توصیه های ایمنی در استفاده از ماشین کنترلی سوختی

توصیه های ایمنی در استفاده از ماشین کنترلی سوختی
0 176

توصیه های ایمنی ماشین های کنترلی نیترو

اگر شما مالک یک ماشین کنترلی نیترو هستید و قصد دارید با استفاده از آن تجربه هایی لذت بخش و سرگرم کننده برای خود رقم بزنید ، توصیه می کنیم در ادامه مطلب توصیه های ایمنی در استفاده از ماشین کنترلی سوختی با ما همراه شوید تا نکاتی را در رابطه با ایمنی و نحوه عملکرد صحیح این نوع دستگاه ها در اختیار شما قرار دهیم .

قبل از شروع لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که گزارشات متعددی در رابطه با آسیب های جسمانی و خسارت های مالی ناشی از ماشین های مسابقه ای سوختی (نیترو) گزارش شده اند که تقریبا تمامی آن ها نتیجه نادیده گرفتن توصیه های ایمنی به حساب می آیند . بنابراین بهتر است شما این اشتباه را مرتکب نشوید و با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد تجربه هایی کاملا ایمن و لذت بخش برای خود رقم بزنید .

نکات ایمنی هنگام استفاده ماشین های کنترلی نیترو

  1. ماشین کنترلی نیترو را فقط در محیط های باز و مکان هایی که مردم در آن تردد ندارند مورد استفاده قرار دهید . به طور کلی توصیه می شود این نوع ماشین های آرسی را در مکان های زیر روشن نکنید :
  • جاده های شهری و محل عبور و مرور وسایل نقلیه
  • مکان هایی که کودکان به بازی کردن در آن مشغول هستند
  • فضاهای داخلی و مکان هایی که توسط موانع گوناگون محدود شده اند
  • محدوده های مسکونی و پارک های عمومی ( مگر اینکه مجوز های لازم را از مسئولین مربوطه دریافت کرده باشید )
  1. اگر قصد دارید برای اولین بار ماشین کنترلی نیترو خود را به راه بیندازید حتما دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید تا ضمن آشنایی با عملکرد دستگاه خود از نوع سوخت مناسب برای مدل موتور آن اطلاع پیدا کنید .
  2. باتری های موجود در دستگاه کنترل از راه دور و همچنین باتری های نصب شده روی گیرنده رادیویی داخل ماشین را به دقت بررسی کنید . اگر میزان شارژ هر کدام از این باتری ها به اندازه کافی نبود، قبل از شروع حرکت حتما آن را کاملا شارژ کنید . در غیر این صورت ممکن است پس از گذشت مدتی ارسال و دریافت سیگنال در ماشین کنترلی RC با مشکل مواجه شود و در نهایت شما کنترل سیستم را از دست بدهید . عدم برخورداری از کنترل کافی نیز نتایج زیان باری همچون تصادف و خسارت های مالی یا حتی جانی به دنبال خواهد داشت .
  3. اگر ماشن کنترلی نیترو شما رفتار های غیر معمول و عجیب نشان می دهد ، بهتر است بلافاصله آن را متوقف کنید و دلایل احتمالی چنین عملکردی را مورد بررسی قرار دهید . تا زمانی که نقص به طور کامل برطرف نشده است، ماشین کنترلی را دوباره به حرکت در نیاورید تا در ادامه مجبور نشوید با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنید .
  4. در هنگام سوخت گیری ماشین های کنترلی نیترو به این نکته دقت داشته باشید که بخارات سوخت و گاز هایی که از اگزوز ماشین خارج می شوند می توانند سمی باشند . بنابراین توصیه می شود با احتیاط کامل سوخت را داخل مخزن بریزید و سعی کنید از استشمام محتویات خارج شده از اگزوز جلوگیری نمایید .
  5. از وارد کردن انگشت خود یا سایر اشیاء به داخل قسمت های در حال چرخش یا متحرک ماشین RC خود داری کنید .
  6. پس از پایان فعالیت خود از دست زدن به قسمت هایی همچون موتور ، اگزوز و خفه کننده صدای اگزوز خودداری نمایید ، چرا که این بخش ها تا مدتی پس از پس از خاموش کردن ماشین کنترلی نیترو هنوز هم فوق العاده داغ هستند .
  7. سوخت مخصوص ماشین های کنترلی نیترو را در مکانی خنک ، خشک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید . همچنین توصیه می شود از محکم بودن درب ظرف نگهدارنده سوخت اطمینان حاصل نمایید .
  8. پس از هر بار استفاده اقدامات لازم جهت نگهداری مناسب از ماشین کنترلی نیترو را صورت دهید تا در دفعات بعدی دستگاه کاملا سالم و آماده باشد .
سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

امیدواریم مقاله تتوصیه های ایمنی در استفاده از ماشین کنترلی سوختی اطلاعاتی مفید در رابطه با ماشین های کنترلی نیترو در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. توجه به نکات و دستور العمل های ذکر شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید و با خیالی آسوده از سرگرمی فراهم شده توسط تکنولوژی RC لذت ببرید .

اگر سوال یا نظری در مورد هر یک از این گام ها دارید، لطفا در قسمت کامنت ها آن را با ما به اشتراک بگذارید .

شما کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی جهان آرسی تماس بگیرید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.