توصیه های ایمنی اسکوتر برقی

توصیه های ایمنی اسکوتر برقی
0 127

توصیه های ایمنی برای کاربران اسکوتر برقی

مقاله توصیه های ایمنی اسکوتر برقی یک محتوا بسیار کامل برای افرادی است که به تازگی اسکوتر برقی خریده اند و می خواهن روش استفاده و نکات ایمنی آن را برا بگیرند :

در طول سالیان گذشته به دفعات شاهد این موضوع بوده ایم که بسیاری از مردم بنابر دلایل گوناگون تصمیم گرفته اند دوچرخه ها و سایر وسایل نقلیه مشابه را کنار بگذارند و در عوض از دستگاه های جدیدی به نام اسکوتر برقی استفاده کنند .
اگر شما نیز فکر می کنید زمان آن فرا رسیده است که اسکوتر برقی مناسب خود را برای تردد در مناطق خاص تهیه کنید ، بهتر است ابتدا توصیه های ایمنی که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم را مطالعه نمایید و پس از آن با آگاهی کامل تصمیمات مورد نیاز را اتخاذ نمایید .

نکات ایمنی اسکوتر برقی

نکات ایمنی برای کاربران تازه کار اسکوتر برقی

در مقاله توصیه های ایمنی اسکوتر برقی شش مورد از مهم ترین توصیه های ایمنی که در هنگام سواری با اسکوتر برقی باید به آن ها توجه شود در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد .

1) قبل از خرید حتما از کیفیت بالای اسکوتر برقی اطمینان حاصل کنید

این توصیه ممکن است در نگاه اول کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد ، اما واقعیت تاسف آور این است که بسیاری از مردم به طور سهوی اسکوتر های بی کیفیت و عمدتا وارد شده از طریق راه قاچاق را خریداری می کنند . در اینجا ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه می توان مدل های با کیفیت را تشخیص داد ؟ آیا اسکوتر های برقی گران تر دستگاه های با کیفیت تری نیز هستند ؟

سوال دیگری که احتمالا با آن مواجه می شوید این است که چگونه می توان از خرید اسکوتر برقی های بی کیفیت که دارای ظاهری دقیقا مشابه مدل های اصلی هستند جلوگیری کرد ؟ به طور کلی بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت بالای اسکوتر های برقی این است که آن ها را از مراکز و نمایندگی های معتبر خریداری کنید و از بررسی دقیق سابقه برند تولید کننده نیز غافل نشوید .
همچنین توصیه می شود از خرید مدل های ارائه شده توسط دست فروش ها و افراد ناشناس فعال در سایت های نیازمندی خودداری کنید . به عنوان نکته پایانی نیز می توانید مطمئن شوید که دستگاه خریداری شده توسط شما از گواهینامه ایمنی UL برخوردار است .

آموزش استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

نکات ایمنی اسکوتر برقی

2) از سواری در مسیر های سخت و دشوار خودداری کنید

قانون کلی این است که برای افزایش طول عمر هر وسیله ای باید به درستی از آن استفاده کنید . طبق همین قانون اگر قصد دارید در طول سواری با اسکوتر برقی از حداکثر پتانسیل آن بهره مند شوید و در عین حال ایمنی و سلامت خود را حفظ نمایید ، بهتر است دقت عمل لازم را به خرج دهید و مطمئن شوید که هیچ گونه سوء استفاده ای صورت نپذیرفته است . به این منظور می توانید از حرکت روی چاله ها یا مسیرهایی با سطوح زمخت و ناهموار خودداری کنید .

زمانی که در حال یادگیری نحوه صحیح استفاده از اسکوتر های برقی هستید ، این احتمال وجود دارد که تصادفاتی را تجربه کنید (درست مثل دفعات اولی که قصد دارید دوچرخه سواری کنید) . با این حال پس از گذشت مدتی و در صورت کسب تجربه کافی نرخ بروز حوادث کاهش پیدا خواهد کرد و سواری با اسکوتر به مراتب روان تر خواهد شد . در چنین مواقعی به هیچ وجه نباید دچار اعتماد به نفس کاذب شوید و عمدا اسکوتر را روی مسیر های ناهموار به حرکت در آورید .

همچنین توصیه می شود از اجرای حرکات نمایشی با اسکوتر برقی صرف نظر کنید ، چرا که این نوع وسایل نقلیه برای اجرای حرکت های نرم و روان طراحی شده اند و باید در همین راستا مورد استفاده قرار گیرند .

نکات ایمنی اسکوتر برقی

3) اسکوتر های برقی را در طول شب شارژ نکنید

بسیاری از ما عادت داریم تلفن های هوشمند ، تبلت ها و سایر دستگاه های الکتریکی خود را در طول شب و هنگامی که خواب هستیم شارژ کنیم ، اما این روش به هیچ وجه برای اسکوتر های برقی توصیه نمی شود .
به طور کلی بسیاری از مدل های اسکوتر برقی به دو تا چهار ساعت زمان نیاز دارند تا کاملا شارژ شوند . اگر پس از گذشت این مدت زمان باتری هنوز هم به منبع برق متصل باشد احتمال انفجار آن و در نتیجه آتش گرفتن اسکوتر برقی وجود خواهد داشت .
بنابراین توصیه می شود اسکوتر های برقی را تنها در طول روز و در مواقعی که در منزل حضور دارید شارژ کنید تا به این ترتیب از آسیب دیدن دستگاه و حوادثی ناگوار همچون آتش سوزی منزل جلوگیری کرده باشید .

اسکوتر شارژی چیست ؟
خواندن مطلب

جالب است بدانید بعضی از اسکوتر های برقی با کیفیت و ایمن که توسط برند های معتبر تولید شده اند ، از باتری هایی با طراحی خاص بهره می برند که پس از تکمیل شدن شارژ فرایند جذب انرژی از منبع برق را متوقف می سازند . توصیه ما به شما این است که حتی در صورت استفاده از چنین مدل هایی اجازه ندهید اسکوتر برقی بیش تر از زمان مورد نیاز به منبع برق متصل باشد .

توصیه های ایمنی اسکوتر برقی

نکات ایمنی اسکوتر برقی

4) قبل از تردد در سطح شهر تمرینات لازم را پشت سر بگذارید

اگر تا به حال سواری با اسکوتر برقی را در مسیر های اصلی کوچه و خیابان تجربه نکرده اید ، بهتر است همچون یادگیری دوچرخه سواری و موتور سواری ابتدا تمرینات لازم را پشت سر بگذارید .
به عبارت دیگر توصیه می شود قبل از ورود به مکان های عمومی در ملک شخصی خود تمرین کنید تا زیر و بم سواری با اسکوتر ها را آموزش ببینید . نکته مهم دیگر استفاده از وسایل ایمنی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد .
البته بعضی از کاربران حرفه ای تر ترجیح می دهند وسایلی همچون کلاه ایمنی و پد های محافظ زانو و آرنج را کنار بگذارند ، اما کسانی که در حال آموزش و یادگیری هستند بدون استثنا باید ایمنی را در اولویت قرار دهند و از این وسایل کمک بگیرند .

همانطور که اشاره کردیم سواری با اسکوتر برقی چندان بی شباهت به دوچرخه سواری یا موتور سواری نیست و برقراری تعادل نقش کلیدی در جلوگیری از بروز سقوط و تصادفات دارد .
به همین منظور توصیه می شود همزمان با حرکت به سمت جلو و عقب راستای بدن حفظ شده و از خم شدن زانو ها جلوگیری شود . عامل دیگری که می تواند به برقراری تعادل کمک کند حفظ فاصله میان دو پا و جلوگیری از نزدیک شدن آن ها به یکدیگر است .

علاوه بر حفظ تعادل در طول حرکت ، نحوه صحیح سوار شدن و پیاده شدن از روی اسکوتر نیز بسیار حائز اهمیت است . با وجود اینکه در ابتدا یادگیری سوار شدن روی اسکوتر برقی با قدم گذاشتن روی پد ها کمی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد ، اما پس از گذشت مدتی به یک عادت تبدیل می شود . همچنین در هنگام پیاده شدن از اسکوتر باید به سمت عقب قدم بردارید و ابتدا پایی که تسلط بیشتری دارد را روی زمین بگذارید .

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

نکات ایمنی اسکوتر برقی

5) در طول سواری هنگام تاریکی (شب) احتیاط کنید

اساسا سواری با هر وسیله نقلیه در طول روز امنیت بیشتری نسبت به شب دارد . با این وجود هنوز هم بعضی از افراد تمایل دارند دوچرخه ها ، موتور سیکلت ها و اسکوتر های برقی خود را در ساعات تاریک شب به حرکت در آورند .
اگر شما هم قصد دارید چنین کاری را انجام دهید ، قبل از سوار شدن روی اسکوتر برقی حتما احتیاط و اقدامات ایمنی لازم را لحاظ کنید . به عنوان مثال می توانید لباس هایی به رنگ سفید یا سایر رنگ هایی که نور را انعکاس می دهند بپوشید تا سایر وسایل نقلیه در حال تردد بتوانند حضور شما را در تاریکی شب تشخیص دهند . همچنین توصیه می شود در صورت امکان سواری با اسکوتر برقی را در مکان هایی که چراغ و نور کافی وجود دارد به اجرا در آورید . پوشیدن کفش هایی که به چراغ های چشمک زن مجهز هستند نیز می تواند ایده ای جالب و کارساز تلقی شود .

همانطور که می دانید بعضی از مدل های اسکوتر برقی از وجود چراغ هایی روی بدنه خود بهره می برند . با این حال شما نمی توانید فقط به این چراغ ها متکی باشید ، چرا که بعضا از نور کافی برخوردار نیستند و و در مواردی حتی ارتفاع پایین باعث نادیده گرفته شدن آن ها می شود .

نکات ایمنی اسکوتر برقی

6) فراموش نکنید که اسکوتر های برقی و اسکیت برد ها کاملا متفاوت هستند

اسکوتر های برقی به هیچ وجه مشابه اسکیت برد ها نیستند . به این معنا که اگر شما سعی کنید با استفاده از اسکوتر برقی حرکات جذاب نمایشی اجرا کنید ، به احتمال فراوان نتیجه کار چندان جالب نخواهد بود .
جالب است بدانید سواری با اسکوتر های برقی به روش اسکیت برد ها نه تنها باعث آسیب دیدن دستگاه می شود ، بلکه می تواند باعث شکسته شدن استخوان های شما شود صدمات فیزیکی جدی را به دنبال داشته باشد .

بدون شک اسکوتر های برقی وسایلی هستند که به منظور سرگرمی طراحی شده اند ، اما با این حال نمی توان آن ها را روی سطوح ناهموار همانند پله ها مورد استفاده قرار داد یا از ارتفاع بلند فرود آمد .
همانطور که قبلا اشاره کردیم ، در هنگام سواری با اسکوتر برقی باید با دقت عمل کنید و فقط حرکت های ساده و روان را اجرا نمایید . در غیر این صورت به دفعات تصادف خواهید کرد و با مشکلاتی همچون کالیبره کردن دوباره تا انفجار باتری و آتش سوزی دستگاه مواجه خواهید شد .

نکات ایمنی اسکوتر برقی

کلاه ایمنی نیز وسیله ای بسیار کاربردی و مهم است و می تواند از جان و جسم شما در حین بازی حفاظت کند .

امیدواریم توصیه های ایمنی ذکر شده در مقاله توصیه های ایمنی برای کاربران اسکوتر برقی بتواند در روز های اول سواری با اسکوتر های برقی به شما کمک کند و در ارتقای مهارت های شما نقش داشته باشد . اگر فکر می کنید نکته دیگری وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره نشده است ، لطفا آن را در قالب دیدگاه جدید با ما در میان بگذارید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.