طبقه بندی کوادکوپتر ها

کوادکوپتر ها پرنده های 4 موتوره ی عمود پروازی هستند که در دهه اخیر جایگاه بسیار ارزشمندی در زندگی انسان ها پیدا کرده اند و دارای قابلیت های بسیار متعدد و بعضا حیاتی و مهمی هستند .

طبقه بندی کوادکوپتر ها
0 443

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید ) :

طبقه بندی هلی شات ها

طبقه بندی کوادکوپتر ها : کوادکوپتر ها پرنده های 4 موتوره ی عمود پروازی هستند که در دهه اخیر جایگاه بسیار ارزشمندی در زندگی انسان ها پیدا کرده اند و دارای قابلیت های بسیار متعدد و بعضا حیاتی و مهمی هستند . در مقاله طبقه بندی کوادکوپتر ها امید است جایگاه دقیق این محصولات تازه خلق شده بررسی و از ویژگی ها و کارایی های مهم آن ها پرده برداری شود .
کوادکوپتر یا همان Drone ها در زیر مجموعه مولتی روتور ها طبقه بندی می شوند . مولتی روتور ها دارای دامنه ی بسیار وسیع و گسترده ای هستند که دسته بندی های مختلفی من جمله تری کوپترها ، کوادکوپتر ها ، هگزا کوپتر ، اوکتاکوپتر و … در زیر مجموعه آن قرار میگیرند .
هر کدام از این دسته بندی ها دارای ویژگی ها و فواید مختلفی هستند اما جالب است که بدانید انحصاراً کوادکوپتر ها از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردارند . بسیاری از محصولات تفریحی  سرگرمی و پرنده های اسباب بازی و یا حتی محصولات تخصصی و حرفه ای کوادکوپتر هستند .

کوادکوپتر یعنی پرنده ای که دارای 4 موتور و 4 بازو است و به تبع این طراحی از 4 ملخ نیز بهره برده است . خرید Drone می تواند برای یک فرد امروزه مزایای زیادی را با توجه به نیاز آن شخص به ارمغان آورد . کوادکوپتر ها امروزه دارای طرفداران زیادی هستند که برای تجربه لذت شیرین پرواز و یا عکاسی و فیلم برداری هوایی اقدام به خرید می کنند .

  • متداول ترین شکل Drone و مولتی روتور ها کوادکوپتر ها هستند

شاید برایتان این سوال بوجود بیاید که جایگاه کوادکوپتر ها در زندگی امروز ما بسیار پر رنگ شده اما سایر مولتی روتور ها از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند ! و چرا این اتفاق افتاده است !؟! کوادکوپتر ها به دلیل سایز و ابعاد مناسب و همچنین پرواز بسیار استیبلی که در هوا برای کاربر فراهم میکنند از جایگاه ویژه ای برخوردار شده اند هرچند که اگر میزان بازوها بیشتر شود پرنده از ثبوت بیشتری در هوا برخوردار میشود اما سایز نیز بزرگ تر میشود و یقینا کنترل و هدایت یک پرنده با سایز بزرگ برای کاربران مبتدی سخت است .
از طرفی بسیار از کاربران به دنبال تجربه لذت پرواز هستند و یقینا یک کوادکوپتر در ابعاد 50×50 سانتی متر نیز میتواند پاسخ گوی نیز آنها باشد .
حال از جنبه ی دیگری به این موضوع بنگریم . یقینا سقوط و کرش برای تمامی مولتی روتور ها وجود دارد و جزء جدایی ناپذیر پرنده است . حال مقایسه کنید یک اوکتاروتور با 8 بازو و یک کوادکوپتر با 4 بازو سقوط کنند ! میزان خسارت دیده شده در کدام یک کمتر است ؟ یقینا در کوادکوپتر به دلیل اجزا کمتر و سایز کوچک تر خسارات کمتری وارد می شود .
و از نظر اقتصادی نیز این موضوع صرفه ی بیشتری دارد . یادگیری بسیار آسان ، کنترل راحت تر ، رنج قیمتی های مناسب برای هر نیاز و … موجب شده است تا جایگاه کوادکوپتر ها در زندگی امروز بسیار پر رنگ شود و این محصول فوق العاده جذاب محبوب گردد .

کوادکوپتر های مناسب برای حمل دوربین گوپرو
خواندن مطلب

دسته بندی پهپاد ها

کواد کوپتر ها در دسته و طبقه های مختلفی قرار می گیرند به گونه ای که در هر رنج قیمتی و برای هر نیاز و لذتی کوادکوپتر خاصی وجود دارد . به طور کلی 3 دسته بندی مختلف و رایج در این زمینه وجود دارد :

  • طبقه اول کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی هستند که معمولا رنج قیمتی بالایی ندارند . تقریبا از رنج قیمتی  دو میلیون تومان تا نزدیک 5 میلیون تومان کوادکوپتر های متعددی با ابعاد ، سایز و ویژگی های خاصی وجود دارند و کاربران میتوانند بر اساس سلیقه خودشان Drone مدنظرشان را انتخاب کنند . Drone نام رایج دیگری است که به کوادکوپتر ها اطلاق می شود . معمولا پرنده های این طبقه تخصصی و حرفه ای نیستند و بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارند .

کوادکوپتر هابی

  • دسته بعدی کوادکوپتر های نیمه حرفه ای هستند . رنج قیمتی این محصولات معمولا بین 5 تا 15 میلیون پیش بینی شده است . کوادکوپتر های نیمه حرفه ای برآیندی از ویژگی های پرنده های تفریحی  سرگرمی و ویژگی های پرنده های تخصصی و حرفه ای را دارند .
    به طور مثال کوادکوپتر CX20 از کمپانی بنام چرسون و کوادکوپتر MJX X102S که جزء پرنده های نیمه حرفه ای طبقه بندی می شود همانند پرنده های تخصصی دارای جی پی اس دقیق و بازگشت به خانه است اما همانند پرنده های تفریحی  سرگرمی دارای برد 500 متری است که نسبت به پرنده های تخصصی برد کمی است . پرنده های این دسته نیز هم برای تفریح و لذت تجربه پرواز پیشنهاد می شود و هم برای کاربرانی که برای جنبه های تجاری و کاری نیازمند یک پرنده خوب در رنج قیمتی پایین هستند .
لوازم جانبی کوادکوپتر مویک پرو
خواندن مطلب

کوادکوپتر نیمه جرفه ای

  • دسته سوم پرنده های تخصصی و حرفه ای هستند که رنج قیمتی آن ها از 15 میلیون شروع می شوند و تا بی نهایت ادامه دارند . هلی شات های این دسته دارای gps و بازگشت به خانه دقیق هستند . معمولا آپشن های پروازی متعددی نیز دارند که برای کارها و پروژه های تخصصی و حرفه ای کاربرد دارد .

کوادکوپتر جرفه ای

هلی شات های معروف

فانتوم کلمه ای بسیار نام آشناست که یقینا به گوش همه ی ما خورده است . فانتوم نام درونی از کمپانی بنام DJI در کشور چین است که همه ساله پرنده های بسیار تخصصی طراحی و روانه بازار جهانی میکند . این کمپانی فعالیت خود را از سال 2006 میلادی آغاز کرده است و امروزه یکی از بزرگترین کمپانی های دنیا در زمینه مولتی روتور است .
فانتوم ها پرنده هایی هستند که در رده ی درون های تخصصی قرار میگیرند . امروزه تمامی پروژه های سینمایی و هالیوودی با فانتوم ها و یا مدل های دیگری من جمله اینسپایر ها که آنان نیز بسیار تخصصی هستند ثبت و ضبط می شود .
GPS بسیار دقیق ، پرواز بسیار نرم و استیبل ، مقاومت در برابر باد ، بازگشت به خانه دقیق و … از ویژگی های بارز فانتوم هاست . استفاده از این محصولات به دلیل دقت بالای آن ها بسیار آسان است به گونه ای که با یک آموزش ساده براحتی میتوان از آن ها بهره برد .

این روزها بسیاری از کاربرانی که علاقه به پرواز دارند در رده ی کوادکوپتر های حرفه ای هزینه میکنند و نهایت لذت را از پروازی بسیار نرم و استیبل می برند . البته کاربرانی نیز هستند که به دنبال کسب در امد هستند و به کوادکوپتر های تخصصی به جنبه مالی و تجاری نگاه میکنند . جایگاه کوادکوپتر ها در زندگی امروز تجاری و اقتصادی ما نیز بسیار پررنگ شده است . چرا که در زمینه هلی شات ( عکاسی و فیلم برداری هوایی ) نیز کاربرانی هستند که فعالیت های گسترده ای میکنند و منبع در آمد بسیار خوبی دارند .

تفاوت اسپارک و اسپارک کمبو
خواندن مطلب

در نتیجه میتوان اذعان کرد کوادکوپتر ها دارای فواید بسیار گسترده ای هستند که هر کاربری بسته به نیاز خودش میتواند از آن بهره های گوناگونی ببرد . بهتر است این گونه بیان کنیم هر خانواده به یک کوادکوپتر نیاز دارد . اگر جنبه تجاری و مالی کوادکوپتر را کنار بگذاریم از بعد تفریحی و سرگرمی و تجربه لذت پرواز آنها به هیچ وجه نمی توان گذشت .

جهان آرسی تخصصی ترین فروشگاه ارائه کننده در زمینه خرید Drone ، انواع کوادکوپتر های تفریحی  سرگرمی ، نیمه حرفه ای و تخصصی و طبقه بندی کوادکوپتر ها امید دارد تا با ارئه مشاوره های فنی ، ارائه محصولات متنوع ، آموزش ها رایگان و خدمات پس از فروش جامع و کامل بیش از پیش همراه کاربرانی باشد که به پرواز علاقه دارند . شعار ما تخصص ماست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.