گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

این مقاله یک افشاگری محض از تمام افراد ، فروشندگان و مجموعه هایی است که محصولات پروازی بی کیفیت و گرید پایین را با قیمت های پایین ارائه و سعی بر جذب مشتری با قیمت های پایین دارند .

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟
0 318

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

این مقاله یک افشاگری محض از تمام افراد ، فروشندگان و مجموعه هایی است که محصولات پروازی مثل هلی شات بی کیفیت و گرید پایین را با قیمت های پایین ارائه و سعی بر جذب مشتری با قیمت های پایین دارند .

در دنیای امروز که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و علم روبرو هستیم تنوع بالای محصولات در هر زمینه ای به گونه ای شده است که اغلب اوقات کاربران با سردرگمی مواجه می شوند .
این سردرگمی و ابهام به دلایل مختلفی بروز پیدا میکند . مثلا تعداد بالای کمپانی های تولید کننده ، تعداد زیاد فروشندگان ، تعداد بالای محصولات و یا حتی اختلاف قیمت های فاحش در میان فروشندگان .

این مباحث در تمامی محصولاتی که در بازار به فروش میرسند به چشم میخورد اما ما بر آن شدیم امروز این مبحث را به صورت تخصصی در زمینه مولتی روتور ها و پرنده های عمود پرواز بدون سرنشین تجزیه و تحلیل کنیم .

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

اغلب کاربران سوالاتی از کارشناسان ما می پرسند که در ذیل مطرح میکنیم 

  1. چرا قیمت کواد کوپتر مدل X  در مجموعه شما با یک فروشگاه دیگر اختلاف دارد ؟
  2. هلی شات X در مجموعه شما با قیمت 500 هزار تومان به فروش میرسد اما در مجموعه ای دیگر همین مدل با قیمت 150 هزار تومان ؟ این اختلاف قیمت در چیست ؟
  3. و …

این ابهام و یا سوالات امکان دارد در مورد خرید هر محصول دیگری نیز برای کاربران رخ دهد . پاسخ به سوال کاربران بسیار ساده و منطقی است .

اختلافات در اکثر مواقع به دلیل گرید بندی محصولات موجود است . بحث طبقه بندی محصولات از دیر باز در تمامی محصولات بوده و هست و بازار این موضوع در سال های اخیر بسیار داغ تر شده است .

مثلا شما یک تلفن همراه هوشمند و برند را به صورت اصل و تولید شده توسط کمپانی اصلی با قیمت 3 میلیون تومان خرید میکنید اما شخصی دیگر همان مدل و در واقع مدل کپی همان محصول را بدون اختلافی در ظاهر با قیمت 500 هزار تومان خرید میکند . اما کیفیت محصول اول کجا و محصول دوم کجا ؟

اکثر کمپانی های سازنده کوادکوپتر ها و محصولات تفریحی سرگرمی جذاب در کشور چین واقع شده اند . در چین با ازدیاد بیش از حد کمپانی ها مواجه هستیم که تماما به دستور تاجر و یا بازرگان و یا بر اساس سفارش شخص و یا مجموعه سفارش دهنده به تولید محصولی در تعداد انبوه می پردازند . کیفیت و گرید محصولات نیز میتواند از A  ( بسیار عالی ) تا F  ( بسیار بی کیفیت ) طبقه بندی شود .

مشخصات فنی هلی شات اسپارک
خواندن مطلب

اغلب ما از محصولات چینی خاطره خوبی نداریم چرا که در گذشته محصولی خرید کرده ایم که بسیار بی کیفیت بوده و سریعا خراب شده . این دل چرکینی و یا خاطره بد به خاطر کیفیت پایین آن محصول بوده در صورتی که همان محصول را میتوانستیم با کیفیت بالا و قیمت بالاتر خرید کنیم و رضایت بعد از خرید را به خودمان هدیه کنیم اما قیمت پایین تر را فدای کیفیت کرده ایم .

کشور چین قطب اقتصادی بزرگی در دنیاست و تولیدات بسیار زیاد و متنوعی دارد . همان تلفن همراه هوشمند 10 میلیون تومانی در کشور چین تولید میشود که کاربران زیادی رضایت بسیار از خرید آن دارند و همان تلفن کپی و فیک با قیمت 500 هزار تومان نیز در کشور چین تولید می شود و کاربرانی که مایل به صرف حداقل هزینه هستند بعد از یک هفته از خرید خود پشیمان می شوند .

این مثال ها و تشریحات بسیار واضح برای همه ی ما منطقی و آشنا است چرا که همه ی ما این موضوع را در خرید محصولی تجربه کرده ایم . در دنیای شفاف امروز که به دلیل پیشرفت تکنولوژی نمیتوان هیچ چیز را قایم و یا پنهان کرد کافیست با اندکی تحقیق و تفکر به نتیجه درست نسبت به خریدمان برسیم .

گرید بندی کواد کوپتر ها نیز دقیقا مثل مثال های بالاست . کمپانی های سازنده با گرید های متنوع محصولات خود را تولید و به بازرگان و تجار می فروشند . یک خریدار به دنبال بالاترین کیفیت است لذا هزینه بالاتری میکند اما یک خریدار صرفا بحث فروش برایش مهم است لذا یک محصول با گرید پایین را خرید میکند و منطقی است که قیمت فروش خریدار دوم از اول پایین تر باشد . این شرایط دو گانگی و ابهام برای کاربران ایجاد میکند لذا برای مشتریان این سوال بوجود میاد چرا قیمت محصول x در فروشگاه اول 500 هزار تومان و در فروشگاه دوم 200 هزار تومان است ؟!

این علت به دلیل سفارش اولیه فروشندگان بوده است . این گرید بندی در نوع موتور ها ، برد اصلی پرنده ، کیفیت و متریال بدنه ، کیفیت باتری و … به وجود میاید .

آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر ها
خواندن مطلب

گرید (Grid) در معنا و مفهوم لغوی یعنی کیفیت سطحی و عمقی در یک محصول ، سیستم و یا سازمان . این گرید بندی میتواند در خود یک محصول ، ظاهر و یا باطن آن ، در فروش ، ارائه خدمات پس از فروش و یا گارانتی نیز وجود داشته باشد . مثلا شما محصولی را با گارانتی خریداری کردید اما در هنگام استفاده از گارانتی فروشنده 1001 دلیل می اورد و شما را از استفاده از گارانتی منع و محروم میسازد و شما پیش خود میگویید گرید این مجموعه برای ارائه گارانتی فوق العاده پایین است .

اهمیت یافتن گرید بندی در کواد کوپتر ها

گرید بندی در محصولات پروازی از زمانی اهمیت فوق العاده بالایی یافت که این محصولات به شدت همه گیر شد و با استقبال زیاد کاربران مواجه شد . اختلافات فاحش قیمت برای کاربران دو گانگی ایجاد کرده و بعضی اوقات در خرید منطقی و درست آنان تاثیر گذاشته است .

کمپانی های تولید کننده کواد کوپتر ها روز به روز در حال گسترش و پیشرفت هستند . کمپانی های مطرحی مثل syma  ، MJX  ، SJ و و کمپانی های دیگر پا به عرصه ی رقابت گذاشته اند و کمپانی های تازه به دوران رسیده سعی دارند هرکدام پیروز این رقابت باشند . به همین منظور قیمت نهایی تولیدات خود را کاهش و امکانات و آپشن ها را افزایش می دهند .

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

اما اینجا پایان بازی نیست . کاربران با خرید از کمپانی های جدید به اوج بی کیفیتی پی می برند اما دیگر راه بازگشتی وجود ندارد و فقط پول خود را هدر داده اند . در این میان کمپانی های مطرح بیکار ننشسته اند . کمپانی های مطرح برای شکست کمپانی های تازه و بی کیفیت بحث گرید بندی را در محصولات خود مطرح کرده اند و در سطح کیفیت های متنوع و قیمت های گوناگون محصولات خود را به تولید می رسانند .

این گرید بندی به وضوح در کیفیت و متریال ظاهری و اجزا و قطعاتی است که در آن محصول بکار رفته است .

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

کواد کوپتر های گرید 1 ( Grid A  )

کواد کوپتر هایی که با گرید 1 طراحی و تولید می شوند از بهترین و مرغوب ترین متریال و برد الکترونیک بهره برده اند . این محصولات دارای کیفیت فوق العاده بالایی هستند و یقینا منطقی است که قیمت آن ها نیز نسبت به مدل های دیگر هم رده ی خود بالاتر باشد .
در کواد کوپتر هایی که با گرید A   تولید میشوند کیفیت حرف اول را میزند و در نتیجه عمر مفید باتری ، موتور ها و برد این پرنده ها نیز بالاست . این کواد کوپتر ها به افرادی پیشنهاد می شود که می خواهند با یکبار هزینه بهترین محصول موجود را تهیه کنند .

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر مویک ایر
خواندن مطلب

کواد کوپتر های گرید 2 ( Gride B )

کواد کوپتر هایی که در این سطح از کیفیت طراحی و تولید می شوند دارای کیفیت متوسط و نرمالی می باشند اما یقینا از محصولات گرید 1 دارای کیفیت پایین تری هستند . گرید B  از نظر شکل ظاهر و متریال بدنه با گرید A  تفاوت چندانی نمی کند اما بارز ترین وجه تمایز آن ها در کیفیت اجزای داخلی پرنده از جمله برد و مدارات داخلی آن است .
مدار و برد الکترونیکی داخلی دستگاه در سطح متوسطی طبقه بندی می شود و دارای کیفیت متوسطی است . محصولات این طبقه به افرادی توصیه می شود که به دنبال این هستند مبلغ متوسطی هزینه و کواد کوپتری در سطح متوسط خریداری کنند .

کواد کوپتر های گرید 3 ( Gride C )

کواد کوپتر هایی که در این طبقه گنجانده می شوند دارای کیفیت پایین چه در ظاهر و متریال بدنه و چه در برد و سیستم های داخلی هستند . محصولات این طبقه یقینا از دو گرید قبلی ضعیف تر بوده اما محصولات این گرید زمانی پا به عرصه وجود گذاشتند که کمپانی های بی نام و نشان سعی در تولید و ارائه محصولات پروازی بی کیفیت با حداقل قیمت کردند لذا کمپان های بزرگی همچون syma  بر آن شدند تا بتوانند بازار این افراد را نیز از دستانشان در بیاورند .

گرید بندی کوادکوپتر ها چیست ؟

کمپانی هایی هماهنند MJX – Wltoys – Cheerson و … در زمینه تولید مولتی روتور فعالیت می کنند و محصولات محبوب خود را با درجه بندی های مختلف کیفی طراحی ، تولید و روانه بازار جهانی می کنند .

امروزه با توجه به ازدیاد فروشندگان محصولات هابی و رادیو کنترلی ، بسیاری از این افراد با نا آگاهی از بحث گرید بندی کواد کوپتر ها سعی می کنند با تهیه محصولات با کیفیت پایین و ارائه آنها به متقاضیان سعی در مطرح نمودن خود به عنوان ارزان فروش کنند ، غافل از اینکه محصولات بی کیفیت خود را با سودهای چند برابر به متقاضیان ارائه می دهند .

در نتیجه باید اذعان کرد هیچ ارزانی ای بی علت نیست ! و یقینا با افت کیفیت در مقابل کمیت در مولتی روتور های عمود پرواز مواجه هستیم .

لذا همیشه از فروشندگان مطمئنی که صادقانه به شما مشاوره و خدمات می دهند خرید کنید و از محصولات رادیو کنترلی و  خرید کوادکوپتر خود نهایت لذت را ببرید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.