راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر های برقی که با نام های متنوعی همچون self balancing scooter و Hoverboard نیز شناخته می شوند وسایل جذاب و سرگرم کننده ای هستند که محبوبیت آن ها در میان کاربرانی از سنین مختلف روز به روز در حال گسترش است. در حال حاضر کودکان، نوجوانان، افراد بالغ و حتی شهروندان سالخورده می توانند از مزایای این وسیله مخصوص حمل و نقل بهره مند شوند و از سواری با آن لذت ببرند.

راهنمای خرید اسکوتر برقی
0 295

اسکوتر برقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

راهنمای خرید اسکوتر برقی : نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی : اسکوتر های برقی که با نام های متنوعی همچون self balancing scooter و Hoverboard نیز شناخته می شوند وسایل جذاب و سرگرم کننده ای هستند که محبوبیت آن ها در میان کاربرانی از سنین مختلف روز به روز در حال گسترش است.
در حال حاضر کودکان، نوجوانان، افراد بالغ و حتی شهروندان سالخورده می توانند از مزایای این وسیله مخصوص حمل و نقل بهره مند شوند و از سواری با آن لذت ببرند.
ساختار کاربردی و ظاهر فوق العاده شیک و منحصر به فرد اسکوتر های برقی از جمله مواردی هستند که باعث محبوبیت این وسیله شده اند و آن را به یک ابزار سرگرم کننده و در عین حال کارآمد تبدیل کرده اند. قیمت اسکوتر برقی ها با توجه به تنوع در مدل های گوناگون و ویژگی های آن ها در رنج های قیمتی متنوعی قرار می گیرد .

خوشبختانه اسکوتر های برقی از تنوع فوق العاده بالایی برخوردار هستند و در هر حالتی به خوبی می توانند پاسخگوی نیاز های مشتریان گوناگون باشند.
اما همین تنوع بالا در محصولاتی نظیر اسکوتر باعث می شود انتخاب کردن گزینه مناسب به فرایندی پیچیده و در مواردی حتی دشوار تبدیل شود. بنابراین اگر قصد دارید در آینده ای نه چندان دور اسکوتر برقی مناسب خود را تهیه کنید، بهتر است بدانید عوامل متعددی وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند تصمیم شما را تحت تاثیر قرار دهند و به انتخابی متفاوت منتهی شوند.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی

درست مثل دوچرخه ها، تمام اسکوتر های برقی نیز به یک شکل طراحی نشده اند و دارای ویژگی های متفاوتی هستند. در حالی که بعضی از اسکوتر های برقی دارای ساختاری ساده و فوق العاده ارزان قیمت هستند، مدل های دیگری نیز وجود دارند که برای دسترسی به آن ها باید مبالغ هنگفتی کنار گذاشته شود.
بنابراین زمانی که خرید اسکوتر برقی اسمارت بالانس را تجربه می کنید، باید به فاکتور هایی همچون سرمایه و نوع کاربری توجه ویژه ای داشته باشید، چرا که تاثیر بسزایی در تصمیم نهایی شما خواهند داشت.

همانطور که اشاره کردیم بعضی از اسکوتر های برقی دارای ساختاری ساده هستند و برای رفع نیاز های اولیه کاربران مبتدی طراحی شده اند.
در مقابل اسکوتر های پیشرفته تری نیز وجود دارند که به ویژگی های متنوعی مجهز شده اند تا در مجموع عملکرد بهتری داشته باشند.
در ادامه این مطلب قصد داریم تعدادی از این ویژگی ها را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی مختصر در مورد هر یک از آن ها ارائه دهیم. بدیهی است که شناخت دقیق هر یک از این قابلیت ها می تواند در هنگام خرید اسکوتر برقی مفید واقع شود و نتیجه ای ایده آل را به دنبال داشته باشد.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی

خرید اسکوتر برقی و عوامل تاثیر گذار در انتخاب گزینه مناسب

در ادامه به مهم ترین نکات پیرامون خرید اسکوتر برقی اشاره می کنیم :

1. ایمنی اسکوتر برقی

تنها یک حالت وجود دارد که می تواند بدتر از خرید اسکوتر برقی متفاوت با نیاز و سلیقه شما باشد، و آن چیزی نیست جز صرف هزینه برای اسکوتر هوشمندی که دچار آتش سوزی و حتی انفجار می شود. متاسفانه نرخ بروز چنین حوادثی که بیشتر در هنگام شارژ کردن رخ می دهند، در میان اسکوتر های برقی (به خصوص مدل های بی کیفیت) نسبتا بالاست.

در هر حالتی توصیه می شود حتما خطرات ناشی از این گونه حوادث را جدی بگیرید، و از خرید محصولاتی که به چنین سرنوشتی دچار می شوند خودداری نمایید.
به عبارت دیگر، اگر تصور می کنید خرید اسکوتر های بی کیفیت و ارزان قیمت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است، باید به شما بگوییم که خسارات مالی ناشی از آتش سوزی در بهترین حالت چندین برابر هزینه مورد نیاز برای تهیه بهترین اسکوتر های موجود است.

اسکوتر برقی با کیفیت
خواندن مطلب

اما رویکرد مناسب برای گذر از این چالش چیست؟ بهترین راه حل این است که همواره به دنبال اسکوتر های برقی دارای گواهی نامه های معتبر باشید و در طول خرید اسکوتر از ایمنی کامل دستگاه اطمینان حاصل کنید.
اسکوتر های برقی دارای تاییدیه UL معمولا به عنوان بهترین گزینه های ممکن از لحاظ ایمنی شناخته می شوند، و قبل از عرضه به بازار بارها و بارها تست های گوناگون را پشت سر می گذارند.
اما اگر پرداخت هزینه این نوع اسکوتر ها برای شما مقدور نیست، بهتر است تا جایی که می توانید از خرید اسکوتر های بی کیفیت و به خصوص مدل هایی که دارای باتری های چینی هستند خودداری کنید.

2. وزن و قابلیت حمل و نقل

آیا شما قصد دارید اسکوتر برقی را همیشه به همراه خود داشته باشید و آن را به مکان های مختلف انتقال دهید؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که در هنگام خرید اسکوتر برقی مطرح می شود و پاسخگویی به آن می تواند نقش پر رنگی در انتخاب اسکوتر مناسب شما داشته باشد.
اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، قبل از خرید اسکوتر باید حتما به وزن آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است اسکوتری با وزن فوق العاده سنگین تهیه کنید و در آینده بار ها حس تلخ حسرت و پیشمانی را تجربه کنید.

اما اگر وزن اسکوتر برای شما تفاوتی ندارد، می توانید به گزینه هایی سنگین تری که امکانات بیشتری دارند رجوع کنید.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی

3. سرعت و برد اسکوتر برقی

سرعت و برد از ویژگی های اصلی یک اسکوتر برقی به حساب می آیند و نقش تعیین کننده ای در کیفیت کلی آن دارند. برای انتخاب اسکوتری با سرعت و برد مناسب، ابتدا باید نوع کاربری و توقعات خود را تعریف کنید.
به عنوان مثال می توانید از خود بپرسید آیا قصد دارید از اسکوتر برقی برای رفتن به مدرسه یا اداره استفاده کنید؟ مبدا تا مقصد چقدر فاصله دارد و زمان ایده آل برای پیمودن این مسافت چقدر است؟
جواب دادن به چنین سوالاتی و آگاهی کامل از جزییات می تواند شما را از خرید اسکوتر برقی نامناسب و احساس پشیمانی بعد از آن نجات دهد.

به طور کلی، تقریبا تمام اسکوتر های برقی سرعتی بین 3 تا 16 کیلومتر بر ساعت دارند. البته بعضی از مدل های فوق سریع مانند PhunkeeDuck می توانند به سرعت … کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند.
این محدوده سرعت در نگاه اول ممکن است چندان سریع و هیجان انگیز به نظر نرسد، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که شما فقط روی دستگاه ایستاده اید و هیچ حرکت قابل توجهی انجام نمی دهید.
بنابراین سرعت اسکوتر های برقی می تواند با توجه به نیاز شما متغیر باشد، و بالاترین سرعت نیز به خوبی می تواند رضایت شما را جلب کند.

برد اسکوتر های برقی نیز تقریبا وضعیتی مشابه سرعت دارند و چیزی بین 12 تا 32 کیلومتر تخمین زده می شوند. البته این برد بسته به مواردی همچون سطح زمین و وزن کاربر می تواند متغیر باشد.

4. تحقیق ، بررسی و انتخاب یک فروشگاه اصیل و نامدار در خرید اسکوتر برقی

یقینا پیشنه و آوازه فروشگاه ارائه کننده اسکوتر برقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . متاسفانه در دنیای تجارت و فروش نقاط ضعفی وجود دارد . شاید افرادی که فاقد هرگونه دانش تخصصی و فروشگاه و سرمایه ای باشند اقدام به خرید تعداد اندکی محصول مورد نظر کنند و هدفشان تنها و تنها فروش و کسب سود باشد . به فروشگاه های اینترنتی بسیار دقت کنید .
صرفا یک فروشگاه نامی که فقط نقش دلالی کالا ها را به عهده دارد و یا یک وبسایت که فاقد هرگونه ادرس و فروشگاهی است چندان قابل اعتماد نیست .
اسکوتر برقی یک کالای کاملا تخصصی است که علاوه بر گارانتی ، خدمات پس از فروش جامع و کامل نیز باید داشته باشد . لذا در هنگام خرید به چشم یک کالای معمولی به آن نگاه نکنید و از افراد متخصص و کارشناس مشاوره بگیرید .
یقینا وجود یک فروشگاه و یا مغازه حضوری بسیار مهم است بگونه ای که بتوانید در صورت تمایل به صورت حضوری مراجعه و کالا ها را لمس کنید . ارائه خدمات و صحت گارانتی نیز در یک فروشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است .

نکات مهم در استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

فروشگاه جهان آرسی چندین سال است که به صورت مستمر در زمینه پخش و فروش اسکوتر برقی فعالیت گسترده ای دارد و علاوه بر وبسایت ، دارای فروشگاه حضوری می باشد . تنوع محصولات از برند و مدل گرفته تا رنگ بندی بسیار زیاد است به گونه ای که با بازدید از فروشگاه به این موضوع پی خواهید برد . در هنگام فروش کارشناسان سعی بر ارائه درست ترین اطلاعات به شما دارند تا متناسب با نیازتان انتخاب مناسبی انجام دهید .
تمامی اسکوتر برقی های مجموعه از گارانتی سلامت برخوردارند و در صورت تمایل یک سال گارانتی بی قید و شرط نیز قابل اضافه شدن به آن هاست . همچنین تمامی قطعات برای ارائه خدمات پس از فروش به صورت کامل و به تعداد در تعمیرگاه مجموعه یافت می شود .

5. بررسی و تعیین جنسیت کاربر اسکوتر برقی

همانطور که پیش تر نیز مطرح شد اسکوتر برقی یک وسیله کاملا خانوادگی و بدون هیچ محدودیت سنی ، جنسی و وزنی است اما در هر صورت در ابتدا شخصی مد نظر است تا برای او این وسیله خریده شود .
اسکوتر برقی می تواند در قالب هدیه برای دختر خانواده ، دوستتان و یا حتی هدیه سالگرد ازدواج برای همسرتان خریده شود .
طرح و استایل های ظاهری اسکوتر برقی ها بسیار متنوع است و با یکدیگر فرق دارد . به عنوان مثال اگر شخص استفاده کننده یک دختر خانم 10 ساله است پیشنهاد میشود کوچک ترین سایز با طرحی لطیف برای وی انتخاب شود و اگر شخص مد نظر یک آقای بالغ با 30 سال سن است پیشنهاد می شود تا از مدل های آفرود و یا حتی 10 اینچ با طرحی مردانه برای وی خریداری شود . بعد از هدف گیری شخص مد نظر و تهیه هدیه برای وی و بر اساس سلیقه و جنسیت او ، حال سایرین نیز به راحتی قادر به استفاده از آن هستند .

6. بررسی سن شخص استفاده کننده اسکوتر برقی

یکی دیگر از فاکتور های مورد نظر و مهم سن شخص استفاده کننده است . بررسی سن در تعیین استایل و سایز اسکوتر برقی بسیار مهم است . متاسفانه بسیاری از خانواده ها در هنگام انتخاب و خرید بدین صورت فکر می کنند که پسر بچه 9 ساله ما قرار است روزی بزرگ شود لذا بهتر است برای او یک اسکوتر برقی سایز بزرگ گرفته شود تا بعد ها به مشکل نخورد . این طرز تفکر از اساس اشتباه است .
استفاده یک پسر بچه 9 ساله در سالی که اسکوتر برقی تهیه می کند مهم است و باید دستگاه با شرایط بدنی او سنخیت داشته باشد . اگر در سن کنونی کودک قادر به استفاده از دستگاه نباشد و یا به سختی بتواند آن را کنترل کنند به مرور زده خواهد شد . چشم انداز چند ساله چندان منطقی و مورد پسند نیست چرا که یقینا در آینده وسایل های بروز و مدرن تری وارد بازار می شود و باید به تفریح و لذت کودک در زمان حال توجه کرد .

7. بررسی وزن استفاده کننده اسکوتر شارژی

تمامی اسکوتر شارژی ها از کوچک ترین سایز قادر به تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را هستند . در انتخاب یک اسکوتر برقی مناسب حداکثر وزن ملاک نیست بلکه حداقل وزن مورد نیاز است . حساسیت سنسور های مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت است و به عنوان مثال شاید در یک دستگاه از حداقل وزن 20 کیلوگرم پاسخ گو باشد و در اسکوتری دیگر حداقل وزن 30 کیلوگرم باشد . اگر به حداقل وزن دقت نشود در حین استفاده سنسور ها به درستی فعال نمی شود و حالت ویبره و لرزه در زیر پا ایجاد می کند .
معمولا حداقل وزن بین 25 تا 30 کیلوگرم باید باشد . در اسکوتر برقی های سایز 6.5 اینچ چون دارای سنسور های حساس و دقیق تری هستند حداقل وزن می تواند 20 تا 25 کیلوگرم نیز باشد اما مثلا در اسکوتر برقی های سایز 8 اینچ چون حساسیت سنسور ها کم تر است حداقل وزن باید 30 کیلوگرم باشد .

علت محبوبیت اسکوتر برقی
خواندن مطلب

8. بررسی سایز چرخ های اسکوتر برقی

اسکوتر برقی ها دارای 2 چرخ کاملا مجزا از هم هستند . سایز چرخ ها متنوع است به طور مثال سایز 4 ، 6.5 ، 8 ، 10 ، 12 و 14 اینچ و یا حتی بیشتر نیز در بازار امروز موجود است .
سه سایز 6.5 ، 8 و 10 جزو متداول ترین و پرفروش ترین سایز های موجود هستند . همیشه بزرگ تر شدن چرخ ها دلیلی بر بهتر بودن آن ها نیست .
به عنوان مثال پیشنهاد کارشناسان ما برای دختر خانم ها و یا حتی خانم های بالغ و یا حتی آقا پسر های نوجوان سایز 6.5 اینچ است چرا که دستگاه بسیار فرز و تیز است و قدرت مانور دهی آن به تبع افزایش می یابد . از طرفی وزن دستگاه نسبت به سایر مدل ها کمتر می باشد و خود شخص استفاده کننده نیز می تواند آن را حمل کند .
به عنوان مثال اگر شخص هدف یک آقا با وزن 100 کیلوگرم است یقینا برای این شخص سایز چرخ های 8 و 10 و یا حتی بیشتر پیشنهاد می گردد تا ابهت دستگاه نیز متناسب با وزن و قد او در زیر پایش حس شود و حس خوبی به کاربر منتقل کند . یا به طور مثال اگر یک خانواده در شهر های شمالی ساکن هستند و میخواهند از این اسکوتر برقی در کنار ساحل استفاده کنند اسکوتر برقی هایی با چرخ های آفرود که ضخیم و پهن هستند برای جلوگیری از فرو رفتن در شن و ماسه پیشنهاد می شود .

9. بررسی امکانات جانبی اسکوتر شارژی ها

در اسکوتر شارژی ها امکاناتی نظیر بلوتوث و اسپیکر ، ریموت کنترل ، و به تازگی نرم افزار و اتو بالانسینگ اضافه شده است . یقینا این قابلیت ها در زمره ویژگی های فرعی طبقه بندی می شوند چرا که وجود و یا عدم وجود آن ها تاثیری در رفت و آمد و استفاده شما ندارد اما می تواند دستگاه را برای شما مهیج تر و حتی استفاده شما را آسان تر کند .
بلوتوث موجود بر روی اسکوتر برقی می تواند به بلوتوث تلفن همراه شما متصل شود و با پخش آهنگ از موبایلتان از اسپیکر موجود بر روی اسکوتر برقی پخش شود . این پخش آهنگ در دور همی های خانوادگی و پیکنیک ها می تواند دیگران را نیز بهره مند سازد و موجب رضایت همگان گردد .
به کمک ریموت کنترل می توانید دستگاه را قفل کنید و از حالت قفل خارج سازید که ویژگی چندان مهمی نیست چراکه دکمه ی power بر روی اسکوتر برقی تعبیه شده است .
نرم افزاری که به تازگی بر تعدادی از اسکوتر برقی های سال 2017 میلادی اضافه شده است می تواند نحوه استفاده شما را مدیریت کند . براحتی میزان سرعت و واکنش پذیری دستگاه را کنترل کنید . از طرفی می توانید بر روی نقشه جایگاه خود را شناسایی کنید و دستگاه را خاموش و روشن کنید .
اتوبالانسینگ نیز بدان معنا و مفهوم است که پس از روشن شدن ، اسکوتر برقی در وسط ترین و متعادل ترین حالت ممکن در مقابل پاهای شما قرار می گیرد و می توانید براحتی بر روی آن سوار شوید .
شاید وجود این قابلیت ها در انتخاب شما تاثیر گذار باشد . اما اضافه شدن هر کدام از این ویژگی ها یقینا در افزایش قیمت اسکوتر برقی تاثیر می گذارد .

10. بررسی کیفیت باتری ، موتور ها و برد اسکوتر برقی

اسکوتر ها متشکل از سه قسمت اصلی شامل باتری ، موتور و برد هستند . بررسی کیفیت این اجزا در حین خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . تمامی تفاوت های قیمتی موجود میان اسکوتر برقی ها تفاوت در سطح کیفیت اجزای داخلی آن هاست .
به عنوان مثال شما کاربران گرامی میتوانید دو اسکوتر برقی کاملا یکسان و مشابه بیابید که یکی از آن ها دارای رنج قیمتی 300000 تومان و دیگری 900000 تومان است . این اختلاف قیمتی یقینا به دلیل کیفیت اجزای داخلی اسکوتر برقی است .
جهان آرسی ارائه کننده اسکوتر برقی های هوشمند این تضمین را به کاربران می دهد که تمامی باتری های دارای گرید A و سامسونگ بوده و تمامی برد ها 3 تکه و موتور ها ژاپنی باشند . یقینا بالا بودن کیفیت اجزا می طلبد که یک مجموعه گارانتی های طولانی مدت و بی قید و شرط ارائه کند .

شما کاربران گرامی با مطالعه و بررسی فاکتور های ذکر شده در مقاله فوق می توانید در حین خرید بهترین انتخاب را داشته باشید . همچنین برای خرید اسکوتر شارژی می توانید از فروشگاه نمایندگی اسکوتر برقی در ایران ” جهان آرسی ” بازدید و خرید کنید .

حالا که با ویژگی ها برجسته  اسکوتر برقی آشنا شدید و شاخص های مهم در هنگام خرید اسکوتر های برقی را شناختید، توصیه می کنیم به فروشگاه اسکوتر برقی ما مراجعه نمایید و با مشاهده جدید ترین اسکوتر های عرضه شده در بازار، بهترین دستگاه ممکن را برای خود انتخاب نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.