بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر تلو

شرکت DJI کوادکوپتری فوق العاده کاربردی با نام Tello طراحی کرده است . البته اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ، کوادکوپتر Tello در واقع محصولی مشترک از دو شرکت DJI و Ryze است . در این کوادکوپتر دوربین دار انواع قابلیت ها و امکانات متنوع داخل بدنه ای کاملا فشرده و کوچک گنجانده شده است .

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر تلو
0 191

بررسی فنی کوادکوپتر DJI Tello

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر تلو : امروزه خرید پهباد ها و کوادکوپتر ها یک سرمایه گذاری مهم به حساب می آید . البته شما می توانید پهباد های اسباب بازی را با قیمت های کمتر تهیه کنید ، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از آن ها کاربرد خاصی ندارند و صرفا جهت سرگرمی طراحی شده اند .
بنابراین اگر به دنبال مدل های حرفه ای تر با مدت زمان پرواز طولانی و ویژگی های متنوع از شرکت های مطرح همچون DJI هستید ، بهتر است خود را برای پرداخت مبالغ بیشتر آماده کنید .

بررسی فنی تلو

معرفی کوادکوپتر DJI Tello

همانطور که می دانید بعضی از کاربران تازه کار با محدودیت های مالی روبرو هستند و یا قصد دارند اولین پرواز خود را با پرداخت کمترین هزینه ممکن تجربه کنند .
به همین دلیل شرکت DJI کوادکوپتری فوق العاده کاربردی با نام Tello طراحی کرده است . البته اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ، کوادکوپتر Tello در واقع محصولی مشترک از دو شرکت DJI و Ryze است .
در این کوادکوپتر دوربین دار انواع قابلیت ها و امکانات متنوع داخل بدنه ای کاملا فشرده و کوچک گنجانده شده است . نکته جالب در مورد DJI Tello قیمت فوق العاده مناسب آن می باشد که در نوع خود بی نظیر است .

بررسی فنی تلو

بررسی فنی پهپاد دوربین دار تلو

لازم به ذکر است که قیمت نسبتا ارزان کوادکوپتر Tello به هیچ وجه بدین معنا نیست که ویژگی ها و قابلیت هایی از آن حذف شده است و یا این محصول از کیفیت کافی برخوردار نیست . این کوادکوپتر دوربین دار به راحتی می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد و در مقایسه با مبلغی که برای خرید آن پرداخت می کنید امکانات متنوعی را فراهم می کند .

آموزش تعمیر کوادکوپتر
خواندن مطلب

بررسی فنی تلو

ویژگی های کوادکوپتر DJI Tello

سهولت در پرواز

یکی از ویژگی های اصلی کوادکوپتر Tello اجرای پرواز های فوق العاده ساده و آسان است . بنابراین اگر تا به حال پرواز با کوادکوپتر را تجربه نکرده اید ، DJI Tello گزینه ای کاملا ایمن برای شما به حساب می آید و امکان اجرای پرواز های ساده را در کمترین زمان ممکن فراهم می کند .
لازم به ذکر است که برای خلبانان حرفه ای تر نیز قابلیت های پیشرفته ای در نظر گرفته شده است تا با استفاده از آن ها بتوانید به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید .

کوادکوپتر تلو دارای بدنه ای کاملا فشرده است و از لحاظ ظاهری شباهت های فوق العاده زیاده به کوادکوپتر شناخته شده و محبوب DJI Spark دارد .
اما شباهت ها بین این دو مدل تنها در ظاهر خلاصه نمی شود . در ادامه به برخی از ویژگی ها و قابلیت های کوادکوپتر تلو می پردازیم تا کمی بیشتر با مشخصات این پهباد دوربین دار جدید آشنا شوید .

مدت زمان پرواز

معمولا کوادکوپتر های کوچکی که برای کاربران مبتدی طراحی شده اند دارای حداکثر مدت زمان پرواز 5 تا 7 دقیقه هستند . خوشبختانه این زمان در DJI Tello به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و شما می توانید از پرواز های 13 دقیقه ای این کوادکوپتر دوربین دار لذت ببرید . این مقدار تقریبا برابر با مدت زمان پرواز مدل هایی همچون اسپارک است که با قیمت فوق العاده بیشتری به فروش می رسد  .

دوربین

دوربین نصب شده روی DJI Tello نیز با توجه به محدوده قیمت این کوادکوپتر عملکرد فوق العاده مطلوبی دارد. کوادکوپتر تلو از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید 82.6 درجه ای بهره می برد که قادر است ویدیو های 720p را با نرخ فریم 30fps تهیه نماید.
لازم به ذکر است که در این کوادکوپتر دوربین دار تکنولوژی electronic image stabilization (EIS) تعریف شده است تا امکان تهیه برداشت هایی شفاف تر در طول حرکت فراهم شود . علاوه بر آن پردازنده های چهار هسته ای اینتل نیز نقش بسیار مهمی در کیفیت ویدیو ها و تصاویر تهیه شده توسط این کوادکوپتر دارند .

کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو
خواندن مطلب

از سوی دیگر به منظور کارایی هر چه بهتر این دوربین حالت های پروازی همچون “Up & Away”، “Circle” و “360” برای کوادکوپتر تلو در نظر گرفته شده است.
جالب است بدانید این کوادکوپتر می تواند امکان پخش زنده تصاویر را در تلفن هوشمند، تبلت و یا حتی هدست واقعیت مجازی شما فراهم کند. بنابراین شما با استفاده از کوادکوپتر دوربین دار DJI Tello و امکانات گسترده آن می توانید تجربه هایی هیجان انگیز از دید اول شخص (fpv) داشته باشید.

قابلیت حفظ ارتفاع به صورت خودکار

یکی از ویژگی هایی که معمولا جای خالی آن در مدل های ارزان قیمت حس می شود، قابلیت حفظ ارتفاع به صورت خودکار می باشد.
خوشبختانه این ویژگی کاربردی در کوادکوپتر تلو وجود دارد. بنابراین در مواقعی که قصد دارید پرواز کردن را تمرین کنید و یا به تهیه برداشت های خیره کننده بپردازید، قابلیت حفظ ارتفاع به شما اجازه می دهد هیچ گونه نگرانی در رابطه با کنترل ارتفاع کوادکوپتر نداشته باشید و تمرکز خود را به جنبه های دیگر عملیات اختصاص دهید.
این قابلیت در واقع یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی برای تمام خلبانان و به خصوص کاربران مبتدی به حساب می آید، و باعث اجرای آسان عملیات های پروازی می شود. لازم به ذکر است که کوادکوپتر DJI Tello برای اندازه گیری ارتفاع از یک سنسور فشارسنج استفاده می کند و در طول پرواز اطلاعات دقیق را در اختیار پردازنده قرار می دهد.

صعود و فرود

یکی دیگر از ویژگی های جذابی که پرواز کردن با کوادکوپتر تلو را به امری ساده تبدیل کرده است قابلیت شروع پرواز و فرود به صورت خودکار است که تنها با لمس یک دکمه فعال می شود. با وجود چنین قابلیتی می توان گفت پرواز کردن با DJI Tello فوق العاده آسان و لذت بخش است.
علاوه بر آن حالتی به نام “Throw and Go” در این کوادکوپتر تعریف شده است که به معنای پرتاب و شروع پرواز است. در این حالت کافیست کوادکوپتر را پرتاب کنید تا پرواز به صورت کاملا خودکار آغاز شود.

معرفی سنسور های بکار رفته در کوادکوپتر
خواندن مطلب

ایمنی

به منظور ایمنی هر چه بیشتر زمانی که شارژ باتری به حداقل مقدار خود رسیده باشد کوادکوپتر تلو به شما هشدار می دهد تا اقدامات لازم را در پیش بگیرید و از بروز حوادث جلوگیری نمایید. علاوه بر آن زمانی که ارتباط بین کوادکوپتر و فرستنده قطع شده باشد، قابلیتی وجود دارد که به DJI Tello اجازه می دهد فرود خودکار و کاملا ایمن را اجرا نماید.

جهش های هشت بعدی

همانطور که می دانید کوادکوپتر های کوچک معمولا به واسطه چابکی خود شناخته می شوند، اما با این حال هیچ کدام از آن ها در این زمینه با DJI Tello قابل مقایسه نیستند.
جالب است بدانید تنها با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش تلفن هوشمند می توانید کوادکوپتر را با حداکثر سهولت و ایمنی در هر یک از هشت جهت تعریف شده به حرکت در آورید.

سیستم موقعیت یابی بصری

سیستم موقعیت یابی بصری کوادکوپتر تلو به شما اجازه می دهد با دقت و سهولت کافی پرواز های شناور بدون نقصی را بر فراز نواحی از قبل تعیین شده به اجرا در آورید.

رادیو کنترل

در حال حاضر کنترل از راه دور کوادکوپتر تلو با استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها صورت می پذیرد. با این حال برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا در آینده ای نزدیک شاهد عرضه دستگاه های کنترل از راه دور اختصاصی برای این مدل از محصولات DJI باشیم.

نتیجه گیری

با توجه به امکانات و قابلیت های گسترده ای که DJI Tello در اختیار کاربران قرار می دهد، نمی توان صرفا به خاطر ابعاد کوچک آن را یک کوادکوپتر اسباب بازی مناسب سرگرمی دانست.

هلی شات تلو
این محصول در واقع یک کوادکوپتر خوش ساخت و خوش قیمت است که کارایی مطلوبی دارد و در زمینه سرگرمی نیز فوق العاده محبوب است. در پایان نیز می توان گفت این کوادکوپتر نسبتا کوچک می تواند تاثیر بسزایی در بازار پهباد ها و سیستم های پروازی دوربین دار داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.