نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی
1 846

در مقاله نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی سعی داریم تا شما را با نکانی که موجب می شود تا در هنگام استفاده از اسکوتر برقی کمترین آسیب را به خود و دستگاه بزنید آشنا سازیم ، پس تا انتهای این مقاله با ما باشید …

یکی از جدیدترین محصولات دهه اخیر که بازار فروشش بسیار داغ می باشد ، اسکوترهای برقی است . این محصول نخستین بار در یکی از نمایشگاه های بین المللی که در چین برگزار شده و در آن از جدیدترین تکنولوژی ها رونمایی میگشت ، مورد بازدید عموم قرار گرفت . بدلیل کاربردی بودن اسکوترهای برقی استفاده از آنها در چین ، آمریکا ، کشورهای اروپایی و سرانجام ایران رواج یافت . امروزه اسکوترهای برقی به کالایی لوکس تبدیل شده که افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود و خلق لحظات شاد و جذاب برای خود ، دوستان و خانوادشان اقدام به خرید آنها میکنند . استفاده از اسکوترها در پارک ها و فضای سبز و گرفتن فیلم و منتشر نمودن آن در شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام باعث شده است که توجه بسیاری از افراد به سمت این محصول معطوف گردد .

خرید اسکوتر برقی

 

نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

 

امروزه اسکوترهای برقی در سایزها ، رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار عرضه شده است و توانسته است طیف وسیعی از سلایق را پوشش دهد . اگرچه مدل های تک چرخ و دسته دار اسکوترهای برقی طرفداران خاص خود را دارد اما باید خاطر نشان کرد که مدل های دو چرخ بدون دسته اسکوترها از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و اکثر کاربران نسبت به خرید آنها اقدام می نمایند . اصولا افراد پس از مشخص نمودن هدف خود از خرید و انتخاب مناسب ترین اسکوتر برقی با چالشی بزرگ مواجه میگردند و آن چگونگی سوارشدن بر روی اسکوتر و استفاده ایمن از آن است . در ابتدا کاربران می بایست با چگونگی عملکرد اسکوترها آشنا شوند تا بتوانند درک درستی از آن پیدا نمایند و به بهترین شکل آن را مورد استفاده قرار دهند . استفاده از اسکوتر برقی ها به هیچ دانش و مهارت از پیش تعیین شده ای نیاز ندارد و هر کاربری می تواند با کمی تمرین و تکرار بر راندن اسکوتر برقی مسلط شود . استفاده از اسکوتر برقی ها هیچ گونه محدودیت وزنی ، سنی ، جنسیتی و … ندارد . شما کاربران گرامی می توانید برای تفریح و سرگرمی و یا حتی تردد های درون شهری از اسکوتر برقی ها استفاده کنید .

نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

 

ساختار اسکوتر برقی

سه جزء اصلی تشکیل دهنده اسکوتر برقی ، چرخ ها ، موتور و باتری هاست . در درون هر چرخ یک عدد موتور به منظور به حرکت درآوردن چرخ ها تعبیه گشته است . موتورها انرژی لازم برای چرخش چرخ ها و حرکت اسکوتر را از باتری تعبیه شده در درون دستگاه گرفته و با تبدیل آن به انرژی حرکتی باعث چرخیدن چرخ ها و به حرکت درآمدن اسکوتر برقی میگردد . بر روی برد اسکوترها دو عدد جایروسکوپ قرار گرفته که به میزان فشار وارده حساس بوده و اساس حرکت اسکوتر برقی توسط کاربر وجود همین جایروسکوپ ها می باشد . پس از سوار شدن بر روی اسکوتر و حفظ تعادل ، درصورتیکه کاربر بخواهد به سمت جلو حرکت نماید کافی است که بوسیله انگشتان پایش به سمت جلو فشار آورد در اینصورت شاهد خواهد بود که آرام آرام اسکوتر به سمت جلو حرکت می نماید و درصورتیکه کاربر بخواهد اسکوتر را متوقف گرداند و یا در جهت مخالف آن شروع به حرکت نماید ، می بایست به کمک پاشنه پا در جهت مخالف یعنی به سمت عقب فشار وارد آورد . گفتن این مراحل اگرچه در زبان ساده است اما وقتی پای عمل فرا رسد افراد شاهد خواهند بود که استفاده از اسکوترها به این آسانی نمی باشد اما این سخن به این معنا نیست که صرفا افرادی با قدرت بدنی و شرایط خاص قادر به استفاده از اسکوترها بوده و بقیه افراد فاقد این توانایی اند . رمز موفقیت در انجام هر کاری تمرین و ممارست است و قطعا برای استفاده بهتر از اسکوترها و کسب مهارت در کنترل آن افراد می بایست به قدر کافی تمرین نمایند .

آموزش استفاده از اسکوتر برقی
خواندن مطلب

ساختار اسکوتر برقی

 

نکات ایمنی در استفاده از اسکوتر های هوشمند

هنگام استفاده از اسکوترهای برقی ، کاربران می بایست به نکات مهمی توجه نمایند تا میزان آسیب به حداقل رسیده و سرعت یادگیری و کسب مهارت آنها نیز افزایش یابد . اصولا وقتی که از افراد حرفه ای در این زمینه سوال میشود اکثر آنها تجربه حداقل یکبار به زمین خوردن را بخاطر برهم خوردن تعادل و یا در رفتن اسکوتر از زیر پایشان داشته اند اما خب باز هم این به این معنا نیست که لزوما شما خواننده گرامی نیز هنگام استفاده از اسکوتر برقی باید به زمین خوردن را تجربه نمایید بلکه میتوانید با تمرین ایمن و توجه به نکات امنیتی این مرحله را به راحتی پشت سر گذاشته و در امر اسکوتر بازی بسیار خبره شوید .

نکات ایمنی استفاده از هاوربرد

 

نکته اول

اولین نکته ای که کاربران هنگام بازی با اسکوترها می بایست به آن توجه نمایند ، مکانی است که در آن قصد انجام این کار را دارند . توصیه میگردد که مکان انتخابی عاری از هرگونه جسمی باشد که ممکن است در صورت به زمین افتادن باعث آسیب شدید جسمی گردد . بهتر است که در ابتدا در محیط های بازی چون پارک ، حیاط و پارکینگ شروع به تمرین نمایید تا به مهارت کافی جهت کنترل اسکوترها دست یابید .

نکته دوم

نکته دیگری که می بایست به آن توجه نمود این است که کاربران خصوصا افراد مبتدی هنگام سوار شدن بر روی اسکوتر برقی می بایست از شخصی کمک بگیرند . آن شخص با گرفتن دستانتان حس امنیت را به شما القا کرده و این امر باعث میگردد که شما با خیالی آسوده تعادل خود را بر روی اسکوتر حفظ نمایید . گاهی افراد بجای کمک گرفتن از دیگری سعی دارند که با کمک گرفتن از دیوار بر اسکوتر سوار شده و آن را کنترل نمایند . اصولا به افراد توصیه میگردد که این کار را نکنند زیرا در غالب موارد نتیجه ای جز به زمین افتادن در پی ندارد . بهترین راه حل که توسط بسیاری از افراد نیز تست شده است همان کمک گرفتن از شخص ثالث می باشد که این کمک در وهله نخست میتواند با گرفتن دو دست و در مراحل بعد با ‌گرفتن تنها یک دست باشد .

سایت های قابل اعتماد برای خرید اینترنتی
خواندن مطلب

نکته سوم

نکته سومی که حائز اهمیت می باشد ، محل قرارگیری اسکوتر برقی است . کاربران باید توجه نمایند که اسکوتر را درست در مقابل پاهای خود قرار دهند . پس از اینکه کاربران اسکوتر را در جای مناسب خود قرار دادند بگونه ای که تسلط کافی بر آن داشتند ، حال می بایست مرحله به مرحله پای خود را بر روی اسکوتر قرار دهند . در این زمینه نیز اغلب توصیه می شود که کاربران با آن پایی که راحت تر هستند بر روی اسکوتر رفته و آن را در جای درست خود قرار داده و پس از تسلط کافی پای دیگر را نیز بر روی آن قرار دهند و سپس به کمک شخص دیگری که دستانشان را گرفته کم کم شروع به حرکت نمایند ‌.

نکته چهارم

کاربران می بایست به این نکته توجه داشته باشند که پس از سوار شدن بر اسکوتر برقی و حفظ تعادل بر روی آن ، باید میزان فشاری را که بر جایروسکوپ ها وارد میکنند نیز کنترل نمایند . غالبا اسکوترها قادراند تا سرعت حداکثر 20 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند . اگر کاربران پس از سوار شدن بر روی اسکوتر فشار زیادی را به جایروسکوپ ها وارد نمایند شتاب بالای اسکوتر  برقی میتواند باعث برهم خوردن تعادل کاربر و به زمین خوردن وی گردد . بنابراین در مراحل ابتدایی بهتر است که کاربران میزان مناسبی فشار بر جایروسکوپ ها وارد نمایند و به مرور و پس از کسب مهارت بر میزان سرعت اسکوتر برقی بیفزایند . علاوه بر موارد مطرح شده در بالا یکی دیگر از نکات حائز اهمیتی که میتواند در استفاده بهتر از اسکوتر برقی کمک حال کاربران باشد ، حالِ خود کاربران می باشد . خونسرد بودن و حفظ اعتماد به نفس اگرچه جزو مواردی است که کمتر به آن توجه میشود اما میتواند بسیار تاثیرگذار باشد . بهتر است که افراد قبل از تلاش برای سوار شدن بر روی اسکوتر برقی ، نفس عمیقی کشیده ، عضلات پاهای خود را رها ساخته و پس از غلبه بر اضطراب ، در نهایت اطمینان خاطر برای سوار شدن بر روی اسکوتر تلاش نمایند .

نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

 

مهم ترین نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

در این بخش برآن شدیم تا مهم ترین نکات ایمنی را که قبل ، در حین و بعد از استفاده از اسکوتر برقی باید رعایت کنیم در قالب یک لیست در اختیار شما قرار دهیم :

  • هرگز اسکوتر برقی را در وضعیت روشن به شارژ وصل نکنید . ( قبل از اتصال به برق از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید . )
  • اگر اسکوتر برقی شما دارای ریموت کنترل است درنظر داشته باشید که اسکوتر برقی به واسطه ریموت کنترل خاموش نمی شود و فقط در حالت stand by قرار می یگرد . خاموش و روشن شدن اسکوتر برقی حتما به وسیله دکمه روی بدنه محقق می شود .
  • هنگامی که دستگاه در شارژ است آن را روشن نکنید .
  • بهترین زمان برای شارژ پس از روشن شدن آلارم باتری اسکوتر برقی است . البته در این حالت نیز دستگاه را خاموش کنید و بگذارید تا دمای باتری کاهش پیدا کند .
  • اسکوتر برقی های معمولا بین دو الی سه ساعت شارژ می شوند و 30 الی 45 دقیقه خروجی مفید می دهند . این مدت زمان را در نظر داشته باشید و نگذارید تا اخرین میزان شارژ باتری مصرف شود .
  • برای افزایش طول عمر باتری حداکثر زمان استاندارد شارژ باتری دو ساعت و سی دقیقه می باشد . ( مثلا شب تا صبح اسکوتر را در شارژ نگذارید )
  • بر روی شارژ چراغی تعبیه شده است که به محض اتصال قرمز رنگ است و اگر باتری فول شارژ شود به رنگ سبز تغییر وضعیت می دهد .
  • هرگز از اسکوتر برقی بر روی فرش و یا شن و ماسه استفاده نکنید .
  • از ضربه زدن به چرخ ها و یا بدنه اسکوتر برقی خودداری کنید .
  • دکمه روشن و خاموش را بیشتر از یک ثانیه نگه ندارید .
  • اگر برای طولانی مدت میخواهید از اسکوتر برقی استفاده نکنید حتما به واسطه دکمه آن را خاموش کنید نه ریموت کنترل .
  • هرگز از اسکوتر برقی در سراشیبی و یا سرازیری تند استفاده نکنید .
  • ترمز های متعدد و ناگهانی باعث کاهش عمر مفید باتری دستگاه می شود .
  • از شستن دستگاه و یا غوطه ور شدن در آب خودداری کنید . اسکوتر برقی ها واتر پروف هستند نه ضد آب .
  • اگر برای طولانی مدت مثلا چند ماه می خواهید از اسکوتر برقی استفاده نکنید هر چند هفته آن را شارژ کنید و کنار بگذارید تا باتری دستگاه نخوابد .
  • اسکوتر برقی هایی را که دارای تایر بادی هستند هرگز با باد کم استفاده نکنید .
  • برای سوار شدن اسکوتر برقی باید جلوی پای شما باشد و از جلو سوار شوید .
  • پاهای شما باید در کناره های کفه و چسبیده به چرخ قرار بگیرد . اگر احساس میکنید پاهایتان را اشتباه گذاشته اید حتما پیاده و مجددا سوار شوید .
  • برای پیاده شدن از روی اسکوتر برقی یک پای خود را از عقب بر روی زمین بگذارید و تعادتان را حفظ کنید و سپس پای دیگر را بردارید .
  • در صورتی که در اسکوتر برقی تان اختلالی حس می کنید لطفا دیگر از آن استفاده نکنید و به واحد تعمیرات مراجعه نمایید .
  • در ابتدا می توانید برای حفظ ایمنی خودتان از کلاه ایمنی ، زانو بند و سایز وسایل مشابه استفاده کنید .
  • ترجیحا برای یادگیری 15 الی 30 دقیقه تمرین کنید و پس از مسلط شدن مانور دهید .
ساختار اسکوتر برقی ها به چه صورت است ؟
خواندن مطلب

 

نکات ایمنی استفاده از هاوربرد

پس از طی مراحل مذکور و تلاش و ممارست ، کاربران به درجه ای خواهند رسید که قادراند به راحتی و با حداکثر سرعت ار اسکوتر برقی خود استفاده نموده و از آن نهایت لذت را ببرند . در  مقاله نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی قصد آن داشتیم که شما کاربران گرامی را هرچند اندک ، راهنمایی نموده و نکات لازم پیرامون چگونگی استفاده از اسکوتر برقی را با شما درمیان بگذاریم . چنانچه شما نیز مشتاق خرید یکی از این اسکوترها برای خود یا عزیزانتان می باشید ، میتوانید مدل دلخواه خود را با بالاترین کیفیت و بصورت کاملا اورجینال از فروشگاه جهان آرسی خریداری نمایید . در نظر داشته باشید تمامی اسکوتر برقی های موجود از جدیدترین و متنوع ترین برند های باکیفیت دنیا هستند و به همراه آموزش رایگان به شما عرضه می شوند . تمامی اسکوتر برقی های جهان آرسی به همراه گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش سه ساله به شما کاربران گرامی عرضه می شوند . خدمات پس از فروشی که به اسکوتر های برقی تعلق می گیرد شامل تامین قطعات و لوازم جانبی و تعمیرات کامل است .

1 نظر
  1. مینا میرزایی می گوید

    ممنون از راهنمایی های خوبتون . خیلی به من تو استفاده از اسکوتر برقی کمک کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.