تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها

فانتوم 4 ادونس یکی از محصولات جدیدی می باشد که به تازگی توسط کمپانی DJI رونمایی شده است . و بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند تا وجوه تمایز این محصول را با فانتوم های سری 4 بدانند . در مقاله تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها بر آن شدیم تا به صورت تفکیکی و موردی اختلافات فاحش این فانتوم را با فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو مورد بررسی قرار دهیم .

تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها
2 327

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید ) :

تفاوت پهپاد فانتوم 4 ادونس با سایر فانتوم های سری 4

تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها : فانتوم 4 ادونس یکی از هلی شات و پهپاد های جدیدی می باشد که به تازگی توسط کمپانی DJI رونمایی شده است . و بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند تا وجوه تمایز این محصول را با فانتوم های سری 4 بدانند . در مقاله تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها بر آن شدیم تا به صورت تفکیکی و موردی اختلافات فاحش این فانتوم را با فانتوم 4 و فانتوم 4 پرو مورد بررسی قرار دهیم . امید است بعد از مطالعه جامع این نوشته هیچ نقطه ابهام و یا سوالی برای کاربران باقی نماند .

آموزش مویک پرو
خواندن مطلب

تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها

سوالات متداول درباره ی فانتوم 4 ادونس

در ادامه به بررسی سوالات مهم پیرامون تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها می پردازیم .

فانتوم 4 ادونس

  • تفاوت اصلی فانتوم 4 ادونس با فانتوم 4 استاندارد چیست ؟

در پاسخ به این سوال کمپانی DJI می گوید : نرم افزار کوادروتور فانتوم 4 ادونس از نو باز نویسی شده است که این امر موجب بهبود کیفیت پرواز ، افزایش هوش پروازی و دستیابی به فواصل پروازی دور تر در پرنده گردیده است ، همچنین دوربین کوادکوپتر Phantom 4 Advanced قدرت توانمندی ثبت تصاویر با 60 فریم در ثانیه در حالت فیلم برداری 4k  به میزان بیت ریت 100Mbp دست پیدا کرده است .

علاوه بر آن با افزایش کیفیت سنسور از 12٫9 به 20 مگاپیکسل می تواند عکس هایی باکیفیت بسیار بالاتر را ثبت نماید . بهبود برد دید بصری از 10 متر به 30 متر موجب میشود فانتوم موانع را دقیق تر شناسایی و از برخورد پرنده با آن جلوگیری بعمل آورد .
هم چنین لازم بذکر است برد رادیویی پرنده مذکور به 7 کیلومتر رسیده که نسبت به فانتوم 4 دو کیلومتر افزایش داشته است .

  • تفاوت اصلی فانتوم 4 ادونس با فانتوم 4 پرو چیست ؟

در فانتوم 4 ادونس چند آپشن و ویژگی فانتوم 4 پرو حذف شده است . از جمله سنسور دید عقب و دو سنسور مادون قرمز در سیستم FlightAutonomy از آن حذف شده ، همچنین کنترل از راه دور آن از باند فرکانس 5.8 GHz پشتیبانی نمی کند و قابلیت Tapfly عقب آن به طور کامل حذف شده است .

فانتوم 4 ادونس

  • چه لوازم جانبی را می توان با هر دو فانتوم 4 و فانتوم 4 ادونس استفاده کرد ؟ 

ملخ ها ، باتری ، شارژر ، کابل برق و کابل میکرو USB در این دو مدل یکسان هستند و می توان به جای یکدیگر نیز از هم استفاده کرد .

  • در مقایسه بین دوربین فانتوم 4 و فانتوم 4 ادونس ، تفاوت ها و مزایای مدل جدیدتر در چیست ؟

یقینا دوربین فانتوم 4 ادونس نسبت به فانتوم 4 استاندارد از کیفیت بالاتری برخوردار است . دوربین DJI Phantom 4 Advanced قدرت توانمندی ثبت تصاویر با 60 فریم در ثانیه در حالت فیلم برداری 4k  به میزان بیت ریت 100Mbp دست پیدا کرده است ، علاوه بر آن با افزایش کیفیت سنسور از 12٫9 به 20 مگاپیکسل می تواند عکس هایی باکیفیت بسیار بالاتر را ثبت نماید .
سنسور دوربین فانتوم 4 ادونس نسبت به فانتوم 4 کمی بزرگتر شده است لذا کاربران می توانند حصول اطمینال کنند تصاویر با وضوح بسیار بالایی را ذخیره می کنند .

تفاوت مولتی روتور ها در چیست ؟
خواندن مطلب

فانتوم 4 ادونس

  • مزایای شاتر مکانیکی فانتوم 4 ادونس چیست ؟

شاتر مکانیکی در حین عکاسی های سریع بسیار خود را نشان میدهد و موجب میشود تصاویر تیره و تار و یا تکه تکه نشود . این امر باعث خلق تصاویری بسیار زنده و شارپنس تر می شود و یقینا از خروجی کار خود نهایت لذت را خواهید برد .

  • آیا دوربین فانتوم 4 ادونس از فوکوس پیشرفته پشتیبانی می کند ؟ 

بله ، با کلیک بر روی مرکز صفحه نمایشگر خود و یا با فشردن دکمه ی شاتر قبل از عکاسی می توانید بر روی سوژه مدنظرتان فوکوس کنید که این امر دقت و کیفیت عکاسی و یا فیلم برداری هوایی شما را بالا می برد . تمرکز را می توان بین 1 متر و بی نهایت تنظیم کرد .

  • لنز دوربین فانتوم 4 ادونس به چه صورتی طراحی شده است ؟

دوربین Phantom 4 Advanced دارای یک لنز زاویه باز ویژه با محدوده دیافراگم F2.8 تا F11 و فاصله کانونی معادل 24 میلی متر برای عکس برداری هوایی طراحی شده است . همچنین لازم بذکر است این لنز یه بک شاتر مکانیکی و فوکوس پیشرفته مجهز شده است .

  • چه تغییراتی در سیستم عدم برخورد به مانع فانتوم 4 ادونس به وجود آمده است ؟

فانتوم 4 ادونس همانند فانتوم 4 استاندارد فقط دارای سیستم عدم برخود به مانع از جلو می باشد اما محدوده ی شناسایی موانع آن از 10 متر ( در فانتوم 4 ) به 30 متر افزایش پیدا کرده است و این امر موجب می شود پرنده با دقت و حساسیت بالاتری موانع را تشخیص داده و از اصابت پرنده به مانع جلوگیری بعمل بیاورد .

  • راه های کالیبراسیون صحیح دستگاه به چه صورت است ؟

شما کاربران گرامی می توانید از طریق اپلیکیشن DJI GO 4 و یا از طریق DJI Assistant 2 از طریق کامپیوتر کالیبره مهم و اولیه دستگاه خود را انجام دهید .

تفاوت پهباد و کوادکوپتر
خواندن مطلب

توجه : اگر تا بحال کالیبراسیون محصولات DJI را انجام نداده اید از یک کارشناس فنی بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد و یا آموزش ببینید . کالیبراسیون اولیه از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و یک خطا و یا اشتباه کوچک می تواند آسیب و خسارات جبران ناپدیری را به دستگاهتان وارد کند .

  • چه تغییراتی در رادیو کنترل Phantom 4 Advanced بوجود آمده است ؟

رادیو کنترل فانتوم 4 ادونس در مقایسه با ریموت کنترل فانتوم 4 پرو از فرکانس ۵٫۸ GHz پشتیبانی نمی کند . همچنین رادیو کنترل فانتوم 4 ادونس به دو صورت ساده و با مانیتور قابل ارائه به کاربران گرامی می باشد .

  • رادیو کنترل فانتوم 4 ادونس با کدام مدل های دیگر فانتوم 4 سازگاری دارد ؟

در حال حاضر ریموت کنترل محصول فوق با هیچ کدام از مدل های دیگر فانتوم 4 سازگاری نداشته و قابل استفاده نمی باشد و میتوان گفت این رادیو کنترل منحصرا برای فانتوم 4 ادونس می باشد .

  • چه مود های پروازی هوشمندی در فانتوم 4 ادونس گنجانده شده است ؟ 

مود های پروازی فانتوم 4 ادونس بسیار متنوع و جذاب است و یقینا در حین پرواز لذت بالایی را تجربه خواهید کرد . می توان به مود های Draw ، Gesture ، TapFly ، Tripod ، Terrain Follow and ActiveTrack اشاره کرد .

تفاوت فانتوم 4 ادونس با دیگر فانتوم ها

  • چگونه سیستم نیروی محرکه فانتوم 4 ادونس بهبود یافته است ؟ 

حداکثر سرعت پرواز فانتوم 4 ادونس در حالت P معادل 14 m/s شده است .

همانطور که تشریح شد میتوان نتیجه گرفت این محصول مابین فانتوم 4 استاندارد و فانتوم 4 پرو و یا حتی فانتوم 4 پرو ورژن 2 طبقه بندی می شود چرا که بعضی از ویژگی های فانتوم 4 معمولی و بعضی از ویژگی های فانتوم 4 پرو را دارا می باشد .

2 نظرات
  1. پویان می گوید

    سلام خسته نباشید فانتوم ۴ ادونس الان موجوده ؟

    1. بهار هنرخواه می گوید

      سلام وقت بخیر
      درحال حاضر تنها مدلی که از سری فانتوم 4 موجوده فانتوم 4 پرو ورژن 2 است .
      موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.