6 ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر

باتری کوادکوپتر یکی از مهم ترین اجزای موجود در این پهباد های کنترلی است که در صورت ارائه عملکرد مطلوب می تواند باعث بهبود کیفیت کلی پرواز شود و تجربه های پروازی به مراتب لذت بخش تری را رقم بزند. بنابراین در گام اول بسیار مهم است که باتری با کیفیت و درجه یک از برند های معتبر تهیه کنید، و در گام دوم نیز مراقبت های لازم اجرا کنید تا باتری کوادکوپتر دچار افت کیفیت نشود و بتواند همانند روز اول رضایت شما را جلب کند. قیمت کوادکوپتر ها می تواند بر اساس میزان ظرفیت خروجی باتری متغیر باشد .

6 ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر
0 2,446

6 ترفند برای افزایش شارژدهی باتری هلی شات

6 ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر : باتری کوادکوپتر یکی از مهم ترین اجزای موجود در این پهباد های کنترلی است که در صورت ارائه عملکرد مطلوب می تواند باعث بهبود کیفیت کلی پرواز شود و تجربه های پروازی به مراتب لذت بخش تری را رقم بزند .

بنابراین در گام اول بسیار مهم است که باتری با کیفیت و درجه یک از برند های معتبر تهیه کنید، و در گام دوم نیز مراقبت های لازم اجرا کنید تا باتری کوادکوپتر دچار افت کیفیت نشود و بتواند همانند روز اول رضایت شما را جلب کند. قیمت کوادکوپتر ها می تواند بر اساس میزان ظرفیت خروجی باتری متغیر باشد .

در این صورت مهم ترین ویژگی باتری که مدت زمان شارژدهی است با سرعت کمتری کاهش می یابد و شما فرصت بیشتری برای لذت بردن از پرواز خواهید داشت. بنابراین توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش های صحیح استفاده و نگهداری از باتری ها را به شما معرفی کنیم، و راهکار هایی برای افزایش مدت زمان شارژدهی باتری ارائه دهیم .

چگونه مدت زمان شارژدهی باتری را افزایش دهیم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به ترفند هایی که می توان با آن ها مدت زمان خروجی پرواز کوادکوپتر ها را افزایش داد بپردازیم :

مفهوم حروف بکار رفته در کوادکوپتر های سایما
خواندن مطلب

1. باتری را با استفاده از روش های صحیح و در زمان مناسب شارژ کنید

نحوه شارژ کردن باتری و انتخاب زمان مناسب برای این کار در واقع کلید اصلی افزایش مدت زمان شارژدهی به حساب می آید. به منظور دستیابی به بیشترین زمان ممکن در طول پرواز، توصیه می شود فرایند شارژ کردن کامل باتری پهباد خود را به چند دقیقه قبل از شروع پرواز موکول نمایید .

باتری هایی که به تازگی شارژ شده باشند معمولا می توانند مدت زمان بیشتری برق مورد نیاز سیستم را تامین کنند و در مقایسه با باتری هایی که از شارژ شدن آن ها چندین روز می گذرد، عملکرد به مراتب بهتری را به نمایش می گذارند .
اما اگر به هر دلیلی قصد ندارید پرواز کنید، به هیچ وجه نباید باتری را کاملا شارژ کنید. در عوض بهتر است میزان شارژ باتری را به 60 درصد کاهش یا افزایش دهید، و آن را در محیطی ایمن و مناسب نگهداری نمایید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که نباید باتری را بیش از حد شارژ کنید. اگر باتری ها برای مدت زمان طولانی به منبع برق متصل باشند و بیش از حد شارژ شوند، ممکن است آتش بگیرند و یا حتی منفجر شوند. بنابراین شارژ کردن بیش از حد باتری نه تنها باعث آسیب دیدن باتری و افت کیفیت آن می شود، بلکه می تواند فرایندی خطرناک و حادثه ساز نیز باشد.

شش ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر

2. از تخلیه کامل شارژ باتری جلوگیری کنید

هر بار که شما اجازه می دهید شارژ باتری پهباد کاملا تخلیه شود، در واقع باعث کاهش تدریجی کیفیت و طول عمر آن می شوید.
بسیاری از کارشناسان معتقدند بهترین حالت ممکن برای پرواز زمانی است که ولتاژ خروجی باتری بیشتر از 3.5V باشد. به همین دلیل توصیه می شود هنگامی که ولتاژ باتری به 3.5 ولت رسید، آن را نشانه ای از کاهش قابل توجه شارژ باتری بدانید و بلافاصله پرواز را متوقف کنید. در ادامه اجازه دهید باتری پهباد کمی استراحت کند و سپس آن را دوباره شارژ کنید تا بتوانید پرواز خود را از سر بگیرید.

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

3. از پرواز کردن در حضور باد های شدید خودداری کنید

زمانی که شما کوادکوپتر را در شرایط جوی سخت و در حضور باد های شدید به پرواز در می آورید، موتور های شما به ناچار باید نیروی بیشتری تولید کنند تا تعادل لازم جهت اجرای پرواز فراهم شود. همانطور که می دانید، افزایش سرعت چرخش موتور ها به منظور تولید نیروی بیشتر در نهایت به مصرف انرژی بیشتر ختم می شود و به باتری ها فشار می آورد. از این رو به شدت توصیه می شود در انتخاب محیط مناسب دقت عمل لازم را به خرج دهید و فقط در صورت مساعد بودن شرایط جوی یا وزش باد های ملایم پرواز کنید.

شش ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر

4. در انتخاب حالت های پروازی دقت کنید

تقریبا تمام پهباد های کنترلی و به خصوص کوادکوپتر های پیشرفته دارای حالت های پروازی متنوعی هستند که هر کدام از آن ها برای شرایط خاصی طراحی شده اند. جالب است بدانید که شما می توانید با فشردن تنها یک دکمه حالت پرواز مناسب خود را انتخاب کنید و از امکانات بهینه آن استفاده نمایید. به عنوان مثال حالت پرواز تهاجمی باعث افزایش حساسیت دستگاه فرستنده می شود و در نتیجه به برق بیشتری نیاز دارد. در مقابل پرواز کردن با استفاده از حالت های پروازی سنجیده تر به انرژی کمتری نیاز دارد و برق موجود در باتری کوادکوپتر به آهستگی کاهش می یابد.

بنابراین توصیه می شود در مواقع غیر ضروری و همچنین در پرواز هایی که هدف مسابقه دادن نیست، از حالت های پروازی اقتصادی استفاده کنید و انرژی بیشتری را ذخیره نمایید. در هلی شات های dji حالت های سرعتی و ریس در روند تخلیه شارژ بیشتر باتری موثر هستند .

باتری لیتیوم پلیمر
خواندن مطلب

5. تجهیزات اضافی و غیر ضروری را از کوادکوپتر جدا کنید

با توجه به این که شارژ باتری کوادکوپتر در صورت تصویر برداری یا فیلم برداری با سرعت بیشتری به اتمام می رسد، توصیه می شود در مواقع غیر ضروری دوربین را خاموش کنید و یا حتی در صورت امکان آن را از بدنه اصلی کوادکوپتر جدا نمایید. این کار باعث می شود فرایند تخلیه شارژ با سرعت کمتری صورت پذیرد و زمان بیشتری جهت اجرای پرواز های تفریحی در اختیار شما قرار گیرد. جالب است بدانید که این روش حتی باعث افزایش طول عمر باتری نیز می شود.

شش ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر

6. باتری های اضافی تهیه کنید

امروزه بسیاری از کاربران حرفه ای و خلبانان با تجربه باتری های اضافی برای کوادکوپتر خود تهیه می کنند. به این ترتیب آن ها در طول پرواز می توانند باتری های ذخیره را جایگزین باتری های استفاده شده نمایند و مدت زمان پرواز با کوادکوپتر را افزایش دهند. خوشبختانه در حال حاضر انواع باتری های اضافی در فروشگاه قطعات کوادکوپتر به فروش می رسند و با قیمتی مناسب در دسترس کاربران قرار می گیرند.

شش ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر

در پایان لازم به ذکر است که بهره گیری از این ترفند ها و رعایت نکات ذکر شده در هر یک از آن ها باعث افزایش مدت زمان شارژدهی باتری کوادکوپتر می شود، اما به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشید که باتری کوادکوپتر شما دو برابر زمان معمول مورد استفاده قرار گیرد.

امیدواریم از مطالعه مقاله 6 ترفند برای افزایش شارژدهی باتری کوادکوپتر لذت برده باشید و با توجه به محتویات آن، از باتری کوادکوپتر خود به خوبی مراقبت کنید و آن را به درستی مورد استفاده قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.