راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای
29 956

راهنمای کامل خرید کوادکوپتر حرفه ای

در مقاله راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای قصد داریم تا با یک آموزش کامل شما را در تهیه هرچه بهتر یک کوادکوپتر حرفه ای راهنمایی نماییم . پس تا آخر این مقاله با ما باشید  …

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

کوادکوپتر ها یکی از مهم ترین دسته بندی های رایج و پرطرفدار مولتی روتور ها می باشند که در طراحی آن ها از چهار عدد موتور بهره گرفته شده است . کوادکوپتر ها از پرواز بسیار دقیق و استیبلی بهره مند هستند لذا طرفداران پرواز بی شک این گزینه را انتخاب می کنند . به کمک ریموت کنترل می توانید پهباد را تا برد رادیویی مجاز از خود دور کنید .

اگر کوادکوپتر ها به دوربین مجهز باشند در کنار پرواز می توانید عکس و فیلم هوایی نیز ذخیره کنید که اصطلاحا به این کار هلی شات گفته می شود . در طراحی کوادکوپتر ها از چهار عدد موتور و چهار عدد ملخ بهره گرفته می شود و از طریق ارتباط بین رادیوکنترل و دستگاه می توانید آن را به پرواز در آورید . امروزه از کوادکوپتر ها برای مصارف متعددی از جمله ساخت مستند ، ساخت تیزر ، ویدئوکلیپ ، پایش ، حراست و نگهبانی و … استفاده می شود . امروزه برند های مختلفی در زمینه طراحی و تولید انواع و اقسام کوادکوپتر فعالیت دارند و شرکت های متعددی جهت فروش و ارائه این محصولات تاسیس شده اند .

طبقه بندی کوادکوپتر ها

انواع مینی کوپتر

کوادکوپتر ها را از جنبه های مختلف می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی کرد . یکی از مهم ترین تقسیم بندی های این محصولات پروازی بر اساس سایز و ابعاد است . کوادکوپتر ها بر اساس ابعاد و سایز به سه گروه مختلف طبقه بندی می شوند . دسته اول مدل هایی هستند که دارای ابعاد کوچکی به اندازه ی کف دستتان می باشند . به این گروه نانوکوادکوپتر می گویند . به عنوان مثال مدل سایما x12s یک نانوکوادکوپتر است . دسته ی بعدی مدل هایی هستند که ابعادشان از نانوکوادکوپتر کمی بزرگتر و حداکثر تا سایز 20×20 سانتی متر می باشند . مینی کوادکوپتر ها برای پرواز در محیط های داخلی و برای بازی بسیار مناسبند . بی شک این مدل ها می توانند دارای دوربین نیز باشند . x13 یک مینی کوادکوپتر از کمپانی سایما محسوب می شود . دسته بندی نهایی کوادکوپتر هایی با ابعاد استاندارد و از 30×30 سانتی متر به بالا هستند . این مدل ها برای پرواز در محیط های غیرمسقف طراحی شده اند و بی شک می توانند دوربین های باکیفیتی را نیز با خود حمل کنند . بسیاری از کاربران به دنبال این ابعاد و سایز استاندارد هستند و در خریدشان بی شک یک کوادکوپتر را انتخاب می کنند . به عنوان مثال x8hw یک کوادکوپتر با ابعاد استاندارد برای پرواز در محیط های باز از کمپانی سایما است .

کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین

دسته بندی دیگری که می تواند مدل های مختلفی از کوادکوپتر ها را در خود جای دارد دسته بندی کوادکوپتر ها بر اساس دارا بودن دوربین است . در اینجا با دو گروه مجزا مواجهیم . دسته اول کوادکوپتر هایی که فاقد دوربین هستند و می توانند برای شما فقط جنبه پروازی داشته باشند . دسته دوم کوادکوپتر هایی هستند که دارای دوربین می باشند و در کنار پرواز لذت بخش می توانند برای شما عکاسی و فیلم برداری هوایی را نیز رقم بزنند . بی شک امروزه کواد کوپتر دوربین دار از محبوبیت بیشتری برخوردار است و مخاطبان و علاقه مندان می خواهند در کنار پرواز عکاسی و فیلم برداری هوایی را نیز داشته باشند .
البته دوربین های سوار بر کوادکوپتر ها نیز بر دو نوع است . نوع اول دوربین هایی هستند که فاقد ارسال تصویر لحظه ای می باشند و فقط خروجی کار شما بر روی رم موجود بر روی آن ها ذخیره می شود و پس از اتمام پرواز باید به کمک رم ریدر خروجی را مشاهده کنید و نوع دوم دوربین های FPV هستند . این دوربین ها دارای قابلیت ارسال تصویر لحظه ای می باشند و بر اساس WIFI تصاویر را به صورت زنده بر روی تلفن همراه و یا مانیتو مخابره می کنند . در این حالت شما می توانید بر روی سوژه ی مدنظرتان بیشتر تمرکز کنید و هرگونه خطا و یا اشتباهی را در لحظه تصحیح کنید .

دسته بندی دیگری که کوادکوپتر ها را به مدل های مختلف تقسیم بندی می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است تقسیم بندی کوادکوپتر ها و مدل های پروازی به سه گروه کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی ( هابی ) ، کوادکوپتر های نیمه حرفه ای و کوادکوپتر های حرفه ای است .

کوادکوپتر هابی

کوادکوپتر هابی

کوادکوپتر هابی و یا اسباب بازی به مدل هایی اطلاق می شود که دارای خصایص و ویژگی های چندان تخصصی و فنی نیستند . این مدل ها بیشتر برای بازی و تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرند . البته امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی کوادکوپتر های هابی نیز به ویژگی های مجهز شده اند که پرواز را برای کاربران بسیار آسان کرده است . به عنوان مثال قابلیت حفظ ارتفاع خودکار و یا اتوتیکاف و لندینگ در کوادکوپتر های نسل جدید وجود دارد . در این حالت کوادکوپتر با اکتفا بر قطب نمای موجود در خودش سعی در حفظ و ثبات ارتفاع می کند و کاربر با خیالی آسوده زمام را به دست می گیرد . همچنین در تیکاف و لندینگ خودکار کاربر با فشردن یک دکمه از روی رادیوکنترل کاری می کند تا دستگاه از روی زمین بلند شود و پس از اتمام پرواز نیز با فشردن همان دکمه پرنده را بر روی زمین می نشاند . این مدل ها معمولا دارای رنج قیمتی مناسبی هستند و می توانند برای هدیه دادن نیز انتخاب هیجان انگیزی باشند . مثلا کوادکوپتر x15w سایما یک کوادکوپتر هابی است .

فلایت کنترل چیست ؟
خواندن مطلب

کوادکوپتر نیمه حرفه ای

کوادکوپتر های نیمه حرفه ای

دسته ی دوم در طبقه بندی مدل های پروازی کوادکوپتر های نیمه حرفه ای هستند . این مدل ها دارای خصایصی از گروه اول یعنی کوادکوپتر های هابی و خصایصی از گروه سوم یعنی کوادکوپتر های حرفه ای هستند . رنج قیمتی این مدل ها معمولا در سطح متوسطی است و برای شروع یک کار حرفه ای می توانند انتخاب مناسبی باشند . cx-20 از کمپانی چرسون یک کوادکوپتر نیمه حرفه ای است . هلی شات های نیمه حرفه ای بی شک به ویژگی هایی از جمله gps ، قابلیت بازگشت به خانه ، دوربین با کیفیت fpv ، گیمبال دو و یا سه محوره ، مدت زمان پروازی طولانی و … مجهز هستند . با این مدل ها نیز می توان پروازی بسیار باکیفیت را تجربه کرد . اما اگر به دنبال اجرای پروژه های تخصصی و حرفه ای هستید بهتر است به گروه بعدی رجوع کنید .

کوادکوپتر حرفه ای

کوادکوپتر های حرفه ای

دسته ی سوم یعنی کوادکوپتر های حرفه ای معمولا دارای رنج قیمتی بالایی هستند و تمامی خصایص و ویژگی های آن ها از طراحی ظاهری ، مغز پردازنده ، ویژگی ها و آپشن های پروازی تخصصی هستند . بهترین و اولین برند طراحی و تولید کوادکوپتر های حرفه ای در دنیا برند DJI می باشد . در دهه های اخیر حضور بسیار پرقدرت و پر رنگ این برند در بازار جهانی همه را شگفت زده کرده است .

به کوادکوپتر های حرفه ای اصطلاحا هلی شات نیز گفته می شود . هلی شات های تخصصی DJI دارای ویژگی هایی است که حتی افراد مبتدی و تازه کار نیز می توانند با آن ها پرواز کنند . پرواز با یک مدل پروازی حرفه ای همانند رانندگی با یک اتومبیل اتومات بسیار هوشمند است .

اگر شما به مهارت و خلاقیت در پرواز و عکاسی برسید بی شک می توانید خروجی های بسیار خیره کننده تری را ثبت و ضبط کنید . از معروف ترین کوادکوپتر های حرفه ای این روزها می توان به مویک 2 پرو ، مویک ایر ، اسپارک ، فانتوم 4 پرو و اینسپایر 2 اشاره کرد . DJI هر چند وقت یکبار یک مدل جدیدی را عرضه می کند که همه تصور می کنند که اینجا دیگر آخر کار است اما شش ماه بعد با رونمایی از مدلی دیگر تعجب همگان را بر می انگیزد . پیشرفت در کوادکوپتر های حرفه ای به قدری است که امروزه شاهد پرواز بالغ بر 30 دقیقه ای کوادکوپتر ها هستیم . مدل هایی که می توان آن ها را تا کیلومتر ها دور کرد و کیفیت دوربین آن ها برای عکاسی و فیلم برداری هوایی 4K هست . همچنین اگر عمدا هم بخواهید دستگاه را به جایی بکوبید به یمن وجود سنسور های عدم برخورد با موانع نمی توانید .

بی شک استفاده از یک کوادکوپتر حرفه ای برای مصارفی حرفه ای مورد نیاز است . امروزه بسیاری از سازمان ها ، شرکت ها و یا اشخاص برای اجرای پروژه های مختلف به هلی شات های تخصصی نیاز پیدا می کنند . شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا از کوادکوپتر های حرفه ای باید استفاده کرد ؟ بی شک پروژه های تخصصی برای به سرانجام رسیدن به تایم پروازی بالا ، کیفیت دوربین خوب ، ارتفاع قابل قبول و … نیاز دارند و این ویژگی ها در مدل های پروازی تخصصی قابل اجراست .

راهنمای انتخاب کوادکوپتر حرفه ای قبل از خرید

جهان آرسی

قبل از خرید هر محصول پروازی باید به دو فاکتور بسیار مهم دقت کنید . فاکتور اول این است که هدف و نیاز شما از خرید یک هلی شات چیست و فاکتور دوم مشخص کردن دقیق بودجتان برای این خرید است . در بازار ایران کوادکوپتر ها دارای رنج قیمتی بسیار گسترده ای هستند و باید با علم بر آن دو موضوع نسبت به خرید قدم بردارید . بی شک هر کارشناس فروشی برای ارائه یک مشاوره صادقانه از شما دو سوال می پرسد . 1. نیاز شما چیست ؟ 2. بودجتان چقدر است ؟ به قدری تنوع در این زمینه بالاست که قبل از انتخاب و خرید حتما و باید این دو رکن واضح مشخص شود . پس از آن می توان متناسب با نیاز و بودجه مدل های پیش رو را بررسی کرد و یکی از آن ها را برگزید .

  • قیمت کوادکوپتر ها در ایران
مقایسه اینسپایر 1 و فانتوم 3
خواندن مطلب

رنج قیمتی خرید کوادکوپتر در ایران بسیار گسترده است اما به صورت کلی می توان تخمین زد معمولا تا رنج قیمت 1 الی 1.5 میلیون تومان کوادکوپتر ها تفریحی سرگرمی از رنج 2 تا 5 میلیون کوادکوپتر ها نیمه حرفه ای و از رنج 8 میلیون به بالا کوادکوپتر ها حرفه ای هستند . پس بی شک در هر رنج قیمتی و متناسب با هر نیازی می توان یک هلی شات برگزید و استفاده مورد را را آن برد .

چگونه یک کوادکوپتر حرفه ای را انتخاب کنیم ؟

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

بی شک در وهله ی اول بررسی و آنالیز ویژگی های فنی مدل پروازی بسیار حائز اهمیت است . مدل های پروازی تخصصی دارای ویژگی های بسیار فنی و تخصصی هستند . به عنوان مثال مدت زمان طولانی و 30 دقیقه ای یک پهپاد حرفه ای کمک می کند تا شما بتوانید خروجی مدنظرتان شامل عکس و فیلم را براحتی از سوژه مدنظر ذخیره کنید . اگر هدف شما ساخت چند صحنه هوایی برای یک فیلم تلویزیونی است دوربین 4K موجود بر روی کوادکوپتر کمک می کند تا تصاویر مد نظر را ثبت و ضبط کنید و در لا به لای فیلمتان از آن بهره برده و مخاطب را هیجان زده کنید .
از مهم ترین خصایص و ویژگی های پهپاد های تخصصی می توان به این موارد اشاره کرد :

  • مدت زمان پرواز بالای 15 دقیقه
  • مجهز به سیستم مسیر یابی خودکار توسط GPS
  • مجهز به سیستم اتوپایلوت یا خلبان خودکار
  • مجهز به دوربین حرفه ای با رزولیشن بالا
  • مجهز به استابیلایزر یا گیمبال جهت ثبت تصاویر با کیفیت
  • موتورهای با کیفیت
  • برد بالای 500 متر
  • کیفیت و متریال بدنه بالا با کیفیت عالی

راهنمای جامع خرید کوادکوپتر حرفه ای

  • برند سازنده 

DJI

بی شک در نگاه اول برند سازنده کوادکوپتر حرفه ای نظر شما را به سمت خود جلب می کند . میزان فروش و تبلیغات آن ، محبوبیت در بازار ، رضایت سایر مشتریان ، کامنت های منفی و یا مثبت از مشاوره ، فروش و ارائه خدمات پس از فروش از آن برند کمک می کند تا ذهنیت شما نسبت به آن کمپانی شکل بگیرد . به عنوان مثال شرکت جهان آرسی پس از سال ها فعالیت مثبت و فروش محصولات باکیفیت امروز اذعان می کند بهترین و باکیفیت ترین برند ساخت و تولید هلی شات های تخصصی در سطح جهان DJI می باشد . این کمپانی در چین واقع شده است اما کیفیت محصولات آن بینظیر است .

  • طراحی ظاهری

مویک 2 پرو

بی شک یکی از مهم ترین آیتم ها شکل ظاهری کوادکوپتر های تخصصی است . مدل های مختلفی از کوادکوپتر های تخصصی وجود دارند که از نظر شکل ظاهری کاملا با هم متفاوتند . به عنوان مثال سری فانتوم ها با سری مویک ها به طور کل متفاوت است . مویک ها نسل های جدیدتری هستند و بازوهای آن ها برای حمل و نقل جمع می شود و فضای بسیار کمی را اشغال می کند .

  • دوربین و گیمبال پهپاد

دوربین و گیمبال مویک 2 پرو

دوربین یک کوادکوپتر حرفه ای قسمت بسیار مهمی است و میزان کیفیت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . بی شک 99% کاربران یک کوادکوپتر حرفه ای را به دلیل دوربین با کیفیت آن برای ضبط و ثبت عکس و فیلم با کیفیت برمی گزینند . دوربین های موجود بر روی DRONE های DJI دارای کیفیت های بالایی هستند . مثلا کیفیت دوربین اسپارک 12 مگاپیکسل FULL HD ، کیفیت دوربین مویک ایر 12 مگاپیکسل 4K و کیفیت دوربین مویک 2 پرو 20 مگاپیکسل 4K است . گیمبال قطعه ای است دوربین بر روی آن سوار است و تمامی خطاها و لرزش های پرواز را خنثی می کند تا خروجی نهایی کاملا صاف و بدون لرزش باشد . دوربین های DJI بر روی گیمبال های دو و یا سه محوره سوار هستند .

  • مدت زمان پرواز

مویک پرو

مداومت پروازی در هلی شات ها از اهمیت بالایی برخوردار است . چرا که مدل های هابی و یا نیمه حرفه ای بین 4 الی 15 دقیقه می توانند پرواز کنند . اما مدل های تخصصی می توانند بالغ بر 30 دقیقه پرواز کنند و این فوق العاده است . بی شک در این حالت با تهیه باتری یدک نیز می توانید مدت زمان پروازیتان را افزایش دهید . به عنوان مثال باتری مویک 2 پرو 31 دقیقه مداومت پروازی دارد و در عرض 1 ساعت شارژ می شود . زمان پرواز در هلی شات ( عکاسی و فیلم برداری هوایی ) بسیار مهم است .

  • ابعاد

مویک ایر

بی شک امروزه کوادکوپتر های تخصصی با ابعاد و سایز بزرگ دیگر محبوب نیستند . چرا که حمل و نقل آن ها و هدایت آن ها در پرواز سخت تر است . DJI به این موضوع پی برده و به همین دلیل اسپارک و سری مویک ها را طراحی و تولید کرده است .

  • سنسور های عدم برخورد با موانع 
کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو
خواندن مطلب

سنسور عدم برخورد با موانع

در مدل های پروازی هابی و نیمه حرفه ای به دلیل عدم وجود هوشمندی های پروازی امکان سقوط و یا برخورد با موانع حتی سهوا وجود دارد . کارشناسان در طراحی مدل های تخصصی سنسور های عدم برخورد با موانع قرار داده اند که پهپاد می تواند مانع را ببیند و با آن برخورد نکند . در واقع اگر شما عمدا هم بخواهید هلی شات را به جایی بکوبید نمی توانید 🙂

  • GPS

فانتوم 3

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب یک کوادکوپتر تخصصی GPS است . این قابلیت به گونه ای است که به محض قرار گیری هلی شات در یک محیط باز با ماهواره های موجود در فضا ارتباط برقرار می کند . همین امر کمک می کند تا پروازی بسیار استیبل و دقیق داشته باشید . GPS کمک می کند تا موقعیت مکانی دستگاهتان را بر روی نقشه ببینید و هیچ وقت آن را گم نکنید .

  • بازگشت به خانه 

سیستم بازگشت به خانه

قابلیت بازگشت به خانه هوشمند به قابلیتی گفته می شود که در آن با فشردن یک دکمه از روی رادیوکنترل هر وقت که نخواستید و یا نتوانستید می توانید کوادکوپتر را به نقطه ی اولیه ی تیکافش بازگردانید . این ویژگی بسیار محبوب کاربران تازه کار و مبتدی است چرا که آن ها ترس در هدایت و کنترل و بازگردانی دارند . با اتکا بر این ویژگی می توانید در هر موقعیتی کوادکوپتر را به نقطه ی اولیه برگردانید .

  • مود های هوشمند پروازی

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

مدل های تخصصی به ویژگی ها و مود های هوشمندی مجهزند که می توانند خروجی تصویر شما را بسیار خلاقانه تر کنند . به عنوان مثال در هلی شات های DJI قابلیتی وجود دارد که کوادکوپتر می تواند با سرعت مشخصی به سمت سوژه حرکت کند و شما عکس و فیلم زیبایی را ثبت کنید . همچنین با انتخاب سوژه ای می توانید کاری کنید تا پهپاد با شعاع مشخصی از سوژه به صورت دایره ای به دور آن بچرخد و شما عکس و فیلم زیبایی را بگیرید . البته بدون این مود ها و قابلیت های هوشمند نیز می توان کارهای خلاقانه کرد اما وجود و حضور آن ها کار شما را بسیار آسان تر کرده است .

همانطور که کوادکوپتر های حرفه ای و ویژگی های بارز آن ها را مورد بررسی قرار دادیم می توان نتیجه گرفت که از این مدل ها می توان برای مصارف تخصصی و حرفه ای استفاده کرد . شما کاربران گرامی می توانید جهت اخذ مشاوره و خرید کوادکوپتر های حرفه ای با کارشناسان فروش جهان آرسی ارتباط برقرار کنید . بی شک تمامی تلاش همکاران ما بر این است تا بهترین و تخصصی هلی شات های روز دنیا را متناسب با نیاز و بودجتان به شما پیشنهاد کنند . در ارائه و فروش مدل های تخصصی آموزش و ارائه خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل بحث تعمیرات و تامین قطعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

  • آموزش

ریموت کنترل فانتوم 4

کوادکوپتر های حرفه ای برای استفاده مستلزم نصب و استفاده از نرم افزار مخصوص به خودشان هستند . در واقع تمامی پرواز و مود های هوشمند از طریق نرم افزار در دسترس شما قرار میگیرد . همچنین این مدل ها برای بار اول به رجیستر ، فعال سازی ، آپدیت و کالیبراسیون نیاز دارند که بی شک 90% از کاربران از این مراحل و نحوه اجرا آن بی خبرند . از این روی پروسه ی راه اندازی و آموزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می شود . شرکت جهان آرسی در کنار فروش می تواند آموزش های بسیار جامع و تخصصی را به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای برای شما کاربران گرامی برگزار کند که به صورت تئوری و عملی بر نحوه ی عملکرد پرواز مسلط شوید و با کمی تمرین و ممارست به یک خلبان بسیار زبده مولتی روتور های بدون سرنشین تبدیل شوید .

  • خدمات پس از فروش 

تعمیرات کوادکوپتر و هلی شات

در استفاده از هلی شات های تخصصی خدمات پس از فروش شامل بحث تعمیرات و تامین قطعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . قیمت خرید این محصولات نسبتا بالاست . اگر در اثر بی احتیاطی و یا اشتباه دستگاه شما آسیبی ببیند و یا به قطعه ای نیاز پیدا کند بی شک خدمات پس از فروش جامعی شامل بحث تعمیرات و تامین قطعات باید وجود داشته باشد که دستگاه شما را پشتیبانی کند . مجموعه جهان آرسی همانطور که در زمینه فروش قدرتمند عمل می کند در زمینه ارائه خدمات پس از فروش نیز قدرتمند تر عمل می کند . کارشناسان فنی دستگاه شما را کاملا بررسی می کنند و با تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب هلی شات شما را همانند روز اول می کنند . همین امر باعث می شود تا دستگاه شما بلااستفاده باقی نماند .

شما کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اخذ مشاوره برای خرید کوادکوپتر حرفه ای با شماره ی 02122387819 تماس حاصل فرمایید . همچنین در صورتی که مقاله ” راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای ” برای شما مفید بود لطفا آن را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید . در صورت بروز هرگونه سئوال و یا نظر می توانید آن را در بخش نظرات با سایرین به اشتراک بگذارید .

29 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام یک کواد کوپتر خوب با قیمت کم میشه معرفی کنید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام، وقت بخیر
      لطفا برای مشاوره با دفتر تماس بفرمایید .

  2. امیرم می گوید

    سلام خسته نباشید آدرس دفترتون رو پیدا نکردم

    ممنون میشم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان شهید درختی – خیابان سپهر – نرسیده به فخار مقدم – پلاک 52 – طبقه 4 – واحد 13

  3. امیرعلی می گوید

    سلام می خواستم بدونم کوادکوپتر x15w نیاز به مجوز دارد

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      خیر قربان .

  4. مرتضی می گوید

    سلام و وقت بخیر
    اگر کسی یه هلی شات تقریبا حرفه ای یا همون نیمه حرفه ای داشته باشه و هنو پلاک یا مجوز نگرفته باشه برای پرواز ، چکارباید کرد و از کجا باید شروع کرد

    این دستگاه هدیه بوده واز خارج کشور ارسال شده ،

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان
      لطفا به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه بفرمایید و از آنجا پیگیری نمایید .
      پایدار باشید

  5. اسماعیل می گوید

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون . لطفا قیمت ها را در سایتتون قرار بدید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      قیمت کدوم محصولات قرار نگرفته ؟

      1. اسماعیل می گوید

        متوجه شدم . اولش آشنا نبودم . سایت blog.jahanrc.com قیمت محصولات نداره ولی سایت http://www.jahanrc.com داره .

        1. احسان فلاح پور می گوید

          خواهش میکنم قربان .
          این سایت تنها مجله خبری بوده و سایت فروشگاهی http://www.jahanrc.com می باشد .

  6. فربد می گوید

    من به نظرم هدایت و کنترل کوادکوپتر و هلی شات ها به این راحتیام نیس . در واقع خیلی این محصولات رو خوب و راحت جلوه دادین . به نظرم پرواز و هدایت این محصولات واقعا به مهارت و تخصص و دانش نیاز داره

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان ، قطعا با توجه به نوع مدل و تجهیزات پایدار کننده مختلفی که در دستگاه ها وجود دارد ، تفاوت اساسی در کنترل آن ها وجود خواهد داشت . به صورت ساده تر ، هرچه هوشمند تر باشند هدایت آن ها بسیار ساده تر است .

  7. میلاد می گوید

    سلام ، ممنون میشم اگر به این سوال بنده پاسخ بدین .
    با توجه به اینکه کوادکوپترهای نیمه حرفه ای هم بعضا gpsدارن ایا به دقیقی پهپادهای تخصصی هست و میشه به وجود این آپشن اطمینان کرد و پرنده را به راحتی به پرواز درآورد؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، بله قربان . کوادکوپتر های GPS دار حتی در کلاس تفریحی نیز دارای پایداری و سیستم قابل قبول و کارایی هستند اما همین آپشن در دستگاه های تخصصی تر با Glonass ترکیب شده و دقت و هوشمندی آن را چند برابر می نماید .

  8. میلاد می گوید

    سلام وقتتون بخیر برای تهیه مجوز کوادکوپتر ها و هلی شات ها باید کجا و چه جوری اقدام کرد ؟ همه ی مدل ها نیاز به مجوز داره ؟ میشه مجوز رو تهیه نکرد و پرنده رو پرواز داد ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      در ابتدا باید عرض کنم تنها هلی شات های تخصصی نیاز به اخذ مجوز داشته و سایر محصولات نیازی به دریافت مجوز ندارند .
      برای تهیه مجوز پس از خرید دستگاه خود باید با مدارک ارائه شده توسط شرکت دارای مجوز به سایت هوا و فضای کشور مراجعه کرده و مدارک مربوطه را بارگزاری نمایید تا جهت آموزش و تست ( مدت زمان ۴ الی ۶ ساعت ) با شما هماهنگی های لازم را به عمل آورند .
      افرادی که دارای مجوز نباشند نمی توانند دستگاه خود را توسط هواپیما حمل و نقل نمایند و یا با خود به کشور های مختلف ببرند . همچنین در هنگام استفاده در صورتی که مراجع نظارتی متوجه شوند که اوپراتور دستگاه خود را پلاک نکرده است می توانند آن را ضبط نمایند و تحویل ایشان ندهند .
      موفق باشید

  9. ویدا می گوید

    برای انتخاب یک هلی شات درست و حسابی ملاک و معیار انتخاب چی هست ؟ برای اینکه بتونیم بهترین خروجی رو بگیریم !! مدل ها خیلی متنوع هست و انتخاب سخته

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام
      در ابتدا باید هدفتان به صورت کامل مشخص شود و سپس می توان بهترین دستگاه مناسب شما را اعلام کرد . شما می تونید برای راهنمایی بیشتر با دفتر تماس بفرمایید . شماره تماس : ۰۲۱۲۲۳۸۷۸۱۹
      اما به صورت کلی مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو میتونه جز بهترین انتخاب های شما باشه .
      موفق باشید

  10. پوریا می گوید

    ببخشید جایی هست که بشه پرواز این هلی شات ها و کوادکوپتر ها رو از نزدیک دید و راجع به خریدش تصمیم گرفت ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      بله قربان ، شما می تونید با مراجعه حضوری به دفتر ما تمامی محصولات را از نزدیک بررسی نموده و سپس با کارشناسان ما نیاز خود را مطرح کرده و پس از دریافت اطلاعات کامل اقدام به خرید نمایید .
      موفق باشید

  11. امیرحسین می گوید

    سلام ، اول از همه خیلی ممنون بابت این مقاله جامع و کاملتون و دوم اینکه یه سوالی برام پیش اومده شما در انتهای مقاله به بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعه اشاره کردین اما میخواستم بدونم که این محصولات پروازی گارانتی نداره؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      هیچ محصول پروازی در هیچ جای دنیا شامل گارانتی نمی شود به این علت که به هر دلیلی در هنگام پرواز دچار مشکل شود ممکن است دارای خط ، خش و شکستگی شود که اولین بنده ابطال کننده هر گارانتی می باشد . ثانیا در آن هنگام نمی توان مشخص کرد که اشتباه از اوپراتور بوده و یا پرنده . ثالثا تا به امروز ما ندیدم که محصول پروازی تست شود و سالم تحویل کابر شود و سپس به صورت خود به خودی خراب شود . از این رو هیچ محصول پروازی هیچ جا در دنیا گارانتی نمی شود و در صورتی که جایی هم چنین کاری را انجام دهد و از شما هزینه دریافت کند فقط در جهت بازی فروش بوده و در هنگام ارائه خدمات قطعا پاسخگو به صورت رایگان نخواهد بود .

  12. پوریا می گوید

    برای خرید و استفاده از یک کوادکوپتر حرفه ای باید مهارت خاصی داشته باشیم و در دوره های خاصی شرکت کنیم ؟

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      برای استفاده از کوادکوپتر شما نیاز به هیچ دانش اپتدایی نخواهید داشت . شما در هنگام خرید محصول خود از مجموعه جهان آرسی در صورتی که به صورت حضوری مراجعه فرمایید آموزش کامل استفاده از کوادکوپتر ها به شما داده خواهد شد و در صورت خرید غیر حضوری ویدئو آموزش استفاده از آن برای شما ارسال خواهد شد .
      موفق باشید

  13. کامیار می گوید

    سلام برای خرید کوادکوپتر چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری کارشناسای متخصصی در جهان آرسی حاضر هستن که بتونن به خرید ما افراد مبتدی و بی تجربه کمک کنن ؟ صادقانه کمک کنن ؟ من از جنوب یه پهپادی خریدم که فروشنده می گفت 1 ساعت پرواز می کنه اما 5 دقیقه هم نمی پره :((

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      😂😂😂😂
      در ابتدا کلی از سئوالی که مطرح کردید خندم گرفت ، بزارین در ابتدا یک خاطره تعریف کنم ، چون بنده هم که چندی پیش یک سفر به جنوب کشور داشتم چند کوادکوپتر دیدم و از فروشنده همین مسئله رو جویا شدم که گفتند برو ۱ ساعت پرواز میکنه . همونجا زدم زیر خنده گفتم این دستگاه اگر بیش از ۸ دقیقه پرواز کرد من کل دستگاه هات رو یکجا دوبرابر قیمت برمیدارم که فروشنده جا زدو ….
      علی ایحال بحثی که وجود داراد این است که کارشناس جهان آرسی پیش از آن که فروشنده باشند وظیفه شان کارشناسی و ارائه خدمات مشاوره در این زمینه می باشد تا پس از بررسی های نیاز مشتری به صورت صحیح و با توجه به میزان بودجه ای که مد نظر دارد بتوانند بهترین پیشنهاد را به مخاطب ارائه نمایند و سپس در صورت تمایل اقدام به خرید نمایند .
      شما می توانید برای تست با شماره های دفتر :‌۰۲۱۲۲۳۸۷۸۱۹ تماس فرموده و فقط از مشاوره تلفنی ما بهرمند گردد و یا با مراجعه حضوری به دفترمون کالا ها را از نزدیک دیده و با مشاوران ما در ارتباط باشید .
      موفق باشید

  14. حبیب می گوید

    سلام خیلی ممنون از این تکست خیلی خوب . من برای خرید کوادکوپتر با کارشناسای فروش جهت آرسی تماس گرفتم و اونا اطلاعات خیلی خوبی راجع به خرید کوادکوپتر حرفه ای در اختیار من گذاشتن و تونستم بهترین انتخاب ممکن رو متناسب با بودجه ی خودم انجام بدم . مررررسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.