در طول پرواز تعریف شده است. کوادکوپتر TYPHOON G به یک گیمبال سه محوره مجهز شده است تا امکان تهیه تصاویر و ویدیو کلیپ هایی با کمترین نرخ لرزش را در اختیار کاربران قرار دهد. لازم به ذکر است که نصب کردن دوربین های گوپرو روی TYPHOON G فوق العاده ساده است و بسیاری از مدل های دوربین GoPro از سازگاری کامل با این کوادکوپتر و گیمبال آن برخوردار هستند. به طور کلی می توان گفت در هنگام کنترل TYPHOON G و فیلم برداری با استفاده از دوربین نصب شده روی آن ثباتی عالی در اختیار شما قرار می گیرد. محدوده عملیاتی این کوادکوپتر نیز به لطف فرستنده ST10+ برابر با 800 متر است و تمام اجزای آن در این محدوده بدون هیچ گونه تداخل جدی عمل خواهند کرد تا پرواز کردن با سهولت هر چه بیشتر صورت پذیرد. مدت زمان پرواز نیز تقریبا بین 20 تا 25 دقیقه است که برای بسیاری از کاربران و نیاز های متنوع آن ها زمانی مناسب است.

مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو
خواندن مطلب

10. 3DR SOLO

کوادکوپتر 3DR Solo یکی از محبوب ترین مدل هایی است که توسط علاقه مندان به پهباد ها مورد استفاده قرار می گیرد و به آن ها اجازه می دهد به راحتی از امکانات و قابلیت های متنوع دوربین های گوپرو بهره مند شوند. برای این کوادکوپتر یک عدد کیف مخصوص حمل و نقل نیز در نظر گرفته شده است که در مجموع از استحکام کافی برای محافظت از 3DR Solo و سایر لوازم جانبی همراه آن برخوردار است. علاوه بر آن کوادکوپتر 3DR Solo به همراه یک عدد باتری یدکی، یک عدد گیمبال مخصوص دوربین های گوپرو و چهار عدد ملخ اضافی در اختیار مشتریان قرار می گیرد تا در صورت بروز حوادث و شکستن یک یا چندین ملخ بلافاصله پرواز شما خاتمه پیدا نکند و بتوانید با تعویض قطعات به پرواز کردن و فیلم برداری ادامه دهید. این کوادکوپتر در مجموع از دو پردازنده بهره می برد که اولی داخل بدنه اصلی پهباد و دومی داخل دستگاه کنترل از راه دور گنجانده شده است. جالب است بدانید ارتباط بین دستگاه کنترل از راه دور و پهباد نیز از طریق سیگنال های Wi-Fi صورت می پذیرد. بهره گیری از چنین سیگنال هایی برد کنترلی و سرعت واکنش در طول ارتباط را ارتقا می دهد. در این کوادکوپتر حالت های پرواز خودکار نیز تعریف شده است تا تمرکز کاربران بیشتر روی فیلم برداری و زمان بندی برای تهیه برداشت های ایده آل معطوف شود. یکی از این حالت ها پرواز شناور است که به شما اجازه می دهد برداشت هایی با کیفیت از یک لوکیشن ثابت تهیه کنید. همین حالت های پروازی متنوع به تنهایی جذابیت کوادکوپتر 3DR Solo را افزایش می دهند و آن را به گزینه ای ایده آل برای کسانی که قصد دارند برداشت های هوایی ایده آل داشته باشند تبدیل می کنند. حداکثر مدت زمان پرواز این کوادکوپتر برابر با 20 دقیقه است که در صورت جایگزینی باتری ذخیره می تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند. محدوده عملیاتی این کوادکوپتر نیز حداکثر 800 متر است که با توجه به سایر مشخصات و قابلیت های آن مقدار مناسبی محسوب می شود.

11. MARINER 2

در میان کوادکوپتر های ضد آب موجود در بازار که اتفاقا تعدادشان خیلی زیاد هم نیست، MARINER 2 از کمپانی Garlus بیشتر از سایر مدل ها به چشم می آید. همانطور که می دانید روکش، اتصالات خارجی، بدنه و فرستنده دوربین های گوپرو به گونه ای طراحی شده اند که در صورت پاشیدن آب روی آن ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و بعضی از آن ها حتی تا عمق مشخصی ضد آب هستند. با این تعاریف می توان گفت مفهوم کوادکوپتر های ضد آب اساسا ایده جالبی به نظر می رسد. البته نباید فراموش کنید که کوادکوپتر MARINER 2 برای پرواز کردن طراحی شده است و نمی تواند کاملا در آب فرو رود. گیمبال این کوادکوپتر از نوع دو محوره است و ضمن نگهداری دوربین، ثبات و تعادل لازم را برای آن فراهم می کند. جالب است بدانید این گیمبال نیز ضد آب است و حتی در صورتی که خیس شود می تواند عملکرد مناسب خود را حفظ نماید. گیمبال دو محوره نصب شده روی کوادکوپتر MARINER 2 از سرعت و چابکی مدل های سه محوره و یا حتی شش محوره برخوردار نیست، اما با این حال می تواند به شما کمک کند تا برداشت هایی با کیفیت در لحظاتی مناسب تهیه کنید. به منظور هدایت هر چه بهتر این کوادکوپتر یک دستگاه کنترل از راه دور برای آن در نظر گرفته شده است و یک اپلیکیشن موبایلی نیز وجود دارد که با استفاده از آن دستورات لازم به کوادکوپتر ارسال می شود. یکی از قابلیت های جالب MARINER 2 مسیریابی نقطه ای است که در آن با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور یا اپلیکیشن نقطه هایی روی صفحه نمایش تعیین می شود، و پس از آن کوادکوپتر در مسیر تعیین شده پرواز می کند. اگر قصد دارید کوادکوپتر MARINER 2 را برای بهره گیری از دوربین گوپرو خود مورد استفاده قرار دهید، به شما توصیه می کنیم آن را بر فراز نواحی کم خطر همچون دریاچه های مصنوعی و پارک های آبی به پرواز در آورید، و با حفظ ارتفاع مناسب از سطح آب از آسیب دیدن بعضی از قطعات که ضد آب نیستند جلوگیری نمایید.

12. WALKERA TALI H500

آخرین و گران ترین گزینه لیست ما در واقع هگزاکوپتری است که با نام WalkeraTali H500 شناخته می شود. این مدل دارای امکانات و قابلیت های تامل برانگیزی است و برای کاربران حرفه ای طراحی شده است. در درجه اول می توان به سیستم GPS این هگزاکوپتر اشاره کرد که دقت فوق العاده بالایی دارد. علاوه بر آن قابلیت های کنترلی بهبود یافته WalkeraTali H500 نیز حس خوشایندی را به خلبان القا می کنند. البته این هگزاکوپتر ویژگی های برجسته دیگری نیز دارد که از میان آن ها می توان به پرواز شناور بدون نقص، حفظ ارتفاع به صورت خودکار و سایر موارد مشابه اشاره کرد. هگزاکوپتر WalkeraTali H500 به همراه دوربینی با کیفیت 1080p عرضه می شود. این دوربین در مجموع می تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد، اما به هیچ وجه قابل مقایسه با دوربین های حرفه ای گوپرو با زاویه دید پارانومایی و عریض نیست. این هگزاکوپتر همچنین از وجود یک گیمبال براشلس سه محوره بهره می برد. دستگاه کنترل از راه دور کوادکوپتر WalkeraTali H500 ارتباطات لازم را از طریق 12 کانال برقرار می کند و به یم صفحه نمایش 5 اینچی مجهز شده است. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این هگزاکوپتر می توان به مدت زمان پرواز 25 دقیقه ای، 500 متر برد عملیاتی، و قابلیت بازگشت به خانه عالی و بدون نقص اشاره کرد.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در پایان لازم است بار دیگر به این نکته اشاره کنیم که کوادکوپتر های موجود در این لیست بهترین گزینه های سال 2018 برای نصب و بهره برداری از دوربین های حرفه ای GoPro هستند. از لحاظ قیمت نیز تنوع این لیست فوق العاده مطلوب است و می تواند پاسخگوی ابهامات بسیاری از علاقه مندان با بودجه های مختلف باشد.

2 نظرات
  1. ماهان می گوید

    سلام وقت بخیر خواستم عرض کنم تو بخش دوربین های مربوط به کوادکوپتر ها هیچ کدوم رو موجود ندارید چرا من مرتب از 2 ماه قبله عید سر زدم کلا نامید شدم از خریداز این سایت

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      متاسفانه مدتی است به دلیل اینکه دیگه اکثر کوادکوپتر ها خودشون مجهز به دوربین هستند آوردن دوربین به صورت مجزا توجیه اقتصادی ندارد .
      موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.