بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر اسپارک

اسپارک محصولی نام آشنا که در روز های اخیر ، بازار بسیار داغی پیدا کرده است و کاربران زیادی به دنبال تجزیه و تحلیل ویژگی های این محصول بوده اند منجر شد تا ما نسبت به تهیه این مقاله اقدام کنیم و پاسخ بسیاری از سوالات کاربران علاقه مند را بدهیم .

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر اسپارک
0 837

رونمایی از کوادکوپتر اسپارک

بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر اسپارک هلی شات نام آشنایی که در روز های اخیر ، بازار بسیار داغی پیدا کرده است و کاربران زیادی به دنبال تجزیه و تحلیل ویژگی های این محصول بوده اند منجر شد تا ما نسبت به تهیه مقاله بررسی مشخصات فنی کوادکوپتر اسپارک اقدام کنیم و پاسخ بسیاری از سوالات کاربران علاقه مند را بدهیم .

این پرنده توسط کمپانی بنام DJI در سال 2017 طراحی ، تولید و رونمایی گشته و در آینده ای نه چندان دور قابل ارائه به کاربران عزیز می باشد . هنوز نیز اسپارک جزو ارزان قیمت ترین کوادکوپتر های تخصصی محسوب می شود و بسیار پرفروش است .

DJI محصولات بسیار باکیفیت و تخصصی ای تولید و ارائه می کند و می توان به جرات ادعا کرد که کوادکوپتر اسپارک نیز در سطح بسیار بالا و تخصصی ای طبقه بندی می شود .

می توانید به کمک کوادکوپتر DJI SPARK سلفی های هوایی بسیار دقیقی را تجربه نمایید . پیش از این تجربه ثبت و ضبط یک عکس و یا ویدئو سلفی به کمک مونوپاد محقق می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تصویربرداری هوایی پس از تولید این محصول می توان گفت تصاویر و ویدئو های خانوادگی و شخصی سلفی را به صورت دقیق و بدون کوچکترین لرزشی می توانید به کمک اسپارک ذخیره کنید .

رونمایی از کوادکوپتر اسپارک

هر خانواده یک اسپارک ! 

قیمت اسپارک نیز موجب می گردد تا اکثر کاربران حتی با بودجه پایین بتوانند این پرنده حرفه ای و تخصصی را تهیه نمایند . در واقع بسیاری از علاقه مندان صرفا برای مصارف شخصی و عکس برداری های خانوادگی نسبت به خرید اسپارک اقدام می کنند .

به قدری کوادکوپتر اسپارک User friendly ( کاربر پسند ) و خوش پرواز است که می توان داشتن آن را به هر خانواده ای را توصیه کرد . دیگر ثبت و ذخیره سازی تصاویر و ویدئو های هوایی رویا نیست . بسیاری از افراد دانش ، مهارت و تخصص هدایت پرنده های بدون سرنشین را ندارند اما با وجود پرنده ی تخصصی مانند Spark تمامی اعضای خانواده قادر به پرواز و ضبط تصاویر هستند . سیستم GPS تعبیه شده در این محصول ثبوت و استقامت فوق العاده بالایی را به پرنده هدیه کرده است .

ابعاد کوچک این مدل پروازی موجب گردیده حمل و نقل آن بسیار راحت باشد . کوچک بودن سایز کواد کوپتر اسپارک هدایت و کنترل آن را در حین پرواز نیز بسیار راحت تر می کند .

کواد کوپتر spark دارای ابعادی معادل 20×20 سانتی متر و وزنی 300 گرمی است . این ابعاد و وزن پیش تر در محصولات تفریحی سرگرمی به چشم میخورد . اما اینک چنین وزن و ابعادی در یک پرنده ی تخصصی بسیار متحیر کننده است .

شاید در نگاه اول این تصویر برای کاربران بوجود بیاید که این سایز مقاومت چندانی در برابر باد ندارد اما به دلیل وجود GPS پرنده بسیار استیبل در یک نقطه ثابت می ایستد و هیچ گونه لرزش و تکانی در عکس و ویدئو شما منتقل نمی شود .

کواد کوپتر Spark دارای قابلیت تشخیص و شناسایی چهره می باشد و می تواند صاحب خود را شناسایی کند . براحتی با تکان دادن دستتان پرنده را از خود دور سازید و یا آن را نزد خود بازگردانید . این پرنده براحتی می تواند بر روی دستان شما فرود بیاید . بهترین باند فرود برای اسپارک دستان شماست .

رونمایی از کوادکوپتر اسپارک

کنترل آسان و کاربر پسند کوادکوپتر DJI SPARK

با تکان دادن دستانتان و فرمان دادن به اسپارک ، براحتی برای شما عکس و ویدئو می گیرد . همچون رهبر یک ارکست دستان خود را تکان دهید و به اسپارک خود دستور دهید برای شما چه کاری انجام دهد . شاید بسیار عجیب و غیرقابل باور باشد اما فوق العاده است .

هلی شات اسپارک

با استفاده از نرم افزار مربوطه پرنده ، براحتی تصاویر و ویدئو های خود را ویرایش و بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

Quadcopter DJI Spark دارای قابلیت هدایت با موبایل می باشد و حتی بدون وجود رادیو کنترل نیز براحتی کار می کند . این قابلیت برای بسیاری از کاربران جذاب است .

هرچند ریموت کنترل کوادروتور اسپارک تاشو و بسیار کم جاست اما حضور آن همراه شما در هر مکان و هر زمان واجب نیست .

کوادکوپتر اسپارک را بر روی کف دست خود قرار داده و آن را مجبور به تیکاف کنید . خواهید دید همانند پرنده ای خوش پرواز اوج می گیرد و بر فراز آسمان پرواز می کند .

اسپارک بسیار دقیق میتواند سوژه ی مدنظر شما را دنبال کند و فیلم بسیار زیبایی خلق کند . کافیست در یک مسابقه اتومبیل رانی و یا دوچرخه سواری ماشین و یا دوچرخه مد نظر را انتخاب کنید و به اسپارک دستور دهید تا به دنبال آن حرکت کند و ویدئو بسیار زیبایی را خلق کند .

کیفیت دوربین در اسپارک 12 مگاپیکسل است و می تواند تصاویر پاناروما ثبت کند .

در هر جایی که از پرواز و یا عکاسی و فیلم بردایی هوایی خسته شدید و یا قادر به کنترل اسپارک نبودید با دکمه بازگشت به خانه پرنده را به نقطه اولیه اش بازگردانید .

در نتیجه می توان گفت با ورود کواد کوپتر اسپارک به دنیای مولتی روتور های تخصصی دیگر ثبت و ضبط سلفی های هوایی یک رویا نیست ! 

حتی دیگر یکی از اعضای خانواده و یا دوستان به دلیل گرفتن عکس دسته جمعی از بقیه حضورش کمرنگ نیست و این تکنولوژی منجر می شود تا همه شما عزیزان در کنار یکدیگر یک روز خاطره انگیز را ثبت کنید .

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده کوادکوپتر ها
خواندن مطلب

بررسی کوادکوپتر اسپارک

کوادکوپتر DJI Spark محصولی بسیار user friendly و خانوادگی بوده و تخصص آن ثبت و ضبط سلفی های هوایی است . در مقاله پیش رو این بررسی و تجزیه و تحلیل به صورت سوال و جواب مطرح میشود تا برای کاربران و خوانندگان درک تفاوت ها و مفاهیم تخصصی جزء به جزء آن راحت تر گردد . مطالعه ی مقاله ” بررسی کوادکوپتر اسپارک ” به شما کمک خواهد کرد تا این پرنده ی خوش پرواز را بسیار دقیق تر بشناسید ! این مقاله بازنویسی از وبسایت سازنده این محصول یعنی DJI می باشد .

سوال اولی که یقیناً مطرح می شود این است که تفاوت اصلی Spark و کوادکوپتر DJI Mavic Pro در چیست ؟ ( اسپارک بعد از مویک پرو رونمایی شده است )
اسپارک دارای ظاهری بسیار کوچک تر و جمع و جور تر از  کوادکوپتر مویک پرو می باشد . کواد کوپتر اسپارک دارای طراحی جدید و هوشمند تری است بگونه ای که با کمک دستتان نیز میتوانید پرنده را هدایت کنید و این فوق العاده است . با استفاده از اسپارک می توانید بر روی نقشه نقاطی را مشخص کنید و پرنده را مجبور به عبور از آن مسیر ها کنید . در این حین میتوانید فیلم های فوق العاده حرفه ای و سینمایی ثبت کنید .

البته در مقابل مویک پرو از کیفیت فیلم برداری 4K برخوردار است که به تبع کیفیت بسیار بالاتری نسبت به اسپارک دارد و همچنین زمان پروازی ، برد پروازی و مقامت در برابر شرایط جوی در کوادروتور DJI Mavic pro بهتر است که این موضوع قابل انکار نیست . همچنین قیمت مویک پرو نسبت به قیمت spark بالاتر می باشد که این موضوع با توجه به امکانات ذکر شده طبیعی می باشد .

هلی شات اسپارک

یقیناً پس از این سوال ، سوالی که ذهن را درگیر می کند این است که اسپارک برای چه منظور و چه کسانی مناسب است ؟
پاسخ این سوال را می توان به این صورت مطرح کرد که کوادکوپتر DJI Spark بیشتر برای افرادی مناسب است که تمایل به عکاسی و فیلم برداری شخصی و خانوادگی دارند ، این پرنده جذاب با نام سلفی هوایی وارد بازار شد تا بتواند جایگاه مناسبی در بین افرادی که هیچ دانشی از پرواز ندارند راهی پیدا کند .

کوادکوپتر اسپارک

چگونه اسپارک را کنترل کنیم ؟

اسپارک را می توانید براحتی از طریق تلفن همراه خود و به کمک نرم افزار  DJI GO 4 کنترل کنید . البته حضور رادیوکنترل همیشه الزامی نیست .

کوادکوپتر اسپارک

چگونه اسپارک را فعال کنیم ؟

دو راه برای فعال کردن اسپارک وجود دارد :

  1. کوادکوپتر اسپارک را به دستگاه تلفن همراه خود وصل کنید و دستورالعمل ها را در DJI go 4 دنبال کنید تا فعال سازی کامل شود .
  2. روی آیکون بالا سمت راست در صفحه اصلی DJI GO 4 کلیک کنید ، Scan QR Code را انتخاب کنید، و از دوربین دستگاه تلفن همراه خود برای اسکن کد QR در قسمت باتری پرنده استفاده کنید. برای تکمیل فعال سازی، دستورالعمل های برنامه را دنبال کنید .

سوالات متدوال پیرامون هلی شات اسپارک

  • کارت های Micro SD توصیه شده برای اسپارک چیست ؟

Sandisk 16 GB UHS-1 Micro SDHC
Sandisk 32 GB UHS-1 Micro SDHC
Sandisk 64 GB UHS-1 Micro SDXC
Kingston 16 GB UHS-1 Micro SDHC
Kingston 32 GB UHS-1 Micro SDHC
Kingston 64 GB UHS-1 Micro SDXC
Samsung 16 GB UHS-I Micro SDHC
Samsung 32 GB UHS-I Micro SDHC
Samsung 64 GB UHS-I Micro SDXC

کواد کوپتر اسپارک

  • آیا اسپارک ضد آب است ؟

خیر ، این پرنده ضد آب نیست و پیشنهاد می شود در باران ، مه و آب و هوای مرطوب از آن استفاده نکنید . از آنجایی که شاسی دستگاه نزدیک به زمین است برای صعود و یا فرود از دستتان استفاده کنید تا گرد و خاک وارد پرنده نشود .

  • دوربین اسپارک چه کارکرد های جدیدی دارد ؟

اسپارک حالت های ShallowFocus و Pano را پشتیبانی می کند که شامل حالت افقی و عمودی است .

کواد کوپتر اسپارک

  • ShallowFocus چیست؟

ShallowFocus ، عکس با عمق کم با تکنولوژی بینایی 3D ایجاد می کند .

  • کدام حالت Pano در اسپارک در دسترس است؟
  1. حالت عمودی : دوربین سه عکس را به صورت عمودی جذب می کند ، سپس آنها را برای ایجاد یک پانورامای عمودی ترکیب می کند .
  2. حالت افقی : دوربین 9 عکس را از زوایای مختلف به صورت عمودی و افقی گرفته، سپس آنها را برای ایجاد یک پانورامای افقی ترکیب می کند .
  • آیا می توانم عکس ها را ضبط کرده یا فیلم را بدون یک کارت میکرو SD ضبط کنم؟

بله ، شما میتوانید . عکس ها و فیلم ها در تلفن همراه شما ذخیره میشود . در این نمونه ، تصاویر گرفته شده با رزولوشن عکس 1024 × 768  و وضوح تصویر 1220 × 720 می باشد .

  • چه رزولوشن تصویری در اسپارک ارائه شده است ؟

دوربین پرنده رزولوشن تصاویر زیر را ارائه می دهد :

  1. 3968 × 2976 هنگام عکسبرداری بدون ردیابی یک شی
  2. 1440 × 1090 هنگام ردیابی یک شی در حالت ActiveTrack یا Gesture
  3. 1480 × 1080 با ShallowFocus
  4. 2300 × 1280 با پانو (افقی)
  5. 1280 × 960 با پانو (عمودی)
  • حداکثر فاصله و سرعتی که کوادکوپتر DJI Spark می تواند موانع را در نظر بگیرد چقدر است ؟

کوادکوپتر اسپارک به طور خودکار از موانع تا 16 فوت (5 متر) جلوگیری می کند. حداکثر سرعت که Spark قادر به حس کردن موانع می باشد 3 متر در ثانیه است .

  • اسپارک دارای چه حالت های هوشمند پروازی است ؟

Spark اولین کواد کوپتر DJI است که از ویژگی های جدید مدل های TapFly، Coordinate و Direction بهره می برد .
در حالت QuickShot عکس های حرفه ای را برای شما با موشک، Dronie، Circle و Helix می گیرد .
حالت حرکات اسپارک شامل مجموعه جدیدی از قابلیت های پیشرفته تشخیص ژست، از جمله PalmControl، Follow، Beckon و PalmLand است .

  • چه اندازه تلفن های همراه داخل ریموت کنترل اسپارک جا می شود ؟
کوادکوپتر چیست ؟
خواندن مطلب

تلفن های همراه با 6.5-8.5 میلی متر ضخامت و تا 160 میلی متر طول ، قابل استفاده در رادیو کنترل این پرنده هستند .

ریموت کنترل کواد کوپتر اسپارک

  • چگونه می توانم سیستم عامل رادیو کنترل را به روز رسانی کنم؟
    سیستم عامل رادیو کنترل را می توانید در اپلیکیشن DJI go 4 آپدیت کنید .
  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ رادیو کنترل چقدر است ؟
    2 ساعت طول میکشد تا رادیو کنترل شارژ شود و دو ساعت و 30 دقیقه کار می کند .
  • چگونه اسپارک را به رادیو کنترل وصل کنیم ؟
    دکمه های Pause، Fn و C1 را در یک زمان فشار دهید . هنگامی که رادیو شروع به بوق زدن کرد دکمه ها را رها کنید . همزمان با استفاده از دکمه on اسپارک ، دکمه ی باتری را فشار دهید و نگاه دارید وقتی شروع کرد به بوق زدن دکمه را رها کنید . فرایند تکمیل است .
  • رادیو کنترل از چه فرکانس های wifi پشتیبانی می کند ؟
    رادیو کنترل از دو باند 2.4 و 5.8 GHz پشتیبانی میکند .
  • ابعاد رادیو کنترل اسپارک چقدر است ؟
    ابعاد آن 6*8*15 سانتی متر می باشد .
  • آیا در هنگام حمل اسپارک نیاز به جداسازی ملخ های آن است ؟
    خیر فقط پروانه ها را جمع کنید .
  • اگر ملخ ها قبل از پرواز کامل نصب نشده باشند چه اتفاقی می افتد ؟
    هنگامی که روتورها شروع به چرخش می کنند، نیروی گریز از مرکز به طور خودکار پروانه ها را به موقعیت صحیح باز می کند .
  • موتور های اسپارک همه در کواد کوپتر نیستند ، آیا این موضوع بر پرواز تاثیر می گذارد ؟
    خیر. هر موتور با زاویه ۵ درجه جهت عملکرد مطلوب پرواز می کند.
  • اسپارک در چه سرعتی از باد میتواند مقاومت کند ؟
    اسپارک می تواند سرعت باد را بین 13 تا 18 مایل بر ساعت (20 تا 28 کیلومتر بر ساعت) تحمل کند .
  • وضوح دوربین اسپارک برای فیلم برداری چقدر است ؟
    720p 30 fps
  • مدت زمان انتقال ویدئو اسپارک چقدر است ؟
    تأخیر انتقال ویدیو به دستگاه تلفن همراه شما حدود 200 میلی ثانیه است. این موضوع به عملکرد دستگاه تلفن همراه و تداخل سیگنال دستگاه شما نیز بستگی دارد .
  • محدوده انتقال موثر Spark چیست؟
    هنگام اتصال به یک رادیو کنترل :
  1. 2.4 گیگاهرتز
    FCC: 1.2 مایل (2 کیلومتر)؛ CE: 0.3 مایل (500 متر)؛ SRRC: 0.3 مایل (500 متر) (بدون مانع و بدون دخالت)
  2. ۵.۸ گیگاهرتز
    FCC : 1.2 مایل (2 کیلومتر)؛ CE: 0.18 مایل (300 متر)؛ SRRC: 0.7 مایل (1.2 کیلومتر) (بدون مانع و بدون دخالت)

هنگامی که به طور مستقیم به یک دستگاه تلفن همراه وصل می شود :
ارتفاع حداکثر 50 متر و فاصله 100 متر است.
نکته : با توجه به قوانین محلی، انتقال 5.8 گیگاهرتزی در بعضی مناطق امکان پذیر نیست .

  • آیا می توان باند فرکانس را به صورت دستی در هنگام انتقال ویدئو تنظیم کرد؟
    بله کاربران می توانند بین 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز دستی تنظیم مد نظر را انتخاب کنند یا اجازه دهید DJI GO 4 به طور خودکار یک باند فرکانسی را انتخاب کند .
  • کجا می توانم نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi کواد کوپتر را بررسی کنم ؟
    سه مکان وجود دارد که می توانید این اطلاعات را بررسی کنید :
  1. محفظه باتری در پرنده (فقط نام کاربری و رمز عبور پیش فرض Wi-Fi را می توان یافت)
  2. گزینه تنظیمات در DJI Assistant 2 یا DJI GO 4
  3. جعبه بیرونی فوم ( فقط نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi پیش فرض را می توانید در اینجا پیدا کنید )
  • چگونه نام کاربری و رمز عبور وای فای اسپارک را تغییر دهم ؟
    برای بازنشانی، باتری را تا 9 ثانیه نگه دارید تا صدای بوق کواد کوپتر را سه بار بشنوید.
    برای تغییر، دستگاه تلفن همراه خود را به اسپارک وصل کنید، برنامه DJI GO 4 را اجرا کنید، و نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi را در منوی Help Connection تغییر دهید.
    (توجه: اگر Spark با DJI Assistant 2 در یک کامپیوتر متصل باشد، قبل از بازنشانی نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi، کواد کوپتر را مجددا راه اندازی کنید.)
  • وقتی دستگاه را روشن می کنم ، دستگاه تلفن همراه من وای فای Spark را تشخیص نمی دهد. باید چکار کنم ؟
    این ممکن است به دلیل این باشد که Spark قبلا به رادیو کنترل متصل بوده است . برای تشخیص سریع، در کواد کوپتر،  دکمه پاور را برای شش ثانیه فشار دهید تا صدای بوق پرنده را دو بار بشنوید. این نشان می دهد که Wi-Fi Spark در دستگاه تلفن همراه شما قابل تشخیص است.
  • چگونه اسپارک را شارژ کنم ؟
    از کابل USB موجود برای اسپارک استفاده کنید. هنگام شارژ، باتری را از پرنده بردارید .

کوادکوپتر دوربین دار اسپارک

برای شارژ سه باتری به طور همزمان از شارژر استفاده کنید. در صورت استفاده از هاب شارژ، باید باتری ها را از پرنده بردارید و آنها را در هاب شارژ قرار دهید .

  • وقتی که دکمه روشن / خاموش را فشار می دهم، باتری تازه خریداری من پاسخ نمی دهد. باید چکار کنم ؟
    باتری های جدید در حالت خواب ، خاموش می شوند. برای فعال کردن باتری تازه خریداری شده، به طور کامل آن را شارژ کنید .
  • مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری چقدر است ؟
    هنگام استفاده از شارژر استاندارد USB، برای شارژ کامل باتری 80 دقیقه زمان نیاز است .
    هنگام استفاده از یک شارژر قوی ، برای شارژ کامل یک باتری 52 دقیقه زمان مورد نیاز است ، 55 دقیقه هنگام شارژ دو باتری و 85.2 دقیقه در هنگام شارژ سه باتری در یک زمان نیاز است .
پهپاد چیست ؟
خواندن مطلب

کوادکوپتر دوربین دار اسپارک

  • چقدر باید باتری های اسپارک خود را کاملا شارژ کنم ؟
    توصیه می شود که حداقل هر سه ماه یک بار باتری های اسپارک را شارژ کنید .
  • چه زمانی یک باتری به حالت خواب می رود ؟
    هنگامی که یک باتری کمتر از 10٪ شارژ می شود، بعد از حدود شش ساعت عدم استفاده به حالت خواب میرود و خاموش می شود .
    هنگامی که یک باتری کاملا تخلیه می شود، حالت به خواب رفتن آن ظرف 10 دقیقه پس از خاموش شدن خواهد بود .
  • دکمه ی پاور چه عملکرد هایی میتواند داشته باشد ؟
  1. روشن کردن و خاموش کردن باتری : یکبار دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و سپس دوباره فشار دهید و آن را حداقل دو ثانیه نگه دارید تا باتری روشن یا خاموش شود.
  2. بررسی میزان باتری فعلی: یکبار دکمه باتری را فشار دهید تا سطح باتری فعلی را بررسی کنید.
  3. اتصال اسپارک و رادیو کنترل : دکمه پاور اسپارک را برای مدت سه ثانیه فشار دهید . شاخص های جلو اسپارک شروع به هشدار دادن می کنند . این موضوع نشان دهنده این است که اسپارک و رادیو کنترل با یکدیگر مرتبط شده اند .
  4. Delink کردن اسپارک و ریموت کنترل : برای استفاده از دستگاه ، تلفن همراه خود را بر روی رادیو کنترل بگذارید ، شما نیاز به پرنده و رادیو کنترل دارید . پرنده را روشن کنید و کلید Power را برای مدت شش ثانیه نگه دارید تا صدای آن را دو بار بشنوید. در این حالت اسپارک و رادیو کنترل با موفقیت به ارتباط خود خاتمه می دهند و می توانید با خیالی اسوده در وای فای تلفن همراه خود مجددا سرچ کنید .
  5. تنظیم مجدد نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi Spark : برای مدت 9 ثانیه دکمه Power را فشار دهید و پس از شنیدن صدای بوق آن را سه بار فشار دهید . تنظیمات Wi-Fi شما به پیش فرض کارخانه برمی گردد .
  6. PalmLaunch: پرنده را روشن کنید و بر روی دستانتان قرار دهید .  اطمینان حاصل کنید که انگشتان دست شما پایین تر از بازوهای پرنده است. دکمه روشن / خاموش را دوبار فشار دهید، هنگامی که شاخص های پرواز شروع به سبز شدن کردند . شاخص ها به رنگ زرد آهسته تغییر می کنند و FaceAware شروع به تشخیص چهره شما خواهد کرد. اگر تشخیص موفقیت آمیز باشد، شاخص های جلو به سبز تبدیل خواهند شد و PalmLaunch فعال خواهد شد. اگر نه، نشانگرها قرمز رنگ می شوند.
  • چه کاری می توان با دو پورت USB در هاب شارژر انجام داد ؟
    شما میتوانید 2 تلفن همراه و یا اسپارک خود را با آن شارژ کنید .
  • آیا می توانم از برنامه های دیگر استفاده کنم در حالی که DJI GO 4 به روز رسانی می شود؟
    نه. اگر انجام دهید، به روزرسانی خراب خواهد شد. سپس شما باید نرم افزار را دانلود کنید و دوباره به روز کنید .
  • چرا DJI GO 4 به من یادآوری می کند که قبل از شروع به تکمیل به روز رسانی ، مجددا به Spark Wifi وصل شود ؟
    قبل از به روز رسانی کامل، اسپارک نیاز به راه اندازی مجدد دارد. پس از انجام این کار، دستگاه تلفن همراه خود را به Wi-Fi Spark وصل کنید. DJI GO 4 فقط به شما یادآوری می کند که برای به روز رسانی موفق ، باید این کار را انجام دهید.
  • آیا میتوانم اتصال به اینترنت را قطع کنم زمانی که بروزرسانی با موفقیت انجام شد ؟
    بله
  • اگر در طول یک بروزرسانی میزان باتری رادیو کنترل زیر 50٪ کاهش پیدا کند، آیا به روز رسانی خراب خواهد شد ؟
    نه، اما توصیه می شود که هر دو سطح شارژ باتری و رادیو کنترل بالا باشد .
  • اگر کواد کوپتر و نسخه های سیستم عامل باتری ناسازگار باشند چه باید بکنم؟
    اسپارک را به DJI GO 4 متصل کنید ، و برنامه ، شما را از به روز رسانی های مناسب مطلع خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود .
  • اگر به روز رسانی واقعا آهسته انجام شود چه باید بکنم؟
    لطفا صبر کنید و صبر کنید و یا رادیو کنترل را در طول عملیات بروزرسانی نکنید . معمولا برای به روز رسانی رادیو کنترل 5 دقیقه و بروزرسانی اسپارک 2 دقیقه زمان نیاز است . اگر فرایند به روز شدن خیلی طولانی تر است، لطفا اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید یا به یک محیط دیگر منتقل کنید. شما همچنین می توانید Spark و رادیو کنترل را مجددا راه اندازی کنید .
  • چه عواملی می تواند منجر به شکست به روز رسانی شود ؟
  1. سطح باتری کم :  اطمینان حاصل کنید که سطح باتری بالاتر از 50٪ است.
  2. خاموش شدن رادیو کنترل و یا پرنده : لطفا راه اندازی مجدد پرنده و رادیو کنترل را انجام دهید .
  3. قطع اتصال اینترنت هنگام دانلود نرم افزار.
  4. عدم تطابق نسخه سیستم عامل پرنده و رادیو کنترل :  از DJI GO 4 برای به روز رسانی پرنده و رادیو کنترل به آخرین نسخه استفاده کنید.
    توصیه می شود از DJI Assistant 2 در رایانه خود برای به روز رسانی پرنده استفاده کنید و یا از متخصصین حرفه ای در این زمینه مشورت بگیرید .
    لطفا توجه داشته باشید که Spark پس از اتمام بروزرسانی، دوباره راه اندازی خواهد شد.

بررسی تخصصی و فنی تمامی اجزای مختلف هلی شات اسپارک به اتمام رسید . مطالعه این مطلب پیش از خرید به شناسایی کامل اسپارک و پس از خرید به هر چه بهتر نگهداری این پرنده کمک خواهد کرد . امید است تشریح قسمت های مختلف برای کاربران و پرواز دوستان عزیز مفید واقع شده باشد .

همچنین شما می توانید برای خرید کوادروتور اسپارک از مجموعه جهان آرسی با ما تماس حاصل فرمایید . این مدل پروازی در شو روم جهان آرسی نیز موجود است پس به ما سری بزنید و این هلی شات را از نزدیک مشاهده کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.