تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور

تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور
10 963

آیا میان کوادروتور و کواد کوپتر وجه تمایزی وجود دارد ؟

تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور یک مقاله کامل در ارتباط با اختلاف این 2 اسم است . در دنیای نوپای مولتی روتور مفاهیم و اصطلاحات مختلفی وجود دارد که یادگیری آنان خالی از لطف نیست ! در مقالات و مباحث آموزشی مختلف سعی بر این داریم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهیم .

سوال فوق یکی از سوالات بسیار پرتکراری است که کاربران آن را با کارشناسان فنی جهان آرسی بسیار مطرح میکنند لذا بر آن شدیم تا در یک متن آموزشی کوتاه به سوال و ابهام ایجاد شده پاسخی قطعی داده تا کاربران با دید بازتری به انتخاب و خرید مولتی روتور بپردازند .

همان طور که پیش تر مطرح کرده بودیم کواد کوپتر ها پرنده های عمود پرواز بدون سرنشینی هستند که دارای 4 بازو می باشند . از کواد کوپتر ها برای تفریح و سرگرمی ، تجارت ، کارهای نظامی ، صنعتی و تجاری استفاده های زیادی می شود . اغلب پرنده های تفریحی ، سرگرمی قابل فروش نیز با عنوان کواد کوپتر خطاب می شوند . امروزه از کوادکوپتر ها بسیار استفاده می شود .

تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور

کوادکوپتر ها در سه دسته مختلف طبقه بندی می شوند : دسته ی اول کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی و یا هابی می باشند . از این مدل ها بیشتر برای مصارف شخصی و تفریحی استفاده می شود . در واقع کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان برای بازی و تفریح می توانند با کوادکوپتر های هابی بازی کنند .

دسته ی دوم کوادکوپتر های نیمه حرفه ای هستند که دارای خصایص و ویژگی هایی از دسته ی اول و دوم هستند و برای تفریح و بازی و اجرای پروژه های تخصصی می توان از آن ها بهره برد .

مشخصات فنی مویک مینی 2
خواندن مطلب

دسته ی سوم نیز هلی شات های تخصصی هستند که دارای خصایص و ویژگی های تخصصی برای مصارف حرفه ای هستند . اما لفظ کواد روتور چیست ؟ آیا کواد روتور از کواد کوپتر متمایز است ؟

تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور

تفاوت کوادکوپتر و کوادروتور در چیست ؟

بسیار قاطعانه می توان به این سوال پاسخ داد که میان عناوین فوق تفاوت و تمایزی وجود ندارد اما به صورت کلی پرنده های 4 موتوره ی هابی و تفریحی سرگرمی با لفظ کواد کوپتر و پرنده های 4 موتوره نیمه حرفه ای و تمام حرفه ای جی پی اس دار با لفظ کواد روتور خطاب می شوند . مانند آن است که یک شخص 2 ساله را کودک و یک شخص 5 ساله را بچه خطاب کنیم .

در اصل کواد کوپتر و کواد روتور یک چیز هستند و حتی می توانند به جای یکدیگر نیز بکار روند اما آن چیزی که در عرف مولتی روتور ها جا افتاده است به صورت فوق می باشد .حتی در بسیاری از محصولات مختلف موجود در سایت این دو لفظ به جای یکدیگر نیز به کار رفته اند . مثلا در جایی پرنده تارانتولای بدون دوربین را با لفظ کواد روتور و در جایی دیگر پرنده تارانتولای با دوربین را با لفظ کواد کوپتر خطاب و معرفی کرده ایم . این کار فقط برای این منظور بوده است تا کاربران با عناوین مختلف آشنا شده و این موضوع را استنباط کنند که تفاوت خاصی میان این دو عنوان وجود ندارد .

اما بهتر است به آن چیزی که بیشتر جا افتاده است احترام گذاشته شود و بر آن باشیم تا پرنده های بازی ، هابی و  تفریحی – سرگرمی را با لفظ کواد کوپتر و پرنده های تخصصی را با لفظ کواد روتور خطاب کنیم .

  1. مثال : کوادکوپتر CX-35
  2. مثال : کوادروتور فانتوم 4 پرو
آموزش تعمیر کوادکوپتر
خواندن مطلب

البته امروزه این تفکیک عناوین بسیار کمرنگ تر شده است و حتی کوادروتور های تخصصی با نام هلی شات نیز خطاب می شوند . کاربران و علاقه مندان امروزه از این باب بسیار خوشحالند که وسایل و تجهیزاتی طراحی و تولید شده است که می توانند به کمک آن ها حس شیرین پرواز را تجربه کنند . از این باب کوادکوپتر ها نسبت به هواپیما و هلیکوپتر های کنترلی دارای پرواز و کاربری بسیار آسان تری هستند . به همین دلیل امروزه مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده اند .

هر چند وقت یکبار با ارائه مدل های جدید به خصوص از برند  های بنام فروش بسیار افزایش می یابد و همه ی مخاطبان مشتاق داشتن جدیدترین کوادکوپتر هستند . یکی از معروف ترین برند های فروش کوادروتور و هلی شات های تخصصی کمپانی DJI است که هر چند وقت یکبار از جدیدترین مدل های خودش رونمایی می کند . از محصولات این برند می توان به سری فانتوم ها ، مویک ها و اینسپایر ها اشاره کرد . از این مدل ها می توان برای مصارف تخصصی و اجرای پروژه های مهم و کاربردی بهره برد . کوادکوپتر ها به دلیل عمود پرواز بودنشان بسیار کاربری آسانی دارند و به واسطه ی یک رادیوکنترل تا محدوده ی برد رادیویی مجاز پرواز می کنند . کوادروتور های تخصصی دارای خصایص و ویژگی های تخصصی از جمله GPS ، بازگشت به خانه دقیق ، برد رادیویی طولانی ، دوربین های بسیار باکیفیت ، گیمبال ، مود های هوشمند پروازی و سنسور های عدم برخورد با مانع می باشند .

هلی شات مویک 2

امروزه به دلیل تنوع بسیار بالا در کوادکوپتر و کوادروتور ها می بایست قبل از خرید کوادکوپتر با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید . جهان آرسی جهانی گسترده از کوادکوپتر ها و انواع کوادروتور ها می باشد که بی شک متناسب با نیاز و بودجتان می توانید مدلی مناسب پیدا کنید . همچنین جهت خرید حضوری از شو رووم مجموعه بازدید کرده و نیاز های خودتان را مطرح کنید .

هدلس مود چیست ؟
خواندن مطلب

کارشناسان فروش جهان آرسی در تلاشند تا بهترین کوادکوپتر را به شما پیشنهاد کنند . لازم بذکر است تمامی کوادکوپتر و کوادروتور ها به همراه گارانتی سلامت ، ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش جامع و کامل به شما کاربران عزیز ارائه می شوند . البته برای به پرواز در آوردن کوادکوپتر و کوادروتور ها به هیچ دانش قبلی و یا مهارتی نیازی نیست و کافیست تا علاقه مند و صبور باشید . کارشناسان آموزش جهان آرسی در کنار شما هستند تا برای به پرواز در آوردن هلی شات به شما اموزش کامل دهند .

اگر کوادکوپتر و یا هلی شات داشته اید و یا رویای پرواز در سر دارید خوشحال می شویم تا تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید .

10 نظرات
  1. ترابی می گوید

    جناب فلاح پور به تلگرام ارسال شد نظرتون رو میفرمایید ممنون

  2. ترابی می گوید

    اگر جای ارسال تصویر داشته باشید ارسال میکنم

    1. احسان فلاح پور می گوید

      لطفا به تلگرام مجموعه ارسال بفرمایید .
      09228346018

  3. ترابی می گوید

    سلام جناب استاد فلاح پور عزیز موتورها رو درست روبروی هم با حرکت ساعت و دو موتور بعدی هم پاد گرد نصب شده تست رو زمین همه چی موافق هست ولی تو پرواز مشکل هست اگر در مورد اس 500 که تو فیلم تریم هست توضیحی بدید واقعا کمال لطف و عنایت رو کردید

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان ، وشکل شما تریم نیست ! تریم برای پرواز های کج است اما پرواز شما به صورت فر فره وار است ظاهرا ! برای این موضوع موتور ها باید به ترتیب زر باشند .
      اولی از جلو پاد ساعت گرد و بعد به ترتیب ساعت گرد ، پاد ساعت گرد و ساعت گرد قرار بگیرند .

  4. تراب می گوید

    باسلام به اعضا و گروه آرسی تو فیلمی که جهت تریم کواد گذاشتید فریم s500 رو که کواد نصب شده هست دیدم امیدوارم راهنمایی جهت همان کواد رو بفرمایید بنده هم نصب کردم تریم هم شد کالیبر هم شد متاسفانه موقع پرواز به سمت عکس عقربه ساعت چرخیده و قابل کنترل نبود البته خسارت ندید امیدوارم با راهنمایی شما مشکل حل شود

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان
      احتمال خیلی زیاد شما یا موتور ها رو جابجا رو بازو قرار دادین و یا فلایت رو معکوس و یا کج رو ی فریم نصب نمودید .
      موفق باشید

  5. ترابی می گوید

    سلام مدار کواد xkx380 رو روی فریم s500 گذاشتم بعداز نصب و تست موتورها و کالیبره شدن پرنده به صورت چرخشی به حالت سقوط درآمد که خسارت ندید برای رفع ایراد راهنمایی میفرمایید که چگونه پروازی منظم داشته باشد

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام قربان
      احتمال خیلی زیاد شما یا موتور ها رو جابجا رو بازو قرار دادین و یا فلایت رو معکوس و یا کج رو ی فریم نصب نمودید .
      موفق باشید

  6. پویا می گوید

    سلام اخیش مرسی خدا خیرتون بده من بعضی جاها میدیدم مثلا یه محصول با کوادروتور خطاب شده یه محصول دیگه با کوادکوپتر کلی باید فکر و تفحص میکردم که تفاوتشون چیه . خیلی راحت و ملموس توضیح دادید . الان دیگه راحت شدم 😌🤭👌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.