معرفی لوازم جانبی فانتوم 4

فرض می کنیم شما قصد دارید هلی شات فانتوم 4 را خریداری کنید، آیا چیزی درمورد لوازم جانبی که به همراه آن عرضه می شود می دانید و با تجهیزات اضافی آن آشنا هستید؟ قصد داریم تا در مطلب معرفی لوازم جانبی فانتوم 4 به توضیحات کامل پیرامون این قطعات و لوازم یدکی بپردازیم

معرفی لوازم جانبی فانتوم 4
0 251

معرفی لوازم جانبی هلی شات فانتوم 4

فرض می کنیم شما قصد دارید هلی شات فانتوم 4 را خریداری کنید، آیا چیزی درمورد لوازم جانبی که به همراه آن عرضه می شود می دانید و با تجهیزات اضافی آن آشنا هستید؟ قصد داریم تا در مطلب معرفی لوازم جانبی فانتوم 4 به توضیحات کامل پیرامون این قطعات و لوازم یدکی بپردازیم .

زمانی که قصد خرید هلی شات فانتوم 4 را دارید، به احتمال فراوان در فکر تجربه پرواز های هیجان انگیز و خلق صحنه‌ های هنری هستید! اما سوال اینجاست که آیا به سفارش لوازم جانبی ضروری نیز فکر می کنید یا از برنامه ریزی در این زمینه غافل می شوید؟ آیا یک باتری برای شما کافی است؟ آیا پروانه های اضافه نمی توانند برای شما مفید باشند؟ و بسیاری سوال های این چنینی که لازم است در هنگام خرید هلی شات DJI Phantom 4 و سایر کوادکوپتر ها و خرید پهباد های فیلم برداری مطرح شوند .

در مقاله‌ معرفی لوازم جانبی فانتوم 4 قصد داریم درمورد تمام لوازم جانبی و تجهیزات اضافی که می توانند به همراه فانتوم 4 خریداری شوند صحبت کنیم و دلایل نیاز و یا حتی عدم نیاز به هر یک از آن ها را بررسی کنیم. شما نیز با مطالعه این مقاله‌ می توانید به جمع بندی کاملی دست پیدا کنید، و با توجه به نیاز های خود یک پکیج کامل و کاربردی تهیه نمایید.

تجهیزات کمکی و لوازم جانبی DJI Phantom 4

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی تخصصی تجهیزات کمکی و لوازم جانبی فانتوم 4 بپردازیم و چند قلم از اساسی ترین و مهم ترین آن ها را به شما معرفی کنیم .

تلفن هوشمند یا تبلت

اگر در حال برنامه ریزی برای خرید فانتوم 4 هستید یا هم اکنون این هلی شات را تهیه کرده اید، مطمئنا به یک تلفن هوشمند یا یک تبلت قوی نیاز دارید تا بتوانید از تمام امکانات و قابلیت های این پهباد فیلم برداری بهره ببرید.
خوشبختانه اپلیکیشن DJI GO روی هر دو سیستم عامل Android و iOS به خوبی کار می کند، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید هر دستگاهی که به یکی از این دو سیستم عامل مجهز است را مورد استفاده قرار دهید.

معرفی لوازم جانبی فانتوم 4
درمورد این که iOS برای اجرای اپلیکیشن DJI GO بهتر است یا Android اختلاف نظر های فراوانی وجود دارد، اما در مجموع طبق نظر سنجی هایی که بین کاربران محصولات شرکت DJI  برگزار شده است، تبلت iPod mini 4 در طول پرواز بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار می دهد. لازم به ذکر است که تبلت iPod mini 3 هم می تواند رضایت شما را جلب کند.
اما اگر قرار است هزینه ای برای خرید تبلت یا حتی تلفن هوشمند پرداخت شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که مدل پایین تر را انتخاب کنید (مگر این که محدودیت مالی داشته باشید).
از سوی دیگر تبلت iPod air نیز می تواند عملکرد بی نقصی را بر جای بگذارد، اما متاسفانه وزن سنگین آن باعث می شود در دست گرفتن دستگاه کنترل از راه دور برای شما سخت شود و هیچ گونه آفتاب گیری برای ابعاد این تبلت در نظر گرفته نشده است.

گیمبال و کاربرد آن چیست ؟
خواندن مطلب

به منظور بارگذاری نقشه های مورد نیاز در طول پرواز می توانید از اینترنت دیتا استفاده کنید. اما اگر تبلت شما از اینترنت دیتا پشتیبانی نمی کند، می توانید با استفاده از اتصال Wi-Fi آن را به نزدیک ترین تلفن هوشمند وصل کنید، یا قبل از خروج از خانه نقشه ها را در اپلیکیشن اجرا شده در تبلت بارگذاری کنید.

باتری اضافه

بررسی سیستم های هوایی بدون سرنشین عرضه شده در سالیان اخیر نشان می دهد که مدت زمان پرواز پهباد ها و کوادکوپتر های مخصوص فیلم برداری روز به روز در حال افزایش است.
همانطور که می دانید حداکثر مدت زمان پرواز هلی شات فانتوم 4 تقریبا 28 دقیقه است که زمان نسبتا قابل قبولی تلقی می شود.
اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای تصویر برداری هوایی را دنبال کنید و صحنه های منحصر به فرد خلق کنید، 28 دقیقه به هیچ وجه فرصت کافی به حساب نمی آید. از سوی دیگر هنگام حضور در فضا های باز و در طول مسافرت دسترسی به منبع برق تقریبا غیر ممکن است و امکان شارژ کردن باتری وجود ندارد، بنابراین به شدت توصیه می شود که حتما یک یا حتی دو عدد باتری اضافه را به همراه هلی شات فانتوم 4 تهیه کنید.
اما اگر از لحاظ مالی با محدودیت هایی مواجه هستید، بهتر است باتری اضافه را در اولویت قرار دهید و خرید سایر تجهیزات اضافی را به بعد موکول کنید.

باتری فانتوم 4

شارژر اضافه

همانطور که اشاره شد داشتن باتری های اضافی می تواند مدت زمان بیشتر پرواز را تضمین کند. اما نباید این نکته را فراموش کنید هر چقدر باتری های بیشتری داشته باشید، باید زمان بیشتری را به شارژ کردن آن ها اختصاص دهید.
به عنوان مثال اگر پنج عدد باتری برای کوادکوپتر فانتوم 4 تهیه کرده اید، با توجه به این که شارژ کامل هر باتری حداقل یک ساعت به طول می انجامد، در مجموع باید 5 ساعت برای شارژ کردن این باتری ها صبر کنید. علاوه بر آن باید زمان مورد نیاز جهت تعویض صحیح باتری ها را نیز به این 5 ساعت اضافه کنید.

شارژر فانتوم 4

نکته مهم: زمانی که شارژر اضافی را سفارش می دهید، فراموش نکنید که کابل برقراری اتصال بین شارژر و منبع برق را نیز در نظر بگیرید.
همچنین اگر قصد دارید فقط یک باتری اضافه خریداری کنید، احتمالا خرید شارژر اضافه ضروری نخواهد بود. بهترین حالت این است که برای هر دو عدد باتری یک شارژر اضافی در نظر گرفته شود. در این حالت اگر به عنوان مثال شش عدد باتری داشته باشید، می توانید سه شارژر را مورد استفاده قرار دهید و در عرض تنها دو ساعت تمام آن ها را شارژ کنید.

لازم به ذکر است که شرکت DJI به طراحی شارژر های فندکی روی آورده است تا امکان شارژ کردن باتری ها با استفاده از برق اتومبیل را فراهم کند. چنین قابلیتی می تواند فوق العاده کاربردی باشد و در طول سفر به نقاطی که برق در آنجا وجود ندارد به کمک شما بیاید.

پروانه های اضافه

با وجود این که قابلیت اجتناب از موانع در هلی شات فانتوم 4 تعریف شده است، نمی توان مطمئن بود که تصادف ها و سقوط های ناگهانی هرگز اتفاق نمی افتند.
همانطور که می دانید سیستم اجتناب از موانع موجود در Phantom 4 تنها در پرواز های رو به جلو فعال می شود. به همین دلیل هنگامی که قصد دارید برداشت هایی را در طول حرکت به سمت عقب تهیه کنید، اگر با دقت پرواز نکنید احتمال برخورد با موانع گوناگون بسیار زیاد است.
در چنین مواقعی پروانه های اضافی می توانند فوق العاده مفید واقع شوند و شما را از یک شکست حتمی نجات دهند. خوشبختانه به همراه هلی شات فانتوم 4 دو جفت پروانه اضافه به دست شما می رسد، اما اگر قصد دارید با خیالی آسوده به فیلم برداری های هوایی در مکان های دوردست بپردازید، توصیه می کنیم یک یا دو جفت پروانه دیگر را نیز سفارش دهید.

هگزاکوپتر چیست ؟
خواندن مطلب

ملخ فانتوم 4

آفتاب گیر ( هود تبلت یا موبایل )

متاسفانه اکثر تبلت ها و تلفن های هوشمند دارای صفحه نمایشی هستند که در حضور نور خورشید عملا کارایی خود را از دست می دهد و به همین دلیل در طول فیلم برداری در محیط های باز نمی توان روی این دستگاه ها حساب ویژه ای باز کرد.
اما خبر خوب این است که شرکت DJI یک آفتاب گیر مخصوص دستگاه های iPod Mini و iPhone 6 Plus طراحی کرده است تا این مشکل را تا حدودی برطرف نماید.
ممکن است سایر دستگاه هایی که ابعاد مشابه دارند نیز بتوانند از این آفتاب گیر استفاده کنند، اما هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از سفارش دادن این وسیله حتما از کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

کوله پشتی یا کیف محافظ ( هارد کیس )

هلی شات فانتوم 4 همچون سایر پهباد های سری فانتوم دستگاهی است که می تواند در بسیاری از موقعیت ها و مکان ها مورد استفاده قرار گیرد.
اگر شما قصد دارید فقط آن را هفته ای یک بار به پارک نزدیک محل زندگی خود ببرید، جعبه اصلی این کوادکوپتر دوربین دار می تواند گزینه مناسبی برای حمل و نقل آن باشد. اما اگر برنامه ریزی کرده اید تا فانتوم 4 را در مسافرت ها، کوه نوردی، دوچرخه سواری و هر ماجراجویی دیگر به همراه خود حمل کنید، جعبه مذکور از جنس فوم پلی استایرن نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد و پس از مدتی می شکند.
بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما یک کوله پشتی یا کیف مخصوص حمل و نقل برای Phantom 4 سفارش دهید تا خیال شما از بابت ایمنی این دستگاه در طول حمل و نقل راحت باشد، و در آینده هیچ گونه پشیمانی بابت غفلت کردن در این باره نداشته باشید.

هاردکیس فانتوم 4

در هنگام خرید کوله پشتی دقت کنید که دارای جیب های متعدد در خارج و داخل باشد تا امکان نگه داری باتری ها، پروانه ها، هارد های ذخیره سازی اکسترنال، دستگاه کنترل کننده و … را به صورت جداگانه فراهم کند.
یکی از ویژگی های مهمی که باید در هر کوله پشتی با کیفیتی به آن توجه شده باشد، محفظه مربوط به نگه داری لب تاپ است که به شما اجازه می دهد یک لب تاپ 15 اینچی را به همراه خود و Phantom 4 حمل کنید و ویرایش های پس از برداشت را در لحظه اجرا کنید.
خوشبختانه کوله پشتی های شرکت DJI از تمام این ویژگی ها برخوردار می باشند و در کنار فانتوم 4 می توانند همچون یک پکیج کامل و بدون نقص خود نمایی کنند.

بررسی ملخ های مویک ایر
خواندن مطلب

فیلتر تراکم خنثی

اگر به تازگی وارد دنیای فیلم برداری و تصویر برداری شده اید، ممکن است از خود بپرسید فیلتر تراکم خنثی (ND Filter) چیست؟
به زبان ساده استفاده از این فیلتر ها همچون قرار دادن عینک آفتابی روی دوربین است. فیلتر های تراکم خنثی میزان نور ورودی به داخل لنز ها را کاهش می دهند و در نتیجه باعث کم تر شدن سرعت شاتر می شوند.
به همین دلیل این فیلتر ها خنثی می توانند تاری تصویر را در آثار هنری به وجود آورند و به از بین رفتن لرزش های فوق العاده ریز موجود در ویدیو ها کمک می کنند.

در حال حاضر سه نوع فیلتر تراکم خنثی وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می توانید در موقعیت های مختلف هر کدام از آن ها را مورد استفاده قرار دهید.
این سه فیلتر تراکم خنثی عبارتند از ND4، ND8 و ND16. ND4 روشن ترین فیلتر و ND16 تاریک ترین فیلتر است و طبیعتا تاری تصویری بیشتری به وجود می آورد.
در بسیاری از مواقع شما می توانید با استفاده از ND8 به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید، اما این نکته را به یاد داشته باشید که پس از غروب آفتاب حتما باید فیلتر اصلی دوربین نصب شده روی هلی شات فانتوم 4 را جایگزین فیلتر تراکم خنثی کنید. در غیر این صورت تمامی برداشت ها و عکس های شما تار و کاملا بی کیفیت خواهند بود.

کارت حافظه SD با ظرفیت بیشتر

زمانی که شما هلی شات فانتوم 4 را خریداری می کنید، معمولا یک کارت حافظه SD با ظرفیت 16 گیگا بایت به همراه آن ارسال خواهد شد.
فضای موجود در این کارت حافظه برای اولین پرواز مناسب است، اما باید به شما بگوییم که یک کارت حافظه SD 16 گیگا بایتی می تواند تنها 40 دقیقه ویدیو را در خود جای دهد.
به عبارت دیگر اگر قصد دارید باتری های اضافه سفارش دهید و پرواز های طولانی مدت را رقم بزنید، به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز خواهید داشت.

معرفی لوازم جانبی فانتوم 4البته می توانید پس از هر برداشت ویدیو ها و تصاویر تهیه شده را به کامپیوتر انتقال دهید و دوباره پرواز را شروع کنید، اما این حرکت چندان حرفه ای به نظر نمی رسد. خوشبختانه هلی شات فانتوم 4 از کارت های حافظه با ظرفیت حداکثر 64 گیگا بایتی پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید کارت های حافظه با فضای ذخیره سازی بیشتر را سفارش دهید و با خیالی آسوده ساعت ها در آسمان باشید.

دستگاه HDMI Out

آخرین جایگاه این لیست به دستگاه HDMI Out اختصاص داده شده است. این ابزار به شما اجازه می دهد تا تصاویری زنده از هلی شات فانتوم 4 را به هر منبعی که دارای درگاه HDMI است ارسال نمایید.
این دستگاه می تواند در کنار عینک های FPV Googles مورد استفاده قرار گیرد، به تلوزیون متصل شود، و یا به همراه دستگاه پخش زنده ویدیویی تصاویری زنده را به تمامی گیرنده ها ارسال نماید.
دستگاه HDMI Out برای تمامی کاربران مناسب نیست، اما با فرض این که خلبانان حرفه ای نیز این مطلب را مطالعه می کنند این دستگاه را به عنوان گزینه آخر به لیست خود اضافه کردیم.

ماژول HDMI فانتوم 4

هر کدام از این لوازم قابلیت ها و کارایی خاص خود را دارند که در موقعیت های گوناگون می توانند عملکرد کلی هلی شات فانتوم 4 را افزایش دهند. بنابراین برای آخرین بار به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید DJI Phantom 4 حتما به این تجهیزات توجه ویژه ای داشته باشید و با بررسی جداگانه هر کدام تصمیمات عاقلانه ای اتخاذ نمایید.

شما کاربران گرامی می توانید این محصول را به صورت اورجینال تنها از نمایندگی DJI تهیه نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.