تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو
9 1,469

DJI Phantom 4 VS Phantom 4 Pro

با مطالعه کامل مقاله ذیل به تفاوت های کامل دو محصول فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو  پی خواهید برد ! 

 در این مقاله به بررسی تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو  که محصولات جدید DJI هستند خواهیم پرداخت :

فانتوم ها از سری کوادکوپتر های تخصصی GPS داری هستند که توسط کمپانی بنام و معروف DJI طراحی ، تولید و روانه بازار می شوند و دارای طرفدارن زیادی در جای جای دنیا هستند . فانتوم ها دارای مدل های مختلفی بوده و هستند که می توان به طور دقیق گفت فانتوم 1 ، فانتوم 2 ، فانتوم 3 و فانتوم 4 تاکنون توسط کمپانی روانه بازار جهانی شده است که هر کدام از این فانتوم ها خود نیز دارای مدل های متعددی هستند . به طور مثال فانتوم 3 دارای 4 مدل فانتوم 3 استاندارد ، ادونس ، 4K و پروفشنال می باشد . فانتوم های سری 4 جدید ترین فانتوم هایی هستند که در سال 2016 و 2017 میلادی طراحی و تولید شده اند .

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو

هر دو این این کوادکوپتر ها از امکانات و آپشن های فراوانی برخوردارند . در ادامه بر آن شدیم تا تفاوت های بارز فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو را به تفکیک بیان کنیم تا کاربران با مطالعه این مقاله به جزئی ترین وجوه تمایز پی ببرند و در انتخاب و خرید خود دچار ابهامی نشوند . برای رونمایی از هلی شات سری فانتوم 4 در ابتدا با خود این مدل روبرو بوده ایم که بعد از مدتی کمپانی سعی بر بروزرسانی و آپدیت مدل ها داشته و مدل جدیدی را تحت عنوان فانتوم 4 پرو روانه بازار کرده است .

آموزش تصویربرداری هوایی
خواندن مطلب

بی شک این مدل از لحاظ قیمتی نیز گران تر بوده و آپشن و ویژگی هایش قطعا از فانتوم قبلی در سطح بالاتری قرار می گیرد . البته کاربران باید متناسب با نیاز و بودجه خودشان نسبت به انتخاب و خرید اقدام کنند . جالب است که بدانید امروزه آخرین مدل از این سری با آخرین آپدیت و بروزرسانی ها تحت عنوان فانتوم 4 پرو v2 در بازار عرضه می شود . بی شک با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شاهد بروز رسانی در قابلیت ها  و ويژگی های هلی شات ها خواهیم بود . اما اگر حتی یک مدل قدیمی دارید بی شک در برهه زمانی خودش و متناسب با هزینه ای که کردید بهترین گزینه را برگزیدید .

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو در سنسور های عدم برخورد با موانع

این سنسور ها کمک میکند تا پرنده موانع را تشخیص داده و از برخورد به موانع جلوگیری میکند .

در فانتوم 4 این سنسور ها فقط در جلوی پرنده وجود دارد اما در فانتوم 4 پرو این سنسور ها به کناره های چپ و راست و پشت پرنده نیز اضافه شده است . این افزایش تعداد سنسور های عدم برخورد با موانع کمک می کند تا پرواز ایمن و دقیق تری را تجربه کنید . این سنسور ها می توانند در شرایط پروازی مختلف موانع را تشخیص داده و از برخورد هلی شات با آنها جلوگیری کنند . البته دقت کنید در نور کم و یا مواجه شدن با موانع کوچک این سنسور های عدم برخورد با موانع چندان کارایی و قدرت تشخیص ندارند .

محدوده تشخیص مانع

این محدوده رنجی است که از آن فاصله سنسور های عدم برخورد با موانع قابلیت شناسایی داشته و پرنده را از هرگونه اصابت ضربه مصون نگه می دارند که این محدوده در فانتوم 4 معادل 7/15 متر بوده که در فانتوم 4 پرو این محدوده گسترده تر شده و معادل با 7/30 متر شده است .

بهترین کوادکوپتر
خواندن مطلب

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو

برد رادیویی ( محدوده کنترل )

از دیگر تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو می توان به برد رادیویی اشاره داشت . برد رادیویی به صورت افقی در فانتوم 4 معادل 5 کیلومتر می باشد و کاربران می توانند پرنده را تا این برد از خود دور سازند اما این برد در فانتوم 4 پرو به 7 کیلومتر افزایش پیدا کرده است که برد رادیویی قابل توجهی است . این افزایش برد رادیویی کنترلی کمک می کند تا در فواصل دورتر بتوانید پرنده را دور کنید و عکس و فیلم های هوایی زیبایی را ذخیره کنید .

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو در زمان پرواز

تایم پروازی فانتوم 4 در بهترین شرایط و وضعیت با یک باتری به حداکثر 28 دقیقه می رسد اما در فانتوم 4 پرو این میزان افزایش پیدا کرده و به بیش از 30 دقیقه رسیده است . البته شما کاربران گرامی می توانید در صورت تمایل برای افزایش زمان پروازی به تعداد دلخواه باتری یدک تهیه کنید . البته این افزایش زمان پروازی آن چنان زیاد و چشم گیر نیست .

فرکانس کاری رادیو کنترل

در phantom 4 فرکانس رادیو همیشه بر روی 2.4 GHz قرار داشته اما در Phantom 4 pro کاربر می تواند بر حسب نوع نیاز خود این فرکانس را بین 2.4 و 5.8 GHz تغییر داده که فرکانس دوم بسیار کارآمد و قوی تر است . این تنوع در انتخاب فرکانس کمک می کند تا بتوانید کیفیت پروازی بهتری داشته باشید .

سنسور و لنز ( مربوط به دوربین )

سنسور فوق در فانتوم 4 CMOS”1/23 و در فانتوم 4 پرو CMOS”1 می باشد .

لنز نیز در فانتوم 4 f 2/8 و در فانتوم 4 پرو f 2/8-f11 است .

اسباب بازی کنترلی چیست ؟
خواندن مطلب

این موارد برای افرادی که از دوربین پرنده برای کارهای تخصصی می خواهند بهره ببرند مفید و موثر واقع خواهد شد . البته این موضوع در فیلم برداری های زمان های خاص نیز خود را به خوبی نشان می دهند .

شاتر :

شاتر در فانتوم 4 الکترونیکی و در فانتوم 4 پرو مکانیکی است .

بیشترین نرخ انتقال ویدئویی :

بیشترین نرخ انتقال ویدئویی در فانتوم 4 معادل 60 و در فانتوم ۴ پرو 100 Mbps می باشد .

مود ضبط ویدئو :

این مود در فانتوم 4 H/264 و در فانتوم 4 پرو H/264 H/265 است .

تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو

با بررسی و تحقیق کامل و جامع راجع به نوع نیاز و اهدافتان و همچنین بررسی کامل تفاوت فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو می توانید انتخابی درست داشته باشید و از خروجی کار خود نهایت لذت را ببرید . کارشناسان جهان آرسی آماده اند تا به صورت تلفنی و حضوری به شما کاربران و متقاضیان علاقه مند مشاوره دهند . همچنین با مراجعه حضوری به مجموعه ما می توانید جدیدترین هلی شات های روز بازار را از نزدیک مشاهده کنید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید . امروزه فانتوم 4 پرو ورژن دو آخرین مدل از این سری از فانتوم هاست .

9 نظرات
  1. محمد هاشم جعفری می گوید

    سلام
    وقت تون بخیر
    گیمبال فانتوم 4 پرو با فانتوم 4 معمولی یکی هستش میشه جا به جا کرد مثلا گیمبال پرو رو برای فانتوم معمولی سوار کرد و استفاده کنیم؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      این مورد مربوط به واحد تعمیرات می باشد که باید با شرکت تماس حاصل فرمایید و سوالتون رو مطرح کنید .
      09120295506

  2. محسن می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید میخواستم دوربین فانتوم 4 پرو رو شبکه وصل کنم شبکه تحت ip باشه

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      به صورت مستقیم نمیشه اما میتونید از طریق پروتکل RTMP این کار رو انجام دهید .
      موفق باشید

  3. امیر می گوید

    سلام قیمت فانتوم 4 میخوام

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      لطفا جهت دریافت قیمت ها با مجموعه تماس بفرمایید .
      موفق باشید

  4. محسن می گوید

    سلام
    برای استفاده در آتلیه بین اسپا ک و فانتوم۴ مرددم
    ممکنه منو راهنمایی کنید؟
    ممنون

    1. احسان فلاح پور می گوید

      سلام ، وقت بخیر
      پیشنهاد ما برای شما اسپارک ، مویک پرو و یا مویک ایر است .
      موفق باشید

  5. عرفان می گوید

    اقا بسیار ممنون مفید بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.